Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeen euforie bij mdma/xtc, wel bij 4fmp. Hoe kan dit?

Geen euforie bij mdma/xtc, wel bij 4fmp. Hoe kan dit?

3 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
p
paddenstoelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zoals de titel het al zegt vraag ik mij af waarom ik geen euforie voel bij het gebruik van XTC en MDMA terwijl ik mij bij 4-fmp altijd helemaal geweldig voel. :confused:
De eerste keer MDMA voelde ik overigens wel (Ik ging bijzonder hard), dat was ongeveer een jaartje terug. Verder ben ik daarna altijd slecht gegaan op xtc, ik werd slaperig, trillende ogen en hallucineren (zelfs na een halfje al extreem realistische hallucinaties). Ik heb verschillende doseringen geprobeerd maar niets werkt.
Ik heb het gevoel dat MDMA bij mij meteen omgezet word naar MDA (maar volgens mij kan dat niet). Het lijkt mij niet dat het aan mijn serotonine ligt aangezien 4-fmp dus wel werkt.

Ik ben bovendien een meisje van 60 kg en begon meestal met een kwartje
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hmm... kan alleen zeggen dat ik nu een paar keer XTC/MDMA heb gedaan en alleen de eerste keer euforie voelde. Wel ben ik nu altijd wazig, ga ik hallucineren en word ik soms zelfs slaperig. Alsof ik de eerste keer iets heel anders had... :confused: Lijkt wel op jouw situatie dus.

4FMP heb ik nog niet geprobeerd maar ik hoor er goede berichten over.

Kan aan heel veel dingen liggen, bijv.:
- te vaak gebruiken
- overdoseren / bijwerkingen
- muziek / sfeer
- combineren (bijv. met alcohol)

De volgende keer XTC neem ik de proef op de som: geen alcohol, goede muziek, en niet te veel (bij)pakken.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het zou kunnen liggen aan de dosering of dat je het wellicht te kort op elkaar hebt gedaan elke keer. Realiseer je dat verstandig en leuk gebruik van MDMA inhoud dat je per avond max 1 tot 1.5mg per kg lichaamsgewicht neemt en je telkens minstens 3 maanden tussen gebruik laat.

Ik raad je aan om je echt aan de bovenstaande richtlijnen te houden, met MDMA is het vaak eerder less is more. Bij te hoge doseringen of te frequent gebruik kun je vervelende bijwerkingen gaan krijgen zoals jij die omschrijft. Laat je pillen dus altijd testen, want alleen dan kun je de dosering aanpassen op je gewicht. Helaas zegt een kwart of halve pil niet zoveel, want de doseringen kunnen nogal uiteen lopen. Pillen zijn tegenwoordig vaak wel erg hoog gedoseerd waardoor het niet heel gek is dat je al snel te hard gaat als meisje van 60kg.

Verder is het zo dat 4-FA (4-fmp) toch echt wel wat anders werkt dan MDMA. MDMA is veel selectiever voor serotonine en geeft daardoor sneller een waus gevoel. 4-FA zit qua gevoel een beetje tussen speed en MDMA in maar het effect neigt voor de meeste mensen meer naar de speed kant. De euforie van 4-FA komt dus zeer waarschijnlijk meer van dopamine dan serotonine.

Dus als je toch nog eens MDMA wilt proberen zou ik een tijdje wachten en dan zorgen dat je je pillen test en zo voor jou de juiste dosering kunt bepalen. En als het dan toch niets voor jou is dan zou ik het lekker inruilen voor 4-FA. Je gebruikt het immers omdat het leuk is lijkt me.
p
paddenstoelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychedelibee zei:
Het zou kunnen liggen aan de dosering of dat je het wellicht te kort op elkaar hebt gedaan elke keer. Realiseer je dat verstandig en leuk gebruik van MDMA inhoud dat je per avond max 1 tot 1.5mg per kg lichaamsgewicht neemt en je telkens minstens 3 maanden tussen gebruik laat.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je antwoord. Ik had de laatste keer 2,5 maand tussen het gebruik zitten. Ik weet niet of het hier aan zou kunnen liggen, maar voor de zekerheid hou ik nu een pauze. Ook laat ik mijn pillen altijd testen en neem ik nooit in een keer een halfje maar neem ik pas bij na minimaal 2 uur. Liever neem ik niet bij. Ik zit er over te denken het eens thuis te proberen met goede vrienden. Ik hoop dat een lange pauze zal helpen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."