Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswat is 4-FA?

wat is 4-FA?

21 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jmths zei:
Wat veel mensen niet weten is dat 4-FA naast sterke serotonine affiniteit een relatief zeer hoge dopamine affiniteit heeft, aanzienlijk hoger zelfs dan Dexamfetamine en 2-FMA welke hierom bekend staan. Het verslavingspotentieel van 4-FA en de invloed van serotonine uitputting wordt echter jammer genoeg ook flink onderschat.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik het sinds een jaar of 2, enkele malen per jaar. I.t.t. mdma / xtc heb ik helemaal niet het gevoel dat mijn serotonine wordt uitgeput. De volgende dag voel ik me ook helemaal prima met eerder wat afterglow. Ik voel ook geen cravings om het te vaak te gaan doen, maar misschien ben ik dan ook helemaal niet verslavingsgevoelig.
U
UmbraVitaeLid
01-01-2024, 00:00
#2
chipmunk zei:
Ik gebruik het sinds een jaar of 2, enkele malen per jaar. I.t.t. mdma / xtc heb ik helemaal niet het gevoel dat mijn serotonine wordt uitgeput. De volgende dag voel ik me ook helemaal prima met eerder wat afterglow. Ik voel ook geen cravings om het te vaak te gaan doen, maar misschien ben ik dan ook helemaal niet verslavingsgevoelig.
Klik om te vergroten...
Misschien nog wat late reactie hierop, maar was hier nog wat aan het rondneuzen ivm 4fa, omdat dit sinds jaren mijn vervanger is van xtc. En ervaar het volledig zoals @chipmunk hier neerschtijft. Na 4fa gebruik, nog nooit dagen erna extra down of leeg, wel een langere afterglow dan xtx. Bij xtc is het snel na inname, bam, heel overweldigend en minder controle over mezelf, minder stuurbaar en na de piek van xtc ervaar je echt dat het aan het uitwerken is, wanneer het echt uitgewerkt is, of lang over de piek, viel ik echt snel in een leegte, zodra ik een feestje verliet, als de nacht er op zat, soms zelfs op zelfde dag/nacht nog ervaarde ik al damn ist over en dagen erna voelde ik me echt steeds innerlijk slecht, niks kunnen doen, echt enkele dagen een depressief gevoel. Met 4fa, zat het drect goed, gebruikte eerst capsules van 200mg (bleek wel hoge dosis), laatste keren zelfs lagere dosis, nl 150mg gegaan en merkte evenveel voordelen als bij 200mg, bij 200mg had ik net iets meer het gevoel zo'n band rond mn hoofd te hebben, maar voor de rest bij 150mg even lekker en uren afterglow, dus blijf ik het bij de 150mg houden. Ik ervaar dus ook geen uitputting van zowel mijn serotonine als dopamine. Na vb 6-8u na inname van 4fa ervaar ik nooit een leegte, ikzelf ervaar een lange afterglow, slapen en eten zijn even echt onnodig. Neem nu, ik neem om 18u 150 of 200mg 4fa, binnen het uur voel ik reeds lekker gevoel, nooit overweldigend, voel sowieso mn hartslag sneller gaan, lekker warme gloed, na het eerste uur tot zeker 6u en 8u is geen uitzondering, ben ik lekker energiek, sociaal, ook vaak wel geil, maar ben nog nooit mezelf kwijt geraakt, het stuurbare, het besef van hier en nu blijft, maar alles is gewoon fijner vetter, of het nu vette party is of gewoon met wat volk en leuke babbel thuis, ook ervaar ik tussen 1 à 2u na inname tem 8u nogal een constante. Dat appreciëer ik zeer hard aan 4fa ivm xtc, niet paar uur alles en daarna letterlijk niks meer. Ik kan het heel makkelijk, zelfs nadat ik alleen thuis ben, het heel makkelijk handelen, zelfs na 12u na inname, klaarwakker, hoef vaak pas avond nadien te slapen, maar het voelt nooit als, damn ik mis het allemaal al, ik wil terug naar enkele uren terug, had ik hard bij xtc, dat gevoel heb ik nog nooit gehad met 4fa. Wat ikzelf echt wel in het oog moet houden bij 4fa is het drinken, hydrateren en afkoelen, mn dordtgevoel is net als hongergevoel echt volledig afwezig tot ver na 12u, eigen durf ik zelf zeggen 24u, vooral op feestjes, moet een vriend(in), die op dat moment buiten wat alcohol niets neemt, me echt dwingen om te drinken, indien ik alleen zou zijn, ik zou echt msschn wel 12u fzo niets drinken. Das dus het enige echte nadeel, dat je zelf wel wat in fe hand hebt. Ik heb hier al meermaals laten blijken dat ik dit wel top spul vind, ook misschien veel geluk gehad met mn vendor. Zowel pil 150mg als capsule 200 mg, van elk destijd eenmalig laten testen, en met 78% zuiverheid mocht ik niet echt klagen. Sindsdien er op vertrouwd en tot hiertoe steeds het gewenste effect en mn lichaam dat er telkens zelfde op reageert, nooit misselijk geweest. Zit bijna door de voorraad en nu is het toch moeilijker te verkrijgen. En ik lees toch vaak dat andere rc's (3fa, 2fa, 3mmc) die op 4fa zouden lijken, te veel nr speed neigen en nog verder van xtc zitten. Laat ik wel zeggen pure speed, is niet zo mn ding, dus 4fa is voor mij bijna het perfecte goedje voor zowel op feestjes als thuis, voorzie wel steeds gezelschap, want ik wordt er alleszins socialer en empathischer door, maar nooit een ware stuiterbal, wat ik zowel bij speed als xtc wel heb. Amen en uit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."