Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZal ik de gok nemen of niet? (2cb)

Zal ik de gok nemen of niet? (2cb)

14 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goedendag luitjes!
Ik heb een aantal maanden tot een half jaar terug voor het laatst 2cb genomen. Nu had ik de capsule opgelost in wodka omdat ik niet de gehele dosis wilde nemen. Nu heb ik nog steeds een (goed afgesloten) weckfkesje met een deel van de wodka/2cb mix.
Ten eerste zou ik niet meer weten hoeveel mg 2cb er nog in de mix zit. Ik ben namelijk vergeten welke dosis ik de laatste x heb genomen. Meer dan 10-12 mg zal het niet zijn omdat de totale oplossing 18-19mg 2cb bevatte en ik mij niet kan voorstellen dat ik de vorige x maar een kwart oid van die 2cb heb genomen. Ik kan namelijk via de zoekfunctie niet achterhalen wanneer ik het voor het laatst gebruikt heb en hoeveel. (Als ik 2cb en mijn naam invul krijg ik alles wat ik ooit heb geschreven en niet alleen over 2cb)
Nou vraag ik mij af of die 2cb/wodka mix nog goed is? Of het minder zal werken of niet? Kan zoiets bederven?
Ik zit er namelijk aan te denken het weer eens te gaan gebruiken. Vandaag of morgen of in de aankomende week.
Kan iemand mij dat vertellen? Thanks!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
0676C409-A7F4-486C-B070-59F496DE068B.jpeg
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zelf ook geen ervaring met alcohol bij 2C-B of welke psychedelica dan ook. En dat houd ik ook graag zo, want alcohol is bewustzijnsvernauwend terwijl psychedelica juist bewustzijnsverruimend zijn. Dus in mijn optiek is alcohol altijd zonde bij psychedelica.

Ik lees overigens ook vaker dat het visuals zou versterken bij 2C-B, maar heb daar toch zo mijn twijfels over.
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik weet niet hoe 2cb en alcohol reageren met elkaar als je het langere tijd laat staan, maar de wodka opzich zou je nog prima kunnen drinken na zo'n tijd.

Dus of de 2cb en alcohol reageren zo op elkaar dat je een dodelijk goedje gebrouwen hebt, dan zou ik het niet doen :tongueout:

of de alcohol zorgt er juist voor dat het goedje houdbaar blijft en de 2 stoffen op de zelfde manier effect geven als dat je de 2cb met een slok wodka doorslikt.

als je het echt wilt weten zou je moeten zoeken naar de eventuele reactie tussen 2cb en alcohol.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
@Psychedelibee weet dit soort dingen vaak wel? Of zit ik er naast?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Waarom alcohol bij 2c's?

Die dempen elkaar, dus je voelt er minder van.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
acht.zes zei:
Waarom alcohol bij 2c's?

Die dempen elkaar, dus je voelt er minder van.
Klik om te vergroten...
Om te doseren had ik t opgelost in wodka. En volgens mij versterkt alcohol de 2cb. Ik vraag mij alleen af of het nog goed is.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Nee hoor, ik heb net gekeken. Low risk & decrease, en dus geen synergy.

Het doel van doseren heeft dus schijnbaar ook niet gewerkt, want je weet het nog steeds niet. En waarom denk je dat de 2CB gelijkmatig verdeeld wordt over de wodka? Misschien drijft het wel op de bovenlaag of zakt het juist naar de bodem? Je moet toch wel aardig scheikundige kennis hebben om daar iets over te kunnen zeggen lijkt me...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
@Psychedelibee weet dit soort dingen vaak wel? Of zit ik er naast?
Klik om te vergroten...
2C-B is lang houdbaar, dus potentie verlies zal er niet zijn. Ook vinden er geen rare reacties plaats tussen 2C-B en alcohol dus daar hoef je je ook geen zorgen over te maken. Enige probleem is eigenlijk dat je niet echt weet hoe potent de oplossing is. Maar gezien er max 19mg ingegaan is zal het allemaal wel meevallen.

Pro-tip van mijn kant voor een volgende keer, plak een sticker op je flesjes waarop je de mg/mg zet. Kun je vervolgens met een spuitje precies doseren. En op dat zelfde stickertje kun je ook je doseringen bijhouden.

Bij alcohol soluties moet je nog wel een extra voorzorgsmaatregel nemen, aangezien alcohol kan verdampen. Met een stift telkens een streep op de fles zetten met waar je de vorige keer gebleven was helpt om te zien of er alcohol verdampt is. Maar met een weckfles zal dat waarschijnlijk niet gebeurd zijn.

acht.zes zei:
En waarom denk je dat de 2CB gelijkmatig verdeeld wordt over de wodka? Misschien drijft het wel op de bovenlaag of zakt het juist naar de bodem? Je moet toch wel aardig scheikundige kennis hebben om daar iets over te kunnen zeggen lijkt me...
Klik om te vergroten...
Dat valt wel mee hoor, even googlen op 'solubility 2cb in alcohol' en kijken naar een betrouwbare bron. Ik vind bijvoorbeeld deze:
https://www.google.nl/url?sa=t&sour...FjACegQIBRAB&usg=AOvVaw24ft0logs-WsZUXk72QYkb

Is een chemisch bedrijf, voor labreferentie materiaal. Zij bieden zelf aan het eventueel voor je in alcohol op te lossen.

