Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraag lsd

Vraag lsd

17 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hay,

Na aanleiding van een voorgaand bericht van me maak ik deze topic.

Ik heb nu 2x LSD gedaan, En beiden keren vielen me helaas zwaar tegen. Had 2x een verse zegel van 200ugl (volgens de verkoper). Ik tripte wel degelijk hard want ik had momenten dat ik blindelings dingen moest zoeken, omdat ik niks meer zag.

Alleen hoe ik het ervaarde was dag ik redelijk helder in me hoofd was. Maar wel echt boelshit aan het lullen was. Maar ondertussen wel keihard tripte. Het plaatje klopte gewoon niet voor me.

Ik weet nou niet of LSD niks voor mij is. Of dat ik een hogere dosis moet proberen.

Ik merkte wel dat ik meer uit LSD kon halen dan ik op dat moment kreeg.

Heeft iemand tips voor me? Hoor graag jullie mening.

-HardstyleGabber
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je weet absoluut zeker dat het LSD was?

Je zag niks meer omdat je zoveel visuals zag? En wat miste je in je lsd ervaringen? Diepgang?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zoals in het andere topic ook al aangegeven, wat zoek je nu precies in LSD dan? Als je dat duidelijk kunt uitleggen, kunnen wij vast wel zeggen of je dat ook in LSD kunt vinden.

Oh en met LSD heb ik wel vaak de mindfuck dat ik denk best helder te zijn, maar me dan soms een paar minuten later realiseer dat ik helemaal niet helder ben doordat ik dan een bepaalde gedachte krijg. LSD is in ieder geval wel een van de meer heldere psychedelica, dat is ook meteen zijn kracht eigenlijk omdat je daardoor in een analytische mindset komt waar je zaken van veel verschillende invalshoeken kunt bekijken.

En ik zie dat je trufels en 2C-B ook al gebruikt hebt, vond je daar dan wel in wat je ervan verwachtte?
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Je weet absoluut zeker dat het LSD was?

Je zag niks meer omdat je zoveel visuals zag? En wat miste je in je lsd ervaringen? Diepgang?
Klik om te vergroten...

Klopt ik zag niks meer door de Visuals dus tripte heb daadwerkelijk hard. Natuurlijk kan ik niet 100% zeker weten dat het LSD was omdat ik het niet heb laten testen. Ik koop het van een goede vriend van me die me nooit heeft opgelicht. Ik laat afentoe ook wat van hem testen en krijg altijd goede producten van hem. Dus ik geloof hem op zijn woord.

Wat ik denk ik het meeste miste was de gezelligheid met me vrienden. Ik raak ervan behoorlijk in mezelf terwijl ik echt een drukke gezelligheid mens ben.

Psychedelibee zei:
Zoals in het andere topic ook al aangegeven, wat zoek je nu precies in LSD dan? Als je dat duidelijk kunt uitleggen, kunnen wij vast wel zeggen of je dat ook in LSD kunt vinden.

Oh en met LSD heb ik wel vaak de mindfuck dat ik denk best helder te zijn, maar me dan soms een paar minuten later realiseer dat ik helemaal niet helder ben doordat ik dan een bepaalde gedachte krijg. LSD is in ieder geval wel een van de meer heldere psychedelica, dat is ook meteen zijn kracht eigenlijk omdat je daardoor in een analytische mindset komt waar je zaken van veel verschillende invalshoeken kunt bekijken.

En ik zie dat je trufels en 2C-B ook al gebruikt hebt, vond je daar dan wel in wat je ervan verwachtte?
Klik om te vergroten...

Wat ik echt in LSD mis is het vage in me hoofd, als ik een trip middel gebruik wil ik niet het idee hebben dat ik nog best wel helder ben. Truffels daar in tegen vind ik geweldig en is 2cb me favoriete drugs.

Als het normaal is dat je bij LSD denk helderder te zijn als bij een ander trip middel dat is het denk ik niks voor mij. De Visuals daar in tegen vond ik wonderbaarlijk mooi als ik het vergelijk met 2cb.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
HardstyleGabber zei:
Wat ik denk ik het meeste miste was de gezelligheid met me vrienden. Ik raak ervan behoorlijk in mezelf terwijl ik echt een drukke gezelligheid mens ben.
Klik om te vergroten...
Het is gebruikelijk om in jezelf gekeerd te raken van psychedelica, 2C-B is hier een van de weinige uitzonderingen op eigenlijk.

