Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAl die verschillende rc's ook

Al die verschillende rc's ook

19 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
Ik wil binnenkort toch wel weer graag wat RC's gaan bestellen maar ik weet niet welke.... Ik zoek echt eentje dat op paddo's of lsd lijkt. Alleen vind ik de meeste LSD analogen te lang werken dus neig ik naar de psilocine/psilocybine varianten. Maar wel tryptamines.

Ikzelf heb nog (maar bijna op helaas) 4-AcO-DMT liggen en dit goedje beviel mij eigenlijk prima. Maar het valt mij op dat deze tegenwoordig (voor mij dan) moeilijker is te krijgen en duurder is geworden. Dus ik ben even verder aan het zoeken maar er zijn er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Misschien kan 1 van jullie mij een beetje helpen?

De gene die mij interesse hebben gewekt zijn:
-4-ACO-MET(Zo goed als hetzelfde als 4-AcO-DMT maar toch nóg iets makkelijker heb ik gelezen)
-4-HO-MET(Beetje duur vind ik en iets zenuwachtiger bij de come-up dan 4-AcO-DMT heb ik wel eens gelezen)
-4-HO-MIPT
-4-HO-DET
-4-HO-EPT
-4-HO-DIPT
-EPT

Natuurlijk weet ik dat de verschillen bij vele van deze erg klein zijn, maar lichtgevoelig dat ik ben kon ik duidelijk het verschil merken tussen 4-AcO-DMT en paddo's/psilocybine.
Ik vind 4-AcO-DMT namelijk een soort paddo light. Makkelijkere come-up en behoorlijk minder mindfuck/loops/piekeren/angst wat ik bij paddo's nog weleens kan hebben. Daarbij vind ik dat 4-AcO-DMT bij hogere hogere doseringen (>35mg) behoorlijk meer naar DMT neigen dan naar psilocybine. Paddo's geven voor mij ook vaak wat meer emotie. Voor de rest lijken zo behoorlijk veel op elkaar.

Nu zoek ik dus eigenlijk een nieuwe variant en eigenlijk 1 die erg "makkelijk" is. Paddo's kan ik namelijk altijd wel aan komen dus als ik weer een beetje een harde les nodig heb maar neem ik die wel :wink:. Al vind ik paddo's trouwens ook vaak gewoon lief maar toch hebben die meer de neiging je minder prettig te laten voelen of je iets te moeten leren dan bijvoorbeeld 4-AcO-DMT. Ik zoek dus eigenlijk de meest vrolijkste, kleurrijkste en makkelijkste tryptamine.

Hebben hier mensen meerdere van deze tryptamines gehad zodat ze het kunnen vergelijken met paddo's en nog liever, kunnen vergelijken met 4-AcO-DMT? Ik hoor dan graag jullie meningen en of ervaringen. Ik ben erg benieuwd :)
N
Neo-ShulginistLid
Als ik zo dit lijstje zie heb ik wel een idee op welke site je hebt zitten rondkijken, maar ok :mouthzip:

Als je er eentje wil: kies 4-HO-MiPT. Dat is echt een van de weinige RC's die ik entheogeen (het goddelijke in jezelf openbaren) noem.

4-HO-MET is wat 'makkelijker'. Die stof veroorzaakt wat meer dissociatie; een soort ontkoppeling tussen je gevoelens en gedachten. Alsof je een helikopterperspectief op jezelf inneemt, of alsof je jezelf bestuurt terwijl je lichaam dingen ervaart. Dus wat minder dwingend emotioneel dan paddo's / 4-AcO-DMT. Het verschil tussen 4-AcO-MET en 4-HO-MET is volgens mij verwaarloosbaar. Maar ik zou graag eens wat placebo-controlled studies naar het verschil zien.