Alcohol is voor veel stoffen een goed oplosmiddel. En als je de solutie potent maakt krijg je zo weinig alcohol binnen dat het effect ervan verwaarloosbaar is. Bovendien heeft alcohol als voordeel boven water als oplosmiddel dat bederving veel minder snel toeslaat.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psychedelibee zei:
2C-B is lang houdbaar, dus potentie verlies zal er niet zijn. Ook vinden er geen rare reacties plaats tussen 2C-B en alcohol dus daar hoef je je ook geen zorgen over te maken. Enige probleem is eigenlijk dat je niet echt weet hoe potent de oplossing is. Maar gezien er max 19mg ingegaan is zal het allemaal wel meevallen.

Pro-tip van mijn kant voor een volgende keer, plak een sticker op je flesjes waarop je de mg/mg zet. Kun je vervolgens met een spuitje precies doseren. En op dat zelfde stickertje kun je ook je doseringen bijhouden.

Bij alcohol soluties moet je nog wel een extra voorzorgsmaatregel nemen, aangezien alcohol kan verdampen. Met een stift telkens een streep op de fles zetten met waar je de vorige keer gebleven was helpt om te zien of er alcohol verdampt is. Maar met een weckfles zal dat waarschijnlijk niet gebeurd zijn.


Dat valt wel mee hoor, even googlen op 'solubility 2cb in alcohol' en kijken naar een betrouwbare bron. Ik vind bijvoorbeeld deze:
https://www.google.nl/url?sa=t&sour...FjACegQIBRAB&usg=AOvVaw24ft0logs-WsZUXk72QYkb

Is een chemisch bedrijf, voor labreferentie materiaal. Zij bieden zelf aan het eventueel voor je in alcohol op te lossen.

Alcohol is voor veel stoffen een goed oplosmiddel. En als je de solutie potent maakt krijg je zo weinig alcohol binnen dat het effect ervan verwaarloosbaar is. Bovendien heeft alcohol als voordeel boven water als oplosmiddel dat bederving veel minder snel toeslaat.
Klik om te vergroten...

Bedankt! Voortaan zal ik er een stickertje op doen. Goed idee.
Nog een vraag, acht.zes zegt dat alcohol de 2cb niet versterkt. Voor zo ver ik altijd gehoord heb en heb gelezen is dat wel zo. 2cb wordt veel heftiger als je er bij drinkt. Net als wiet bij 2cb.

Het versterkt het toch @Psychedelibee ?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
@De Dunne

Ik heb zelf geen ervaring met alcohol en 2CB, maar ik hou altijd de drug combo card van tripsit aan, en die zegt dat juist het tegenovergestelde het geval is, low risk & decrease. Ach, kwaad kan het in elk geval niet.
Dat geld trouwens voor alle psychedelica in combinatie met alcohol volgens die bron. Zelf heb ik wat ervaring met alcohol en paddo's, de Visuals zijn dan minder en het past naar mijn gevoel helemaal niet bij elkaar. Wel vind ik het lekker om in de comedown van de paddo's een of 2 biertjes te drinken.

Ik heb laatst LSA geprobeerd, ook een psychedelica, en die vond ik dus we een fijne wisselwerking hebben met alcohol, maar LSA staat dus niet op die drug combo card.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het is al gezegd maar als het goed is doet het niets met de 2C-B potentie.

Heb zelf in het verleden wel wodka gebruikt om 2C-E volumetrisch mee te doseren, ging prima.

Wat betreft het samengaand effect van alcohol en psychedelica, op lagere doseringen kan het op zich wel, op hogere doseringen kan dit al snel in duizeligheid en misselijkheid resulteren. Alcohol kan de scherpe randjes er wel een beetje vanaf halen maar dempt het psychedelisch effect wel wat.

Fatsoenlijke wiskey ofso beetje in de nasleep van een tripje hoeft niet vervelend te wezen, maar de combinatie heeft niet bar veel meerwaarde.
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heb persoonlijk ervaring met de combi alcohol en 2C-B, en ik kan je vertellen dat alcohol het effect wel degelijk versterkt, meerdere keren ondervonden door mijzelf en wat vrienden (en het was geen placebo effect, aangezien we de eerste keer dat we dit merkten geen weet hadden van het versterkende effect van alcohol).

Was overigens in uitgaanssetting, heb niet gelet op bewustzijnsverruiming/vernauwing dus daar kan ik geen uitsluitsel over geven, maar de rest van het effect (bodyload, visuals, humeur) werd evenredig aan de hoeveelheid alcohol sterker.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Peppi en Coki zei:
Heb persoonlijk ervaring met de combi alcohol en 2C-B, en ik kan je vertellen dat alcohol het effect wel degelijk versterkt, meerdere keren ondervonden door mijzelf en wat vrienden (en het was geen placebo effect, aangezien we de eerste keer dat we dit merkten geen weet hadden van het versterkende effect van alcohol).

Was overigens in uitgaanssetting, heb niet gelet op bewustzijnsverruiming/vernauwing dus daar kan ik geen uitsluitsel over geven, maar de rest van het effect (bodyload, visuals, humeur) werd evenredig aan de hoeveelheid alcohol sterker.
Klik om te vergroten...
Ik had het idd ook alleen van horen zeggen. Ik drink zelf niet. Met wiet weet ik het wel, dat versterkt de trip en de visuals.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Gister de gok genomen. NOu ja, gok was het niet. Ik vond het bonnetje in mijn portemonnee terug waar ik toendertijd de berekeing op had gemaakt van de oplossing. (Ja next time doe ik er een stickertje op). Het was prima gegaan. Heerlijk!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."