Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1ekeer lsd

1ekeer lsd

9 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#1
hallo ik heb sinds kort voor de 1e keer getript op lsd had daarvoor geen tripmiddelen gedaan dus was volledig nieuw.
ik was gespannen bij inname en raakte een beetje in paniek toen het in golven inkickte maar heb mezelf rustig gekregen is dit normaal?
en is het bij jullie ook zo dat je erger tript met ogen dicht dan met ogen open?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vrij normaal ja. Gespannen ben je al gauw omdat lsd stimulerend is. De paniek is vervolgens je eigen interpretatie.

Met ogen dicht trip je meestal heftiger ja. Hoe minder impulsen, hoe meer je mind dat compenseert.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Vrij normaal ja. Gespannen ben je al gauw omdat lsd stimulerend is. De paniek is vervolgens je eigen interpretatie.

Met ogen dicht trip je meestal heftiger ja. Hoe minder impulsen, hoe meer je mind dat compenseert.
Klik om te vergroten...
Het was wel zeer heftig je kon het ook niet echt controleren je moest er echt in meegaan ik heb zelf hier ook niks geen psychedelica van te voor gedaan ben meteen lsd ga doen
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#4
trippymeeuw zei:
Het was wel zeer heftig je kon het ook niet echt controleren je moest er echt in meegaan ik heb zelf hier ook niks geen psychedelica van te voor gedaan ben meteen lsd ga doen
Klik om te vergroten...
Laat het even rustig op je inwerken zodat je je ervaring een plaats kan geven... Vergelijk je ervaring niet met die van anderen en laat je (eventuele) oordeel over 'positieve of negatieve ervaring' even los voor dit moment. Kijk naar je ervaring zo neutraal en objectief als mogelijk. Zijn er dingen uit de trip waar je wat aan hebt op persoonlijk vlak? Misschien beelden of inzichten? Vaak zijn de zwaardere 'negatieve' of angstige ervaringen het meest interessant omdat het je veel over jezelf zegt.
Als je weer LSD wil gebruiken, probeer dan meer een toeschouwer te zijn van je eigen ervaring. Zoals je een toeschouwer van jezelf kan zijn tijdens een meditatie. Dat is misschien een goede manier om je emoties er buiten te houden.

Je kan de trip wel degelijk controleren wat betreft emoties; je hoeft zeker geen speelbal te zijn van de trip. Zie de LSD als een paard, en jijzelf als de bestuurder... misschien kan je soms het paard meer vrijheid geven, maar jijzelf hebt de controle.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat was de dosis? En wat was de setting, alleen, met anderen, rustige omgeving...? Had je de tijd genomen voor de trip?

De eerste keer/keren trippen heb ik zelf ook als overweldigend ervaren, het is een hele nieuwe wereld waar je in terecht komt en waarvan je het bestaan eerder helemaal niet kende. Het is niet gek dat zoiets best spannend is. Ik vind trippen trouwens nog steeds altijd spannend vantevoren, soms zelfs retespannend, afhankelijk van wat ik precies ga doen. Psychedelica zijn eigenlijk de enige drugs waarbij die spanning bij mij nooit echt verdwenen is. Je stapt altijd weer in een denkbeeldige luchtballon om je vervolgens mee te laten voeren naar onbekende bestemmingen, door onvoorspelbare en soms snel wisselende weersomstandigheden. Elke keer opnieuw een verrassing wat en waar de reis je gaat brengen.

Je ogen sluiten maakt het vaak wat makkelijker om dieper in je eigen hoofd te duiken. Omdat je minder wordt afgeleid door externe prikkels krijgt de trip de kans een introspectiever karakter aan te nemen. Ik vind het dan soms fijn om een (meditatie)maskertje op te zetten.

Was het wel voor herhaling vatbaar? :)
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze olifant zei:
Wat was de dosis? En wat was de setting, alleen, met anderen, rustige omgeving...? Had je de tijd genomen voor de trip?

