Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFlunitrazolam neurotoxisch?

Flunitrazolam neurotoxisch?

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
GoldenGrow zei:
Ja het is een erg fijne maar het is geen kinderspul. Deze benzo heeft me tolerantie echt sky rocket hoog gemaakt :(
Klik om te vergroten...

Neem je dagelijks benzo’s?
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#2
F.E.A.R. zei:
Neem je dagelijks benzo’s?
Klik om te vergroten...
ja, momenteel 4mg Etizolam.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#3
GoldenGrow zei:
Er schijnen een redelijk aantal meldingen te zijn van mensen die na relatief lage doseringen Flunitrazolam Beroertes kregen (seizures). Het zou dan ook een Neurotoxische stof zijn.

Is hier bij jullie meer over bekend of heeft iemand ervaring hiermee?
Klik om te vergroten...
Ik heb destijds een topic geplaatst op het .info forum over mogelijke neurotoxiciteit van Flunitrazolam, dit nadat Flunitrazolam net enkele dagen op de markt was verschenen. Dit omdat veel mensen lyrisch waren over de Triazole analoog op Flunitrazepam. Er kwam in diezelfde week ook meteen een post voorbij op RC Reddit van iemand die zijn Flunitrazolam poeder had ge-eyeballed, hij kon namelijk niet het geduld opbrengen om zijn Flunitrazolam poeder op te lossen in vloeistof om vervolgens volumetrisch te doseren.

De goden hadden ons de ultieme benzodiazepine junkie fix geleverd (letterlijk in de kleur van goud poeder ook) die iedereen in extase zou brengen te bestellen met de creditcard van je moeder voor ongeveer 1 eurocent per tripje. Al onze junkie zorgen waren voorbij en de wereld was in vrede. Clonazolam poeder kon je op dat moment ook al bestellen voor een prikkie met je moeders creditcard maar Clonazepam was naar zeggen van het internet in vergelijking slechts het magere broertje van Flunitrazepam en dus zou ook Clonazolam het magere broertje van Flunitrazolam wezen.

Toen Flunitrazolam net op de markt kwam had ik dus een wetenschappelijk onderzoek gepost op het .info forum, dit onderzoek concludeerde dat onder de farmaceutische benzodiazepines van die generatie Flunitrazepam (Merknaam Rhopynol) als meest neurotoxisch uit de test kwam. Flunitrazepam wordt vaak als de meest potente farmaceutische benzodiazepine beschouwd en door sommigen beschouwd als de gouden standaard onder benzodiazepines.

Even ter referentie, plat door de bocht zijn benzodiazepines de 2e generatie barburaten welke eerder als de standaard GABA A agonisten werden toegepast. Echter omdat barburaten eerder dodelijk waren bij overdosering, hun werk iets te goed deden en dus ook te neurotoxisch waren werden deze van de markt gehaald. Wellicht niet het super officiële verhaal maar ik heb tot op heden niemand anders zien beweren.

Lang verhaal kort, Flunitrazolam zou om soortgelijke redenen aan Flunitrazepam (en dus Barburaten) neurotoxisch kunnen wezen. Maar dit was bedoeld als waarschuwing omdat Flunitrazolam nog maar net een paar dagen online te bestellen was en er een gigantische hype gaande was.

Maar even ter duidelijkheid, tenzij je al een mierenneuker bent of als je de substantie aanzienlijk misbruikt is Flunitrazolam niet neurotoxisch en de epileptische aanvallen krijg je simpelweg door het misbruiken van je GABA receptoren (duh!). Van benzodiazepine misbruik kun je nou eenmaal (dodelijke) epileptische aanvallen krijgen.

Het is vrij hilarisch hoe sommige verhalen een loopje kunnen nemen.. :tearsofjoy:
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jmths zei:
Ik heb destijds een topic geplaatst op het .info forum over mogelijke neurotoxiciteit van Flunitrazolam, dit nadat Flunitrazolam net enkele dagen op de markt was verschenen. Dit omdat veel mensen lyrisch waren over de Triazole analoog op Flunitrazepam. Er kwam in diezelfde week ook meteen een post voorbij op RC Reddit van iemand die zijn Flunitrazolam poeder had ge-eyeballed, hij kon namelijk niet het geduld opbrengen om zijn Flunitrazolam poeder op te lossen in vloeistof om vervolgens volumetrisch te doseren.

De goden hadden ons de ultieme benzodiazepine junkie fix geleverd (letterlijk in de kleur van goud poeder ook) die iedereen in extase zou brengen te bestellen met de creditcard van je moeder voor ongeveer 1 eurocent per tripje. Al onze junkie zorgen waren voorbij en de wereld was in vrede. Clonazolam poeder kon je op dat moment ook al bestellen voor een prikkie met je moeders creditcard maar Clonazepam was naar zeggen van het internet in vergelijking slechts het magere broertje van Flunitrazepam en dus zou ook Clonazolam het magere broertje van Flunitrazolam wezen.

