Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk wil heel graag lsd uitproberen, maar ben bang voor te blijven hangen

Ik wil heel graag lsd uitproberen, maar ben bang voor te blijven hangen

10 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
K
KotaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eerst en vooral mijn excuses voor hoe chaotisch dit allemaal leest. Ik heb een babbelkick en doe zo hard mogelijk men best 😂
Dus hier mijn vraag aan jullie
Ik wil echt al een hele lange tijd lsd gebruiken maar ik ben bang dat ik ondanks alle voorbereiding, zou blijven hangen of in een psychose zou geraken. Ik ben 2 jaar geleden op mn 16 zwaar blijven hangen opde bollen. Dit was wel door al een week extreme hoeveelheden speed te nemen, valiums en andere zware medicatie, en niet te eten slapen of rusten. Het was men eerste keer xtc en dat was gewoon de druppel voor mn lichaam denk ik. Ik heb ook wel niet 1 maar verschillende traumatische ervaringen gehad in die periode, wat er waarschijnlijk ook veel mee te maken had. Maar dat is het punt niet. Nu ben ik al terug beter, ben een jaar clean kunnen zijn en nu ga ik af en toe nog ies een weekendje door opde speed. Maar heb er nooit meer last van gehad, niet meer slechtgegaan of van die zaken.
Ondanks dat ben ik bang dat psychidelica soortachtige drugs dingen naar boven gaat brengen waar ik nooit meer aan denk.
zou ik het doen en erop vertrouwen dat ik bij de juiste mensen en juiste omgeving een goeie probleemloze ervaring ga hebben? Of moet ik het onzekere voor het zekere nemen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kota zei:
Eerst en vooral mijn excuses voor hoe chaotisch dit allemaal leest. Ik heb een babbelkick en doe zo hard mogelijk men best 😂
Dus hier mijn vraag aan jullie
Ik wil echt al een hele lange tijd lsd gebruiken maar ik ben bang dat ik ondanks alle voorbereiding, zou blijven hangen of in een psychose zou geraken. Ik ben 2 jaar geleden op mn 16 zwaar blijven hangen opde bollen. Dit was wel door al een week extreme hoeveelheden speed te nemen, valiums en andere zware medicatie, en niet te eten slapen of rusten. Het was men eerste keer xtc en dat was gewoon de druppel voor mn lichaam denk ik. Ik heb ook wel niet 1 maar verschillende traumatische ervaringen gehad in die periode, wat er waarschijnlijk ook veel mee te maken had. Maar dat is het punt niet. Nu ben ik al terug beter, ben een jaar clean kunnen zijn en nu ga ik af en toe nog ies een weekendje door opde speed. Maar heb er nooit meer last van gehad, niet meer slechtgegaan of van die zaken.
Ondanks dat ben ik bang dat psychidelica soortachtige drugs dingen naar boven gaat brengen waar ik nooit meer aan denk.
zou ik het doen en erop vertrouwen dat ik bij de juiste mensen en juiste omgeving een goeie probleemloze ervaring ga hebben? Of moet ik het onzekere voor het zekere nemen
Klik om te vergroten...
Lsd is best een heftig middel waar je sterk voor in je schoenen moet staan. Ik denk niet dat het positief uitpakt als ik je Posts over je gebruik en psyche lees. Maar het kan ook de andere kant op gaan en shit te verwerken.

Een harde uitspraak is niet te doen. Het zou met je vrienden in de juiste omgeving heel mooi kunnen zijn, maar misschien voor een eerste keer niet met te veel mensen, en desnoods probeer je een halve eerste dosis eens (50 mics) om te kijken wat het met je doet, kennismaken.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kota zei:
Ik ben 2 jaar geleden op mn 16 zwaar blijven hangen opde bollen. Dit was wel door al een week extreme hoeveelheden speed te nemen, valiums en andere zware medicatie, en niet te eten slapen of rusten. Het was men eerste keer xtc en dat was gewoon de druppel voor mn lichaam denk ik.
Klik om te vergroten...

