Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsflunitrazolam en/of etizolam oplossen in ethanol?

flunitrazolam en/of etizolam oplossen in ethanol?

7 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
s
spacemonautLid
01-01-2024, 00:00
hallo mede researchers.

ik vroeg mij af of ik flunitrazolam of etizolam poeder heb ik dit kan oplossen in ethanol en dan druppelen om het beter te doseren. of moet ik het dan ergens anders in oplossen?
s
spacemonautLid
Top, hardstikke bedankt. En in principe kan ik elke potente RC's en niet RC's hier in oplossen om druppels van te maken? Want na wat beter onderzoek te doen. Is het in verhouding superveel goedkoper om een poeder te bestellen dan voorgedrukte pellets etc.

Dan bestel ik wat PG bedankt voor het snelle antwoord :).
J
JmthsLid
Flunitrazolam is in tegenstelling tot de meeste benzodiazepines lichtelijk oplosbaar in water, daar zou het (beetje krom geredeneerd) waarschijnlijk wel mee moeten lukken. Etizolam oplossen in (puur) alcohol lukt dacht ik ook wel maar kan even wat langer duren voordat het volledig is opgelost in de alcohol.

Veel mensen zijn echter liever gronding zeker wanneer ze dermate potente middelen oplossen en in dat geval in PG wel de betere optie. Nog een voordeel aan een PG oplossing ten opzichte van een alcohol oplossing is dat het langer houdbaar is.

Maar voordat je überhaupt significant potentieverlies merkt in een alcohol oplossing ben je waarschijnlijk minstens een jaar verder en zoveel zelfcontrole hebben de meeste mensen ook niet. Online vendors heb ik benzodiazepines wel in PG oplossing zien verkopen in ieder geval.

PG = Propyleenglycol
J
JmthsLid
b00nstrak zei:
En in principe kan ik elke potente RC's en niet RC's hier in oplossen om druppels van te maken?
Klik om te vergroten...
100% garantie is lastig maar het zou mij verbazen in ieder geval, ik zou haast zeggen dat je er vanuit kunt gaan.
PG heeft naar mijn ervaring ervaring altijd nog met iedere substantie nog gewerkt. Een ding met PG is wel dat het vrij stropering is van zichzelf en een vrij chemische geur heeft. Vaak voeg ik 50% water toe aan mijn PG oplossingen maar in verband met onvoorspelbaarheid op meerdere vlakken kan ik dat ethisch gezien eigenlijk niet aanraden al is het naar mijn ervaring vaak een vrij ideale middenweg.
M
MezelfLid
Jmths zei:
Vaak voeg ik 50% water toe aan mijn PG oplossingen maar in verband met onvoorspelbaarheid op meerdere vlakken kan ik dat ethisch gezien eigenlijk niet aanraden al is het naar mijn ervaring vaak een vrij ideale middenweg.
Klik om te vergroten...
Hoezo onvoorspelbaarheid op meerdere vlakken als je water toevoegt? En hoelang is het in zo'n PG oplossing houdbaar? Moet ik dan aan jaaaren denken?
N
Neo-ShulginistLid
b00nstrak zei:
Top, hardstikke bedankt. En in principe kan ik elke potente RC's en niet RC's hier in oplossen om druppels van te maken? Want na wat beter onderzoek te doen. Is het in verhouding superveel goedkoper om een poeder te bestellen dan voorgedrukte pellets etc.

Dan bestel ik wat PG bedankt voor het snelle antwoord :).
Klik om te vergroten...

PG kan je gebruiken om apolaire stoffen in op te lossen. Dat zijn stoffen die dus niet (zo goed) oplossen in water. Maar je kan het zeker niet gebruiken voor alle RC's. Sommige stoffen lossen juist niet op in PG en wel in water.

Het kan goedkoper zijn om poeder te kopen, maar een oplossing op de juiste manier maken is niet heel makkelijk. Je moet een milligramweegschaal hebben, glazen pipetten, een pippetteerballon en je moet weten hoe je dat soort spullen accuraat kunt gebruiken.