HardstyleGabber zei:
Wat ik echt in LSD mis is het vage in me hoofd, als ik een trip middel gebruik wil ik niet het idee hebben dat ik nog best wel helder ben.
Klik om te vergroten...
Zoals gezegd blijf je van LSD nog wel behoorlijk helder ja, zeker in verhouding tot veel andere psychedelica. Overigens vind ik dit weer de mindfuck van LSD, want als je het goed nagaat bij jezelf ben je echt niet altijd zo helder. Maar ten opzichte van bijvoorbeeld truffels is het wel een groot contrast aangezien dat juist enorm verwarrend is. 2C-B geeft dan weer met het wauze XTC achtige gevoel.

Als ik je verwachtingen zo hoor is LSD misschien voor jou inderdaad.
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Psychedelibee zei:
Het is gebruikelijk om in jezelf gekeerd te raken van psychedelica, 2C-B is hier een van de weinige uitzonderingen op eigenlijk.


Zoals gezegd blijf je van LSD nog wel behoorlijk helder ja, zeker in verhouding tot veel andere psychedelica. Overigens vind ik dit weer de mindfuck van LSD, want als je het goed nagaat bij jezelf ben je echt niet altijd zo helder. Maar ten opzichte van bijvoorbeeld truffels is het wel een groot contrast aangezien dat juist enorm verwarrend is. 2C-B geeft dan weer met het wauze XTC achtige gevoel.

Als ik je verwachtingen zo hoor is LSD misschien voor jou inderdaad.
Klik om te vergroten...

Ik hoor vrienden wel is vertellen dat je mensen met LSD op bepaalde dingen kan wijsmaken. Zegmaar blijven volhouden dat er op een bepaalde plek een olifant zit en dat ze het dat ook echt gaan geloven/zien. Is dat echt waar? Want dat zou ik graag nog met me beste vriend willen proberen als het waar is.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ze zitten je maar wat wijs te maken. Je ziet echt geen olifanten op lsd, maar misschien wel op een overdosis mdma (wil je niet op ideeën brengen hoor :wink: ).

Als ik het zo hoor kan lsd inderdaad weleens niet echt jouw ding zijn. Als je niet helderheid en introspectie zoekt in een drug, dan kun je het beter laten en iets anders gebruiken.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja, ik vond LSD ook een stuk helderder dan truffels. Dat hele lome/wolkerige in je hoofd is er niet. Vind ik persoonlijk juist een voordeel.

Ik denk dat je LSD gewoon voor een verkeerd doeleinde gebruikt. Het staat ook nergens beschreven dat het een drug is die je gebruikt om sociaal en gezellig te worden. Hoe kom je daar überhaupt op? :tongueout:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
HardstyleGabber zei:
Ik hoor vrienden wel is vertellen dat je mensen met LSD op bepaalde dingen kan wijsmaken. Zegmaar blijven volhouden dat er op een bepaalde plek een olifant zit en dat ze het dat ook echt gaan geloven/zien. Is dat echt waar? Want dat zou ik graag nog met me beste vriend willen proberen als het waar is.
Klik om te vergroten...
Wat een onzin... Zo te horen kunnen ze je jou nuchter ook al van alles wijs maken in ieder geval.

Je hebt echt hele aparte verwachtingen van LSD als ik het zo lees, laat het maar gewoon lekker liggen want je gebruikt het echt on de verkeerde redenen.
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psychedelibee zei:
Wat een onzin... Zo te horen kunnen ze je jou nuchter ook al van alles wijs maken in ieder geval.

Je hebt echt hele aparte verwachtingen van LSD als ik het zo lees, laat het maar gewoon lekker liggen want je gebruikt het echt on de verkeerde redenen.
Klik om te vergroten...

Dat ben ik niet met je eens. :wink: Ik heb het nooit echt gelooft, als ik het echt had gelooft had ik het ook niet gevraagd of het waar was. Iedereen heeft vermoedens over drugs, dit forum is toch om te vragen om die vermoedens kloppen of niet? Dus naar mijn mening vind ik je antwoord een beetje raar.
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Roze olifant zei:
Ja, ik vond LSD ook een stuk helderder dan truffels. Dat hele lome/wolkerige in je hoofd is er niet. Vind ik persoonlijk juist een voordeel.

Ik denk dat je LSD gewoon voor een verkeerd doeleinde gebruikt. Het staat ook nergens beschreven dat het een drug is die je gebruikt om sociaal en gezellig te worden. Hoe kom je daar überhaupt op? :tongueout:
Klik om te vergroten...

