Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVRAAG: Kan je 2c-b bijnemen?

VRAAG: Kan je 2c-b bijnemen?

8 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Laatst had ik een kleine dosis 2c-b genomen (halve pil, getest en een spreiding van 13-19mg), en het beviel mij erg goed. Nu was ik van plan om over een week het op een feest weer te gebruiken. Echter duurt dat feestje van 22:00 tot 5:00, dus 1 dosis zal niet genoeg zijn voor de hele avond. Als ik bijneem op de piek (na anderhalf/twee uur) van de eerste dosis, verlengt dit dan de trip met een paar uur? Of heeft dat eigenlijk helemaal niet zoveel zin.

Ook las ik hier dat alcohol het effect van psychedelia zou onderdrukken, echter merkte ik (en een paar vrienden) dat deze de 2c-b trip juist versterkte (ondanks de lage dosis gingen we toch trippen - hoe meer alcohol hoe erger de trip). Is het bij 2c-b dan weer anders of ligt het aan iets anders?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Naar mijn mening heeft bijnemen niet veel zin. De piek ga je sws niet terug ervaren maar je kan de na-effecten wel wat verlengen. 1 x een goeie dosis consumeren is leuker. Alcohol gaf bij mij ook een intensere ervaring :)
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zoals het lijkt word bij 2C-B het effect sterker met alcohol op. Ik heb dit zelf nog niet enorm ervaren, maar ook niet getest.

Verlengen van je trip kan prima je zou na de 2,5 uur wat bij kunnen nemen. Ik heb het zo wel is 10 uur op 2C-B uitgehouden volgens mij. Let op het verlengt je trip gewoon het word er niet heftiger van. Maar volgens mij wil je dat ook alleen maar.

Peppi en Coki zei:
Laatst had ik een kleine dosis 2c-b genomen (halve pil, getest en een spreiding van 13-19mg), en het beviel mij erg goed. Nu was ik van plan om over een week het op een feest weer te gebruiken. Echter duurt dat feestje van 22:00 tot 5:00, dus 1 dosis zal niet genoeg zijn voor de hele avond. Als ik bijneem op de piek (na anderhalf/twee uur) van de eerste dosis, verlengt dit dan de trip met een paar uur? Of heeft dat eigenlijk helemaal niet zoveel zin.

Ook las ik hier dat alcohol het effect van psychedelia zou onderdrukken, echter merkte ik (en een paar vrienden) dat deze de 2c-b trip juist versterkte (ondanks de lage dosis gingen we toch trippen - hoe meer alcohol hoe erger de trip). Is het bij 2c-b dan weer anders of ligt het aan iets anders?
Klik om te vergroten...
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tekzor668 zei:
Naar mijn mening heeft bijnemen niet veel zin. De piek ga je sws niet terug ervaren maar je kan de na-effecten wel wat verlengen. 1 x een goeie dosis consumeren is leuker. Alcohol gaf bij mij ook een intensere ervaring :)
Klik om te vergroten...
Het gaat mij niet zozeer om sterk te trippen op dat feest, maar om het stimulerende effect van 2c-b en of dat verlengt kan worden.

Bobsacamano zei:
Zoals het lijkt word bij 2C-B het effect sterker met alcohol op. Ik heb dit zelf nog niet enorm ervaren, maar ook niet getest.

Verlengen van je trip kan prima je zou na de 2,5 uur wat bij kunnen nemen. Ik heb het zo wel is 10 uur op 2C-B uitgehouden volgens mij. Let op het verlengt je trip gewoon het word er niet heftiger van. Maar volgens mij wil je dat ook alleen maar.
Klik om te vergroten...
Mooi om te horen. Is ook precies wat ik zoek eigenlijk, aangezien ik op een feest in een club ben wil ik niet te erg gaan trippen, als het vooral verlengd is dat erg mooi :)

Nou neem ik aan dat je niet oneindig lang kan verlengen en de serotonine receptoren er wel een keer genoeg van hebben, maar nou vroeg ik mij ook af of, omdat 2c-b als het ware serotonine imiteert (makkelijk gezegd), je veel vaker bij zou kunnen pakken omdat de serotonine voorraad niet wordt leeg getrokken zoals bij MDMA. Of onderschat ik de klap van de 2c-b hier?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bijpakken verlengd je trip alleen inderdaad. Ik heb 1 keer bijgepakt op een feest toen ik voelde dat de piek weer aan het afnemen was. Wat terug kwam was een mindere piek voor nog een paar uurtjes. Voor op een feestje wel prima dus.

