Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMicrodosering 1p-LSD vs 1cP-LSD

Microdosering 1p-LSD vs 1cP-LSD

27 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#1
0t0lerance zei:
De zegels zijn onderweg, het zal even experimenteren worden met de grootte van de knipsels. Daar maak ik me niet zo druk om verder. Ben wel heel erg benieuwd wat het zal doen met m'n gemoedstoestand. Heb jij toevallig ook al eens wat ervaring opgedaan met microdoseren? Onlangs een presentatie op TED erover bekeken, ben wel benieuwd wat voor uitwerking het op mij heeft.
Klik om te vergroten...
Ja ik MD met enige regelmaat. Ben er niet echt een beter mens van geworden ofzo maar ik krijg er wel vaak goede ideeen van. Maar ik neem de laatste tijd wel liever wat meer (30 à 45ug) en dan maak ik er gewoon een leuke dag van dat ik probeer met een “subperceptuele dosis” een normale (werk)dag te hebben. Dat doe ik dan niet één keer in 3 dagen maar 1 keer per een á twee weken.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#2
Fyrckant zei:
Ja ik MD met enige regelmaat. Ben er niet echt een beter mens van geworden ofzo maar ik krijg er wel vaak goede ideeen van. Maar ik neem de laatste tijd wel liever wat meer (30 à 45ug) en dan maak ik er gewoon een leuke dag van dat ik probeer met een “subperceptuele dosis” een normale (werk)dag te hebben. Dat doe ik dan niet één keer in 3 dagen maar 1 keer per een á twee weken.
Klik om te vergroten...
Ah, maar, heb je dan geen last van verwijdde pupillen? Ik moet wel kunnen blijven nadenken, m'n kop erbij houden met t werk (IT) en met videobellen normaal overkomen.. geen idee of dat dan nog kan. Maar indien je het niet afziet aan je ogen, dan lijkt het mij ook wel erg gaaf (voor een dag in t weekend o.i.d). Verder ben ik benieuwd, ik wacht het rustig af
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#3
0t0lerance zei:
Ah, maar, heb je dan geen last van verwijdde pupillen? Ik moet wel kunnen blijven nadenken, m'n kop erbij houden met t werk (IT) en met videobellen normaal overkomen.. geen idee of dat dan nog kan. Maar indien je het niet afziet aan je ogen, dan lijkt het mij ook wel erg gaaf (voor een dag in t weekend o.i.d). Verder ben ik benieuwd, ik wacht het rustig af
Klik om te vergroten...
Er zijn uitzonderingen, maar op een MD van 10 à 15ug zul je geen verwijde pupillen krijgen. Zelfs bij 30 heb ik ze nog niet, bij 45 wel maar dan begeef ik me toch niet onder de werkenden. Je kop erbij houden lukt me soms wel maar eigenlijk meestal niet echt, maar dat verschilt natuurlijk ook per persoon. Ik bedoel ik kan nog wel werk doen en overleggen met collega’s, maar ik ga ook niet met een paar bier op aan het werk terwijl dat best zou lukken.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fyrckant zei:
Er zijn uitzonderingen, maar op een MD van 10 à 15ug zul je geen verwijde pupillen krijgen. Zelfs bij 30 heb ik ze nog niet, bij 45 wel maar dan begeef ik me toch niet onder de werkenden. Je kop erbij houden lukt me soms wel maar eigenlijk meestal niet echt, maar dat verschilt natuurlijk ook per persoon. Ik bedoel ik kan nog wel werk doen en overleggen met collega’s, maar ik ga ook niet met een paar bier op aan het werk terwijl dat best zou lukken.
Klik om te vergroten...
Duidelijk, dat gaat 'm dan sowieso niet worden.
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#5
0t0lerance zei:
Duidelijk, dat gaat 'm dan sowieso niet worden.
Klik om te vergroten...
Nouja iedereen verschilt he. In Silicon Valley lusten ze er wel pap van. Maar probeer het gewoon eerst eens op een zondagochtend als je verder niks hoeft. Niet ‘s middags btw, tenzij je standaard erg laat gaat slapen 🙂
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fyrckant zei:
Ja ik MD met enige regelmaat. Ben er niet echt een beter mens van geworden ofzo maar ik krijg er wel vaak goede ideeen van. Maar ik neem de laatste tijd wel liever wat meer (30 à 45ug) en dan maak ik er gewoon een leuke dag van dat ik probeer met een “subperceptuele dosis” een normale (werk)dag te hebben. Dat doe ik dan niet één keer in 3 dagen maar 1 keer per een á twee weken.
Klik om te vergroten...
Ervaar precies hetzelfde. Het geeft me meestal even een heel goede dag en die positiviteit werkt de volgende dag ook nog wat door, maar het maakt je niet permanent een beter mens of zo. Daarvoor zul je toch echt gewoon hard aan jezelf moeten werken. En dat is in mijn ogen geen probleem.

