Samensmelten…
Ja, dat kun je eigenlijk niet forceren. Soms ben je met z’n tweeën, voel je je op je gemak bij elkaar, is je trip fijn, wil je het allebei en dan nog gebeurd het niet. En een andere keer gebeurt het onverwacht. Voorwaarde is vaak wel dat je qua trippen op dezelfde golflengte zit, en dat het vertrouwd voelt samen.
Dingen die bij mij hielpen:
- het MOETEN/WILLEN loslaten
- geen afleidingen zoals tv, telefoon, lichtjes of allemaal andere prikkels om je heen
- geen muziek, of een fijn ontspannen muziekje die jullie allebei fijn vinden
- lekker naakt tegen elkaar aan liggen, in elkaar verstrengeld
- LOLSATEN. Daarmee bedoel ik: niet meegaan in je gedachten, rustig worden in je hoofd en in het hier en nu proberen te zijn, totdat je helemaal ontspannen bent
Bij mij ging het dan op een gegeven moment als vanzelf: je weet na een tijdje niet meer waar de grenzen van je eigen lichaam ophouden en waar die van de ander beginnen, en welke gedachten van jezelf zijn en welke van de ander. Dat kan ook best even eng zijn in het begin. Uiteindelijk lijkt alles van jullie samen één te worden. Als ik iets dacht dan sprak hij het uit, bijvoorbeeld.
Ik weet overigens ook nog hoe ik eens, lang geleden, het gevoel had dat mijn ex en ik samen een busje waren geworden.
Het is echt magisch, en versterkt de band op een heel nieuw niveau, ik hoop het ook ooit nog eens mee te mogen maken!