Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3-mmc, 4-mmc ervaring en een aantal vraagjes.

3-mmc, 4-mmc ervaring en een aantal vraagjes.

5 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
Je kunt met marquis reagens verschillen tussen speed en 3-MMC herkennen. Dat is een (bijtende) vloeistof die in een bepaalde kleur verandert als het met bepaalde drugs in aanraking komt. Dat geeft een grof idee van welke stof het zou kunnen zijn (maar geen definitieve uitslag). Het verschil tussen 3-MMC en 4-MMC kun je niet herkennen met reagenstesten.

en

Een hartslag van 100 -150 slagen per minuut is niet uitzonderlijk als je stimulerende middelen op hebt. Zeker als je jong bent en je geen hartklachten hebt dan wordt het pas boven de 200 per minuut echt gevaarlijk. Wel geven alle stimulerende middelen verhoogde kans op hartfalen of andere vaatproblemen zoals een hersenbloeding, ook bij jonge gezonde mensen. Dus als je zulke risico's niet wil lopen dan kan je beter geen stimulerende middelen nemen.
Klik om te vergroten...


Bedankt voor deze nuttige info!
Dus jij kan me geruststellen dat een hartslag t.e.m. 170, veilig is, met drugs?

Grtjs!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hiyou zei:
Bedankt voor deze nuttige info!
Dus jij kan me geruststellen dat een hartslag t.e.m. 170, veilig is, met drugs?

Grtjs!
Klik om te vergroten...
Nee, het is niet volledig veilig want je loopt verhoogde kans op hart- en vaatproblemen.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goeienavond allemaal,

Dit is mijn eerste bericht op dit forum.
Ik had al heel veel gelezen en vond nooit 100% antwoord op mijn vragen omtrent deze stof, mephedrone.
Dus zette ik de stap me te registreren en zelf eens een bericht te plaatsen.
Sinds kort gebruik ik wel vaker "miauw miauw" of bij ons noemen ze het "mefi".

Ter info: ik ben een vrouw van 23jaar, 58kilo.

4 weken geleden had ik een super leuke ervaring: ik voelde me mega chill en gelukkig. Toch wel een aantal lijntjes gedaan en de dag erna SUPER ziek geweest. Ik voelde alsof ik doodging. Ik had er wel op gedronken.

Sindsdien heb ik elk weekend een paar lijntjes gesnoven (3 tot 4 lijntjes, max 7) en elke keer opnieuw ervaar ik niet meer dat "wauw-super-gelukkig" gevoel maar eerder het nerveus, opgejaagd gevoel. Wat ik echt niet leuk vind(net zoals coke) want ik ben van mezelf al zo opgepept en gestrest.

Mijn hartslag gaat bij coke en bij dit spul tot 140/150 en ik voel me daar niet goed bij. Ik vind het super jammer want ik vond die ene keer dat "wauw chill en gelukkig" gevoel super nice! Die ene keer dat het zo super was, was het wel spul dat enorm brandde in de neus. Nu bij de laatste paar keren, had ik dit minder dus kvertrouw niet echt dat het mefi zou zijn.

Nu wil ik dit voelen als ik het snuif maar het is altijd teleurstellend. Ik heb ook nu na de laatste keer ( 2 mini lijntjes! ) een week last gehad van hartkloppingen, nuchter. Mn hart maakte precies 'overslagen'.

Mijn vraag is dus: hoe kan je het verschil opmerken tussen speed en mefi? Ik heb het gevoel dat ik speed krijg of eerder de 3mmc, waar je strakker van zit. en niet meer die zotte 4mmc waar je super chill van zit. k vraag me echt af hoe ik dit kan checken. (ik woon in België dus ik kan nergens mijn drugs laten testen hier)
En dan nog een vraag:
Is het gevaarlijk als mijn hart hier zo op reageert? als ik mijn vrienden hun hartslag meet onder dit spul is dit meestal rond de 100, en ik zit er vaak veel boven. (mijn hoogste was eens 169)

Thank you voor de aandacht en de eventuele antwoorden.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hiyou zei:
Goeienavond allemaal,

Dit is mijn eerste bericht op dit forum.
Ik had al heel veel gelezen en vond nooit 100% antwoord op mijn vragen omtrent deze stof, mephedrone.
Dus zette ik de stap me te registreren en zelf eens een bericht te plaatsen.
Sinds kort gebruik ik wel vaker "miauw miauw" of bij ons noemen ze het "mefi".

Ter info: ik ben een vrouw van 23jaar, 58kilo.

4 weken geleden had ik een super leuke ervaring: ik voelde me mega chill en gelukkig. Toch wel een aantal lijntjes gedaan en de dag erna SUPER ziek geweest. Ik voelde alsof ik doodging. Ik had er wel op gedronken.