Ik doseer ook liever hoger dan een echte microdosis. Dat je het ook echt voelt, maar dan nog geen echte tripdosering. Dat bevalt me (voor nu) zelfs beter dan echt trippen. Gewoon lekker positief en energiek zijn de gehele dag! Visuals op LSD interesseren me toch niet heel erg. Maar wie weet ga ik weer eens voor een echte tripdosering.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fyrckant zei:
Nouja iedereen verschilt he. In Silicon Valley lusten ze er wel pap van. Maar probeer het gewoon eerst eens op een zondagochtend als je verder niks hoeft. Niet ‘s middags btw, tenzij je standaard erg laat gaat slapen 🙂
Klik om te vergroten...

Nee, ik heb er geen behoefte aan om mij onder invloed te voelen, maar het is wel fijn als er een dosering is waarbij ik mijn gemoedstoestant iets kan sturen (bijvoorbeeld op de chaotische dagen). Lijkt me heerlijk om mij wat minder geprikkeld te voelen zo nu en dan..
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#8
Momenteel 1/5 van een 100 zegel aan het uitproberen, merk dat dit mij niet onopgemerkt blijft. Vanochtend al m'n ogen uitgekeken bij een wandeling.. thuis even op de bank gezeten naar de zon kijkend met mn ogen dicht, merkte wel dat de kleuren feller waren en de patroontjes met ogen dicht al scherper worden (enkel in de zon, nu met alle bewolking zie ik geen verschil met birNu wat muziek aan t luisteren en merk dat er wel een extra randje aan zit. Verder struikel ik een enkele keer over mn woorden (alhoewel ik dat normaal gesproken ook doe, maar valt me nu op omdat ik erop let). Dit is nog wel een stukje verwijdert van het gevoel van high worden, pupillen normaal, maar viel me wel op dat zo'n miniscuul stukje papier al zo'n invloed kan hebben. Inmiddels 7 uur onderweg, lijkt al wel fractie minder te worden, ben benieuwd hoe lang ik er nog iets van voel voordat ik het niet meer door heb.
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#9
0t0lerance zei:
Momenteel 1/5 van een 100 zegel aan het uitproberen, merk dat dit mij niet onopgemerkt blijft. Vanochtend al m'n ogen uitgekeken bij een wandeling.. thuis even op de bank gezeten naar de zon kijkend met mn ogen dicht, merkte wel dat de kleuren feller waren en de patroontjes met ogen dicht al scherper worden (enkel in de zon, nu met alle bewolking zie ik geen verschil met birNu wat muziek aan t luisteren en merk dat er wel een extra randje aan zit. Verder struikel ik een enkele keer over mn woorden (alhoewel ik dat normaal gesproken ook doe, maar valt me nu op omdat ik erop let). Dit is nog wel een stukje verwijdert van het gevoel van high worden, pupillen normaal, maar viel me wel op dat zo'n miniscuul stukje papier al zo'n invloed kan hebben. Inmiddels 7 uur onderweg, lijkt al wel fractie minder te worden, ben benieuwd hoe lang ik er nog iets van voel voordat ik het niet meer door heb.
Klik om te vergroten...
Ja ik vind dit dus echt heerlijk 😀. Trippen ook leuk hoor maar dat trekt nogal een wissel op het bestaan. Of het zo nog microdoseren heet weet ik niet, daar verschillen de meningen over.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fyrckant zei:
Ja ik vind dit dus echt heerlijk 😀. Trippen ook leuk hoor maar dat trekt nogal een wissel op het bestaan. Of het zo nog microdoseren heet weet ik niet, daar verschillen de meningen over.
Klik om te vergroten...
Dit is mn eerste LSD ervaring, heel zwart/wit denk ik dat dit tegen het randje aan zit. Je merkt wel dat je heel lichtjes onder invloed bent. Stel ik zou niet weten dat ik LSD op heb dan zou ik mij wel afvragen waarom ik mij zo voel.. alsof je op je vakantie bestemming arriveerd en je even je ogen goed de kost geeft. Ik heb eveneens een klein stukje auto gereden, ging prima ondervond niks raars.. echter bij de supermarkt moest ik toch wel even nadenken in welke volgorde ik wat ging halen, shit lijstje weg.. toch een tikkie vriendelijker, geduldiger. Bij het koken, rond een uurtje of 5 a half 6 was het wel gedaan, merk er nu niks meer van. Maar het is zeker heel aangenaam, voor het werk zou ik dat randje er wel af halen.. over 3 dagen ga ik voor 1/8 van een zegel, kijken of ik dan nog iets door heb.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#11
0t0lerance zei:
Nee, ik heb er geen behoefte aan om mij onder invloed te voelen, maar het is wel fijn als er een dosering is waarbij ik mijn gemoedstoestant iets kan sturen (bijvoorbeeld op de chaotische dagen). Lijkt me heerlijk om mij wat minder geprikkeld te voelen zo nu en dan..
Klik om te vergroten...

