Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer 2C-B op een feest: tips?

Eerste keer 2C-B op een feest: tips?

3 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
MDMAapLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo Drugsforum-vriendjes, (M/V)

Aankomend weekend ga ik sinds lange tijd weer eens genieten van een housefeest. Ik heb door een druk (werk)leven op dit moment geen zin in een after-dip dus 2C-B is the drug of choice.

Ervaring:
Ik heb meerdere ervaringen met 2C-B en truffels gehad en reageer hier vrijwel altijd goed op. Deze trips waren altijd in huiselijke sfeer. Mijn meest recente truffeltrip is zo'n 5 maanden geleden. Die trip heeft wel zo'n diepe indruk gemaakt dat ik mij er goed van bewust ben geworden hoe snel plezier in paniek om kan slaan en hoe vervelend dat is.

Aanleiding:
Hoewel ik goed op tripmiddelen reageer en vaker naar een hoge dosis neig dan naar een lage, ben ik toch een beetje huiverig. Een feest geeft veel meer prikkels en er is nauwelijks een plek om je even rustig terug te trekken. Ik ben dus bang dat de dosering voor thuis te heftig wordt voor op een feestje. Echter, ik zit ook niet te wachten op halfslap gedoe. Je snapt het al: het lijntje is vrij dun.

Vragen:
  • Als mijn dosis voor lekker thuis trippen zo'n 24 mg is, wat zou een geschikte dosis zijn voor een feest?
  • Tips voor als het even te heftig wordt?
  • Combinatie met alcohol: alcohol zou 2C-B volgens sommigen licht versterken, anderen beweren weer dat het elkaar afzwakt. Wat is jullie ervaring?

Alvast bedankt, ik ben benieuwd naar de reacties!
F
FestivalClownLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neem geen hele van 24mg,
Neem een halve. Ik had laatst op unpolished een hele, ik wist niet waar ik het moest zoeken.
Ik vind het persoonlijk echt niet chill op een feest, tenzij je het combineert met een klein puntje pep van te voren ofzo.

Alcohol is wel chill met 2-cb, maar zeker niet op een feest mocht je nog een beetje willen dansen.
Na de trip met een hele was ik echt moe, en wou ik echt asap naar huis. Dus ik zou zeker een klein puntje pep nemen voordat je het feest begint. Dan halve 2-cb, mocht je daarna nog zin hebben doe je nog een halve.
M
MDMAapLid
01-01-2024, 00:00
#3
Afgelopen zaterdag was het dan zover: mijn eerste feestje op 2C-B.

Ik ben de avond begonnen met vier kleine biertjes. Niet veel later nam ik anderhalve pil, circa 22 milligram. Hoewel ik niet veel had gegeten duurde de opkomst vrij lang. Na ongeveer een uur werden kleuren feller en klonk de muziek meer gedetailleerd. Op zo’n anderhalf uur na inname piekte ik, met een nerveus aanvoelende body-load. Dit was niet onprettig, zolang ik die nervositeit kwijt kon in dansen.

Na een uurtje te hebben gedanst kreeg ik last van mijn voeten dus ben ik even gaan zitten. Ik merkte duidelijk dat alles een beetje vertekend was maar echte visuals bleven uit. Het typische, dunne gordijn dat overal voor lijkt te hangen was er niet. Zelf vermoed ik dat het kwam doordat het vrij donker was en alles te snel bewoog (mensen, lampen etc.). Je kunt dus niet geconcentreerd naar één punt kijken tot het beweegt. Op een zeker moment heb ik mijn ogen dichtgedaan en zag ik wel fractals ontstaan. Dat was echter van korte duur, omdat ik gestoord werd door iemand met ogen als schoteltjes die vroeg of alles goed ging: “Ja prima, ik zit te tr…” “Oh! Oké! Mooi! Nou, succes nog!”.

De trip zwakte af en om het toch een beetje te verlengen, heb ik het overgebleven halve pilletje geslikt. Het effect werd niet meer maar ook niet minder: precies wat ik verwachte. Om de nacht af te sluiten heb ik van mijn overige muntjes nog wat biertjes gedronken en buiten een jointje gerookt. Eenmaal in bed heb ik heerlijk geslapen en geen kater overgehouden.

Het was een leuke ervaring maar op zichzelf niet super bijzonder. Ik ben wel van plan het aankomende zomer nog eens te proberen, op een buitenfestival. Misschien dat die setting er (letterlijk) een ander licht op werpt.
A
AurazLid
01-01-2024, 00:00
#4
2cb op een feest staat nog op mijn to-do list echter dan wel een feest waar ze deephouse draaien. Juist omdat ik in thuisetting hier onwijs van kan genieten en me ervan bewust ben dat hardstyle/hardcore net iets te druk is voor mij op dit goedje.

Ik denk inderdaad ook dat je ervaring anders zal zijn wanneer je het zonnetje mee hebt. Juist omdat het donkere al snel een wat meer grimmiger gevoel kan geven zal dit door de 2cb worden versterkt.

Combineren met alcohol ben ik geen fan van, echter ben ik wel van mening dat wat voor mij niet werkt, misschien wel op gaat voor de ander. Combineren met wiet heeft dan hier mijn voorkeur.

Als het te heftig word zou ik wel proberen een wat rustiger plekje op te zoeken. Is deze er niet, dan zou ik zelf geen 2cb proberen voor een 1e keer op zo'n feest juist omdat voorbereiding en setting voor mij wel bepalend zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."