Toen Flunitrazolam net op de markt kwam had ik dus een wetenschappelijk onderzoek gepost op het .info forum, dit onderzoek concludeerde dat onder de farmaceutische benzodiazepines van die generatie Flunitrazepam (Merknaam Rhopynol) als meest neurotoxisch uit de test kwam. Flunitrazepam wordt vaak als de meest potente farmaceutische benzodiazepine beschouwd en door sommigen beschouwd als de gouden standaard onder benzodiazepines.

Even ter referentie, plat door de bocht zijn benzodiazepines de 2e generatie barburaten welke eerder als de standaard GABA A agonisten werden toegepast. Echter omdat barburaten eerder dodelijk waren bij overdosering, hun werk iets te goed deden en dus ook te neurotoxisch waren werden deze van de markt gehaald. Wellicht niet het super officiële verhaal maar ik heb tot op heden niemand anders zien beweren.

Lang verhaal kort, Flunitrazolam zou om soortgelijke redenen aan Flunitrazepam (en dus Barburaten) neurotoxisch kunnen wezen. Maar dit was bedoeld als waarschuwing omdat Flunitrazolam nog maar net een paar dagen online te bestellen was en er een gigantische hype gaande was.

Maar even ter duidelijkheid, tenzij je al een mierenneuker bent of als je de substantie aanzienlijk misbruikt is Flunitrazolam niet neurotoxisch en de epileptische aanvallen krijg je simpelweg door het misbruiken van je GABA receptoren (duh!). Van benzodiazepine misbruik kun je nou eenmaal (dodelijke) epileptische aanvallen krijgen.

Het is vrij hilarisch hoe sommige verhalen een loopje kunnen nemen.. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Je weet aardig wat over dit onderwerp. Heb t maar weggeflikkerd, veel te sterk naar mijn smaak.

Dus wie heeft dat bericht dan oorspronkelijk naar buiten gebracht als “waarschuwing” toen het een hype werdt? Wel interessant eigelijk dat dat zo’n tijd later nog steeds speelt.

Jmths zei:
simpelweg door het misbruiken van je GABA receptoren (duh!). Van benzodiazepine misbruik kun je nou eenmaal (dodelijke) epileptische aanvallen krijgen.
Klik om te vergroten...

Is dit zo en wat versta je onder misbruik? Het is toch niet zo dat je zomaar een aanval kan krijgen waneer je een benzodiazepine in je bloed hebt? Enkel waneer je cold turkey geen benzo’s meer binnen krijgt?!!
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#5
GoldenGrow zei:
Is dit zo en wat versta je onder misbruik?
Klik om te vergroten...
GABA is betrokken bij ongeveer 30% van alle neurotransmissie in de hersenen. GABA agonisme dempt de calcium kanalen waardoor er een demping van het actie potentiaal plaats vindt.

Onder misbruik versta ik als er aan een ongespecificeerde kritieke rationele waarde voorbij wordt gegaan waarmee je jezelf en (indirect) anderen last op legt.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Er schijnen een redelijk aantal meldingen te zijn van mensen die na relatief lage doseringen Flunitrazolam Beroertes kregen (seizures). Het zou dan ook een Neurotoxische stof zijn.

Is hier bij jullie meer over bekend of heeft iemand ervaring hiermee?heb nog 20 stuks liggen en twijfel dus of ik ze weggooi of niet.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
GoldenGrow zei:
Er schijnen een redelijk aantal meldingen te zijn van mensen die na relatief lage doseringen Flunitrazolam Beroertes kregen (seizures). Het zou dan ook een Neurotoxische stof zijn.

Is hier bij jullie meer over bekend of heeft iemand ervaring hiermee?heb nog 20 stuks liggen en twijfel dus of ik ze weggooi of niet.
Klik om te vergroten...
Fijnste benzo naar mijn mening, maar geen idee.. klinkt niet goed.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Voor zover als ik weet is dit alleen voorgekomen bij een relatief laag percentage aan gebruikers.
Het risico bestaat maar lijkt mij niet al te groot.

Ik kan hier heel goed fout zitten.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#9
Stonologie zei:
Fijnste benzo naar mijn mening, maar geen idee.. klinkt niet goed.
Klik om te vergroten...
Ja het is een erg fijne maar het is geen kinderspul. Deze benzo heeft me tolerantie echt sky rocket hoog gemaakt :(
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#10
benzzzy zei:
Voor zover als ik weet is dit alleen voorgekomen bij een relatief laag percentage aan gebruikers.
Het risico bestaat maar lijkt mij niet al te groot.

Ik kan hier heel goed fout zitten.
Klik om te vergroten...
Ja zo dacht ik er ook over. Toch even checken op df hè.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."