Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMorgen Supersized maar grieperig + 4fmp?

Morgen Supersized maar grieperig + 4fmp?

8 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
n
newbie1015678Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi hoi,

Morgen heb ik een festival gepland maar helaas voel ik me sinds gisteren niet helemaal optimaal. Mijn vriend was afgelopen week 2 daagjes erg grieperig en heeft mij waarschijnlijk aangestoken. Nu kan ik niet zeggen dat ik me echt super slecht voel, heb last van kriebelhoest en wat keelpijn, moe en gewoon niet echt lekker.

Normaal zou ik wel gewoon gaan, aangezien het zieke gevoel helemaal niet zo erg is maar 11 mei beginnen mijn examens. Ik wil ontzettend graag gaan, maar zou de kans groot zijn dat ik echt griep krijg en een week plat lig waardoor ik niet kan leren of misschien wel ziek ben tot aan de examens? Heb namelijk ook wel eens gelezen dat de ziekteverschijnselen van mensen zelfs geheel verdwijnen na gebruik van MDMA of 4FMP. Zelf heb ik ook MDMA liggen maar ik dacht dat 4FMP wellicht een minder zware klap zou geven.

Moet daarnaast wel eerlijk zeggen dat ik haast nooit last heb van een kater na gebruik van beiden middelen. Maar dat zegt in dit geval natuurlijk niets.

Alsvast bedankt voor jullie reacties!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb ervaring van MDMA en grieperig zijn. Ik had vet spijt dat ik t wel gedaan had. Op het moment dat je t neemt is die dag je griep helemaal weg en voel je je goed. (Bij mij dan). Maar men (en ik dus ook) vergat dat behalve de mdma je lijf uitput, je ook jezelf heel vermoeid op een festival. Ik kreeg de griep dubbel hard terug na het festival. Ik was echt ziek en voelde me hondsberoerd en bekaf. En de kater was ook dubbel helaas. Misschien dat het niet voor iedereen zo is maar ik doe het niet meer...
n
newbie1015678Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor je reactie. Hmm, ja dat is ook wel wat ik zelf in gedachten had. Vind het alleen zo moeilijk om dit af te zeggen omdat ik me er ontzettend op verheugd heb de afgelopen tijd. Ik ben ook niet echt ziek, alleem niet topfit met gehoest. Denk dat ik het risico dan maar niet neem. Het festival is gedeeltelijk in tenten waar het stikheet is en de zweetdruppels op het eind van de avond omlaag vallen. 3 podia zijn buiten dus dit is misschien niet zo verstandig ivm de kou.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Filosophie zei:
Bedankt voor je reactie. Hmm, ja dat is ook wel wat ik zelf in gedachten had. Vind het alleen zo moeilijk om dit af te zeggen omdat ik me er ontzettend op verheugd heb de afgelopen tijd. Ik ben ook niet echt ziek, alleem niet topfit met gehoest. Denk dat ik het risico dan maar niet neem. Het festival is gedeeltelijk in tenten waar het stikheet is en de zweetdruppels op het eind van de avond omlaag vallen. 3 podia zijn buiten dus dit is misschien niet zo verstandig ivm de kou.
Klik om te vergroten...

Ik kan het helaas niet mooier maken. Je kunt toch wel gaan en dan nuchter blijven of een enkel drankje nemen? Dan mis je iig geval je feestje niet. Beterschap!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb ook wel eens MDMA of speed gebruikt terwijl ik me al een paar dagen niet helemaal fit voelde, werd een paar dagen na gebruik dan toch wel echt ziek uiteindelijk.

Voor 4-FA zal waarschijnlijk hetzelfde gelden. Sowieso geldt dat leren in de week na stimulanten gebruik ook vaak een stuk minder goed gaat, dus dat is ook iets om rekening mee te houden. Je hebt nog 2 weken tot aan je examens, dus als je nog gaat gebruiken loop je het risico dat je de eerste week daarvan niet tot een stuk minder kunt leren. Als je die volle 2 weken echt nodig hebt kun je het beter niet doen inderdaad.
n
newbie1015678Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Psychedelibee zei:
Ik heb ook wel eens MDMA of speed gebruikt terwijl ik me al een paar dagen niet helemaal fit voelde, werd een paar dagen na gebruik dan toch wel echt ziek uiteindelijk.

Voor 4-FA zal waarschijnlijk hetzelfde gelden. Sowieso geldt dat leren in de week na stimulanten gebruik ook vaak een stuk minder goed gaat, dus dat is ook iets om rekening mee te houden. Je hebt nog 2 weken tot aan je examens, dus als je nog gaat gebruiken loop je het risico dat je de eerste week daarvan niet tot een stuk minder kunt leren. Als je die volle 2 weken echt nodig hebt kun je het beter niet doen inderdaad.
Klik om te vergroten...

Dunnetjess33 zei:
Ik kan het helaas niet mooier maken. Je kunt toch wel gaan en dan nuchter blijven of een enkel drankje nemen? Dan mis je iig geval je feestje niet. Beterschap!
Klik om te vergroten...

Bedankt voor jullie reacties, ik heb inmiddels het kaartje verkocht. Toch maar even verstandig proberen te zijn.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#7
SkittlesAndMe zei:
Als je overigens ook nog verkouden ben is het ook nog wel een risico. Als je buizen verstopt zitten kun je je echt goed slecht gaan voelen van stimulanten.
Klik om te vergroten...

Kun je dat misschien nader verklaren? Heb dit helaas ook eens gehad, was benieuwd hoe dat nu precies komt. En verkouden trippen doe ik ook nooit meer... voelde of ik een astronautenhelm droeg! Helaas ben ik vaak verkouden ook.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik weet niet precies hoe dat zit, maar het kan aardig arelaxed worden.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Misschien de slimste keuze, niet de leukste.

Als je overigens ook nog verkouden ben is het ook nog wel een risico. Als je buizen verstopt zitten kun je je echt goed slecht gaan voelen van stimulanten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."