Heb het nooit echt geweten, was gewoon iets waar ik vanuit ging. Was het gewend van andere drugs zou daardoor kunnen komen. Ik denk inderdaad dat ik het met de verkeerde gedachte erbij het gebruik. Is het misschien wat om alleen te proberen? Dan is het natuurlijk ook weer heel anders dan met mensen erbij.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
HardstyleGabber zei:
Dat ben ik niet met je eens. :wink: Ik heb het nooit echt gelooft, als ik het echt had gelooft had ik het ook niet gevraagd of het waar was. Iedereen heeft vermoedens over drugs, dit forum is toch om te vragen om die vermoedens kloppen of niet? Dus naar mijn mening vind ik je antwoord een beetje raar.
Klik om te vergroten...
Natuurlijk mag je hier vragen stellen. Alleen vind ik het persoonlijk een beetje naief als je niet meteen kan denken dat wat ze je vertelde onzin is. Zeker omdat je ook al truffels hebt gebruikt, er zitten verschillen tussen psychedelica maar in de basis zijn ze tot hetzelfde in staat. Wie ooit psychedelica heeft gebruikt, weet dat je er niet in enen kabouters of olifanten van gaat zien.

En die opmerking over je verwachtingen was het totaal van al je verwachtingen die je hiervoor hebt uitgesproken, dat ging niet enkel om het zien van olifanten. Laat ik het anders verwoorden, je hebt niet zulke realistische verwachtingen van LSD blijkbaar. En vanuit die verwachtingen ontstaat dan dus ook gebruik voor een verkeerd doeleinde. Je zou het inderdaad eens alleen kunnen proberen, wellicht dat dat beter is want dan kan je ook echt helemaal in jezelf gekeerd raken.

Maargoed, het punt wat ik eigenlijk wilde maken is dat LSD niet perse een drug voor de fun is. Uiteraard kun je er ontzettend veel lol op hebben of je heel euforisch voelen, maar het is vooral een drug om meer over jezelf en de wereld te weten te komen. Daar hoort bij dat je in jezelf gekeerd raakt en dan zowel de leuke als de minder leuke dingen uit je onderbewuste te zien krijgt. Overigens geld alles wat ik in deze alinea zeg eigenlijk net zo goed voor truffels, maar dat terzijde. Anyway, sta je open voor die innerlijke reis dan is LSD ontzettend mooi spul en echt heel leerzaam.
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Psychedelibee zei:
Natuurlijk mag je hier vragen stellen. Alleen vind ik het persoonlijk een beetje naief als je niet meteen kan denken dat wat ze je vertelde onzin is. Zeker omdat je ook al truffels hebt gebruikt, er zitten verschillen tussen psychedelica maar in de basis zijn ze tot hetzelfde in staat. Wie ooit psychedelica heeft gebruikt, weet dat je er niet in enen kabouters of olifanten van gaat zien.

En die opmerking over je verwachtingen was het totaal van al je verwachtingen die je hiervoor hebt uitgesproken, dat ging niet enkel om het zien van olifanten. Laat ik het anders verwoorden, je hebt niet zulke realistische verwachtingen van LSD blijkbaar. En vanuit die verwachtingen ontstaat dan dus ook gebruik voor een verkeerd doeleinde. Je zou het inderdaad eens alleen kunnen proberen, wellicht dat dat beter is want dan kan je ook echt helemaal in jezelf gekeerd raken.

Maargoed, het punt wat ik eigenlijk wilde maken is dat LSD niet perse een drug voor de fun is. Uiteraard kun je er ontzettend veel lol op hebben of je heel euforisch voelen, maar het is vooral een drug om meer over jezelf en de wereld te weten te komen. Daar hoort bij dat je in jezelf gekeerd raakt en dan zowel de leuke als de minder leuke dingen uit je onderbewuste te zien krijgt. Overigens geld alles wat ik in deze alinea zeg eigenlijk net zo goed voor truffels, maar dat terzijde. Anyway, sta je open voor die innerlijke reis dan is LSD ontzettend mooi spul en echt heel leerzaam.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je reactie nu snap ik het ook echt. Kwa drugs weet ik nooit wat ik moet verwachten dus sta voor alle verhalen open. Dit wil niet zeggen dat ik het geloof, maar zeg ook nooit dat ik het niet geloof. Daarom vroeg ik het hier omdat er hier mensen zijn die wel weten waarover praten.

Ik ben zeker bereid om de innerlijke reis te maken met LSD, had ik ook met 2cb gedaan en vond het geweldig.

