Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2e keer 2C-B, welke dosis?

2e keer 2C-B, welke dosis?

6 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
T
ThoroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste,

Thoro en wat vrienden willen tijdens o&n trippend het nieuwe jaar in gaan. Dit wordt voor ons allen de tweede keer 2c-b. De setting is gewoon thuis bij een van ons; filmpje op en genieten.

De eerste keer 2c-b was voor iedereen een andere ervaring. Allemaal gebruiken we op feesten xtc en soms 4-fmp, maar geen tripmiddelen. Een vriendin wilde licht beginnen en pakte 17mg. Zij heeft redelijke visuals ervaren. Zowel ik als een vriend namen 20mg, op aanraden van iemand die al vaker had gebruikt. Beiden voelden we echter niks; totaal geen visuals, alleen sterke lachkicks.

De vraag is nu welke dosis we moeten nemen om een goede tot zware trip te ervaren; dit is namelijk wat we willen. De ervaren vriend raadt 25mg aan, terwijl wij beide meer aan 30mg denken. Dit kan al een wezenlijk verschil maken heb ik gelezen.
Wat raden jullie, als experts, aan?

Mvg.
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het meeste wat ik tot nu toe op heb is rond de 25 mg. Ik vond dat vrij heftig maar super leuk! Jammer dat je er niet veel van merkte op 20 mg. Het is ook belangrijk dat je 3 uur van tevoren een maaltijd eet en daarna niet meer tot je het neemt. Misschien is dat van invloed geweest? Als je aan ketamine kan komen, kan je daarmee je trip rustig aan versterken als je zo'n net-niet gevoel hebt. Ik vond dat in ieder geval een heerlijke combinatie. 25 mg lijkt me prima. Misschien met een ballonnetje ofzo? Ik ben trouwens geen expert ofzo hoor maar dit denk ik :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoe weet je zeker dat je dosering ook daadwerkelijk 20 milligram was? :)

Heb je pillen of poeder, en heb je deze op sterkte laten testen?
f
flapmuisLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben één van die vrienden die 20mg op had en geen visuals had. Het ging om poeder wat was afgewogen op een weegschaal, ik weet verder niet of het getest is in het lab(het was van een vriend die het al vaker gebruikt had en bij hem en die vriendin werkte het wel prima). Ik heb toen ook lachgas gedaan, wat wel erg vet was! Dat duurde helaas maar kort, ongeveer qua tijd net zo lang als dat ik nuchter ben. Verder had ik meer dan 4 uur niks meer gegeten, want daar had ik speciaal opgelet.

Bij de 2e keer zal overigens hetzelfde poeder gebruikt worden, dus qua zuiverheid van de stof veranderd er (vrijwel) niets.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ook welkom! :)

Als jullie genoeg poeder hebben raad ik jullie aan het langs het testcentrum te brengen, dit is gratis of kost slechts een kleine bijdrage, máár je bent wel zo'n 80-100 milligram kwijt. Hier testen ze precies hoeveel procent 2C-B er in je poeder zit. Om te testen testen moet je eventjes de onderstaande site doorkijken, ze hebben maar beperkte openingstijden(de meeste op donderdagavond, dus dan zul je het morgen weg moeten brengen als je op tijd de uitslag wilt horen).
http://www.drugs-test.nl/

20 milligram 2C-B(.hcl) zou iedereen moeten merken die geen medicijnen gebruikt of behoorlijke tolerantie heeft. (Héle enkele uitzonderingen daargelaten.) Ik vermoed stiekem dat jullie 2C-B dus niet helemaal puur is, als hij bijvoorbeeld versneden is met 30% inactieve stof, heb je met 20 milligram van jullie poeder 'maar' 14 milligram binnen, iets wat niet altijd voor visuals zal zorgen. Als jullie de puurheid weten kun je veel makkelijker de 'echte' dosering berekenen en deze vergelijken met de tripreports van anderen en hun doseringen. Zo zie je wat voor ervaring je ongeveer te wachten staat.

5 milligram zal bij 2C-B echter al wel verschil gaan maken, stel dat jullie 2C-B wél puur is, maar er bijvoorbeeld een afweegfoutje gemaakt is zul je behoorlijk kunnen schrikken van 30 milligram. Zonder exact te weten hoe puur het is raad ik jullie, omdat jullie verder ook geen andere tripervaring hebben(?), om voor de 25 milligram te gaan. Zal waarschijnlijk niet extreem veel sterker zijn, maar bij trippen kun je beter op veilig spelen, een andere keer kan altijd nog hoger.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, stel gerust meer vragen! :)
f
flapmuisLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb overigens wel ervaring met truffels, al had ik daar ook geen visuals met een volle porties, alleen mindfucks en lachkicks van hier tot Tokio haha.

Het is trouwens niet zo dat we helemaal niets merkte van de 2cb, maar we hadden geen visuals, waar t mij juist vooral omging. We gebruiken hetzelfde poeder dus ookal is het minder puur, dan zal dat de tweede keer dus hetzelfde zijn. Ik weet niet hoeveel poeder hij nog heeft en of hij t überhaupt wil testen, omdat hij voor zchzelf weet hoeveel hij nodig heeft om het te laten werken en gezien t best duur spul is.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als hij het niet wil laten testen zou ik, afhankelijk van je weegschaal, ergens tussne de 25 en 30 milligram gaan zitten. Een paar milligram kan best wel verschil maken, maar voor hetzelfde geld zou je het wel kunnen hebben. :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."