Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4-MMC en paarse knieën

4-MMC en paarse knieën

13 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
Drugshoofd2020Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Goedemorgen iedereen,

Afgelopen weekend heb ik met vrienden thuis drugs gedaan en heb het net als normaal prima gezellig gehad. De avond ging grotendeels als normaal (voor 2020-maatstaven dan): rond 21:00 aan de 4-MMC gegaan, tot acht uur 's ochtends op flink tempo en later nog bij een vriend tot de middag gechilld en nog rustiger doorgegaan. Ik had voor mijn doen aardig wat op, maar zeker niet zoveel dat ik echt helemaal van de kaart was. Normaal combineer ik 4-MMC de hele avond met keta, wiet, en soms ook een beetje pep of xtc, maar deze keer had ik de hele nacht vrijwel alleen 4-MMC op. Wel meer dan normaal gesproken, maar heb zeker ook vaker meer gebruikt. Tussen 21:00 en 08:00 had ik iets minder dan een gram op, daarna tot ongeveer 2 uur 's middags nog af en toe een lijntje maar wel een stuk minder en op een lager tempo. 'S middags viel het me op dat mijn knieën een beetje roze-paars kleurden, en toen ik opzocht wat dat betekende bleek dit geen goed teken te zijn. Ben toen maar gewoon gestopt, maar ben wel een beetje geschrokken. Ik had natuurlijk veel op, maar heb al eerder meer miauw op en ook in combinatie met meer drugs en toen heb ik nooit paarse knieën gehad. Vroeg me daarom af of er meer mensen zijn die hiermee ervaring hebben?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja, komt vaak voor bij stims. Ook paarse vingers/handen/voeten. Maar is inderdaad niet goed nee.

Goed dat je gestopt bent!
D
Drugshoofd2020Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Spyro zei:
Ja, komt vaak voor bij stims. Ook paarse vingers/handen/voeten. Maar is inderdaad niet goed nee.

Goed dat je gestopt bent!
Klik om te vergroten...
Is het vooral een teken dat je 'gewoon' teveel op hebt of dat er echt iets niet goed is? Ik voelde me namelijk verder best prima en heb net als normaal daarna gewoon prima kunnen slapen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
3mmc en 4mmc staan bekend om dat ze vaatvernauwing, bloeddruk klachten en hartklachten kan geven. Blauwe ledematen is vaatvernauwing.
Hoe meer je gebruikt hoe ernstiger het kan zijn.

Je hebt teveel gebruikt waarschijnlijk.
Nog een tip: “normaal” combineerde je dus meerdere stims op 1 avond/nacht. Niet doen, rete slecht.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Drugshoofd2020 zei:
Is het vooral een teken dat je 'gewoon' teveel op hebt of dat er echt iets niet goed is? Ik voelde me namelijk verder best prima en heb net als normaal daarna gewoon prima kunnen slapen.
Klik om te vergroten...
Zie het als waarschuwing. Je hebt echt wel teveel gehad. Zo lang alles nu weer oké is, niet te druk maken. Maar let op je doseringen de volgende keer. Liever te weinig dan teveel.
D
Drugshoofd2020Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Spyro zei:
Zie het als waarschuwing. Je hebt echt wel teveel gehad. Zo lang alles nu weer oké is, niet te druk maken. Maar let op je doseringen de volgende keer. Liever te weinig dan teveel.
Klik om te vergroten...
Thanks voor je reactie! Stelt me toch een beetje gerust dat het niet zo heel erg is, maar inderdaad wel een goede reden om even rustig aan te doen en de volgende keer wat minder te nemen/minder lang door te gaan.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#7
Drugshoofd2020 zei:
Thanks voor je reactie! Stelt me toch een beetje gerust dat het niet zo heel erg is, maar inderdaad wel een goede reden om even rustig aan te doen en de volgende keer wat minder te nemen/minder lang door te gaan.
Klik om te vergroten...
Ik zou het gewoon even links laten liggen.
Toen ik nog goed aan de stims zat had ik dit al na een lLijntje speed van 20/30mg..

Pauze van stims bracht niet op dus ben ik gewoon gestopt met stimgebruik.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#8
Is een bekend verschijnsel bij overmatig gebruik. Als je de hele nacht door wil trekken is 4-MMC niet echt een goede keuze. Je kan dan beter pep nemen ofzo. Natuurlijk ook niet gezond maar je maakt in ieder geval niet je serotonine op en vaatvernauwing is er ook niet in die mate.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zelfs bij niet overmatig gebruik .
4mmc is een middel waar je mee moet oppassen, ongeacht al de verhalen die je leest.
D
Drugshoofd2020Lid
01-01-2024, 00:00
#10
CuriousExplorer zei:
Zelfs bij niet overmatig gebruik .
4mmc is een middel waar je mee moet oppassen, ongeacht al de verhalen die je leest.
Klik om te vergroten...
Zeker met je eens. Aan de ene kant qua effect een ideale mix tussen XTC en speed, maar zeker met een duister randje. Het heeft me zeker goede dingen gebracht, ik ben (waarschijnlijk deels ook door andere drugservaringen) een zelfbewuster persoon geworden. Het laat je zien dat je fantastisch kunt losgaan en op kunt gaan in de sfeer van een avond en tegelijkertijd legt het tijdens gebruik bloot hoe makkelijk je meegaat in onnodig overgebruik. Mede door dit spul heb ik veel meer zelfreflectie gekregen, en dat heeft voor- én nadelen. I guess dat ik dat gewoon even in m'n hoofd moet houden en de tijd neem om rustig over shit na te denken.
D
Drugshoofd2020Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Een df-account is nuttiger dan ik dacht, lol
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Drugshoofd2020 zei:
Een df-account is nuttiger dan ik dacht, lol
Klik om te vergroten...
Handig hè 😜
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vaatvernauwing inderdaad. Cathinonen zoals 4-MMC, 3-MMC staan hier specifiek om bekend.

Betekent over het algemeen dat je teveel hebt genomen maar je kunt er ook gevoelig voor zijn en de ene keer voor de andere keer kan een bijwerking meer op de voorgrond staan. Ik heb dat blauwe, vlekkerige gehad van relatief bescheiden dosissen speed (maar dan soms ook juist weer niet van hoge dosissen...) en ik heb zelfs een keer behoorlijk blauwe tenen gehad van LSD. Gek genoeg dan weer niet van 3-MMC, maar dat komt ook omdat ik deze stof niet hoog doseer omdat ik weet dat ik een vergrote kans heb om in aanmerking te komen voor dat probleem. In ernstige vorm kan dat gevaar opleveren.

Gewoon altijd goed opletten wat er precies met je lichaam gebeurt als je drugs gebruikt, al helemaal middelen die bekend staat om hun cardiotoxiciteit zoals cathinonen.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Het is behoorlijk verontrustend naar mijn mening. Maar sinds 4MMC bestaat lijken grenzen te zijn verlegd en hoor je deze verhalen vaak. Urenlang, nachtenlang, soms dagen lang grammen wegsnuiven tot je vaten vernauwd zijn is eerder regel dan uitzondering met ‘miauw miauw’ lijkt het. Je bent op tijd gestopt dus het zal wel goed komen, maar probeer rustig aan te doen met dat vergif. En denk ook aan je hart, die vind cathinonen ook niet zo prettig.

Al snap ik je helemaal hoor, het gevoel wat je ervan krijgt is zo hemels.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."