Ik heb hier ook wel is gelezen dat je met bijvoorbeeld mediteren dieper in je trip kan raken. Geld dit bijvoorbeeld ook met bepaalde ademhalingsoefeningen? Heb zelf niet het geduld om te mediteren.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
HardstyleGabber zei:
Ik heb hier ook wel is gelezen dat je met bijvoorbeeld mediteren dieper in je trip kan raken. Geld dit bijvoorbeeld ook met bepaalde ademhalingsoefeningen? Heb zelf niet het geduld om te mediteren.
Klik om te vergroten...
Met mediteren kun je veel diep raken in een trip inderdaad, maar dat vraagt sowieso eerst wel wat oefening nuchter. Met ademhalingsoefeningen moet dat in zekere mate ook wel lukken denken. Verder helpt het gewoon je er voor open te stellen en je aandacht naar binnen te focussen. Muziek op de achtergrond kan nog wel, maar verder is het handig alle afleiding van buiten uit te zetten. Geen mobiel, geen tv, etc. dus.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Op de ademhaling letten (bekijken) laat je veel dieper gaan. Maar op de ademhaling letten is geen ademhalingsoefening. Het is meditatie. :wink:

Als je niet veel geduld hebt, helpt psychedelica je daar juist bij, al is er wel een zekere inzet en geduld nodig. Maar dat train je hiermee dan ook.
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bedankt voor jullie antwoorden @Mindless en @Psychedelibee , ik ga me toch wat verdiepen in het mediteren. Kijken of op die manier LSD wat voor me is. Een innerlijke reis zou ik opzich goed kunnen gebruiken. Zou mezelf graag beter leren kennen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Als je niet veel geduld hebt, helpt psychedelica je daar juist bij, al is er wel een zekere inzet en geduld nodig. Maar dat train je hiermee dan ook.
Klik om te vergroten...
Dat is zeker zo. Mediteren op psychedelica gaat aanzienlijk makkelijker. Echter toen ik pas net met mediteren begon bracht het wel meer diepgang in trips, maar als ik het vergelijk met nu (na veel meditatie in het dagelijks leven) is die diepgang nog peanuts bij wanneer ik nu mediteer tijdens trips.

Maargoed oefening baart kunst en psychedelica kan zeker het aanzetje tot beter mediteren zijn. Dat is het voor mij ook geweest in ieder geval.
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mooie discussies weer :relaxed:

Psychedelibee zei:
Wie ooit psychedelica heeft gebruikt, weet dat je er niet in enen kabouters of olifanten van gaat zien.
Klik om te vergroten...

Hoe vaak ik dat al niet heb moeten uitleggen aan 'leken'; mensen denken altijd direct (als je verteld dat je vaker LSD en/of andere psychedelica gebruikt) dat je (1) een junkie bent, (2) volledig de controle kwijt bent en dus (3) allerlei rare shit gaat zien die er niet is (hallucineren) - eh??? Nee dus! :laughing:

HardstyleGabber zei:
Wat ik echt in LSD mis is het vage in me hoofd, als ik een trip middel gebruik wil ik niet het idee hebben dat ik nog best wel helder ben. Truffels daar in tegen vind ik geweldig en is 2cb me favoriete drugs.
Klik om te vergroten...

Hmmm, mijn ervaring; ik heb met geen enkel tripmiddel ooit gemerkt dat ik vaag in mijn hoofd ben en NIET meer helder. Ik ben altijd helder en volledig 'bewust' gebleven. Interessant ook wat je over 2cb zeg, want dat vind ik nu juist nog de minst 'overweldigende' en degene waarbij je het minst vaag bent (om jouw woorden dan maar even te gebruiken :tonguewink:). Er zijn best wel wat verschillen, inderdaad, maar zelf zie ik die vooral in de soort/aard van de CEV's en OEV's en gevoel van euforie en zo. Zo zie je maar dat effecten erg verschillen per persoon...

Zoals ik het zie is wat psychedelica feitelijk doet je (bijna obsessief) laten 'plakken' aan iets wat je op dat moment ervaart. Als je je ogen dicht hebt kunnen dat de visuals intern zijn, een ritme van muziek, maar ook de vibrerende schil van een meloen in de ijskast waar je minutenlang naar blijft staren. Je blijft gelinkt aan een aspect van de werkelijkheid op dat moment, wat zich herhaalt, herhaalt, herhaalt.... Dat maakt ook het 'in jezelf gekeerde' of gemak waarmee je mediteert (meditatie is niets anders dan aandachtig zijn voor iets) bij psychedelica, of wat anderen 'de reis' noemen. Trippen is eigenlijk niets anders dan een grote 'keuzeloze aandacht' meditatie, waarbij je gaat zitten/liggen en over je heen laat komen (aandachtig bent voor) wat zich op dat moment aandient. Er valt natuurlijk wel meer over te zeggen, maar dat ff als simpele verwoording.

Ik vind dat zelf iig altijd erg prettig en maakt dat ik meer kan genieten van wat om me heen is (met als bonus gevoel van euforie en de mooie plaatjes). De intensiteit echter waarin psychedelica dit vermogen geven is per middel verschillend, maar in de kern (zoals Bee zei) hetzelfde.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."