Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3-MMC Therapeutische eigenschappen

3-MMC Therapeutische eigenschappen

11 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Omdat 3mmc een rc is is er nog heel erg weinig onderzoek naar gedaan bij menselijke consumptie. Ook de precieze werking op het serotonine systeem is niet bekend. Daarom is het ADVIES om het net zo te behandelen als mdma. Dus 1x per 2 a 3 maanden max. Juist omdat men niet weet hoe en wat 3mmc precies doet in een lijf en brein. Wel denken ze dat 3mmc een sterke invloed heeft op hart, bloedvaten en bloeddruk.
Ook is 3mmc voor de meeste een link spulletje qua verslavingskans.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#2
Taktak zei:
Zou sterk aanraden van niet...

Ik zou het echt niet riskeren. Bij mij ging het ook heel snel. Nachtje overslaan werd standaard bij mij.

Dan maar eens op werk gebruiken, na het werk, ... weekend.
Klik om te vergroten...
DIT!! Niet wekelijks gebruiken, gevaar schuilt in een klein hoekje.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#3
Momenteel midden in mijn eerste ervaring er mee. maar ik denk dat ik genoeg weet om te kunnen zeggen dat het geschikt is voor therapeutische doeleinden.
Waarom? mijn vriendin en ik zaten een tijdje in de knoop en het lag vooral bij mij, Ik had moeite om mij te uiten. 3-MMC laat mij als het ware in 3rd person naar de situatie kijken en ik ben er achter gekomen dat ik mij raar heb gedragen m.b.t mijn relatie. Ze is een super lieve meid en heeft altijd het beste met me voor, het slaat nergens op om kut te doen tegen haar.

heb al eerder mensen afgestoten die enorm om me gaven, daardoor lang met spijt geleefd.

3-MMC heeft me een gesprek laten voeren met mijn vriendin waarin ik dingen zeg die ik eigenlijk altijd al wilde zeggen maar het om wat voor reden dan ook het niet deed.


We hebben het uitgesproken en ik voel me kiplekker.

hoe denken jullie hierover? is het onzin wat ik zeg over therapeutische eigenschappen van 3-MMC of ben je het ermee eens? laten we erover praten in deze thread.
T
TaktakLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kan hier volledig inkomen. Love it. Echter, let op met het goedje.

Heb het een tijd regelmatig gebruikt en dit werd snel dagelijks. Voor mij persoonlijk is het verslavend. Had ik het liggen, was het op. Bingen tot in de ochtend not giving a F, rechtstreeks naar het werk. Zorgeloos. Hield er ook geen kater op na.

Uiteraard na een periode van weinig slaap was ik brak en oververmoeid.

In regelmatig gebruik en grote hoeveelheden kan het je dus fysiek en mentaal slopen. Maak er best geen gewoonte van.

Zeker niet functioneel. ‘Eentje voor de shift kan geen kwaad, knallen maar.’ Op einde van de shift werd dat ‘eentje’ toch wel minstens 10.

Dit is uiteraard een persoonlijke ervaring.

Om nog maar te zwijgen over 4-MCC...

Goodnight!
T
TaktakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Maar ik kan dus inderdaad wel volledig inkomen in het 'therapeutische aspect'.

Alles voelt goed aan en je begrijpt elkaar zeer goed. Perfecte harmonie samen.
Tof te horen dat jullie zijn uitgesproken.

Maar zal het dan bij deze ene keer blijven? Of ga je telkens wanneer je een confrontatie/conversatie aan wilt gaan met je vriendin m.b.t. jullie relatie 3-MMC gebruiken?

Ik denk dat daar het gevaar zit.

Is trouwens een van men eerste echte reactie's op topics :tonguewink:

Hopelijk heb je hier wat aan.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben het wel met je eens, in een therapeutische setting kan het best meerwaarde hebben. Ik moet wel zeker zeggen dat het spul extreem verslavend is voor zover ik heb gezien.
Ik heb zelf inmens veel moeite gehad om van dit spul af te komen, dagelijks gebruik is gewoon te makkelijk. Ook in mijn omgeving zie ik het links en rechts mis gaan.

Na een periode van dagelijks gebruik en nu 45 dagen gestopt te zijn heb ik nog al die tijd gigantisch last van hartkloppingen. Deze worden niet minder en ook niet korter en zijn zo heftig dat ik er soms fysiek ziek van wordt.
Wanneer ik mijn hartslag controleer via mijn mobiel als ik er erg last van heb, komen er resultaten uit van over de 170 slagen per minuut! Dit met regelmaat en vrij lang ook.

Toen ik een gesprek had bij Tactus kreeg ik ook zo'n hartslagmeter op mijn duim. Het hele gesprek duurde 45 minuten en ik zat in een rust houding op een stoel, ik was niet zenuwachtig. Tijdens het gesprek fluctueerde mijn hartslag tussen de 97 en 173, terwijl ik afgezien van dit drugs misbruik nooit hart en conditie problemen had.

Hierom ben ik wel een beetje bang van dit spul. Het kan geweldige dingen doen maar ook heel snel uit de hand lopen en het is echt een stuk zwaarder op je hart dan amfetaminen voor zover ik merk/lees/zie.
Nou is dit wel anecdotelijk, en zat mijn gebruik op ongeveer een gram per dag voor een paar maanden.
Alsnog; pas ermee op!
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#7
Taktak zei:
Kan hier volledig inkomen. Love it. Echter, let op met het goedje.

