Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLezing in Groningen: (Hoe) werken psychedelica?

Lezing in Groningen: (Hoe) werken psychedelica?

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
StichtingOPENLid
01-01-2024, 00:00
#1


Van psychologie tot farmacologie en terug; in deze lezing wordt op zowel subjectief als 'objectief' niveau besproken wat het betekent om te trippen. Twee vooraanstaande wetenschappers geven een overzicht van actueel onderzoek naar psychedelica, naar klinische trials in de gezondheidszorg en neurale mechanismen.

Hebben psychedelica enig nut? En wat zijn de risico's? Waar liggen de mogelijkheden? Wat is er bekend over de werking van psychedelica in de hersenen? In hoeverre kunnen technieken als fMRI, PET en neuroimaging iets bijdragen aan psychedelisch onderzoek? En wat zegt dit dan over bewustzijnsonderzoek?

Deze en andere interessante vragen komen aan bod tijdens onze lezingen serie '(Hoe) werken psychedelica?' waarvan de aftrap niet geheel ontoevallig van start zal gaan op Bicycle Day. Op deze dag, 19 april 2010, is het precies 67 jaar geleden dat de Zwitserse chemicus Albert Hofmann als eerste persoon in de geschiedenis bewust een dosis LSD-25 innam.

Geïnteresseerden uit Utrecht en Amsterdam moeten nog even geduld hebben; in mei en juni zijn ook deze steden aan de beurt!

Sprekers: Dr. H. Vervaeke & Dr. R. Kortekaas
Maandag 19 april, 19.30- 22.30
UMCG, Deusinglaan 1, Groningen
Keuningzaal
Gratis entree
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#2
intressant :grin:
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hellraiser_[NL] zei:
intressant :grin:
Klik om te vergroten...
Maar veel te ver reizen voor mij.
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#4
pascal828 zei:
Hellraiser_[NL] zei:
intressant :grin:
Klik om te vergroten...
Maar veel te ver reizen voor mij.
Klik om te vergroten...
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mwoah, wie weet. Ik loop niet meteen over van interesse (weet niet echt wat deze 2 sprekers te bieden hebben), en van half 8 tot half 11 is wel erg lang.
Wellicht dat ik op de dag zelf wel zin heb en dan toch besluit er even heen te fietsen. Het is tenslotte gratis.

Maar sowieso een tof initiatief, dit soort lezingen.
N
NeuroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Awesome, ben ik wel even bij!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."