Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen boek!

Een boek!

32 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
DreamerOfDreams zei:
lsd is een stof die serieus fuckt met de hersenen en ik voel mij toch rap een paar maand anders na een trip, afweziger, objectiever enzo, beetje moeite met interpreteren. iedereen die ik ken deelt de mening dat lsd een grote impact heeft op je hersenen dus blijf voorzichtig.
wacht zolang mogelijk (18-20jaar) begin met een kleine dosis en trip niet te vaak
Ik vind niet dat je echt bang van moet zijn maar ik kan mij zeer goed voorstellen dat als je 25 trips neemt dat je nietmeer dezelfde persoon bent na je trip, wat er hier op dit ideologisch forum ook beweerd wordt.
Klik om te vergroten...
Kom dan eens met wetenschappelijk bewezen feiten in plaats van "ik denk dit" en "mijn vrienden vinden dat". Ik ben de 25 trips al lang en breed gepasseerd, maar ik kan niet zeggen dat ik in die tijd mijn persoonlijkheid heb moeten inruilen voor een andere. Trouwens, alles waar 'te' voor staat is slecht. Storm in een glas water a la dr Phil?
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#2
ExceptionalInsight zei:
DreamerOfDreams zei:
lsd is een stof die serieus fuckt met de hersenen en ik voel mij toch rap een paar maand anders na een trip, afweziger, objectiever enzo, beetje moeite met interpreteren. iedereen die ik ken deelt de mening dat lsd een grote impact heeft op je hersenen dus blijf voorzichtig.
wacht zolang mogelijk (18-20jaar) begin met een kleine dosis en trip niet te vaak
Ik vind niet dat je echt bang van moet zijn maar ik kan mij zeer goed voorstellen dat als je 25 trips neemt dat je nietmeer dezelfde persoon bent na je trip, wat er hier op dit ideologisch forum ook beweerd wordt.
Klik om te vergroten...
Kom dan eens met wetenschappelijk bewezen feiten in plaats van "ik denk dit" en "mijn vrienden vinden dat". Ik ben de 25 trips al lang en breed gepasseerd, maar ik kan niet zeggen dat ik in die tijd mijn persoonlijkheid heb moeten inruilen voor een andere. Trouwens, alles waar 'te' voor staat is slecht. Storm in een glas water a la dr Phil?
Klik om te vergroten...
Je hebt toch geen wetenschappelijke feiten nodig om te weten dat er mensen zijn die hun leven (of bepaalde aspecten ervan) veranderen na inzichten op LSD? Voorbeelden hier genoeg lijkt me zo.
Ik heb ook geen grote veranderingen waargenomen bij mezelf zoals een andere persoonlijkheid, maar hier en daar toch subtiele, maar merkbare verschillen, dus het doet toch wel degelijk iets.
Als je dan 25 trips ineens neemt lijkt het me ook wel logisch dat er iets verandert... Goed of slecht hoor je me niks over zeggen, maar als sommigen van 1 of zelfs een halve trip al veranderingen voelen, hoe moet dat dan niet zijn met 25 ineens?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ivoos zei:
Je hebt toch geen wetenschappelijke feiten nodig om te weten dat er mensen zijn die hun leven (of bepaalde aspecten ervan) veranderen na inzichten op LSD? Voorbeelden hier genoeg lijkt me zo.
Ik heb ook geen grote veranderingen waargenomen bij mezelf zoals een andere persoonlijkheid, maar hier en daar toch subtiele, maar merkbare verschillen, dus het doet toch wel degelijk iets.
Als je dan 25 trips ineens neemt lijkt het me ook wel logisch dat er iets verandert... Goed of slecht hoor je me niks over zeggen, maar als sommigen van 1 of zelfs een halve trip al veranderingen voelen, hoe moet dat dan niet zijn met 25 ineens?
Klik om te vergroten...
Lieve schat, waar zie jij mij beweren dat je al trippend geen gedachten kunt denken die je leven kunnen beïnvloeden? Ik ben het levende bewijs dat trips iemands leven kunnen beteren, maar ik geloof niet dat je je eigen persoonlijkheid voor goed kunt verliezen. Ik interpreteerde '25 trips' als 'na 25 trips' niet als enkele duizenden microgrammen tegelijk, natuurlijk levert dat lifechanging taferelen op, maar het veranderen van je eigen ik? Nee, plaats die maar onder de z van zever.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#4
Overtuig elkaar met cijfers, niet met persoonlijke indrukken. Er zijn zoveel LSD-gebruikers. Één persoonlijke indruk is geen argument om die drug veilig te noemen.

Uit een grootschalig onderzoek van Sidney Cohen in 1960 waarin 5000 man getest werden bleek 1,8 op de 1000 LSD-gebruikers een psychose voor langer dan 2 jaar gekregen te hebben. Dat maakt het veiliger dan bijvoorbeeld paraschutespringen.