De eerste keer/keren trippen heb ik zelf ook als overweldigend ervaren, het is een hele nieuwe wereld waar je in terecht komt en waarvan je het bestaan eerder helemaal niet kende. Het is niet gek dat zoiets best spannend is. Ik vind trippen trouwens nog steeds altijd spannend vantevoren, soms zelfs retespannend, afhankelijk van wat ik precies ga doen. Psychedelica zijn eigenlijk de enige drugs waarbij die spanning bij mij nooit echt verdwenen is. Je stapt altijd weer in een denkbeeldige luchtballon om je vervolgens mee te laten voeren naar onbekende bestemmingen, door onvoorspelbare en soms snel wisselende weersomstandigheden. Elke keer opnieuw een verrassing wat en waar de reis je gaat brengen.

Je ogen sluiten maakt het vaak wat makkelijker om dieper in je eigen hoofd te duiken. Omdat je minder wordt afgeleid door externe prikkels krijgt de trip de kans een introspectiever karakter aan te nemen. Ik vind het dan soms fijn om een (meditatie)maskertje op te zetten.

Was het wel voor herhaling vatbaar? :)
Klik om te vergroten...
Ja wel maar niet te vaak wil een bad trip zo veel mogelijk verkleinen maar ik zit er over na te denken in de de zomer weer te trippen de dosering was een zegel van 175ug ik had de helft genomen dat was genoeg het enige wat ik echt heb gezien is heelveel lichten neon toen ik ging slapen was het alsof ik in een neon stad was de setting was thuis met een maat en mijn vriendin ze waren alletwee nuchter
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Heeft iemand misschien ervaring met 2cb ik ga een keer trippen op 2cb met 2 andere vrienden is dat lichter dan lsd?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rayyar zei:
Je kan de trip wel degelijk controleren wat betreft emoties; je hoeft zeker geen speelbal te zijn van de trip. Zie de LSD als een paard, en jijzelf als de bestuurder... misschien kan je soms het paard meer vrijheid geven, maar jijzelf hebt de controle.
Klik om te vergroten...
Ja je kunt LSD of andere psychedelica tot op zekere hoogte sturen. Maar geconfronteerd worden met die controle drang is eigenlijk een hele mooie en belangrijke les en dat negeren is een grote gemiste kans in mijn optiek. Psychedelica zijn een soort vergrootglas van het dagelijks leven, dus waar je in trips tegenaanloopt zegt veel over waar je in het dagelijks leven onbewust ook tegenaanloopt. Door trips proberen te sturen laat je dus potentieel ook een hele hoop interessante lessen liggen.

@Rayyar, als je met controleren bedoelt dat je in een meditatieve staat komt waarbij je de toeschouwer bent dan ben ik het trouwens helemaal met je eens. Alleen zou ik dat zelf observeren willen noemen ipv controleren, aangezien controleren de suggestie wekt dat je gedachtes en dergelijke probeert te sturen. Terwijl observeren juist alles loslaten is en het enkel aanschouwen zonder er perse in meegetrokken te worden.

Toen ik begon met trippen hebben een aantal trips bij mij ook sterk in het teken gestaan van de controle drang opgeven. Dat is voor velen heel lastig aangezien we eigenlijk allemaal wel een beetje control freaks zijn in meer of mindere mate. Maar de controle opgeven heeft me erg veel gebracht, sowieso zijn mijn trips er veel interessanter en dieper door geworden. Maar het heeft er ook voor gezorgd dat ik eigenlijk nooit meer echt moeilijke trips heb gehad. Als je de trip echt over je heen laat komen kan het het nog zo duister of eng worden maar door er niet tegen te vechten (wat controleren eigenlijk is) verandert je perspectief en verandert zoiets van eng naar leerzaam. Daarbij heb ik er in het dagelijks leven trouwens ook heel veel aan gehad, aangezien ik ben gaan inzien dat we maar op heel weinig echt controle uit kunnen oefenen in het leven. Het zijn vaak enkel kleine dingen die je nog een beetje kunt controleren, maar het meeste gebeurd gewoon. Dat inzien en er naar handelen, geeft een enorme mentale rust waar ik psychedelica nog steeds ontzettend dankbaar voor ben.