EPT is wel echt andere koek dan de bovenstaande RC's. Die is meer te vergelijken met DMT, DPT en MET. Je moet ze roken of snuiven en ze geven een korte maar intense psychedelisch effect / out-of-body-experience.
M
MezelfLid
Neo-Shulginist zei:
Als ik zo dit lijstje zie heb ik wel een idee op welke site je hebt zitten rondkijken, maar ok :mouthzip:
Klik om te vergroten...
Daarom had ik al wat toegevoegd wat daar niet te koop was :wink:. Misschien toch wat meer verbloemen de volgende keer.

Neo-Shulginist zei:
4-HO-MET is wat 'makkelijker'. Die stof veroorzaakt wat meer dissociatie; een soort ontkoppeling tussen je gevoelens en gedachten. Alsof je een helikopterperspectief op jezelf inneemt, of alsof je jezelf bestuurt terwijl je lichaam dingen ervaart. Dus wat minder dwingend emotioneel dan paddo's / 4-AcO-DMT. Het verschil tussen 4-AcO-MET en 4-HO-MET is volgens mij verwaarloosbaar. Maar ik zou graag eens wat placebo-controlled studies naar het verschil zien.
Klik om te vergroten...
Hmm Dissociatie is misschien niet wat ik zoek in psychedelica. Een maatje van mij gaf ook laatst al aan dat hij dit stofje niet zoveel aan vond.Maar misschien kwam dat omdat hij van zijn 4-AcO-DMT af moet haha. Maar daar help ik hem graag mee dus ik kan nog wat 4-AcO-DMT scoren bij hem (zeer blij mee).

Neo-Shulginist zei:
EPT is wel echt andere koek dan de bovenstaande RC's. Die is meer te vergelijken met DMT, DPT en MET. Je moet ze roken of snuiven en ze geven een korte maar intense psychedelisch effect / out-of-body-experience.
Klik om te vergroten...
O goed dat je dat zegt. Toevallig ga ik vandaag weer aan de gang met de "Noman's tek" om zelf wat pure DMT uit wat Minosa te extracten. Lukte mij de vorige keer prima al was de opbrengst wel wat laag.
Ik denk dat voor deze manier van trippen, DMT toch wel de beste optie is aangezien ik weinig over andere vergelijkbare middelen heb gelezen. Voor dit soort trips hou ik het voorlopig wel bij DMT. Makkelijk zelf te maken en stiekem nog leuk ook :).

Neo-Shulginist zei:
Als je er eentje wil: kies 4-HO-MiPT. Dat is echt een van de weinige RC's die ik entheogeen (het goddelijke in jezelf openbaren) noem.
Klik om te vergroten...
Dan zet ik toch wel deze boven aan mijn lijstje om eens te proberen. Het lijkt er namelijk op dat jij redelijk verstand van zaken hebt hieromtrent :wink:. Alhoewel ontmoet ik het goddelijke in me zelf vaak genoeg met paddo's dus is dat niet persee wat ik in een middel naast paddo's zoek. Aan de andere kant is dit wel het geen wat trippen bijzonder maakt natuurlijk. Toch maar eens een klein beetje bestellen om toch eens het verschil met bijvoorbeld 4-AcO-DMT en paddo's te ondervinden.

Bedankt voor reactie @Neo-Shulginist !
N
Neo-ShulginistLid
Mezelf zei:
Dan zet ik toch wel deze boven aan mijn lijstje om eens te proberen. Het lijkt er namelijk op dat jij redelijk verstand van zaken hebt hieromtrent :wink:@Neo-Shulginist !
Klik om te vergroten...

Je moet natuurlijk nooit op mij vertrouwen. Ik zeg wel een hoop, maar jij gaat over jou :wink:

Mezelf zei:
Ik denk dat voor deze manier van trippen, DMT toch wel de beste optie is aangezien ik weinig over andere vergelijkbare middelen heb gelezen. Voor dit soort trips hou ik het voorlopig wel bij DMT.@Neo-Shulginist !
Klik om te vergroten...