Wel is er een grote kans op HPPD (visual distortion). Daarvan zijn moeilijk cijfers te vinden, onderzoeken verschillen teveel. 2 tot 40 procent van de gebruikers krijgt ook HPPD. HPPD kan de rest van je leven duren. Niet zo prettig, maar het maakt je leven niet onmogelijk.

LSD kent wel degelijk risico's. En ook al is het een relatief veilige drug, op een drugsforum moet je elkaartoch van de risico's informeren. En die risico's moet je niet bagatelliseren.

Het klopt wel dat LSD geen lichamelijke schade achterlaat wat hier gezegd wordt.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
tomz0r zei:
Uit een grootschalig onderzoek van Sidney Cohen in 1960 waarin 5000 man getest werden bleek 1,8 op de 1000 LSD-gebruikers een psychose voor langer dan 2 jaar gekregen te hebben. Dat maakt het veiliger dan bijvoorbeeld paraschutespringen.
Klik om te vergroten...

Uit een onderzoek gedaan door Sidney Cohen beschreven in Journal of Nervous and Mental Disease, 1960 bleek het volgende:
Uit een groep van 5000 mensen die samen 25000 keer LSD hadden gebruikt bleek op de 1000 gebruikers 1,8 psychotische episodes te zijn geweest, 1,2 pogingen tot zelfmoord en 0,4 geslaagde zelfmoorden, dit maakt LSD 1 van de veiligste drugs ter wereld. Cohen: De enorme psychische respons in ogenschouw nemend is LSD een verbazingwekkend veilige drug.
Klik om te vergroten...
Zie ik daar gemiddeld 5000 trips per persoon? Ik weet niet over een tijdsbestek van hoeveel tijd dit onderzoek gedaan is, maar laten we eens brainstormen. Laten we zeggen dat alle mensen die meededen aan het onderzoek minstens 20 jaar oud waren toen ze begonnen en tripten totdat ze 80 waren, 60 jaar lang dus. 5000 / 60 = 83,3 trips per jaar - 83,3 trips /12 maanden = afgerond 7 trips per maand. Ik kan niet vinden hoe hoog de dosissen waren waar ze mee experimenteerden, maar dude.. En dit is nog gemiddeld genomen, er zijn dus mensen die hier boven of hier onder zaten.. ik zou ook gek worden (figuurlijk gesproken) als ik 10 keer per maand zou trippen.
(Laat me dit alsjeblieft niet verkeerd berekend hebben en ik mezelf niet onsterfelijk belachelijk maken)
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#6
ExceptionalInsight zei:
tomz0r zei:
Uit een grootschalig onderzoek van Sidney Cohen in 1960 waarin 5000 man getest werden bleek 1,8 op de 1000 LSD-gebruikers een psychose voor langer dan 2 jaar gekregen te hebben. Dat maakt het veiliger dan bijvoorbeeld paraschutespringen.
Klik om te vergroten...

Uit een onderzoek gedaan door Sidney Cohen beschreven in Journal of Nervous and Mental Disease, 1960 bleek het volgende:
Uit een groep van 5000 mensen die samen 25000 keer LSD hadden gebruikt bleek op de 1000 gebruikers 1,8 psychotische episodes te zijn geweest, 1,2 pogingen tot zelfmoord en 0,4 geslaagde zelfmoorden, dit maakt LSD 1 van de veiligste drugs ter wereld. Cohen: De enorme psychische respons in ogenschouw nemend is LSD een verbazingwekkend veilige drug.
Klik om te vergroten...
Zie ik daar gemiddeld 5000 trips per persoon? Ik weet niet over een tijdsbestek van hoeveel tijd dit onderzoek gedaan is, maar laten we eens brainstormen. Laten we zeggen dat alle mensen die meededen aan het onderzoek minstens 20 jaar oud waren toen ze begonnen en tripten totdat ze 80 waren, 60 jaar lang dus. 5000 / 60 = 83,3 trips per jaar - 83,3 trips /12 maanden = afgerond 7 trips per maand. Ik kan niet vinden hoe hoog de dosissen waren waar ze mee experimenteerden, maar dude.. En dit is nog gemiddeld genomen, er zijn dus mensen die hier boven of hier onder zaten.. ik zou ook gek worden (figuurlijk gesproken) als ik 10 keer per maand zou trippen.
(Laat me dit alsjeblieft niet verkeerd berekend hebben en ik mezelf niet onsterfelijk belachelijk maken)
Klik om te vergroten...

Niet verkeerd berekend, wel verkeerd gelezen. Dat hoop ik tenminste, anders heb je jezlef best wel een beetje voor lul gezet inderdaad :P Die 5000 mensen samen hadden 25000 maal LSD genomen. Dat is 5 dosissen per persoon. Valt best mee dus.

