Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1P-LSD: Ideale dosering voor een feestje

1P-LSD: Ideale dosering voor een feestje

23 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als ik dit lees, moet ik toch ook eens lagere doseringen gaan proberen. De laatste Psychedelic Rave had ik 200 mcg genomen, op Solstice Festival vorige maand 300 mcg. Beide keren was ik nogal naar binnen gekeerd, erg dingen aan het overpeinzen en wat aan het worstelen met bepaalde aspecten van mezelf. Uiteindelijk beide heilzame ervaringen, maar niet bepaald het effect wat ik in die setting beoogde.

Afgaande van mijn reactie op 200 mcg en 300 mcg kan ik me eigenlijk haast niet voorstellen dat doseringen die hier genoemd worden, zo'n 50 mg, überhaupt een merkbaar effect bij me zullen hebben. Echter heb ik pas 3 ervaringen met LSD: 200 mcg thuis, en dan bovenstaande twee ervaringen.

Ik heb al eens getwijfeld aan mijn zegels, echter gaat het om 1P-LSD welke 100 mcg zouden moeten bevatten en ik heb begrepen dat dit doorgaans toch wel klopt. Omdat ik eigenlijk van welk psychedelicum dan ook dat ik tot nu toe heb gebruikt, met uitzondering van Amanita muscaria zo lijkt het (wat een ander werkingsmechanisme heeft dan 5-HT-2A agonisme) hogere doseringen nodig lijk te hebben om gelijkaardige effecten te verkrijgen aan die men rapporteert op gemiddelde doseringen, denk ik dat het met de zegels toch wel snor zit.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eik zei:
ik heb wel eens 10mg 2-cb gedaan en vond dat qua heftigheid ongeveer overeenkomen met circa 15-25 ug lsd...
Klik om te vergroten...
Kun je van 15-25 mcg serieus iets voelen dan? Dit maakt me wel heel nieuwsgierig. Ik ga dat echt eens proberen na de zomervakantie. Ik kan me er niks bij voorstellen. Wat is dan de ''heftigheid'' van 15-25 mcg?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
ā€œHeftigheidā€ is een relatief begrip... 15-25 ug is echt maar een klein beetje lsd. Maar ik vind het zelf wel herkenbaar als een heel klein lsd effectje. Mijn neef heeft laatst voor het eerst een microdosis (15ug) gedaan en meende er niets van te voelen... maar hij heeft nog nooit een ā€œtripdosisā€ lsd gedaan dus weet misschien ook niet goed wat hij moet voelen/herkennen...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psilocyloner zei:
Kun je van 15-25 mcg serieus iets voelen dan? Dit maakt me wel heel nieuwsgierig. Ik ga dat echt eens proberen na de zomervakantie. Ik kan me er niks bij voorstellen. Wat is dan de ''heftigheid'' van 15-25 mcg?
Klik om te vergroten...

Ja, zeker wel. Zowel fysiek als mentaal. Sterker nog, bij mij zie je het op die dosis al aan mijn uiterlijk. Grote pupillen, wat bleker, en zelfs op +/- 13 ug voel ik al een zekere kaakspanning. Bij mijn allereerste - iets te hoog uitgevallen - microdosis (ik schat achteraf dat die ongeveer 15 ug was) had ik visuele verstoringen. Niet heftig, maar toch wel echt zichtbaar.

Ik ben er wel gevoelig voor, denk ik, iedereen ervaart het op een net andere manier, maar het is wel duidelijk dat LSD zeer potent is. Dat maakt dat op die hele lage doseringen ā€˜iedere microgram telt’, als het ware. Het is even uitzoeken wat jouw precieze ideale dosis is. :)

Net als @Eik vraag ik me wel af of je het effect herkent als je geen ervaring hebt met hogere dosissen LSD. Het juiste microdosis-effect is zeker geen placebo-effect en bewust merkbaar, maar als je het niet als ā€˜bekend’ registreert - want ook al is het maar een subtiel laagje over de werkelijkheid, het heeft toch al iets eigens van LSD - dan zou je het misschien toch kunnen missen? Al vind ik het effect dus zelf ook wel een duidelijke fysieke component hebben, als iemand die óók volledig mist vraag ik me toch af of de dosis niet gewoon te laag voor diegene was.

Zeker de moeite waard om mee te experimenteren in ieder geval! Ik ga er deze week ook weer eens een MD’tje tegenaan gooien denk ik ^^

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."