Ik heb al anderhalf jaar DPT liggen. Die tryptamine is bekend geworden omdat er in de VS een enigszins geheimzinnige kerkgemeenschap is, The Temple of the True Inner Light, die DPT tot hun sacrament heeft uitgeroepen (vermoedelijk zodat je ze onder uitzonderingen vallen binnen de wetgeving via vrijheid op religie). Dat alleen al klonk nogal interessant. Maarja, je moet het spul snuiven, het is fucking vies want het schijnt naar bedorven vis te ruiken / smaken, en dan krijg je ineens een soort robotachtige 'machinale' en enigszins duistere DMT-trip. Ik denk dus al anderhalf jaar: 'eeuhm, ja, die ga ik misschien nog wel een keer doen.'

Mezelf zei:
Dissociatie is misschien niet wat ik zoek in psychedelica.@Neo-Shulginist !
Klik om te vergroten...
De dissociatie is bij 4-HO-MET niet zoals met ketamine overigens hoor. Je houdt gewoon controle over je coördinatie. Maar er is een soort emotionele en psychische ontkoppeling. Die maakt de trip wel een stuk recreatiever: voor wanneer je gewoon een ontspannen trip wil hebben met wat leuke visuals, dan is 4-HO-MET best wel leuk. Heel toegankelijk spul, maar daardoor ook een stuk minder spiritueel en zeker niet entheogeen.
M
MezelfLid
@Neo-Shulginist
Had dat van DPT al eens gelezen inderdaad. Maar zodra ik duistere DMT-trip lees denk ik, waarom? Liefdevolle trips zijn toch veel leuker? Liefde is waar het om draait en wij mensen vergeten dat al veel te veel helaas.

Neo-Shulginist zei:
Je moet natuurlijk nooit op mij vertrouwen. Ik zeg wel een hoop, maar jij gaat over jou :wink:
Klik om te vergroten...
Ja snap dat het over Mezelf gaat maar ervaringen van anderen verhogen toch de kans een beetje dat je het juiste middel kiest. Daarbij was meneer Shulgin hemzelf ook wel te spreken over 4-HO-MIPT, lees ik in Tihkal.

Maar over 4-HO-MET gaf Shulgin wel aan dat het heel heul veel lijkt op psilocin vandaar dat ik eerder dacht dat deze ook wel eens moeilijker kan zijn. "Moeilijk" is natuurlijk maar erg relatief want moeilijk vind ik paddo's eigenlijk ook niet(meestal). Maar soms is het gewoon helemaal zonder zorgen of angst trippen, ook wel eens lekker. Helaas staat er echter wel maar 1 ervaring in Tihkal over dit middel.
P
PsychedelibeeLid
Neo-Shulginist zei:
Klik om te vergroten...
Haha precies mijn gedachte...

@Mezelf, ik heb de meeste op jouw lijstje al best lang in huis maar hebben voor mij eigenlijk weinig prio aangezien makkelijke recreatieve psychedelica voor mij persoonlijk niet heel interessant zijn. Ik ga juist liever voor de moeilijkere of meer spirituele ervaring.

Zelf ook al heel lang DPT liggen en die staat juist hoog op mijn prio lijstje maar dezelfde intensiteit als DMT maar dan vele malen langer maakt ook dat ik elke keer denk komt nog wel een keer.
M
MezelfLid
Psychedelibee zei:
Haha precies mijn gedachte...

@Mezelf, ik heb de meeste op jouw lijstje al best lang in huis maar hebben voor mij eigenlijk weinig prio aangezien makkelijke recreatieve psychedelica voor mij persoonlijk niet heel interessant zijn. Ik ga juist liever voor de moeilijkere of meer spirituele ervaring.

Zelf ook al heel lang DPT liggen en die staat juist hoog op mijn prio lijstje maar dezelfde intensiteit als DMT maar dan vele malen langer maakt ook dat ik elke keer denk komt nog wel een keer.
Klik om te vergroten...
Ja ik zal het iets meer verbloemen de volgende keer haha... Al is deze wel heel makkelijk te vinden en heeft lekker veel.