Wel moet gezegd worden dat de normale dosissen nu veel lager liggen dan in de jaren 60. Nu is een gemiddelde dosis 100 microgram gok ik, aangezien een zegeltje die dosis veelal bevat.
In de jaren 60 was het niet gek als mensen 500 microgram als dosis namen. Dit vergroot het risico op psychoses en trauma's aanzienlijk lijkt mij. Bij de beschrijvingen van trips en de psychedelische kunst die gemaakt werd in die tijd kan ik me ook wel indenken dat ze een hogere dosis namen gezien de heftigheid waarmee ze het beschreven en diepgaandheid van de visuele schilderijen. Zoiets ervaar je niet op 100 mics.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
tomz0r zei:
Niet verkeerd berekend, wel verkeerd gelezen. Dat hoop ik tenminste, anders heb je jezlef best wel een beetje voor lul gezet inderdaad :P Die 5000 mensen samen hadden 25000 maal LSD genomen. Dat is 5 dosissen per persoon. Valt best mee dus.
Klik om te vergroten...
Zie je, dat gebeurt als je midden in de nacht de wijsneus uit wilt hangen, vergeet wat ik zei (:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hier heb ik nog een leuk stukje, gevonden op jellinek:

Blijven hangen in een trip betekent dat nadat de trip uitgewerkt is, je nog lange tijd verward en angstig blijft. LSD gebruik kan een psychose induceren die blijft voortduren tot enkele dagen, weken of maanden na het gebruik. Een LSD-psychose verschilt dus duidelijk van een bad trip: een bad trip stopt immers wanneer de drug uitwerkt. In de volksmond wordt een LSD-psychose ook wel omschreven als ‘blijven hangen in een LSD trip'. Een LSD-psychose is erg zeldzaam, met een geschatte incidentie van 8 op 10000 gebruikers (0.08%). Bijna alle gevallen van LSD-psychose treden op bij individuen die reeds een (pre)psychotische stoornis hadden vóór hun druggebruik. Het beeld dat iemand een keer LSD neemt en daarna permanent psychotisch of schizofreen wordt is dus onjuist. Wel kan LSD bij mensen die aanleg hebben voor psychosen deze op een jongere leeftijd oproepen. Ook kan het een bestaande psychose verergeren en zorgen voor terugval. Je kunt dus de conclusie trekken dat het nemen van dergelijke middelen extra riskant is voor mensen die geestelijk labiel zijn.
Klik om te vergroten...

Laatste wijziging: dinsdag 26 augustus 2008
Zal wel betrouwbaar zijn aangezien het van jellinek komt. Bewijst dus dat het een redelijk veilige drug is.
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#9
schrijf maar een boek over mijn
hoe die kwik en fluor me gek maakte
en wat LSD therapie voor mijn betekent
please ik vind schrijven zo moeilijk vanwege die leestekens
dus als jij een boek over mijn schrijven,,wil,,, stuur dan ff pb
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#10
schrijf nou ff een boek over mijn
het gaat hier wel om de meest hardste drugs (giftigetroep) op de wereld (kwik en fluor)

en om de meest mooie heilige wonder midddelen op deze planeet (LSD, Ayahuasca) :wave:

weet je hoe gedesillusioneerd ik me voel door de westerse maatschappij

eerst verkwikt en toen gefluorideerd
20 jaren later kreeg ik te horen dat ik een stoornis heb
maar in feite ben ik een spiritueel wezen
en de mensen om me heen die deden alsof ik gek was
maar ik was spiritueel en ik wist dat niet
ik was onbewust spiritueel en verdwaalde in me eigen spiritualiteit
omdat ik niet wist dat ik spiritueel ben kon ik geen verschil maken tussen,
fantasie, werkelijkheid, en spiritualiteit
en de mensen om me heen die me dus de diagnose autist geven daardoor verdwaalde ik steeds verder
Dus wat is het Moraal van het Verhaal,
LSD kan mensen met een ziekte (stoornis) inzichten geven
door deze inzichten kan men erachter komen dat men een spiritueel wezen is,(alle mensen toch)
en dat de maatschappy autisme heb verzonnen
zo lijkt het
want ik ben gewoon verkwikt en gefluorideerd
en daardoor in de westerse (consumptie)maatschappij flink gedesillusioneerd

blinden kunne beter horen
doordat ze een beperking hebben, schept deze beperking vermogens
snappie dus als je autisme heb of shizofrenie of adhd of manisch ofweetikveelwatallemaal
en je neemt Dan LSD dan kan je je meer bewust worden van je vermogens
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik snap er niks van, volgens mij heb jij iets teveel genoten van LSD XD
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#12
schrijf nou maar svp een boek over mijn
misschien dat je het dan snapt
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ben je nou zo wanhopig voor aandacht: SCHRIJF EEN BOEK OVER ME, SCHRIJF EEN BOEK OVER ME. De ts zit is niet eens meer actief volgens mij, dus je zult iemand anders moeten zoeken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."