Sindsdien heb ik elk weekend een paar lijntjes gesnoven (3 tot 4 lijntjes, max 7) en elke keer opnieuw ervaar ik niet meer dat "wauw-super-gelukkig" gevoel maar eerder het nerveus, opgejaagd gevoel. Wat ik echt niet leuk vind(net zoals coke) want ik ben van mezelf al zo opgepept en gestrest.

Mijn hartslag gaat bij coke en bij dit spul tot 140/150 en ik voel me daar niet goed bij. Ik vind het super jammer want ik vond die ene keer dat "wauw chill en gelukkig" gevoel super nice! Die ene keer dat het zo super was, was het wel spul dat enorm brandde in de neus. Nu bij de laatste paar keren, had ik dit minder dus kvertrouw niet echt dat het mefi zou zijn.

Nu wil ik dit voelen als ik het snuif maar het is altijd teleurstellend. Ik heb ook nu na de laatste keer ( 2 mini lijntjes! ) een week last gehad van hartkloppingen, nuchter. Mn hart maakte precies 'overslagen'.

Mijn vraag is dus: hoe kan je het verschil opmerken tussen speed en mefi? Ik heb het gevoel dat ik speed krijg of eerder de 3mmc, waar je strakker van zit. en niet meer die zotte 4mmc waar je super chill van zit. k vraag me echt af hoe ik dit kan checken. (ik woon in België dus ik kan nergens mijn drugs laten testen hier)
En dan nog een vraag:
Is het gevaarlijk als mijn hart hier zo op reageert? als ik mijn vrienden hun hartslag meet onder dit spul is dit meestal rond de 100, en ik zit er vaak veel boven. (mijn hoogste was eens 169)

Thank you voor de aandacht en de eventuele antwoorden.
Klik om te vergroten...
Verschil tussen Speed en 4mmc is zowat alles.
-Structuur, smaak, geur.

Je zult m.i. inderdaad 3mmc gekregen hebben.

*ps : als je het verschil niet ondervindt tussen speed en 4mmc zou ik een andere hobby zoeken. No offence.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hiyou zei:
Mijn vraag is dus: hoe kan je het verschil opmerken tussen speed en mefi? Ik heb het gevoel dat ik speed krijg of eerder de 3mmc, waar je strakker van zit. en niet meer die zotte 4mmc waar je super chill van zit. k vraag me echt af hoe ik dit kan checken. (ik woon in België dus ik kan nergens mijn drugs laten testen hier)
Klik om te vergroten...
Je kunt met marquis reagens verschillen tussen speed en 3-MMC herkennen. Dat is een (bijtende) vloeistof die in een bepaalde kleur verandert als het met bepaalde drugs in aanraking komt. Dat geeft een grof idee van welke stof het zou kunnen zijn (maar geen definitieve uitslag). Het verschil tussen 3-MMC en 4-MMC kun je niet herkennen met reagenstesten.

en
Hiyou zei:
En dan nog een vraag:
Is het gevaarlijk als mijn hart hier zo op reageert? als ik mijn vrienden hun hartslag meet onder dit spul is dit meestal rond de 100, en ik zit er vaak veel boven. (mijn hoogste was eens 169)

Thank you voor de aandacht en de eventuele antwoorden.
Klik om te vergroten...
Een hartslag van 100 -150 slagen per minuut is niet uitzonderlijk als je stimulerende middelen op hebt. Zeker als je jong bent en je geen hartklachten hebt dan wordt het pas boven de 200 per minuut echt gevaarlijk. Wel geven alle stimulerende middelen verhoogde kans op hartfalen of andere vaatproblemen zoals een hersenbloeding, ook bij jonge gezonde mensen. Dus als je zulke risico's niet wil lopen dan kan je beter geen stimulerende middelen nemen.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#6
CuriousExplorer zei:
Verschil tussen Speed en 4mmc is zowat alles.
-Structuur, smaak, geur.

Je zult m.i. inderdaad 3mmc gekregen hebben.

*ps : als je het verschil niet ondervindt tussen speed en 4mmc zou ik een andere hobby zoeken. No offence.
Klik om te vergroten...

Ik heb speed wel eens gesnoven maar 4 jaar geleden. Ik heb me verkeerd verwoord sorry. Ik vind het gewoon raar dat het spul dat hier nu ligt, me alleen maar opfokt en niet dat chill, lovely gevoel geeft. Ik had idd beter 3mmc gebruikt als twijfel. Ik heb speed vernoemd omdat ik van m'n vriend gehoord heb dat er bij onze mefi ook speed in verwerkt zat... daarom vertrouw ik het niet meer. Ik heb gezien op andere berichten dat je vaak wel veel af weet van het verschil tss 3mmc en 4mmc, kan je me dit nog eens verduidelijken?

ps: wat me ook opvalt, is dat ik bij die eerste keer dat ik me zo chill voelde, ook super super geil stond :wink: en bij de andere keren was dit minder... en minder chill. :/

grtjs!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."