#1
@Bobsacamano Leuk je weer hier te zien. Ben je sinds kort getrouwd? Een jaar of drie geleden was je dat volgens mij nog niet. If so, gefeliciteerd!
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik heb ze gelezen en heb een tijdlang overwogen om het dan maar niet te doen. Uiteindelijk toch besloten dat ik het gewoon voor mezelf wilde ervaren en dat ik me in het ergste geval af zou moeten zonderen door de heftigheid, of dat de ervaring erg tegen zou vallen. Waarschijnlijk zijn dat geen worst case scenario, maar dat nam ik mezelf voor voorafgaand aan het festival.
Ik ben naar een groot techno event in Amsterdam gegaan en heb eenmalig 15mg 2CB genomen rond een uur of 16:30.
Er traden eerst wat lichte lichamelijke effecten op; mijn benen voelden wat zwaarder aan en ik had een beetje een vreemd gevoel in mijn maag.
In de uren die volgden gebeurde er verrassend weinig. Ik voelde duidelijk dat ik onder invloed van iets was, maar de kleuren om me heen bleven exact hetzelfde en ik zag ook niets van visuals of patroontjes. Af en toe sloot ik mijn ogen om te kijken of dat iets deed. Het is over de hele avond eenmaal voorgekomen dat ik een minuut lang mijn ogen af en toe sloot en wat hele lichte CEV zag; ik kon de menigte achter mijn gesloten ogen vaag en in een kleurrijker contrast zien wanneer ik mijn ogen sloot. Het deed erg weinig voor me omdat het zo mild was, in zoverre dat ik me af moest vragen of het wel door de 2CB kwam.
Het enige wat duidelijk aanwezig was was dat de 2CB op mijn humor speelde. Ik stond met een glimlach op mijn gezicht rond te kijken naar de festivalgangers die allemaal met een serieuze expressie op hun gezicht dezelfde dansjes uitvoerden. Zoals wel vaker kon ik de oppervlakkigheid ervan moeilijk van me af zetten, maar vond ik het gelijktijdig leuk dat mensen de gelegenheid nemen op dit soort plekken om zich lekker uit te kunnen leven. Ook vermaakte ik me om een groepje polo-dragende gozers, die een soort ongrijpbare kak uitstraling hadden. Ook een jongen en meisje die uitgelaten met elkaar stonden te praten en exact dezelfde ogen, neus en mond hadden - duidelijk een tweeling - waren opeens zo grappig dat ik mijn blik af moest wenden om niet ongemakkelijk te gaan lachen.
De muziek was van goede kwaliteit, maar dat wist ik meer dan dat ik het voelde. Een soort besef dat als ik nuchter was geweest of wat stimulerend snoepgoed had gebruikt dat ik er veel meer in op zou kunnen gaan. Meer dan op mijn plaats een beetje heen en weer bewegen en mijn handen lichtjes bewegen op de maat van de muziek zat er niet in. Ik ervaarde het als erg apathisch. Een soort 'het is wel goed zo' gevoel, terwijl je gelijktijdig voelt dat de avond aan je voorbij gaat en je een stuk minder gezellig bent dan je gebruikelijk bent. Communiceren ging überhaupt wat moeilijker en was soms een beetje ongemakkelijk. De drang om te praten was wel iets hoger dan op een nuchtere maag en ik heb een aantal leuke gesprekken gevoerd.
Al met al kan ik concluderen dat ik duidelijk een te lichte dosering heb genomen en dat de setting op een festival met beukende technomuziek verre van ideaal is. Ik heb er geen spijt van, want uiteindelijk vind ik dat het niet erg is om een beetje te experimenteren om een leuke festidrug te vinden - xtc ben ik wel een beetje klaar mee - en is het geen ramp als het dan tegenvalt. Volgende keer maar gewoon wat pep, denk ik.
Nogmaals bedankt!
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik heb ze gelezen en heb een tijdlang overwogen om het dan maar niet te doen. Uiteindelijk toch besloten dat ik het gewoon voor mezelf wilde ervaren en dat ik me in het ergste geval af zou moeten zonderen door de heftigheid, of dat de ervaring erg tegen zou vallen. Waarschijnlijk zijn dat geen worst case scenario, maar dat nam ik mezelf voor voorafgaand aan het festival.
Ik ben naar een groot techno event in Amsterdam gegaan en heb eenmalig 15mg 2CB genomen rond een uur of 16:30.
Er traden eerst wat lichte lichamelijke effecten op; mijn benen voelden wat zwaarder aan en ik had een beetje een vreemd gevoel in mijn maag.
In de uren die volgden gebeurde er verrassend weinig. Ik voelde duidelijk dat ik onder invloed van iets was, maar de kleuren om me heen bleven exact hetzelfde en ik zag ook niets van visuals of patroontjes. Af en toe sloot ik mijn ogen om te kijken of dat iets deed. Het is over de hele avond eenmaal voorgekomen dat ik een minuut lang mijn ogen af en toe sloot en wat hele lichte CEV zag; ik kon de menigte achter mijn gesloten ogen vaag en in een kleurrijker contrast zien wanneer ik mijn ogen sloot. Het deed erg weinig voor me omdat het zo mild was, in zoverre dat ik me af moest vragen of het wel door de 2CB kwam.
Het enige wat duidelijk aanwezig was was dat de 2CB op mijn humor speelde. Ik stond met een glimlach op mijn gezicht rond te kijken naar de festivalgangers die allemaal met een serieuze expressie op hun gezicht dezelfde dansjes uitvoerden. Zoals wel vaker kon ik de oppervlakkigheid ervan moeilijk van me af zetten, maar vond ik het gelijktijdig leuk dat mensen de gelegenheid nemen op dit soort plekken om zich lekker uit te kunnen leven. Ook vermaakte ik me om een groepje polo-dragende gozers, die een soort ongrijpbare kak uitstraling hadden. Ook een jongen en meisje die uitgelaten met elkaar stonden te praten en exact dezelfde ogen, neus en mond hadden - duidelijk een tweeling - waren opeens zo grappig dat ik mijn blik af moest wenden om niet ongemakkelijk te gaan lachen.
De muziek was van goede kwaliteit, maar dat wist ik meer dan dat ik het voelde. Een soort besef dat als ik nuchter was geweest of wat stimulerend snoepgoed had gebruikt dat ik er veel meer in op zou kunnen gaan. Meer dan op mijn plaats een beetje heen en weer bewegen en mijn handen lichtjes bewegen op de maat van de muziek zat er niet in. Ik ervaarde het als erg apathisch. Een soort 'het is wel goed zo' gevoel, terwijl je gelijktijdig voelt dat de avond aan je voorbij gaat en je een stuk minder gezellig bent dan je gebruikelijk bent. Communiceren ging überhaupt wat moeilijker en was soms een beetje ongemakkelijk. De drang om te praten was wel iets hoger dan op een nuchtere maag en ik heb een aantal leuke gesprekken gevoerd.
Al met al kan ik concluderen dat ik duidelijk een te lichte dosering heb genomen en dat de setting op een festival met beukende technomuziek verre van ideaal is. Ik heb er geen spijt van, want uiteindelijk vind ik dat het niet erg is om een beetje te experimenteren om een leuke festidrug te vinden - xtc ben ik wel een beetje klaar mee - en is het geen ramp als het dan tegenvalt. Volgende keer maar gewoon wat pep, denk ik.
Nogmaals bedankt!