Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraag voor frequente RC-gebruikers

Vraag voor frequente RC-gebruikers

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#1
Voorzover dit een vraag is waar ik antwoord op kan krijgen;
ik zou graag willen weten hoevaak je per tijdseenheid (bijvoorbeeld per maand) kan experimenteren met doses 2C's -en andere RC's- zonder daar verder visueel en emotioneel last van te krijgen naderhand. De enige verandering die ik tot nog toe merk sinds mijn kennismaking met psychedelica (zeker na elke ervaring met LSD) zijn lichte tracers in het donker en dat ervaar ik niet als hinderlijk. Ik heb tot nu toe wel wat ervaring met tryptamines, en vrij weinig met phenethylamines en ik merk dat 2C's me na de ervaring zelf nog prima met energie achterlaten en me achteraf niet zo leeg en op doen voelen als de tryptamines (hoewel dat natuurlijk niet zoveel zegt over de ervaring zelf). 2C-E vandaag beviel prima, en ik heb nog wat andere tot mijn beschikking sinds kort die ik graag wil proberen. Maar ik wil mezelf niet beschadigen, dus, hoe luid het advies ? En wat zijn jullie ervaringen op dit gebied ?
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik gebruik RCtjes op een best regelmatige basis, eens in de maand meestal, soms meer, soms minder. heb maanden gehad waarin ik elk weekend een(of meerdere)RCtjes nam en het had geen nadelige effecten op mij, meestal zelfs positieve effecten, van bijvoorbeeld inzichten die verkregen zijn na een trip op bijvoorbeeld 2c-xx.
van tracers heb ik nooit meer last meer, in het begin had ik hier regelmatig last van, maar dat is bij mij op een of andere manier weggetrokken.
hppd heb ik een maand gehad na een periode van regelmatig LSD gebruiken, maar na een periode gestopt te zijn is dat weggetrokken en sindsdien heb ik er geen last meer van( is anderhalf jaar geleden nu)
2
2C-EmLid
01-01-2024, 00:00
#3
Laatst een tijdje regelmatig dan weer om de twee weken, dan weer om de 3 weken, soms 1 week ertussen een 2C-tje genomen.. Nu weer iets rustiger vaarwater wat dat betreft. Maar ook daarvan geen nadelige effecten ondervonden. Probeer er gewoon 2 weken tussen te houden (in die periode heb je, met name in de eerste week, ook wel wat tolerantie namelijk) dan denk ik dat het uiteindelijk best mee valt. Als je nog safer wilt gaan hou je er natuurlijk 2-3 maanden tussen :P Maarja..eh..het is maar net wat je een houdbare termijn vindt wat dat betref.t
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben het met underworld eens...

Ik heb ook wel periodes gehad dat ik weken, of zelfs dagen achter elkaar (ook in belachelijke doses) 2c's en/of andere RC's (4fmp, methylone, ...) heb gebruikt. Dit heeft geen erg grote nadelen gehad. Ik heb wel gemerkt dat frequent gebruik van 2c's niet erg goed is voor je huid, maargoed dat hebben we met amfetamine achtige stoffen ook, maar dan 10× zo erg...

Sowiso is er bij 2c's onderling wel tolerantie, maar het is best een tijdje vol te houden zonder je aan monsterdoses te wagen. Hangover's enzo heb ik in de regel niet van 2c's.

Wat betreft visuals, ik heb een keer een week lang extreme visuals gehad, maar dat was ook na een week gebruik wat denk ik maar weinig mensen me na zouden kunnen / willen doen. De eerste 3 dagen waren de visuals wel vergelijkbaar met 15-17mg 2c-E ! Vanaf de 4e dag begon het weg te trekken en op de 8e dag was het weer helemaal goed :) Kan dus wel zeggen dat je hiermee "op moet passen", maar ik kan denk ik beter uitwijzen dat je in 10 dagen geen 8x heftig moet trippen :wink:

Al met al vind ik 2c's in juiste doses, of zelfs bescheiden overdoses niet verkeerd, maar ik zou bijvoorbeeld niet weten wat je te wachten staat als je per ongeluk 100mg 2c-E ofzo pakt. Weet niet hoe gezond dat voor je lichaam en geest zal uitpakken omdat we het dan toch over een stevige overdosis hebben.
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik denk dat alle antwoorden nu wel gegeven zijn.
Ik heb vooralsnog ook geen nadelige effecten gehad van frequent 2C-X gebruik.

Hooguit de terug kerende gedachte dat ik snel weer een keertje wilt trippen.
Niet dat het verslavend voor me is, maar ik denk er wel veel aan terug.
Het is voor mij erg makkelijk om even te gebruiken en kan ook moeilijk nee zeggen wanneer iemand in mijn omgeving het idee oppert om te gaan trippen. Maarja!



SPor: Hoezo slecht voor je huid? Kan je iets specifieker zijn?
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedankt voor de reacties :)

Wat dat betreft verwacht ik veel lol met 2C's komende tijd hehe
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#7
Qocaïne zei:
SPor: Hoezo slecht voor je huid? Kan je iets specifieker zijn?
Klik om te vergroten...

Droge huid, schilverig, mee-eters, puistjes, dat soort dingen... Maar dat komt in mijn ervaring pas na wat heftiger en vooral gereguleerder gebruik. Heb het zelf ook altijd als ik pillen gebruik, alleen dan veel erger.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."