Daarbij is etizolam al een behoorlijk potente stof: 1 milligram is al genoeg voor een effect. Eén klein kruimeltje ergens op je hand die via via in je mond komt en je bent al onbedoeld onder invloed. Je moet dus wel echt een mondkapje, handschoenen en veiligheidsbril dragen bij het maken van een oplossing. Zelfs dan blijft doseren een beetje tricky.

Bij flunitrazolam gelden die veiligheidsmaatregelen nog veel sterker. Die stof is bij een orale dosering actief vanaf 40 microgram. Zo'n hoeveelheid kan je met het blote oog waarschijnlijk niet eens zien. Dus zonder dat je het doorhebt kan je veel te veel binnenkrijgen terwijl je zo'n oplossing staat te maken, bijvoorbeeld via de ademhaling.

Bedenk je goed dat benzodiazepines ook stoffen zijn die een hartstilstand kunnen veroorzaken bij een overdosering. Tel daarbij op de kans op fysieke verslaving bij regelmatig gebruik en de ernst van de afkickverschijnselen als je verslaafd raakt. Dan snap je misschien waarom je misschien beter niet een grote hoeveelheid van dit spul in één keer kan kopen. Misschien bespaar je er wat geld mee, maar veiligheid is ook wat waard.
J
JmthsLid
Mezelf zei:
Hoezo onvoorspelbaarheid op meerdere vlakken als je water toevoegt?
Klik om te vergroten...
PG staat bekend om dat het zo'n beetje de grootste oplosbaarheidsfactor heeft onder vloeistoffen. Al kan de oplosbaarheid in PG specifiek natuurlijk per stofje verschillen lijkt PG hier zeer consistent in te wezen en vrijwel altijd zeer grote hoeveelheden in relatief klein volume op te kunnen lossen.

Als iets een zeer hoge oplosbaarheid heeft wordt iets meestal ook als meer veilig beschouw voor de meer (submiligram) potente stoffen. Als je water toevoegt verlaag je dus de oplosbaarheid maar het toevoegen van water kan ook meer afwijkende reacties geven geven qua oplosbaarheid ten opzichte van verschillende stoffen.

Als een stof zeer hydrofoob (water afstotend) is is het bijvoorbeeld al de vraag hoe goed deze oplost in een mengsel van PG en water zogezegd. Zodra iemand dus water toevoegt aan PG is het dus lastiger garanderen dat alle stoffen perfect hierin zullen oplossen en kan ik enkel op persoonlijke ervaringen met af gaan.

Eveneens maakt het toevoegen van water de vloeistof aanzienlijk meer vloeibaar. PG is namelijk vrij stroperig en wordt om deze reden al langzamer opgenomen in het lichaam. Niet alleen wordt het vloeibaarder maar los daarvan lijkt een kleine toevoeging van water aan PG biobeschikbaarheid te kunnen versterken. Water is zogezegd een meer aan het lichaam vertrouwde stof en wordt wat makkelijker opgenomen. Hierin kan verder bijvoorbeeld zuurtegraad (PH waarde) ook een rol spelen, soms wordt er bijvoorbeeld citroensap toegevoegd om een meer heftige piek aan effecten te faciliteren.

Lang verhaal kort, als je water toe voegt aan een PG oplossing zal het actieve psychoactieve bestanddeels ook veel sneller in het lichaam worden opgenomen wat resulteert in aanzienlijk sterkere pieken in effect. Ik heb aardig versteld gestaan in welke mate het toevoegen van een beetje water aan PG de intensiteit van de piek van psychoactieve effecten kan doen toenemen. Met meer potente stofjes wil je een hardere piek in effecten vaak eerder vermijden.
Mezelf zei:
En hoelang is het in zo'n PG oplossing houdbaar? Moet ik dan aan jaaaren denken?
Klik om te vergroten...
PG oplossingen kennen vaak voor zover bekend de langste houdbaarheid als opslag vloeistof. Er zijn ook wel vendors voorbij gekomen die benzodiazepines zoals Etizolam opgelost in PG aanboden waarschijnlijk om deze reden. Kan wederom per stofje verschillen al lijkt PG net als bij de hoge oplosbaarheid ook hier wel aardig consistent in te wezen.