Maar ondanks je ze dus thuis hebt liggen nog helemaal niet getest? Want ik ben, zoals je begrijpt, wel erg benieuwd.

Over DPT lees ik veel te veel dat het een erge donkere en/of duistere trip geeft wat mij, vooral tegenwoordig, niet echt trekt.
P
PsychedelibeeLid
Mezelf zei:
Ja ik zal het iets meer verbloemen de volgende keer haha... Al is deze wel heel makkelijk te vinden en heeft lekker veel.
Klik om te vergroten...
Maakt niet uit hoor, letterlijk de naam benoemen mag niet. Maar als er toevallig mensen zijn die op basis van de stofjes een vendor herkennen, ach ja so be it.

Mezelf zei:
Maar ondanks je ze dus thuis hebt liggen nog helemaal niet getest? Want ik ben, zoals je begrijpt, wel erg benieuwd.
Klik om te vergroten...
Je moest eens weten wat ik allemaal thuis heb liggen haha, ga het niet vermelden maar kan nog wel even duren voordat ik alles geprobeerd heb. Als ik überhaupt al alles ooit ga proberen, er zitten genoeg stoffen bij die voor mij geen haast hebben. Vooral omdat ik juist meer geïnteresseerd ben in diepe psychonautische en spirituele trips en vele me daardoor niet heel interessant lijken.

Ik denk sowieso dat DPT maar voor weinigen is weggelegd, al is het alleen maar vanwege de werkingsduur. Het is een middel dat je niet zomaar even impulsief zou moeten nemen in ieder geval.
v
verwonderingLid
Met DPT heb ik nu driemaal ervaring.

De eerste keer had ik 200 mg gesnoven. Ik werd direct weggeschoten, herinner me van het hoogtepunt weinig, en herinner me pas de comedown weer. Deze nam al heel snel af.

De tweede keer snoof ik 100 mg. Hier herinner ik me meer van. Kleurrijke visuals in het begin, daarna een leuke euforie en verwardheid die ik toch eigenlijk best wel iets van psilocybine vond weg hebben. Middenin deze trip kwam ik plots op het idee met mijn worst te spelen. En dit was een uitstekend idee. Het orgasme was waanzinnig heftig en kleurrijk. Eén en al kleur, kerkklokken luidden, niets dan visuals om mij heen en een compleet genot.

De derde keer opnieuw 100 mg. Dit was aan het einde van een 4-HO-MET-trip, en ik vermoed dat ik door kruistolerantie toen vrij weinig effect merkte. Eigenlijk alleen wat kleurrijke visuals die een half uur aanhielden.

Alle drie de keren vond ik het effect heel kort duren. Ik heb eigenlijk niet op de tijd gelet, maar voor mijn gevoel duurde het elke keer hooguit een uurtje. Het kan ook zijn dat mijn tijdsbesef door elkaar gegooid werd en het in werkelijkheid iets langer duurde.

Ik moet zeggen dat ik er weinig speciaals aan vond. Eigenlijk beschouw ik het een beetje als een heel korte truffeltrip. Waardoor het juist wèl een middel is om impulsief te kunnen nemen. Je hebt er geen hele avond voor nodig, en je bent al snel weer helemaal baseline.

Bij 200 mg ben ik volgens mij korte tijd out geweest. En ik herinner me daar ook niets van. 100 mg is misschien weer net iets te weinig om de volle potentie van deze stof te benutten. Volgende keer ga ik eens tussen deze twee doseringen in zitten om te kijken wat dat gaat doen.
P
PsychedelibeeLid
verwondering zei:
Alle drie de keren vond ik het effect heel kort duren. Ik heb eigenlijk niet op de tijd gelet, maar voor mijn gevoel duurde het elke keer hooguit een uurtje. Het kan ook zijn dat mijn tijdsbesef door elkaar gegooid werd en het in werkelijkheid iets langer duurde.
Klik om te vergroten...
Een uur a anderhalf is wat ik ook vaak lees, maar dan met de intensiteit van DMT. Opzichzelf dus niet heel lang, maar een DMT trip van een uur lijkt me dan wel weer lang. Maar als ik jouw ervaringen zo lees valt het qua intensiteit wel mee dus?
v
verwonderingLid
Psychedelibee zei:
Een uur a anderhalf is wat ik ook vaak lees, maar dan met de intensiteit van DMT. Opzichzelf dus niet heel lang, maar een DMT trip van een uur lijkt me dan wel weer lang. Maar als ik jouw ervaringen zo lees valt het qua intensiteit wel mee dus?
Klik om te vergroten...
Ik vond de intensiteit meevallen inderdaad. Of tegen, zo je wilt. Ik ga nog wat meer experimenteren met andere doses. Eerstvolgende keer wordt er precies tussenin: 150 mg.

