Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs als 4-fma en andere uppers, oraal vs nasaal

Drugs als 4-fma en andere uppers, oraal vs nasaal

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
U
UmbraVitaeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allen,

Ik heb tot hiertoe telkens al mn drugs oraal via capsules of pellets/pil genomen. Buiten K.
Zijn er noemenswaardige zaken waar ik mee rekening houde bij nasaal toedienen van stofjes als 4-fma, 6APB, 4-fa, 4F-MPH. Ik neem aan directer effect, maar korter werkend. En qua dosis, neem als vb ik neem capsule 150 4-FMA en ervaar dit als fijne dosis, neem ik dezelfde dosis nasaal, of is dit minder?

Grts peopz
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
UmbraVitae zei:
150 4-FMA en ervaar dit als fijne dosis, neem ik dezelfde dosis nasaal, of is dit minder?
Klik om te vergroten...
Vergeet het maar. Vrijwel alle gefluoreerde amfetamines zijn verschrikkelijk pijnlijk om te snuiven. Het werkt wel, maar het is zo bijtend dat het gewoon niet binnen te houden is.

Qua dosis moet je een stuk minder rekenen dan oraal, maar dat is met elke drug zo. Met lijnen kan je beter stapelen totdat je zit waar je wilt zijn. Maar met fluors gewoon een slecht idee.
U
UmbraVitaeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkjan zei:
Vergeet het maar. Vrijwel alle gefluoreerde amfetamines zijn verschrikkelijk pijnlijk om te snuiven. Het werkt wel, maar het is zo bijtend dat het gewoon niet binnen te houden is.

Qua dosis moet je een stuk minder rekenen dan oraal, maar dat is met elke drug zo. Met lijnen kan je beter stapelen totdat je zit waar je wilt zijn. Maar met fluors gewoon een slecht idee.
Klik om te vergroten...
Heb het mogen ervaren, 4fma, voor de eerste maal nasaal gedaan, capsule is 150mg, heb 75mg gensoven...damn neus letterlijk in de fik, zo branen😖 drect moeten drinken, uiteindelijk gaat het pijnlijke n brandende gevoel snel over. Maar denk dus dat ik het juist heb toegepast, afgewogen en uiteindelijk helft van een capsule. Komt indd wel heel snel binnen.
U
UmbraVitaeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Effecten na nasale inname, alles kwam sneller, binne het kwartier...de effecten waren wel hetzelfde als bij orale inname. En het is een algemeen feit dat de ruch ook korter is...heb uur ook later de andere helft oraal genomen. Dus naah 4fma niet meer nasaal, dus ook geen reden om andere stim rc's in de fluor categorie nasaal te nemen. Nog bijhorende vraagje, is dit voor 3mmc dan weer een ander paar mouwen, wordt door velen echt als coke gebruikt, mesputje, lijnte, maar anderen maken er vloeiblommetje van, welke methode (oraal-nasaal) is bij dit stofje de globaal beste inname, om zowel qua effect en duurte het beste af te zijn. Lees overal dat bepaalde drugs, nasaal innemen, een vrijwel directe rush geeft...maar het leuke effect eveneens sneller wegebt. Ander vb, coke wordt grossomodo altijd gesnoven (het meer Amerikaanse chineze achterwege gelaten) vaak ganse avond aan een stuk door, dus zijn kortdurende effecten, als ik weet dat ik 5-6u op xtc vaak te kort vind en op 4-fa, 4-fma, 6APB echt ca tussen 1-2u al heerlijke effecten ervaar en daarn tusse 2-6u heerlijke constante piek ziet en uren erna vaak zalige afterglow en voooral bij 4-fa en 4fma heeeel lang, 12-18u nog heel helder en nul moeheid voel. Vraag ik mij echt het nut en meerwaarde v coke? Kun je e dit dan ook niet beter oraal nemen om er meer uitgespannen en langere trip op te hebben? Of krijg je coke gewoon nooit verder dan die korte extra focus om uurtje extra door te gaan n zo bij elke pint een lijntje nodig te bb.
U
UmbraVitaeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Het werkt wel, maar het is zo bijtend dat het gewoon niet binnen te houden is.
Klik om te vergroten...
Dat is me dan toch blijkbaar gelukt, niets uit mn neus gelopen, moest niet snuiten, ook niet via neus-gehemelte in mn mond terecht gekomen. Ik ben buiten K (wat easy is) niet gekend met snuiven van eender welke drug, buiten vroeger op eindstudentfeestjes, paar keer coke gedaan, was eerder stoer, maar vond ik toen al, oké is het dit, voor die prijs wil ik wel echt losgehen e mannen, sindsdien nooit meer. Het creëert zeker die focus, je kan langer doorgaan met alles, zoals voor mensen met veeleisende job, deadlines...maar ook celebs, mensen in de creatieve sector, modewereld...daar zie ik deze drug indd passen, maar geef mij dan maar dosis acid, truffs, Salvia, 2cb en ja de afterglow v 6APB, waarbij het echt energieke plaats maakt voor zo'n langere fase met lichte visuals, in mindere mate mr nog steeds aanwezig, de intense kleur en geluid waarneming, het hele fijne gevoel door gans je lichaam...zou me eens creatief volledig moeten laten gaan dan... benieuwd wat leuks daaruit voortkomt. Opzoek nr een ezel, doeken en veel kleurtjes.
Excuse me peopz vr dit uitgelopen bericht, onder invloed v 4fma schrijf ik blijkbaar ook veel...non stop...hier ook al ganze bundel met bevindingen, poëzie,... neergeschreven en tussendoor jumpkes op de muziek...love it♥️
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Destijds had ik 4fa nasaal gedaan maar merkte daarbij niks. Oraal does the trick.
Heb de andere fa's nog niet oraal geprobeerd
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
6-Apb dient niet om te snuiven.🤐
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#8
3-fa is extreem snuifbaar en zelfs zo snuifbaar dat ik het zou benoemen tot de bijna best snuifbare rc. Structuur lijkt ook bizar veel op straat amfetamine.