Wederom, als je water toe voegt is het minder voorspelbaar hoe lang deze houdbaar zullen wezen maar ik durf mijn geld er wel op in te zetten dat je over het algemeen wel aan jaren kunt denken ja. Maar dissociatieven die zeer slecht houdbaar zijn op water en ook tryptamines wel heb ik dan alweer mijn twijfels bij, deze zijn waarschijnlijk aanzienlijk langer houdbaar op enkel PG.

Ik denk dat benzodiazepines op een 50:50 water:PG mengsel zeker even lang houdbaar zijn als wanneer opgelost in ethanol, minstens enkele jaren dus zonder merkbaar potentie verlies. Maar op enkel PG zullen ze nog aanzienlijk langer houdbaar wezen.
M
MezelfLid
Jmths zei:
PG staat bekend om dat het zo'n beetje de grootste oplosbaarheidsfactor heeft onder vloeistoffen. Al kan de oplosbaarheid in PG specifiek natuurlijk per stofje verschillen lijkt PG hier zeer consistent in te wezen en vrijwel altijd zeer grote hoeveelheden in relatief klein volume op te kunnen lossen.

Als iets een zeer hoge oplosbaarheid heeft wordt iets meestal ook als meer veilig beschouw voor de meer (submiligram) potente stoffen. Als je water toevoegt verlaag je dus de oplosbaarheid maar het toevoegen van water kan ook meer afwijkende reacties geven geven qua oplosbaarheid ten opzichte van verschillende stoffen.

Als een stof zeer hydrofiel (water afstotend) is is het bijvoorbeeld al de vraag hoe goed deze oplost in een mengsel van PG en water zogezegd. Zodra iemand dus water toevoegt aan PG is het dus lastiger garanderen dat alle stoffen perfect hierin zullen oplossen en kan ik enkel op persoonlijke ervaringen met af gaan.

Eveneens maakt het toevoegen van water de vloeistof aanzienlijk meer vloeibaar. PG is namelijk vrij stroperig en wordt om deze reden al langzamer opgenomen in het lichaam. Niet alleen wordt het vloeibaarder maar los daarvan lijkt een kleine toevoeging van water aan PG biobeschikbaarheid te kunnen versterken. Water is zogezegd een meer aan het lichaam vertrouwde stof en wordt wat makkelijker opgenomen. Hierin kan verder bijvoorbeeld zuurtegraad (PH waarde) ook een rol spelen, soms wordt er bijvoorbeeld citroensap toegevoegd om een meer heftige piek aan effecten te faciliteren.

Lang verhaal kort, als je water toe voegt aan een PG oplossing zal het actieve psychoactieve bestanddeels ook veel sneller in het lichaam worden opgenomen wat resulteert in aanzienlijk sterkere pieken in effect. Ik heb aardig versteld gestaan in welke mate het toevoegen van een beetje water aan PG de intensiteit van de piek van psychoactieve effecten kan doen toenemen. Met meer potente stofjes wil je een hardere piek in effecten vaak eerder vermijden.

PG oplossingen kennen vaak voor zover bekend de langste houdbaarheid als opslag vloeistof. Er zijn ook wel vendors voorbij gekomen die benzodiazepines zoals Etizolam opgelost in PG aanboden waarschijnlijk om deze reden. Kan wederom per stofje verschillen al lijkt PG net als bij de hoge oplosbaarheid ook hier wel aardig consistent in te wezen.

Wederom, als je water toe voegt is het minder voorspelbaar hoe lang deze houdbaar zullen wezen maar ik durf mijn geld er wel op in te zetten dat je over het algemeen wel aan jaren kunt denken ja. Maar dissociatieven die zeer slecht houdbaar zijn op water en ook tryptamines wel heb ik dan alweer mijn twijfels bij, deze zijn waarschijnlijk aanzienlijk langer houdbaar op enkel PG.

Ik denk dat benzodiazepines op een 50:50 water:PG mengsel zeker even lang houdbaar zijn als wanneer opgelost in ethanol, minstens enkele jaren dus zonder merkbaar potentie verlies. Maar op enkel PG zullen ze nog aanzienlijk langer houdbaar wezen.
Klik om te vergroten...
Bedankt weer voor je zeer leerzame uitgebreide antwoorden :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."