Als ik op Bluelight lees dan zijn er ook zat mensen die het juist wel enorm heftig vinden. Dus misschien valt er toch nog meer uit te halen. En misschien is het ook gewoon persoonlijk.

Met DMT heb ik overigens nog geen ervaring, dus ik kan die twee niet vergelijken.
P
PsychedelibeeLid
verwondering zei:
Ik vond de intensiteit meevallen inderdaad. Of tegen, zo je wilt. Ik ga nog wat meer experimenteren met andere doses. Eerstvolgende keer wordt er precies tussenin: 150 mg.

Als ik op Bluelight lees dan zijn er ook zat mensen die het juist wel enorm heftig vinden. Dus misschien valt er toch nog meer uit te halen. En misschien is het ook gewoon persoonlijk.

Met DMT heb ik overigens nog geen ervaring, dus ik kan die twee niet vergelijken.
Klik om te vergroten...
Interessant! Kan wellicht ook persoonlijk zijn hoe heftig je er op reageert of met de manier van inname te maken hebben natuurlijk. Heb het al lang in huis, wordt hoogtijd dat ik het zelf eens ga proberen.
M
MezelfLid
Je kan alles natuurlijk zo heftig maken als je wil. Dat hangt in mijn ogen altijd af van de dosis. Als ik Verwondering lees valt 100mg erg mee maar is 200mg weer te veel/heftig.

Mij lijkt een paddo achtige DMT trip van een uur wel weer ideaal eigenlijk. Een DMT trip vind ik vaak weer net even te kort.
Psychedelibee zei:
Je moest eens weten wat ik allemaal thuis heb liggen haha, ga het niet vermelden maar kan nog wel even duren voordat ik alles geprobeerd heb. Als ik überhaupt al alles ooit ga proberen, er zitten genoeg stoffen bij die voor mij geen haast hebben. Vooral omdat ik juist meer geïnteresseerd ben in diepe psychonautische en spirituele trips en vele me daardoor niet heel interessant lijken.
Klik om te vergroten...

Met diepe psychonautische en spirituele trips is natuurlijk niets mis maar als het naar "duister" neigt, wat helemaal los staat van diepe of spirituele trips, dan haak ik toch vaak af.
N
Neo-ShulginistLid
Ja, op zich hebben we te weinig middelen die kort duren. Heel veel (goede) psychedelica duren (te) lang (denk aan LSD en andere lysergamides, DOx, 2C-E, 2C-I). Je moet er echt een hele dag voor inruimen en qua planning is dat nogal lastig.

Ik denk dat het snuiven van een psychedelicum me gewoon heel erg tegenstaat, net als de snelle come-up. Ik vind het wel fijn om langzaam te wennen aan de opkomende effecten. Waarom weet ik eigenlijk niet precies.

Ik ben met DMT al uiterst voorzichtig. Ik heb het al jaren liggen en ik denk er vaak aan om het te doen, maar ik durf het steeds niet. Ik wil altijd een perfecte setting: buiten, rustig, mooi weer, alle tijd, een nuchtere tripsitter die je niet gaat aanstaren, en ik wil een perfecte mindset. Zelfs als ik DMT uit effectbejach wil roken ('ik ben nieuwsgierig naar een out-of-body-experience DUS ga ik DMT doen'), vind ik dat niet de juiste mindset en stel ik het nog verder uit totdat onverwachts maar gewenst het juiste moment zich voordoet.

