Fool zei:
Maar ik vind AH-7921 nog steeds een van de fijnere opioides, hij staat sowieso boven fentanyl/tramadol. Het enige nadeel vind ik dat het spul wat wisselvalliger is, maar een goede avond op dit spul was misschien wel bijna net zo fijn als opium roken, opium voelde nét iets completer.
Hoe bedoel je precies dat hij boven fentanyl/tramadol staat? Tramadol of Fentanyl is nogal een verschil. Behalve dat het opioïden zijn (geen opiaten zoals bijvoorbeeld opium, morfine of heroïne), daarnaast valt Fentanyl volledig onder de opiumwet, tramadol niet.
Opioïden kunnen zijn:
1.
Lichaamseigen stoffen: (stoffen die het licham zelf aan kan maken), zoals bij (zware) inspanning: endorfine.
2.
Synthetische stoffen: deze stoffen zijn kunstmatig in een lab gemaakt, zoals fentanyl (en dergelijke analogen zoals Alfentanil), tramadol, methadon en pethidine.
Opiaten zijn o.a. codeïne, opium en eerdergenoemde morfine.
Semi-Synthetisch wil zeggen dat er een natuurlijke stof 'chemisch gemanipuleerd", waar dus chemisch aan gesleuteld is, zoals heroïne, hydromorfon, oxycodon, buprenorfine, dextromethorfan (hoestdrank die in Nederland enkel bij de apotheek is te verkrijgen, zonder recept).
Deze lijst is niet helemaal volledig, er zijn nog meer stoffen die in de bovenste drie groepen te verdelen zijn, maar dit zijn denk ik de meest bekende.