Controle is een hardnekkige illusie waar je maar beter zo snel mogelijk van bevrijd kan zijn, in dat opzicht heb je een zeer belangrijke en waardevolle les gehad @trippymeeuw.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#9
Psychedelibee zei:
Ja je kunt LSD of andere psychedelica tot op zekere hoogte sturen. Maar geconfronteerd worden met die controle drang is eigenlijk een hele mooie en belangrijke les en dat negeren is een grote gemiste kans in mijn optiek. Psychedelica zijn een soort vergrootglas van het dagelijks leven, dus waar je in trips tegenaanloopt zegt veel over waar je in het dagelijks leven onbewust ook tegenaanloopt. Door trips proberen te sturen laat je dus potentieel ook een hele hoop interessante lessen liggen.

@Rayyar, als je met controleren bedoelt dat je in een meditatieve staat komt waarbij je de toeschouwer bent dan ben ik het trouwens helemaal met je eens. Alleen zou ik dat zelf observeren willen noemen ipv controleren, aangezien controleren de suggestie wekt dat je gedachtes en dergelijke probeert te sturen. Terwijl observeren juist alles loslaten is en het enkel aanschouwen zonder er perse in meegetrokken te worden.

Toen ik begon met trippen hebben een aantal trips bij mij ook sterk in het teken gestaan van de controle drang opgeven. Dat is voor velen heel lastig aangezien we eigenlijk allemaal wel een beetje control freaks zijn in meer of mindere mate. Maar de controle opgeven heeft me erg veel gebracht, sowieso zijn mijn trips er veel interessanter en dieper door geworden. Maar het heeft er ook voor gezorgd dat ik eigenlijk nooit meer echt moeilijke trips heb gehad. Als je de trip echt over je heen laat komen kan het het nog zo duister of eng worden maar door er niet tegen te vechten (wat controleren eigenlijk is) verandert je perspectief en verandert zoiets van eng naar leerzaam. Daarbij heb ik er in het dagelijks leven trouwens ook heel veel aan gehad, aangezien ik ben gaan inzien dat we maar op heel weinig echt controle uit kunnen oefenen in het leven. Het zijn vaak enkel kleine dingen die je nog een beetje kunt controleren, maar het meeste gebeurd gewoon. Dat inzien en er naar handelen, geeft een enorme mentale rust waar ik psychedelica nog steeds ontzettend dankbaar voor ben.

Controle is een hardnekkige illusie waar je maar beter zo snel mogelijk van bevrijd kan zijn, in dat opzicht heb je een zeer belangrijke en waardevolle les gehad @trippymeeuw.
Klik om te vergroten...
Je verwoordt precies zoals ik het bedoel. Met controle bedoel ik idd een vorm van losse controle. Zeker geen controlfreak mindset.

Over de dosis waar ts het over heeft; is dat niet wat laag? Lijkt mij dat 100mg minimaal is voor een goede trip? Kan er naast zitten natuurlijk.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rayyar zei:
Over de dosis waar ts het over heeft; is dat niet wat laag? Lijkt mij dat 100mg minimaal is voor een goede trip? Kan er naast zitten natuurlijk.
Klik om te vergroten...
100mg lijkt me wel erg veel, 100ug daarentegen lijkt me meer geschikt :P

Maar zonder dollen, wat een lage dosering is is nogal subjectief natuurlijk. Als de TS 88ug nu al heftig genoeg vond zou ik niet direct meer aanraden eigenlijk. Vanaf ongeveer 70 a 80ug begin je al licht te trippen op LSD, zeker voor beginners is het belangrijk niet direct heel veel hoger te gaan doseren. Daarbij is mijn ervaring met LSD dat het zelfs op lage doseringen al best interessant kan zijn en al voorzichtige inzichten kan geven. Echt een volwaardige trip begint inderdaad wel ergens vanaf ongeveer 100ug, maar zeker beginners zijn daar niet altijd klaar voor.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."