Dusja, dan kan je je wel voorstellen hoe ik omga met nog obscuurdere middelen =P

Toch ben ik heel geïnteresseerd in dit soort middelen. Ik heb DPT ook gewoon liggen en 5-MeO-DMT. Ik wilde eigenlijk ook de andere soortgelijke tryptamines bestellen zoals DiPT en MET. Maar ik ben bang dat de base daarvan niet zo lang houdbaar is. Dus als je dan nu bestelt en lang wacht dat het dan niet meer goed is. Eerst maar even de (5-MeO-)DMT en DPT opmaken.
M
MezelfLid
Ik heb ook wel eens DMT en de 5-MEO-DMT genomen en deze twee waren echt totaal verschillend.

DMT is een rollercoaster van kleuren en werelden en soms wezentjes (machine elves). Wat bij DMT erg opvalt is dat closed en open eye visuals erg met je willen spreken of je erg " aankijken". Dat aankijken gebeurd overigens zonder ogen net als er met je wordt gesproken zonder woorden. Erg bijzonder gevoel/ervaring.

Met 5-MEO-DMT is het bij mij vooral in ultieme zen staat komen waarbij eigenlijk geen visuals aan te pas komen. Zoiets als ontzettend diep mediteren maar dan nog een x 10 dieper. Ik weet nog van mijn eerste keer dat ik aan mijn vriendin (altijd mijn sitter bij nieuwe middelen) vroeg of mijn hart het nog wel deed. Ze voelde en schrok in eerste instantie omdat ook zij mijn hart niet voelde kloppen. Pas toen ze echt geconcentreerd voelde, voelde ze heel langzaam en zacht mijn hart bonken. Volgende x als ik er weer aan kan komen en het ga nemen zeker even mijn hartslag meten. Ik kreeg ook, wat ik ook bij diepe meditatie kan ervaren, dat ik geen lucht meer nodig heb. Alsof de aanwezige lucht om mij heen genoeg was om mij van zuurstof te voorzien zonder te hoeven ademen. Pure rust in het hier en nu. Misschien een beetje dissociatief zelfs. Mooi spul ook.
P
PsychedelibeeLid
Neo-Shulginist zei:
Ik wil altijd een perfecte setting: buiten, rustig, mooi weer, alle tijd, een nuchtere tripsitter die je niet gaat aanstaren, en ik wil een perfecte mindset.
Klik om te vergroten...
Een goede set en setting zijn uiteraard zeer belangrijk. Maar buiten of binnen maakt weinig uit hoor aangezien je toch naar een andere dimensie getransporteerd wordt. Een fijne tripsitter die niet gaat praten ondertussen en natuurlijk een goede mindset zijn wel echt vereisten ja.
N
Neo-ShulginistLid
Psychedelibee zei:
Een goede set en setting zijn uiteraard zeer belangrijk. Maar buiten of binnen maakt weinig uit hoor aangezien je toch naar een andere dimensie getransporteerd wordt.
Klik om te vergroten...

Daar ben ik het dus mee oneens. In een kamer / ruimte voel ik me altijd veel meer opgesloten zitten en ik vind contact met de buitenwereld, met name andere levensvormen, een essentieel onderdeel van de psychedelische trip.

DMT werkt niet alleen als je een out-of-body-experience hebt, na een aantal minuten kom je weer bij maar blijft het werken. Sowieso zie ik een ego-dood meemaken niet als doel op zich. Wat mij betreft gaat het veel meer om even de rationele controle los te laten en in contact te staan met onderbewuste emoties en gedachten en je verbonden te voelen met het grote geheel.
P
PsychedelibeeLid
Neo-Shulginist zei:
Daar ben ik het dus mee oneens. In een kamer / ruimte voel ik me altijd veel meer opgesloten zitten en ik vind contact met de buitenwereld, met name andere levensvormen, een essentieel onderdeel van de psychedelische trip.

