Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLeeftijd

Leeftijd

29 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Maar drugsinfoteam beaamt dat!

Maarja, het valt niet mee, om kinderen sceptischer tegenover hun favoriete koekjes aan te laten kijken :wink:
d
dzNLid
01-01-2024, 00:00
#2
Men vriend en ik zijn van plan deze zomer LSD te gebruiken.

Maar nergens vind ik vanaf welke leeftijd het "goed" zou zijn...

Nou ja aan te raden...

Dus welke leeftijd raden jullie aan ?

x
:wave:
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Over het algemeen wordt er aangeraden om in ieder geval niet voor je 18e drugs te gebruiken ivm je ontwikkeling.

Het hangt er vanaf. Aan de ene kant wordt niet voor niets als advies18 jaar aangehouden. Aan de andere kant is het inderdaad nog belangrijker dat je risico's beperkt en weet wat je doet. Een lsd-trip kan erg heftig zijn. Dat geldt voor iedereen. Maar de vraag is of een jonger iemand daar mee om kan gaan. Het grootste risico is dat je dat nog niet kan. Verder is het niet risicovoller dan voor iemand die ouder is.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#4
Persoonlijk raad ik de leeftijd: 21 aan.
Het beste is natuurlijk, om pas te gaan trippen; wanneer je alles voor elkaar hebt.
Want je kan misschien nog wel eens heel onzeker gaan worden, over de keuze's die je nu hebt gemaakt in het leven. Maarja, ik tripte toen ik 17 jaar was. Het is voor mij een hele zware opgave voor mijn geest.
d
dzNLid
01-01-2024, 00:00
#5
ja want ben nu 17 en ben eigelijk wel geintresseerd in geestveruimde middelen..

Maar zou je paddo's dan eerder aanraden?
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben het hier niet mee eens, aan de andere kant heb ik ook nog niet op minder dan één maya getripped... Misschien heeft dat er iets mee te maken @.@
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#7
lol..jcutter..jij bent zon schat aan foute informatie, en dan zijn de vaste leden nog te moe geworden ook om je bij te sturen waardoor iedereen door een paranoide freak wordt voorgelicht.

sry hopor..maar lkun jij ju nu echt niet beter houden bij de onzin thread?..
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#8
jcutter zei:
Het is voor mij een hele zware opgave voor mijn geest.
Klik om te vergroten...
precies...
die jongen is half psychotisch en loopt anderen vanuit dat perspectief voor te lichten.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zeg nergens dat ik je niet geloof :wink:
Het kan best dat jij het zo ervaart ja
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#10
Drugsinfoteam.nl

Zegt precies het zelfde hoor :rolleyes:
Daarnaast ken ik het verschil tussen paddestoelen en lsd, maar al te goed.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Paddo's kunnen net zo goed een risico vormen.
Sommige mensen vinden paddo's zelfs zwaarder, omdat t vaak wat chaotischer is.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja, dat klopt.
Maar lsd werkt ten eerste langer en naarmate je de dosis opvoert in het begin, des te zwaarder het is. Hm, als jullie denken dat ik zulke dingen zelf verzin, wil ik wat berichtjes van drugsinfoteam er wel even bij halen hoor :rolleyes:
En daarnaast, ben ik erg beledigt en verdrietig, omdat peter mij een paranoide freak noemt :(
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zoals Ellesdee al zei is het verstandig te wachten tot je hersenen volledig ontwikkelt zijn (dit is zelfs pas op je 21ste). Maar dat geldt voor iedere drugs. Buiten dat is het erg persoonsgebonden bij tripmiddelen. De een is op zn 17e geestelijk gezien al veel verder ontwikkelt dan de ander. Hangt er ook vanaf wat je al hebt mee gemaakt bv. Ik persoonlijk vind lsd makkelijker en prettiger dan paddo's. Helemaal als je beide vaker hebt gedaan is lsd veel beter te sturen en wat helderder. Daarentegen duurt lsd wel weer veel langer dan paddo's. Ik vind dat persoonlijk alleen maar prettig, maar als je een 'bad trip' hebt en eigenlijk niet echt een tripper bent, kan dat heel lang duren.. Wat jkutje zegt over 3 dagen bijkomen heb ik totaal niet.. Ik voel me juist energiek en als herboren na een lsd trip.. Sowieso is het verstandig om als je gaat trippen, te beginnen met een lage dosis en dit in een vertrouwde omgeving te doen met vertrouwde mensen erbij.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ellesdee zei:
Paddo's kunnen net zo goed een risico vormen.
Sommige mensen vinden paddo's zelfs zwaarder, omdat t vaak wat chaotischer is.
Klik om te vergroten...