Wat bedoel je hier specifiek met 'blijven hangen'?
D
Druggie86Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi kota,

Echte straat LSD heb ik geen ervaring mee maar een van de rc varianten 1p-LSD heb ik leuke nachten mee gehad. Vrijwel identiek aan LSD en bij betrouwbare vendors weet je in ieder geval wat je neemt. Veel van de horror verhalen gaan over andere stoffen die als LSD verkocht zijn al kan een bad trip natuurlijk altijd voorkomen. Heeft mij nooit tegengehouden omdat ik met 1p-LSD vrij helder weet dat ik onder invloed van drugs ben. Het was wel een van de latere tripmiddelen waar ik mee ging experimenteren dus ik wist al hoe ik zelf meestal reageer op tripmiddelen en altijd een goeie setting creër. Mijn gevoel moet er ook echt na zijn. Al was de eerste keer door alle heftige verhalen best spannend...

De visuals zijn echt wel super en voelen heel rustgevend en vriendelijk. Ik kan ook helemaal in een film, game of muziek verdwijnen en daar heb ik ook wel eens een bad trip mee voorkomen na een gedachteloop die maar bleef hangen. 1p-LSD is wel echt mijn favoriet als ik echt behoefte heb aan wat soulsearching. Maar net als de meeste tripmiddelen niet geschikt om mee na een drukke plek te gaan. Zelf doe ik ze altijd alleen maar dat is echt voorkeur. Het in mijn eigen hoofd kunnen kruipen is goed voor me. Ik heb veel van tripmiddelen geleerd over mezelf en sta hierdoor veel opener in het leven dan daarvoor.

Ik heb wel voor de zekerheid en om achteraf goed te slapen een sterke benzo liggen en chocolate. Verder drink ik geen alcohol minimaal een dag ervoor en eet ik licht en gezond. Veel groenten en even een dagje geen vlees. Weet niet of dit de trip per direct beïnvloed maar deed dit met LSA zaden altijd omdat de kans op exorcistje spelen en projectiel-kotsen vermindert. Het zorgt er voor mij wel voor dat ik echt in de mindset kom. Ik zorg ook altijd voor wat simpele vreemde instrumenten zoals een thundertube en een mondharp al is dit meer omdat ik mijn gitaar niet wil laten pleuren en zowiezo graag muziek maak.

Negatieve gevoelens zijn ook voorgekomen en dat is gewoon een risico die je loopt. Er zijn echt wel eens onverwerkte problemen naar boven gekomen en dat maakte de trip er niet makkelijker op. Tegenhouden helpt dan niet en over je heen laten komen is dan het beste. Na de tijd helen de dingen dan wel.

Uiteraard is het wel gewoon, net als elk tripmiddel wel heftig en ben je zeker 8 tot 10 uur wel goed aan het trippen. Dus wel handig dat je die zonder eventuele afleidingen kan doen. Ik zet de phone altijd op de vliegtuigstand omdat uitzetten betekend dat ik 4 afstandsbedieningen moet hebben voor muziek en licht.

Met de goeie voorbereiding en je even inlezen is het een vrij heftige maar wel heel bijzondere ervaring. Goede dosering is belangrijk en combineren met andere drugs is riskant. Zelf vind ik een joint erbij wel leuk en kan een ballonnetje lachgas de trip veel dieper trekken. Maar toen wist ik al wel dat ik goed reageer op halluciogenen.

Ik zou het nooit iemand aanraden die ik verder niet ken maar wellicht heb je hier qua info wat aan. LSD heeft gewoon een onterecht slechte naam.
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#5
Blijven hangen is zo een waarchuwing van de overheid instanties 😂

Maar om het in een context te plaatsen iedereen blijft hangen, als je het zo wilt zien.
Het is eigenlijk niet blijven hangen maar een "life changing experience"
Dus je veranderd na een trip, je denkwijze krijgt een boost naar meer openheid en je kan verder kijken dan eerst.
Delen in je hersens worden geactiveerd die nu in slaapstand staan.

Dat gedeelte over een psychose is van toepassing van mensen die psychose gevoellig zijn. Je kan dat al pijlen of je daar gevoelig voor bent bij het gebruik van andere drugs.
In principe zorgt een LSD trip zelf niet voor een psychose maar triggerd hij een psychose bij mensen die al op die edge zijn.

Dat je een ervaring hebt met speed en een psychose dat is vrij normaal als je een week lang aan de speed bent geweest dat is een van de bijwerkingen van te lang wakker zijn aan de speed en zegt vrij weinig over het feit of je er gevoelig voor bent of niet.

