Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTo 2c-x, or not to 2c-x?

To 2c-x, or not to 2c-x?

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
StylusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste mede forumgebruikers, excusses voor het volspammen van het rc forum.

Ik zit er over te denken om binnenkort met een vriend (timmaniac) een der Phenetylamines te verkennen. Nu ben ik nogal in dubio hierover, ik weet niet of ik dit überhaupt zou moeten doen, en zo ja, welke en wel of niet in combinatie met bijvoorbeeld valium, wegens mijn angststoornis.

Het zit namelijk zo, ik heb een angststoornis overgehouden aan thc gebruik, dit doe ik al +\\- 1,5 jaar niet meer. Paddotrips zijn in het verleden voor me zwaar gebleken, maar een hoge dosis DXM was wel goed te handelen, evenals een lage dosis ketamine. Ik ben nog altijd geïnteresseerd in psychedelica, maar vooral in de visuals. Verder vind ik uppers ook interessant, maar heb een scheithekel aan hun katers. Ik ben niet meer geinteresseerd in paddo's om hun onvoorspelbare karrakter en mindfucks. Vandaar de intersse in 2c-x, de combinatie lovenswaardige visuals, upper effect (verlaagd de kans op bad trips misschien?) en weinig tot geen mentaal effect (toch?). Nou weet ik niet of dit verstandig is? Vandaar het idee er misschien valium bij te nemen.

Anyhow, wat denken jullie?

Groeten, stylus.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bij twijfel altijd doen :wink:

Nee: het is wel een aparte situatie waar je je in bevind, dit is met de kennis en gebruikers ervaring die ik heb mijn mening:

Psylocibine valt onder de tryptamine's. 2c's zijn zoals je al aangeeft phentylamine's. OVer het algemeen ervaar ik bij tryptamine's wel mind-altering effects, en bij phentylamine's niet, of zo weinig dat ze verwaarloosbaar zijn. Dit geld niet voor iedereen, maar met de gebruikers die ik ken zijn we het wel eens dat tryptamine's een stuk zwaarder voor de geest zijn. Ik neem 2c's ook altijd voor de visuals.

Daarop gebaseerd zou ik dus zeggen dat het wel het proberen waard moet zijn om eens een 2ctje te nemen, vooral als je valium achter de hand hebt.

De keus in 2c's kun je op verschillende manieren maken: Je zou kunnen beginnen met 2c-B, omdat het een vrij milde 2c variant is. Je zou ook kunnen kiezen voor een kort durende 2c, denk hierbij aan C of D. En tenslotte is 2c-I mijn persoonlijke favoriet omdat deze het mooist is. Duurt wel wat langer, en is wel wat heftiger als de bovenstaande, maar heeft ook een vrij merkbaar upper effect. Het hangt er dus maar net vanaf wat je zelf het beste lijkt, en vooral wat je aan durft. Maarja, met valium bij de hand kan er weinig fout gaan lijkt me...

En wat betreft de valium: ik weet niet hoe erg je angststoornis is, of het de bedoeling is dat je die dagelijks slikt of niet. Zoals ik al zei zou ik ze in eerste instantie gewoon achter de hand houden, voor ALS je vind ze nodig te hebben. Als je ze van tevoren neemt zal het de werking namelijk altijd in bepaalde maten remmen. Als het toch echt moet of je niet anders durft zou ik de valium ruim 5-6 uur voordat je de 2c neemt, nemen. Op deze manier zit je al over de piek van de valium heen en heb je wel nog de sedatieve effecten.

Laat ons weten hoe het was
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je zeker wil zijn dat er niks vervelends gebeurt dan kun je het beter niet doen. Al denk ik dat de kans op een bad trip niet extra groot zal zijn. Persoonlijk zou ik het wel doen, maar dan met een lichte doses beginnen. En snuiven raad ik in deze af aangezien je enorm snel in je trip schiet en dat is best moeilijk om daar even aan te wennen. Oraal kan je doen maar het is niet licht op de maag. Pluggen is sowieso een gegarandeerd succes maar dat is persoonlijk of je daar de moeite voor wil nemen en of je daarmee over een persoonlijke grens heen moet of niet.

Lees je vooral goed in en maak de juiste beslissing. Have fun!
S
StylusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik gebruik eigenlijk geen medicijnen tegen de angststoornis, maar dacht dat een valium achter de hand houden Miss geen slecht idee zou zijn. Ik ben er nu bijna zeker van dat ik het ga doen, de vraag blijft welke 2c-x het minst mindfucking werkt, op stimulant werking na dan. Een korte werkingsduur is ook wel relaxt. En de manier van toedienen natuurlijk :tongueout:

Bedankt voor de reacties!
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#5
2c-B is dan de beste optie, lekker visueel, korte werkingsduur.
2
2C-EmLid
01-01-2024, 00:00
#6
2C-C en 2C-D kun je gezien de -give some take some- gelijke duur aan 2C-B ook overwegen.
Zijn beide ook mild qua uitwerking. D misschien iets meer mindfucking, maar dat is errg erg subtiel hoor..!
2C-B is allicht wel het meest stimulerend van de 3..maar als je echt iets stimulerends zoekt moet je sowieso bij geen van 3-en zijn eigenlijk, dus ik zou dat aspect ..als om het even laten (Y)
z
zeptdiamondLid
01-01-2024, 00:00
#7
To 2c x or not to 2c x

Well for SWIM most but not all psychedelic tryptamines and phenetylamines are stimulant/euphoriants in low doses....
For example he ussually doses 6mg 2C-I, or 0.5mg 2C-T-21, at this doses thereґs little or no psychedelia, or not as strong as with bigger doses.
Low doses of AMT? 5-MeO-DIPT, 5-MeO-MIPT? 4-HO-DIPT?
The thing is, this isnґt even a rule of thumb. As some rats take DIPT and only find an auditory distorsion, when others are catapulted into a psychedelic soup.
(Кастрюля нержавеющая. Набор кастрюль kh 158.
)
s
sjoerd101Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Valium kan 2c's wel versterken! De visuals dan, ik word van de combinatie 2c-x en benzo's wel relaxter dan alleen 2c maar trip m visueel ook echt harder. :hearteyes:

Dus: de mindfuck word minder en de visuals worden heftiger, eigenlijk is t ook een ultieme combinatie!
2
2C-EmLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je kunt ook overwegen er wat alcohol bij te drinken (let wel, erbij drinken, niet erbij zuipen).
Bij MDMA is het iig zo dat de opname daarvan in de delen in je hersenen die er wat dat betreft toe doen verbeterd wordt, ik weet niet zeker, maar het is een redelijke aanname dat dat voor 2C'tjes ook in bep. mate zou kunnen gelden.
Vind het zelf iig fijn er voor de smaak wat bij te drinken..en ga op dezelfde dosis dan ook vaak wel ietsjes dieper dan de anderen die bij me zijn (dat zijn meer blowers dus die drinken er meestal niets bij).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."