Heb het een tijd regelmatig gebruikt en dit werd snel dagelijks. Voor mij persoonlijk is het verslavend. Had ik het liggen, was het op. Bingen tot in de ochtend not giving a F, rechtstreeks naar het werk. Zorgeloos. Hield er ook geen kater op na.

Uiteraard na een periode van weinig slaap was ik brak en oververmoeid.

In regelmatig gebruik en grote hoeveelheden kan het je dus fysiek en mentaal slopen. Maak er best geen gewoonte van.

Zeker niet functioneel. ‘Eentje voor de shift kan geen kwaad, knallen maar.’ Op einde van de shift werd dat ‘eentje’ toch wel minstens 10.

Dit is uiteraard een persoonlijke ervaring.

Om nog maar te zwijgen over 4-MCC...

Goodnight!
Klik om te vergroten...
Hier ben ik me van bewust. Wat is verantwoord omgaan met 3-MMC? Is 1 keer per week prima of bijvoorbeeld 1 keer in de maand. Bij xtc is natuurlijk die 4 maanden regel maar dat is dan ook veel meer een serotonine slurper.

Ik wil dit middel recreatief blijven gebruiken wat is het beste?
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#8
koningketa zei:
Ik ben het wel met je eens, in een therapeutische setting kan het best meerwaarde hebben. Ik moet wel zeker zeggen dat het spul extreem verslavend is voor zover ik heb gezien.
Ik heb zelf inmens veel moeite gehad om van dit spul af te komen, dagelijks gebruik is gewoon te makkelijk. Ook in mijn omgeving zie ik het links en rechts mis gaan.

Na een periode van dagelijks gebruik en nu 45 dagen gestopt te zijn heb ik nog al die tijd gigantisch last van hartkloppingen. Deze worden niet minder en ook niet korter en zijn zo heftig dat ik er soms fysiek ziek van wordt.
Wanneer ik mijn hartslag controleer via mijn mobiel als ik er erg last van heb, komen er resultaten uit van over de 170 slagen per minuut! Dit met regelmaat en vrij lang ook.

Toen ik een gesprek had bij Tactus kreeg ik ook zo'n hartslagmeter op mijn duim. Het hele gesprek duurde 45 minuten en ik zat in een rust houding op een stoel, ik was niet zenuwachtig. Tijdens het gesprek fluctueerde mijn hartslag tussen de 97 en 173, terwijl ik afgezien van dit drugs misbruik nooit hart en conditie problemen had.

Hierom ben ik wel een beetje bang van dit spul. Het kan geweldige dingen doen maar ook heel snel uit de hand lopen en het is echt een stuk zwaarder op je hart dan amfetaminen voor zover ik merk/lees/zie.
Nou is dit wel anecdotelijk, en zat mijn gebruik op ongeveer een gram per dag voor een paar maanden.
Alsnog; pas ermee op!
Klik om te vergroten...
Een paar gram per dag? Hoe kan dat dan want dan zou er toch iets mis moeten gaan met bijvoorbeeld je serotonine huishouding? Want bij xtc is die duidelijk 4 maanden regel voor het serotonine syndrome, Hoe kan het dan dat jij elke dag 3-MMC hebt gebruikt wat immers (in mindere mate) ook serotonine verbruikt?
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#9
GoldenGrow zei:
Een paar gram per dag? Hoe kan dat dan want dan zou er toch iets mis moeten gaan met bijvoorbeeld je serotonine huishouding? Want bij xtc is die duidelijk 4 maanden regel voor het serotonine syndrome, Hoe kan het dan dat jij elke dag 3-MMC hebt gebruikt wat immers (in mindere mate) ook serotonine verbruikt?
Klik om te vergroten...
Mijn serotonine is tamelijk naar de klote. Op een gegeven moment voelde ik er ook vrijwel niks meer van. Maar ik moest door van mezelf, het lukte gewoon niet om te stoppen.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#10
koningketa zei:
Mijn serotonine is tamelijk naar de klote. Op een gegeven moment voelde ik er ook vrijwel niks meer van. Maar ik moest door van mezelf, het lukte gewoon niet om te stoppen.
Klik om te vergroten...
Kan ik het 1x in de week gebruiken zonder problemen? Ik ben vrij zeker dat ik mezelf daaraan kan houden. Dus zou 1x pweek problemen opleveren mbt serotonine of wat anders
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#11
GoldenGrow zei:
Kan ik het 1x in de week gebruiken zonder problemen? Ik ben vrij zeker dat ik mezelf daaraan kan houden. Dus zou 1x pweek problemen opleveren mbt serotonine of wat anders
Klik om te vergroten...
Volgens mij geldt hetzelfde als xtc. Dus om de paar maanden
T
TaktakLid
01-01-2024, 00:00
#12
GoldenGrow zei:
Kan ik het 1x in de week gebruiken zonder problemen? Ik ben vrij zeker dat ik mezelf daaraan kan houden. Dus zou 1x pweek problemen opleveren mbt serotonine of wat anders
Klik om te vergroten...
Zou sterk aanraden van niet...

Ik zou het echt niet riskeren. Bij mij ging het ook heel snel. Nachtje overslaan werd standaard bij mij.

Dan maar eens op werk gebruiken, na het werk, ... weekend.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."