Dus ben je een behoorlijk nuchter persoon zonder psychische klachten hoef je jezelf niet druk te maken.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je echt bang bent zou ik het niet doen. Helemaal niet als je een geschiedenis hebt van misbruik en 'blijven hangen'.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je kunt niet 'blijven hangen' in een LSD-trip.
Soms komt het wel voor dat LSD een psychotische episode triggert bij mensen die daar gevoelig voor zijn. Of jij gevoelig bent voor psychoses zou je misschien kunnen zeggen op basis van voorgaande ervaringen. Maar die ervaringen zijn behoorlijk extreem: meerdere dagen wakker worden met allerlei verschillende soorten drugs. Dat lijkt dus meer op een drug-induced psychosis.
Mocht je LSD willen proberen, zorg dan vooral goed voor jezelf. Dus begin er alleen uitgerust aan, zorg voor een rustige omgeving en zorg ervoor dat er (nuchtere) mensen bij zijn die je goed kunnen begeleiden mocht het even wat minder lekker gaan. Als je fris en fruitig in een fijne omgeving aan de LSD gaat dan is de kans op een psychotische episode niet zo groot.

Symptomen of klachten na drugsgebruik: HPPD, derealisatie en meer | Jellinek

Soms krijgen mensen klachten na het gebruik van drugs. Meestal gaat dit vanzelf over. Heel soms gaat het om HPPD of derealisatie.
www.jellinek.nl www.jellinek.nl
K
KotaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Wat bedoel je hier specifiek met 'blijven hangen'?
Klik om te vergroten...
Door zodanig lang wakker te zijn dingen levensecht beginnen zien, zwaar aan het trippen. Maar een of andere krak in mn hoofd gekrege waardoor ik tot 2 weke derna nog steeds dingen zag en ik met mn hoofd niet helemaal in deze wereld was. En soort van tijdelijke psychose zou je kunnen zeggen
K
KotaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Druggie86 zei:
Hoi kota,

Echte straat LSD heb ik geen ervaring mee maar een van de rc varianten 1p-LSD heb ik leuke nachten mee gehad. Vrijwel identiek aan LSD en bij betrouwbare vendors weet je in ieder geval wat je neemt. Veel van de horror verhalen gaan over andere stoffen die als LSD verkocht zijn al kan een bad trip natuurlijk altijd voorkomen. Heeft mij nooit tegengehouden omdat ik met 1p-LSD vrij helder weet dat ik onder invloed van drugs ben. Het was wel een van de latere tripmiddelen waar ik mee ging experimenteren dus ik wist al hoe ik zelf meestal reageer op tripmiddelen en altijd een goeie setting creër. Mijn gevoel moet er ook echt na zijn. Al was de eerste keer door alle heftige verhalen best spannend...

De visuals zijn echt wel super en voelen heel rustgevend en vriendelijk. Ik kan ook helemaal in een film, game of muziek verdwijnen en daar heb ik ook wel eens een bad trip mee voorkomen na een gedachteloop die maar bleef hangen. 1p-LSD is wel echt mijn favoriet als ik echt behoefte heb aan wat soulsearching. Maar net als de meeste tripmiddelen niet geschikt om mee na een drukke plek te gaan. Zelf doe ik ze altijd alleen maar dat is echt voorkeur. Het in mijn eigen hoofd kunnen kruipen is goed voor me. Ik heb veel van tripmiddelen geleerd over mezelf en sta hierdoor veel opener in het leven dan daarvoor.

Ik heb wel voor de zekerheid en om achteraf goed te slapen een sterke benzo liggen en chocolate. Verder drink ik geen alcohol minimaal een dag ervoor en eet ik licht en gezond. Veel groenten en even een dagje geen vlees. Weet niet of dit de trip per direct beïnvloed maar deed dit met LSA zaden altijd omdat de kans op exorcistje spelen en projectiel-kotsen vermindert. Het zorgt er voor mij wel voor dat ik echt in de mindset kom. Ik zorg ook altijd voor wat simpele vreemde instrumenten zoals een thundertube en een mondharp al is dit meer omdat ik mijn gitaar niet wil laten pleuren en zowiezo graag muziek maak.