Haast iedereen die ik in mijn directe omgeving ken vindt paddo's zwaarder, dus ik zou ze zeker niet eerder aanraden. Eerder zeggen dat het per persoon verschilt en dat het er vanaf hangt of je beter met totale chaos en verlies van werkelijkheid om kan gaan (paddo's dus) of beter om kan gaan met een inzichtvolle heldere maar zeer intense trip van 12 uur. Het zijn beide intense middelen en ik vind er geen leeftijd aan te koppelen, wat ik al in allerlei topics heb gepost.
Als je sterk in je schoenen staat, er tegen kan dat de realiteit geen zekerheid meer biedt en kan geloven dat het goed komt en bovendien tevreden bent met jezelf, jezelf kent, maar niet overschat.. dan komt het goed op vrij wel elke leeftijd. De aangeraden leeftijd zou ik tussen de 16 en 25 zeggen, dat verschilt zó enorm per persoon! Ik was 17 op mijn eerste LSD trip en al mijn trips waren perfect, geweldig, mooi, fantastisch, maar ook ik ben geen maatschaf, net zoals dat jcutter met zijn meningen dat niet is en je moet het voor jezelf inschatten.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Atropa zei:
Paddo's kunnen eventueel onnodige spanningen veroorzaken bij aanvang van je LSD trip.

Vaak wordt gedacht dat LSD een stap verder is dan paddo's maar dat is beslist niet zo.

LSD kenmerkt zich door een helder lineair effect met verlichting waar de nadruk van gedachtenstromen wordt geaccentueerd. De omgeving veranderd nnauwelijks afgezien van scheve waarneming bijvoorbeeld. Met gesloten ogen zijn er wel sterke visuelen effecten. Er zijn geen ups en downs, die zich afwisselen met mystieken en confronterende gedachten. Zoals met paddo's wel het geval is. Paddo's werken veel sterker op je eigen persoonlijkheid en wijzen je in veel sterkere maten op je persoonlijke zaken.

Ook kenmerkt LSD zich meer door een vergeven en vergeten attitude. Je blijft minder snel in verwarring hangen want je probeerd niet een vergeten gedachten terug te halen om geheel door te denken. Je raas gewoon door in het volgende waar je in op gaat.

De sturing van LSD is wat makkelijker. Ik raad 50 microgram aan om mee te beginnen. Persoonlijk zou ik dus eerst LSD doen vanwege deze redenen. Je blijft makkelijker achter met verlichting.

Ècht Paddo's gebruiken, is voor ervaren psychonauten.
Klik om te vergroten...

azgaza zei:
het is wel zo dat paddo's veel korter duren en daarom ben je er sneller vanaf als er iets mis gaat maar ik vind zelf LSD mentaal iets 'makkelijker'. Meningen erover verschillen sterk maar een meerderheid vind LSD mentaal helderder, maar iedereen is het erover eens dat LSD véél langer duurt. Ligt eraan of je graag meteen opgezadeld wilt worden met een trip van 12 uur of liever voor 5 uur pure verwarring gaat.
Klik om te vergroten...

ExceptionalInsight zei:
Voeger had ik gezegd; eerst paddo's vanwege de korte duur, maar nu ik inmiddels heb gezien wat ze met je hoofd kunnen doen raad ik toch lsd aan. Zo'n 100 µg op een zonnige dag in de natuur en het leven is per direct beter. En vanwege de euforie is de kans dat er iets fout gaat zou ontzettend veel kleiner dan bij paddo's (ik wil bijna zeggen dat die kans niet eens betstaat).
Klik om te vergroten...
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Haha, daarom had ik dus zo weinig zin het overnieuw te posten, het hele forum staat er al vol mee :)
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
azgaza zei:
Haha, daarom had ik dus zo weinig zin het overnieuw te posten, het hele forum staat er al vol mee :)
Klik om te vergroten...
:grin: yeps
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#18
Trippen op LSD moet je naar mijn inziens doen als je er klaar voor bent. Dan kan op je 18de zijn, maar ook pas net zo goed op je 30ste.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#19
jcutter zei:
En daarnaast, ben ik erg beledigt en verdrietig, omdat peter mij een paranoide freak noemt :(
Klik om te vergroten...
sorry..maar ik begin me zo langzamerhand dood te ergeren aan jouw geclaimde kennis en jouw bereidwilligheid die te verspreiden aan mensen die hier serieus voor advies komen.