Ik heb veel geëxperimenteerd met md. Voor een werkdag is 8-12 ug echt de max.
Bijna alle keren wordt mijn gemoedstoestand er beter op, maar bij hogere doses (12-20 ug) kan ik me juist geprikkeld/emotioneel gaan voelen. En als ik dan chaotisch ben, wordt dat alleen maar uitvergroot.

Ik vind dat eigenlijk ook geen microdose meer en gebruik dat dan liever voor een vrije dag om lekker door de natuur te wandelen bijv. Maar ik vind de bodyload dan soms wel te overheersend en ga dan liever voor 100 ug+
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#12
Purplext zei:
Ik heb veel geëxperimenteerd met md. Voor een werkdag is 8-12 ug echt de max.
Bijna alle keren wordt mijn gemoedstoestand er beter op, maar bij hogere doses (12-20 ug) kan ik me juist geprikkeld/emotioneel gaan voelen. En als ik dan chaotisch ben, wordt dat alleen maar uitvergroot.

Ik vind dat eigenlijk ook geen microdose meer en gebruik dat dan liever voor een vrije dag om lekker door de natuur te wandelen bijv. Maar ik vind de bodyload dan soms wel te overheersend en ga dan liever voor 100 ug+
Klik om te vergroten...
Dank voor de tip. Ik word wel geprikkeld (ben van mijzelf niet chaotisch, maar kan slecht tegen drukte om mij heen) maar had niet gelijk te drang om ergens tegenin te gaan, voelde me niet chagrijnig worden. Wellicht pas ik dat later nog bij, aangezien dit de eerste ervaring was. Ik hoop tenminste dat het helpt met het opbrengen van wat meer geduld en niet zo snel uit mn slof schieten. Vandaag merk ik dat ik gewoon weer 'de oude' ben..
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Qua werken vind ik “the day after” juist wel beter. Misschien moet ik ook maar eens naar <15ug doses voor werk. Alleen stap ik echt niet in de auto op een MD. Gelukkig veel thuiswerken nu :)
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#14
Fyrckant zei:
Qua werken vind ik “the day after” juist wel beter. Misschien moet ik ook maar eens naar <15ug doses voor werk. Alleen stap ik echt niet in de auto op een MD. Gelukkig veel thuiswerken nu :)
Klik om te vergroten...
Zover ik begreep zou je niet door mogen hebben dat er iets anders is. Ik ga morgen voor 1/8 wat c.a. 12,5 zou moeten zijn ik ben wel benieuwd of ik er iets van zal merken.. mijn inziens zou deelnemen aan het verkeer geen probleem moeten zijn (dat ik ging rijden terwijl ik wél iets voelde was niet verstandig, ik zou het niet nog een keer doen ook al was het een paar honderd meter)
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#15
0t0lerance zei:
Zover ik begreep zou je niet door mogen hebben dat er iets anders is. Ik ga morgen voor 1/8 wat c.a. 12,5 zou moeten zijn ik ben wel benieuwd of ik er iets van zal merken.. mijn inziens zou deelnemen aan het verkeer geen probleem moeten zijn (dat ik ging rijden terwijl ik wél iets voelde was niet verstandig, ik zou het niet nog een keer doen ook al was het een paar honderd meter)
Klik om te vergroten...
Ja nu ik weet waar dat spul echt toe in staat is (250ug) vind ik “er niks van voelen” ook wel een soort van jammer. 12.5 ga je ook nog merken hoor. Maarja dat is wel een beetje de max die je uit een ✂️ kan halen idd 🙂
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#16
Fyrckant zei:
Ja nu ik weet waar dat spul echt toe in staat is (250ug) vind ik “er niks van voelen” ook wel een soort van jammer. 12.5 ga je ook nog merken hoor. Maarja dat is wel een beetje de max die je uit een ✂️ kan halen idd 🙂
Klik om te vergroten...
Ja, ik heb met een pincet en klein hobbyschaartje de boel netjes opgeknipt, priegelwerkje. Sowieso vond ik de ervaring érg aangenaam, mentaal blijf je helder, wat ik erg fijn vind. Echter maak ik mij wel zorgen over de ban op research chemicals.. ik bezit 10 blotters en zit eraan te denken er een stuk of 50 te bestellen.. goed voor een aantal jaren microdoseren. Volgens mij moet dit wel enige tijd goed blijven met aluminiumfolie en gripzakje.. of is het verstandiger rustig af te wachten en hier geen voorraad van in huis te halen. Ik heb helaas geen vacumeerapparaat om de boel luchtdicht op te slaan..
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vanochtend een hoekje 12.5 gebruikt, echter voel ik er niets van.. dit zou dan een goede dosis zijn voor tijdens het werk. Enigsinds voelt het wel als een teleurstelling aangezien je toch op 'iets' hoopt, maar opzich goed om te weten welke dosis geen waarneembaar effect heeft (en subjectief wel iets doet).