4-fma is daarin tegen de enige die mijn snuif carrière even tot ongedaan liet lijken.

6-apb: NIET SNUIVEN TENZIJ JE STOF LONGEN ADOREERT.

5-mapb word her en der uitgeroepen als perfect snuifbaar en zelfs actiever via de nasale route, in mijn beleving klopt dit. Hij brand nauwelijks en heeft geen smerige drip. Potentie word ongeveer 2 keer zo groot via de neus.

4-fa was prima snuifbaar en werkte ook als een tiet, maar oraal blijft the way to go.

a-pvp/a-php/a-pihp/mf-pvp/mdphp: snuiven of roken want oraal is praktisch weggooien.

n-ethylpentedrone/n-ethylhexedrone zijn licht verdovend in de neus en lijk qua snuifervaring het meest op die van cocaïne, ze branden niet of nauwelijks en de meest last zal komen van het hemelse waspoeder geurtje (not) Ook goed rookbaar op folie of uit een pijpje.

3-cmc/4-cmc/3-mmc/4-mmc/4-emc/3-mec/4-mec ETC zijn zeer schuifbaar maar zijn allemaal redelijk prikkend en geven een ranzige drip. Oraal werken ze net wat beter maar behouden vaak de korte werkingsduur vergelijkbaar met het snuiven.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#9
De Apotheker zei:
3-fa is extreem snuifbaar en zelfs zo snuifbaar dat ik het zou benoemen tot de bijna best snuifbare rc. Structuur lijkt ook bizar veel op straat amfetamine.

4-fma is daarin tegen de enige die mijn snuif carrière even tot ongedaan liet lijken.

6-apb: NIET SNUIVEN TENZIJ JE STOF LONGEN ADOREERT.

5-mapb word her en der uitgeroepen als perfect snuifbaar en zelfs actiever via de nasale route, in mijn beleving klopt dit. Hij brand nauwelijks en heeft geen smerige drip. Potentie word ongeveer 2 keer zo groot via de neus.

4-fa was prima snuifbaar en werkte ook als een tiet, maar oraal blijft the way to go.

a-pvp/a-php/a-pihp/mf-pvp/mdphp: snuiven of roken want oraal is praktisch weggooien.

n-ethylpentedrone/n-ethylhexedrone zijn licht verdovend in de neus en lijk qua snuifervaring het meest op die van cocaïne, ze branden niet of nauwelijks en de meest last zal komen van het hemelse waspoeder geurtje (not) Ook goed rookbaar op folie of uit een pijpje.

3-cmc/4-cmc/3-mmc/4-mmc/4-emc/3-mec/4-mec ETC zijn zeer schuifbaar maar zijn allemaal redelijk prikkend en geven een ranzige drip. Oraal werken ze net wat beter maar behouden vaak de korte werkingsduur vergelijkbaar met het snuiven.
Klik om te vergroten...
4fa?? Damn dat gaf mij dezelfde pijn als 2CB.
Werkte nasaal ook niet echt.

heb de 2fa 2fma 3fa alleen nasaal nog geprobeerd. Maar amfetamines doen mij weinig. (Denk ADHD)

5mapb nasaal kan ik beamen. Damn wat ga je dan
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hebbenzekezine? zei:
4fa?? Damn dat gaf mij dezelfde pijn als 2CB.
Werkte nasaal ook niet echt.

heb de 2fa 2fma 3fa alleen nasaal nog geprobeerd. Maar amfetamines doen mij weinig. (Denk ADHD)

5mapb nasaal kan ik beamen. Damn wat ga je dan
Klik om te vergroten...
Ja ik vond 4-fa echt niet zo erg en al helemaal niet vergeleken met 4-fma of pihp.

Dat amfetamines of andere stims slechter zouden werken bij mensen met add/adhd is een mythe.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."