Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGemiddelde dosis zegeltje

Gemiddelde dosis zegeltje

10 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Er wordt inderdaad gezegd dat bijnemen geen nut heeft. Ik heb zelf echter wel degelijk een stapeleffect gemerkt toen ik recent een zeer lage dosis nam (+/- 27ug) die niks deed, en anderhalf uur later nog eens +/- 27ug. Na die tweede dosis voelde ik toch wel beduidend meer. Volgens mij heeft bijnemen als je 't niet al te laat doet dus wel enigszins effect, alleen zal het effect nooit zo groot zijn als in 1x die desbetreffende dosis nemen...
I
IrishCoffeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja zoiets dacht ik helaas al! Bedankt voor de confirmatie. Dan ga ik denk ik alsnog de zegel oplossen en hiervan een deel nemen. Stel dat het echt 250 microgram dan zit ik goed. Ik wil niet per ongeluk zo'n hoge dosis nemen. En anders proberen we het op een andere keer met een andere dosis.
I
IrishCoffeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze olifant zei:
Er wordt inderdaad gezegd dat bijnemen geen nut heeft. Ik heb zelf echter wel degelijk een stapeleffect gemerkt toen ik recent een zeer lage dosis nam (+/- 27ug) die niks deed, en anderhalf uur later nog eens +/- 27ug. Na die tweede dosis voelde ik toch wel beduidend meer. Volgens mij heeft bijnemen als je 't niet al te laat doet dus wel enigszins effect, alleen zal het effect nooit zo groot zijn als in 1x die desbetreffende dosis nemen...
Klik om te vergroten...

In dat geval hou ik me alsnog aan het plan maar neem ik eventueel een keertje bij. Bedankt!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
IrishCoffee zei:
Ja zoiets dacht ik helaas al! Bedankt voor de confirmatie. Dan ga ik denk ik alsnog de zegel oplossen en hiervan een deel nemen. Stel dat het echt 250 microgram dan zit ik goed. Ik wil niet per ongeluk zo'n hoge dosis nemen. En anders proberen we het op een andere keer met een andere dosis.
Klik om te vergroten...

Lijkt me een goed idee ja. Better safe than sorry.
I
IrishCoffeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Even een kleine update geven. Het is inmiddels al weer een tijdje geleden dat ik de lsd heb genomen. De zegels was opgelost in 3 mL water en hiervan hebben we initieel 1mL genomen. Een uur wachten gaf echter nog steeds geen effect.

Hier komt de relatief domme beslissing die goed heeft uitgepakt. We hebben de overige vloeistof ingenomen en het zegeltje wat in het buisje zat ook onder de tong gelegd. Na twintig minuten wachten hadden we ons zelf er eigenlijk bij neergelegd met de beredenatie dat de tolerantie al was opgebouwd en het niet met zou werken. Maar nog geen reden om het festival te laten verpesten!

We besloten daarom maar te genieten van het zonnetje en een jointje. 10 minuten later begon ik het te merken! De lsd deed zijn ding. De trip duurde minder lang dan verwacht. Ongeveer 7 uur, 9 uur als je de wachttijd vanaf eerste innamen meerekent. Maar het effect was ongeveer 7 uur.

Wat een pracht middel! De visuals waren prachtig, de bodyload was energiek en de euforie was sterker aanwezig dan bij mdma! Ik schat dat de dosis z'n 100 microgram moet zijn geweest als ik betrouwbare bronnen lees met geteste hoeveelheden. Ideaal voor een eerste keer op een psychedelisch festival. Misschien nog een report schrijven want de ervaring was zo groots. We gaan nu wat meer zegels kopen en experimenteren verder deze maanden.
I
IrishCoffeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Na lang zoeken heb ik eindelijk LSD kunnen bemachtigen en een plan gemaakt waar, met wie en wanneer het te nemen. Ik zou graag, omdat het mijn eerste keer LSD is, heb wel ervaring met andere tripmiddelen, ongeveer 75 tot 100 microgram nemen. De LSD is wel gekwalificeerd maar niet gekwantificeerd. Het komt van een dealer waar ik nog nooit iets eerder heb gekocht maar vrienden van mij wel. Ik weet dus zeker dat het LSD is, maar niet hoeveel er precies opzit. Hij zegt zelf 250 microgram. Zou dit een reële hoeveelheid zijn of is het meer "dealer praat"? Want ik sprak meer mensen die aangeven dat hun zegels vaak 50 tot en met 100 microgram zijn, wat mij ook een logischere dosis lijkt.
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je 250 microgram hebt heb je volgens mij wel de jackpot. Ze bestaan maar de kans is zeer klein dat je ze hebt.

Voor de rest is dit het enige wat ik erover kan zeggen. Heb zelf geen ervaring met lsd en nu ik dmt / changa heb ervaren wil ik eerst hier nog meer experimenteren. Maar ik weet dat meer mensen met jou probleem zitten. Ik lees mee want ben zelf ook best benieuwd hoe je nou de dosis moet bepalen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja ik erger me er ook aan.. /follow
Ook benieuwd naar de jou idee wat er op die zou zitten voor jou gevoel. Meestal is het de helft van wat de dealer beweert. Is mijn ervaring vaak.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Over het algemeen zit er aanzienlijk minder LSD op zegels dan er beweerd word. Helaas gaan velen het wel weer napraten en ontstaat op internet het idee dat 150 of 200ug milde doseringen zijn.

Om exact te weten hoeveel er op je zegels zit zul je het moeten laten testen in het buitenland, maar dan ben je wel zo €70 of meer kwijt. Een wat minder nauwkeurige methode die je wel een richtlijn kan geven is zoeken naar de threshold of beter nog microdosering van je zegel. De threshold van LSD ligt zo rond de 20ug en een microdosering zo tussen de 10 en 15ug.

Wat je kan doen is een zegel oplossen in water en dan bijvoorbeeld een vierde of achtste ervan nemen. Wordt je high dan heb je nog wat teveel en probeer je minstens 3 dagen later wat minder, merk je niks dan wacht je ook weer minstens 3 dagen en probeer je wat meer. Net zo lang tot je ongeveer op een microdosering zit waarbij je je in principe nuchter moet voelen maar wel extra energiek en met een licht verbeterde stemming. Heb je dat bereikt dan zit je dus ergens tussen de 10 en 15ug en kun je dat vervolgens weer terug rekenen naar het totaal van je zegel. Je hebt dan een beetje een range waarin de dosering van je zegel waarschijnlijk zal zitten, dus heel nauwkeurig is het niet.
I
IrishCoffeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bedankt voor de reactie Psychedelibee! Duidelijke uitleg, maar ik ben bang dat ik daar geen tijd voor heb. We wilde het binnen kort proberen en kan niet zomaar even elke dag een dosis LSD proberen helaas. Het gaf me wel een ander idee. Kan ik de zegel niet oplossen in 3 milliliter water en dan 1 milliliter hiervan nemen? Stel dat de dosis op de zegels toch lager is dan verwacht, zou ik dan nog kunnen bijnemen of heb je een snelle tolerantie opgebouwd tegen lsd?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Helaas is de tolerantie opbouw bij psychedelica (inclusief lsd) erg snel ja. Waarschijnlijk heeft het helemaal geen zin om bij te nemen, voor de intensiteit dan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."