Die 250 waar je het over hebt lijkt me ook hardstikke leuk ooit eens te proberen, maar ik zal eerst eens een dosis van 100 proberen aangezien ik geen idee heb wat ik ervan kan verwachten.
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#18
0t0lerance zei:
Ja, ik heb met een pincet en klein hobbyschaartje de boel netjes opgeknipt, priegelwerkje. Sowieso vond ik de ervaring érg aangenaam, mentaal blijf je helder, wat ik erg fijn vind. Echter maak ik mij wel zorgen over de ban op research chemicals.. ik bezit 10 blotters en zit eraan te denken er een stuk of 50 te bestellen.. goed voor een aantal jaren microdoseren. Volgens mij moet dit wel enige tijd goed blijven met aluminiumfolie en gripzakje.. of is het verstandiger rustig af te wachten en hier geen voorraad van in huis te halen. Ik heb helaas geen vacumeerapparaat om de boel luchtdicht op te slaan..
Klik om te vergroten...
Lysergamides (en tryptamines) maken vziw nog geen deel uit van de ban. Daarnaast moet je je afvragen of je structureel drugsgebruik een aantal jaren vooruit moet plannen. Maar goed het blijft vacuümverpakt volgens mij erg goed (in de vriezer). Het driehoekje dat ik gisteren heb opgegeten zat al bijna een jaar gewoon in een grip zakje in m’n portemonnee en werkte nog prima.
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#19
0t0lerance zei:
Vanochtend een hoekje 12.5 gebruikt, echter voel ik er niets van.. dit zou dan een goede dosis zijn voor tijdens het werk. Enigsinds voelt het wel als een teleurstelling aangezien je toch op 'iets' hoopt, maar opzich goed om te weten welke dosis geen waarneembaar effect heeft (en subjectief wel iets doet).

Die 250 waar je het over hebt lijkt me ook hardstikke leuk ooit eens te proberen, maar ik zal eerst eens een dosis van 100 proberen aangezien ik geen idee heb wat ik ervan kan verwachten.
Klik om te vergroten...
Haha ja zeker doen eerst 100. Ik vond 250 net zo leuk als niet zo leuk. Heb wel een tripreport ervan op de plank liggen maar dat is nog niet echt een goed verhaal om lekker te lezen.
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#20
0t0lerance zei:
Ja, echter heb ik geen juiste set & setting (gezin), dat werd onlangs wel weer duidelijk; Samen met een goede vriend 3mmc.. ondanks zorgvuldige voorbereiding en planning kreeg de avond een paar twists waardoor een fijne avond veranderde in een shit-hoe-lul-ik-me-hieruit avond. Maargoed, dat ter zijde, volgende keer ga ik voor de 25. Zijn er vaste dagen waarop je microdoseert? Ik zit eraan te denken het op de woensdag en een dag in het weekend te houden.
Klik om te vergroten...
O wacht had ik niet een poos geleden gesuggereerd dat je misschien eens op een tripweekend moest gaan? Kan nog steeds 😁. Maar ik heb ook een gezin dus ik snap de spagaat wel.

Ik heb wel een poosje het 1 dag, 2 rustdagen, 1 dag ritme gevolgd. Zo komen alle dagen aan bod wat ik zelf wat fijner vind dan vaste dagen. Maar nu heb ik helemaal geen vast ritme meer. Hooguit 1 keer per week, meestal minder.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."