Peppi en Coki zei:
Nou neem ik aan dat je niet oneindig lang kan verlengen en de serotonine receptoren er wel een keer genoeg van hebben, maar nou vroeg ik mij ook af of, omdat 2c-b als het ware serotonine imiteert (makkelijk gezegd), je veel vaker bij zou kunnen pakken omdat de serotonine voorraad niet wordt leeg getrokken zoals bij MDMA. Of onderschat ik de klap van de 2c-b hier?
Klik om te vergroten...
Je hersenen bouwen met psychedelica snel tolerantie op, vandaar dat bijpakken het niet makkelijk meer versterkt. Er zal vast een moment komen waarop je volledige tolerantie hebt opgebouwd en het echt niks meer doet, maar zou daar niet naar opzoek gaan. Je serotonine voorraad wordt niet leeg getrokken zoals met MDMA inderdaad. Van 2C-B ben ik enkel wat vermoeid de dag erna en daarna heb ik nergens meer last van. Met MDMA is dat helaas allemaal wel wat anders zoals je weet.
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Psychedelibee zei:
Je hersenen bouwen met psychedelica snel tolerantie op, vandaar dat bijpakken het niet makkelijk meer versterkt. Er zal vast een moment komen waarop je volledige tolerantie hebt opgebouwd en het echt niks meer doet, maar zou daar niet naar opzoek gaan. Je serotonine voorraad wordt niet leeg getrokken zoals met MDMA inderdaad. Van 2C-B ben ik enkel wat vermoeid de dag erna en daarna heb ik nergens meer last van. Met MDMA is dat helaas allemaal wel wat anders zoals je weet.
Klik om te vergroten...
Was ook niet echt van plan om zo ver te gaan haha, een mens heeft zo zijn slaap nodig. Zeker omdat een paar dagen na dit feest het alweer koningsdag is en ik dan dus eindelijk XTC ga uitproberen, dan wil ik wel uitgerust zijn :grin:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Geen problemen dus :) lekker doen.

Snoep verstandig.


Peppi en Coki zei:
Psychedelibee zei:
Je hersenen bouwen met psychedelica snel tolerantie op, vandaar dat bijpakken het niet makkelijk meer versterkt. Er zal vast een moment komen waarop je volledige tolerantie hebt opgebouwd en het echt niks meer doet, maar zou daar niet naar opzoek gaan. Je serotonine voorraad wordt niet leeg getrokken zoals met MDMA inderdaad. Van 2C-B ben ik enkel wat vermoeid de dag erna en daarna heb ik nergens meer last van. Met MDMA is dat helaas allemaal wel wat anders zoals je weet.
Klik om te vergroten...
Was ook niet echt van plan om zo ver te gaan haha, een mens heeft zo zijn slaap nodig. Zeker omdat een paar dagen na dit feest het alweer koningsdag is en ik dan dus eindelijk XTC ga uitproberen, dan wil ik wel uitgerust zijn :grin:
Klik om te vergroten...
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bobsacamano zei:
Geen problemen dus :) lekker doen.

Snoep verstandig.
Klik om te vergroten...
Bedankt, zal het proberen :P
s
sylianLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb meerdere malen op een avond bij gepakt met circa 6mg (poeder, op ik meende 75% puurheid getest) via de neus. En het effect werd enorm versterkt, zoveel heftiger, in korte tijd, binnen kwartiertje zat ik op piekniveau en erover.

note: Via de neus brand enorm!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."