Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOp reis op zoek naar het goede rc. Wie heeft advies?

Op reis op zoek naar het goede rc. Wie heeft advies?

12 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Geen enkele gezien jouw verslavingsgevoeligheid. Jij moet op zoek gaan naar medicatie die puur pijnstillend is zonder er wappie van te worden, en niet op zoek gaan naar een echte drug die toevallig een pijnstillende werking heeft als bijwerking, want dat gaat 100% fout aflopen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste mensen/medeleden,
Ik ben nog niet zo erg lang lid van di t erg goede DF.
De reden dat ik hier ben neergestreken is naast het kunnen delen van allerlei zaken, ervaringen, is ook, dat ik op zoek ben naar een voor mij geschikt rc.
Dat rc zou mij moeten kunnen helpen mbt het meer dragelijk maken van helse rugpijn.
Iedereen die dit soort pijn kent, weet dat je van rugpijn in de lage onderrug een heel klein mensje kan worden.
Want dit soort malheur kan je buitengewoon belemmeren in je dagelijks leven. In vrijwel alles wat je doet.
Na het hele medische traject te hebben doorlopen, ik ben werkelijk overal geweest, en met o.oo aan resultaat, ben ik het traject van de rc's ingedoken.
Ik heb al het een en ander geresearched.
Totnogtoe zonder een goed resultaat.
De weg van de opiaten ben ik niet ingeslagen, omdat ik dat soort preparaten beslist niet in de hand kan houden. Dat is met oxcycodon al afdoende aangetoond. Dus de U- rc's ga ik niet verder onderzoeken.

De hamvraag is nu:
Welk rc is aanbevelenswaardig?
Graag advies!
Mvg Yce
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Daar sla je de plank dus niet mis.
Ik heb zelf het idee dat alleen een zuiver anti pijn preparaat niet bestaat...
In weze kom je op methadon uit.
Een pijnstiller, zonder een echte roes.
Deze heb ik al voorgeschreven, een v tamelijk lage dosering.
Het scheelt een béétje.
Verhogen is geen optie. Je went eraan, en zo kan Je aan het verhogen blijven, en waar kom je dan uit..
Niet waar ik wil.
Moeilijk allemaal....
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hi,

ik heb hier ook al jaren last van en gebruik hiervoor cannabis. (wat het probleem niet oplost maar toch wel wat dempt)

De momenten waar ik echt veel pijn heb (na zware inspanningen / fysiek werk) kwam de gedachte ook in mij op om zware pijnstillers eens te proberen, maar ik ben blij dat ik het nog niet heb gedaan.

Ik weet natuurlijk niet hoe erg jouw pijn is, misschien veel erger dan bij mij, maar ik zou je aanraden om yoga eens een kans te geven. Dit zou je wel eens enorm kunnen helpen, maar afhankelijk van hoe erg jouw rugprobleem is, is het helaas iets waar je mee gaat moeten leren leven. Maar je lichaamshouding en de soort bewegingen die je doet (ik weet niet of je fysiek werk doet?) hebben wel een grote impact op hoe erg de rugpijn zich uit.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Is er een oorzaak van de lage rugpijn?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
De oorzaak van de lage rugpijn is slijtage naar men zegt.
Ik heb onlangs een MRI scan gehad maar weet de uitslag daarvan nog niet op dit moment.
Cannabis olie heb ik geprobeerd, het helpt helaas niet.
Overigens is dat een sterk goedje.
2 druppels is voldoende om goed high te worden!
Ook al omdat ik verslaving problemen gehad heb met het roken van canabis, maakt me erg voorzichtig met dit spul.
Tegenwoordig opereren ze niet snel rugblessures...maar ik ben ermee bezig.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ah. Cortisone?
Wat is dit precies? Tabletjes, of iets anders? Geen prednison neem ik aan?
De rc's die als pijnstiller kunnen dienen, dat zijn de opiaat analogen, en deze hebben dezelfde nare bijwerkingen als de opiaat medicijnen op recept.
Daarvan zijn de linkste verslaving, het stilleggen van de darmperistaltiek, obstipatie, en...je mag Met deze medicijnen dus niet autorijden.
In de rc hoek moet ik het zoals acht.zes al aangaf, niet zoeken.
Cortisone, dus.
Thnx voor de info, ik ga hier mee verder!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Cortisone heb je onder een paar namen zoals prednison en methylprednison of medrol (de laatste is de sterktste). Bij mij helpt het voor ontsteking zwelling en pijn. De arts kan het voorschrijven in tabletten of injecties die door een specialist gegeven worden. In de RC hoek ga je idd enkel opiaat analogen vinden en op lange termijn raad ik ze ook af door de nadelen. Bekijk de resultaten met je behandelende arts en vraag zeker naar de werking van cortisone bij jou klachten en of het kan toegepast worden
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Research chemicals één keer recreatief gebruiken komt al met een onbekend gezondheidsrisico. Zulke middelen chronisch gaan slikken vanwege medische problemen is al helemaal geen goed plan. Dan weet je bijna zeker dat je vage gezondheidsklachten gaat krijgen. Wat dan precies? Dat weten we dus niet. Misschien gaat je lever eraan kapot, of de nieren, de longen, je darmen, je hersenen en je hebt ze allemaal nodig.