jij zit hier ongeveer net zolang als mij en kijkt net zoals mij vrijwel elke lsd thread in.
je hebt alle discussies over paddos vs lsd dus wel gelezen en nog claim je ten eerste het omgekeerde van de menigte, en ten tweede claim je het als absolute waarheid.

en dan de mate waarin jij jezelf als slachtoffer ziet van alle gevolgen van je drugsgebruik...walgelijk gewoon...wiet is niet verslavend, wietgebruik kan slechts snel als een gewoonte aanvoelen die je al tijden lijkt te hebben, waardoor het lastig kan lijken om ermee te stoppen, maar in werkelijkheid is het gewoon een qwestie van de knoop doorhaklken en doen wat je voor je gevoel moet doen. In de praktijk zijn al mijn oude smokersvriendjes gestopt doordat ze er simpelweg geen tijd meer voor hadden..werk, vrouw, kinderen..
jij daarintegen verklaart jezelf machteloos en verwijt al je psychotische trekjes (want ja,..die heb je zeer zeker) aan de drugs, en probeert daar zoveel mogelijk anderen van te overtuigen.
je bent gewoon een zielig en laf ventje die zich pas goed voelt wanneer het zijn veronderstellingen gereflecteerd ziet in de mening van anderen.

waarschijnlijk zijn al jouw negatieve ervaringen wel echt gebeurt, maar ze zijn gebeurt omdat jij gewoon niet zo stabiel bent.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#20
pieter-b zei:
jcutter zei:
En daarnaast, ben ik erg beledigt en verdrietig, omdat peter mij een paranoide freak noemt :(
Klik om te vergroten...
sorry..maar ik begin me zo langzamerhand dood te ergeren aan jouw geclaimde kennis en jouw bereidwilligheid die te verspreiden aan mensen die hier serieus voor advies komen.

jij zit hier ongeveer net zolang als mij en kijkt net zoals mij vrijwel elke lsd thread in.
je hebt alle discussies over paddos vs lsd dus wel gelezen en nog claim je ten eerste het omgekeerde van de menigte, en ten tweede claim je het als absolute waarheid.

en dan de mate waarin jij jezelf als slachtoffer ziet van alle gevolgen van je drugsgebruik...walgelijk gewoon...wiet is niet verslavend, wietgebruik kan slechts snel als een gewoonte aanvoelen die je al tijden lijkt te hebben, waardoor het lastig kan lijken om ermee te stoppen, maar in werkelijkheid is het gewoon een qwestie van de knoop doorhaklken en doen wat je voor je gevoel moet doen. In de praktijk zijn al mijn oude smokersvriendjes gestopt doordat ze er simpelweg geen tijd meer voor hadden..werk, vrouw, kinderen..
jij daarintegen verklaart jezelf machteloos en verwijt al je psychotische trekjes (want ja,..die heb je zeer zeker) aan de drugs, en probeert daar zoveel mogelijk anderen van te overtuigen.
je bent gewoon een zielig en laf ventje die zich pas goed voelt wanneer het zijn veronderstellingen gereflecteerd ziet in de mening van anderen.

waarschijnlijk zijn al jouw negatieve ervaringen wel echt gebeurt, maar ze zijn gebeurt omdat jij gewoon niet zo stabiel bent.
Klik om te vergroten...
Zo wat een onnodige haat weer zeg.
Jij hebt echt een hele verkeerde mening over mij.
Kom, laten we een keer in de coffeeshop met elkaar praten, want ik vind het nogal laf; dat dit zo over het internet gaat. We wonen immers dicht bij elkaar :)
En dat psychotische trekjes, die overigens alweer zowat over zijn, verwijt ik aan mijn drugsgebruik en aan mijn dagelijkse ritalin gebruik. Nu heb ik vakantie, dus ben ik daar ook even mee gestopt (met de ritalin dus)
Ja, ik boek wel vooruitgang.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."