DMT werkt niet alleen als je een out-of-body-experience hebt, na een aantal minuten kom je weer bij maar blijft het werken. Sowieso zie ik een ego-dood meemaken niet als doel op zich. Wat mij betreft gaat het veel meer om even de rationele controle los te laten en in contact te staan met onderbewuste emoties en gedachten en je verbonden te voelen met het grote geheel.
Klik om te vergroten...
Ok dat kan, als jij je opgesloten voelt in een kamer is dat geen goede setting nee.

En ik heb meer dan genoeg ervaring met DMT om te weten dat het doorwerkt als je weer bijkomt hoor. Natuurlijk is een egodood geen doel opzich, maar dat heb ik toch ook nergens gezegd... In mijn optiek zou je het opgesloten voelen in een kamer trouwens ook als een rationele controle kunnen zien, maar he wie ben ik. Ieder zijn eigen manier uiteindelijk, ik geef alleen maar mijn ervaring en mening mee.
M
MezelfLid
Neo-Shulginist zei:
Klik om te vergroten...
Natuurlijk kan je dit zo ervaren en natuurlijk is het contact met de buitenwereld (vooral in de natuur) in zekere zin een toevoeging. Maar als ik binnenshuis een flinke trip ervaar ben ik ook maar weinig thuis hoor, als je begrijpt wat ik bedoel. Ook vind ik muziek bijvoorbeeld een ongelofelijke toevoeging tijdens trips. Dit gaat in een mooi bos weer minder goed. Daarbij lig ik vaak met ogen dicht tijdens een trip (helemaal met DMT) en dan maakt het echt weinig uit of je in de natuur bent of niet. Maar met elke psychedelica is dat weer anders. Met DMT neig ik meer dat het niet uit maakt dan met bijvoorbeeld paddo's. Paddo's buiten in de natuur is zeker geweldig en mooi. Maar mijn ogen dicht doen lekker ontspannen op de bank om de kosmos eens te bekijken en te voelen is weer geen natuur voor nodig. Ligt er echt aan wat je doel en middel is.

Inderdaad is ego-dood ook helemaal niet mijn streven hoor, integendeel zelfs. Juist dat gebied net voor de ego-dood is zo ongelofelijk mooi. Daarbij kan ik ook een ontzettende spirituele trip hebben op lage dosissen.

Maar waar doelen jullie op dat DMT doorwerkt nadat je weer bijgekomen bent? Bedoelen jullie dat daarna pas de inzichten worden verwerkt of bedoelen jullie wat anders?
P
PsychedelibeeLid
Mezelf zei:
Maar waar doelen jullie op dat DMT doorwerkt nadat je weer bijgekomen bent? Bedoelen jullie dat daarna pas de inzichten worden verwerkt of bedoelen jullie wat anders?
Klik om te vergroten...
Het afgeschoten worden naar een andere dimensie duurt vaak enkele minuten, alhoewel dat natuurlijk als duizenden jaren kan voelen. Maar als ik me niet vergis heb je DMT gebruikt toch, dus dit hoef ik je niet te vertellen denk ik. Maar bij het terugkeren op aarde ben je nog niet direct uitgetript zeg maar, dat is in ieder geval wat ik ermee bedoelde.

De inzichten komen vaak later ja, als je ze al mee kunt terugnemen, maar dat is in mijn optiek al helemaal setting onafhankelijk.

Ik vind trouwens bij psilo of LSD buiten zijn ook echt iets toevoegen, met DMT veel minder inderdaad. Met changa, wanneer je niet voor hyperspace gaat zeg maar, is buiten zijn ook wel echt magisch. Maar als ik echt diep wil gaan, op welk middel dan ook, doe ik dat toch het liefste binnen. Binnen kun je je veel makkelijker laten gaan aangezien je met niemand rekening hoeft te houden. En de kosmos is overal ja, binnen, buiten, in jezelf.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."