Bovendien is het medisch effect van RC's helemaal niet bewezen. Of het werkt is dus überhaupt giswerk.

Bij ernstige chronische pijn worden soms opioïde pijnstillers voorgeschreven zoals tramadol en oxycodon. Die pijnstillers werken wel goed. Alleen het probleem is dat je na twee weken lichamelijk verslaafd raakt aan die middelen. Bovendien kan langdurig gebruik van zulke pijnstillers weer fantoompijn veroorzaken. Je raakt dus van de regen in de drup.

Bij chronische pijnbestrijding lijkt cannabis het best te werken. Daaraan raak je in ieder geval niet lichamelijk verslaafd. Het probleem is alleen dat dagelijks blowen best duur is en dat de verzekering niks vergoed. Ook lijkt cannabis niet tegen alle pijn te beschermen. Het kan pijn wat meer draaglijk maken, maar sommige mensen merken ook geen tot weinig verschil met nuchter zijn.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hebben ze ook wat bloed genomen? In verband met aanwezig gen reumaziekten of ontstekingswaarden. Zou toch even wachten op resultaat. Als het effectief slijtage of acute artrose is (die heb ik) dan gaan rc's weinig doen. Cortisoiden zijn op dit gebied de beste hulp. Niets anders heeft mezelf doen beter voelen dan cortisone.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dit klopt allemaal.
Morfinepreparaten leiden al heel snel tot een heel nare verslaving, naast het feit dat je heel snel de dosis moet gaan verhogen om hetzelfde pijnstillende effect te houden.
En twee weken is eigenlijk al een maximale duur voor dit soort medicijnen om te gebruiken.
Cannabis, daar heb ik meer van gehoord, en, ik heb het geprobeerd met een sterke olie daarvan.
Daar kan je niet mee achter het stuur gaan zitten. Echt niet.
Rc's als dagelijkse maaltijd is ook al niet aanbevelenswaardig...alleen al omdat je niet weet hoe je er na een half jaartje later, eraan toe bent...
En zo blijf ik maar op zoek.
Bij elk middel hebben de voordelen ook nadelen.
Ik ben er nog steeds niet uit.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Net zoals de rest denk ik niet dat je het in RC's moet zoeken als gewone medicatie niet aanslaat. RC's hebben vergelijkbare effecten als de medicatie waarop ze gebaseerd zijn, maar dan zonder onderzoek naar risico's en effectiviteit. Het zal je sowieso niet meer kunnen brengen, maar wel potentieel veel meer risico's kunnen geven.

Ik wens je veel succes met je zoektocht naar verlichting in ieder geval! Chronische pijn lijkt me erg naar.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Chronische pijn is een soort drama.
Iedere dag pijn hebben. Veel pijn, zelfs.
Het belemmert je in je dagelijkse bezigheden, je werk, kortom, in alles.
Het geeft een soort gevoel van: je wordt ouder, pappa. (Dit klopt, overigens)
En, zoals ik al zei, iedere dag weer.
Op een zeker moment krijg je hier méér dan genoeg van, en ga je op zoek naar iets, een middel, of een behandeling, om deze pijn tegen te gaan.
Dat begint met een paracetamol, en eindigt met opiaten.
Dat die opiaten allerlei neven effecten hebben, daar kom je dan achter en deze bijwerkingen wil je óók weer niet, zodat hetcnemen van die opiaten geen goede weg is. Integendeel zelfs.
Vervolgens kom je in de alternatieve evaarlijke geneeskunde terecht, wat vaak kostbaar is, en (alweer) niet tot een goede oplossing leidt.
Wéér een illusie armer, ga je verder op zoek. In mijn geval de rc hoek.
Zoals eigenlijk verwacht, is ook deze weg niet de goede. Het is te riskant, al die vaak niet ongevaarlijke stofjes.

En nu, op deze kruising van wegen aangeland zijnde, weet ik het even niet meer.
Suggesties zijn welkom!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."