Negatieve gevoelens zijn ook voorgekomen en dat is gewoon een risico die je loopt. Er zijn echt wel eens onverwerkte problemen naar boven gekomen en dat maakte de trip er niet makkelijker op. Tegenhouden helpt dan niet en over je heen laten komen is dan het beste. Na de tijd helen de dingen dan wel.

Uiteraard is het wel gewoon, net als elk tripmiddel wel heftig en ben je zeker 8 tot 10 uur wel goed aan het trippen. Dus wel handig dat je die zonder eventuele afleidingen kan doen. Ik zet de phone altijd op de vliegtuigstand omdat uitzetten betekend dat ik 4 afstandsbedieningen moet hebben voor muziek en licht.

Met de goeie voorbereiding en je even inlezen is het een vrij heftige maar wel heel bijzondere ervaring. Goede dosering is belangrijk en combineren met andere drugs is riskant. Zelf vind ik een joint erbij wel leuk en kan een ballonnetje lachgas de trip veel dieper trekken. Maar toen wist ik al wel dat ik goed reageer op halluciogenen.

Ik zou het nooit iemand aanraden die ik verder niet ken maar wellicht heb je hier qua info wat aan. LSD heeft gewoon een onterecht slechte naam.
Klik om te vergroten...
Dankjewel om zoveel moeite te doen voor dit antwoord. Ik heb er deze week nog goed over nagedacht en beslist om er gewoon voor te gaan. Samen met men vriend. Ik ben iemand die zowel nuchter als scheef een goeie sfeer heel belangrijk vind, en die altijd wel kan creëren. dus daar maak ik me al geen zorgen over. Ik kom ook uit een zeer spirituele familie en maakt zelf een heel groot deel van mn leven uit, daarom ben ik er nu wel vrij gerust in dat ik er lekker van ga kunnen genieten. Ben ook iemand die juist drugs gebruikt om te kunnen voelen. Hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik besef dat lsd me op het lijf geschreven is. De enige angst zit hem dat ik er in zou blijven hangen. Ik weet niet of zoiets veel voorkomt of niet, maar heb mezelf een beetje wijsgemaakt dat ik er extra gevoelig aan ben terwijl dit waarschijnlijk niet zo is
B
BeadyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat je ook doet, kies niet voor "Valerie" want dat gaat je flink tegenvallen. Twee zegels deden bij mij 0.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mijn mening is dat er nog weleens erg schrikachtig wordt gedaan over LSD.
Ja, op hoge doseringen kan je bizarre dingen verwachten. Op normale starters doseringen (zeg 90-100mcg) valt dit reuze mee.

Ik was altijd bang voor LSD. Hoorde van allerlei mensen dat het de opper psychedelica is. Dat het qua intensiteit misschien wel salvia is, maar dan 12 uur lang. Nou.... Dat valt reuze mee.
Ik vind LSD de meest 'vriendelijke' psychedelica die er is. Truffels maken mij meer zenuwachtig.

Wat wel belangrijk is, is dat je het echt wilt. Dat je ongestoord in een vertrouwde omgeving bent. En dat je je kan overgeven. De come-up is langzaam, tijd om te wennen aan de effecten dus. In tegenstelling tot truffel, waar het soms ineens heel snel, heel hard kan gaan.

Over de psychotische kant durf ik geen hard antwoord te geven. Maar je geeft aan een tijd clean te zijn geweest. Je hersenen hebben wat tijd gehad om te herstellen. Je kan een nacht doorhalen op speed zonder klachten. Dat zijn wel tekenen dat het enigszins gaat.
Als er iets psychoses triggert, dan zijn het wel stims + slechte zelfzorg + dagen wakker.

Stimulantia moet je bang voor zijn.
LSD... Moet je gewoon goed voorbereiden.

En ik zou dan wel gaan voor 1p-lsd. Dan weet je tenminste wat je hebt. Doseringen van straat LSD valt geen peil op te trekken. En testen doen ze niet bij de centra.

Ik zou ook geen aftast dosis doen. 50mcg is vaak een dosering dat je wel de oncomfortabele bodyload hebt, maar niet de mooie effecten. 80-100mcg heb je wel een echte trip .

En je moet het echt willen en niet focussen op bad gaan of 'blijven hangen'. Anders wordt het gewoon een self fulfilling prophecy.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."