Hangt helemaal van de persoon af. Lastig te zeggen.
@Roze Olifant van hier op het forum had bij 1 van haar eerste LSD trips geloof ik ook 200 ug of nog iets meer en die vond dat wel een heel drukke, vervelend onrustige trip als ik het me goed herinner. Gedachten die maar doorgaan en dat zo'n 10 uren lang. Zelf tot max 150 ug getript, maar merk dat ook heel erg die onophoudelijke gedachten, vandaar dat ik het niet zo'n prettig middel vind om te experimenteren met hogere doseringen.
Als je maximaal 30 ug hebt gedaan kun je eigenlijk echt niet zeggen of 150 - 200 wel kan. Ik zou je nog steeds 100 ug aanraden of misschien ietsje meer om deze reden. En ja, het kán dan eventueel te zwak voor je zijn, dat is een risico. Maar die 150 - 200 kan dan ook weer te sterk zijn, dat is ook een risico. Doe anders 120 of zo.
Met 100 ug hebben de meeste mensen wel een volwaardige tripervaring. LSD is wel wat golvend van aard qua intensiteit, dus het kan soms lijken alsof de trip voorbij is en dan komt 'ie later weer sterker opzetten. Dat kan meerdere keren gebeuren.
Maar doe waar je je het beste bij voelt.
Was 165 ug meen ik, waarschijnlijk ietsje lager omdat natuurlijk altijd hoger geadverteerd wordt. Maar ook met mijn referentiekader van nu waren dat echt wel relatief sterke zegels, de sterkste die ik in m’n bezit gehad heb (pure LSD dan) in ieder geval. Ik schat het nu in werkelijkheid op 140-150 ug.
Het was geen ramp, maar is wel de meest negatieve LSD-trip die ik ooit meegemaakt heb, misschien achteraf ook omdat
@StimsalaBanne toen toch wel echt een bad trip had waarin ik, onervaren als ik was met LSD, emotioneel meegenomen werd (absoluut geen beschuldiging trouwens, was mijn en onze eigen keuze om digitaal ‘samen’ te trippen). Ook moest ik inderdaad erg wennen aan het mentaal onrustige van LSD waarop ik mijn muziek bijvoorbeeld ook niet aangepast had, iets wat ik tegenwoordig wel doe. Het was al met al een beetje schrikken die eerste keer.
Ik heb nu ervaring met doseringen tot ongeveer 200 ug en recent heb ik een keer nog een stukje daarboven gedoseerd. Dat was zeker geen negatieve ervaring, maar ook toen stond ik toch opnieuw weer even te kijken van de intensiteit en het drukke daarvan. Ik wil nog een keer, als ik goed in m’n vel zit en stevig in m’n schoenen sta, voor 250 ug gaan, daarboven twijfel ik of ik dat met LSD nog wel zinnig acht. Ik weet niet of het de psychedelische ervaring nog ten goede zal komen, en het wordt me denk ik wat te overprikkelend. Dat vermoeden heb ik in ieder geval.
Ik ben het met jou eens. Voor een beginner raad ik 100-120 ug aan. Je kunt altijd de keer erna voor 140-160 ug gaan, en dan later nog eens 160-190 ug bijvoorbeeld.