Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met 3mmc na gebruik van 2 maanden

Stoppen met 3mmc na gebruik van 2 maanden

13 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
MrpasabacoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jullie hebben gelijk! Na dat ik helemaal niet gerookt heb ook nergens last van. Net lekker even gezonde boodschappen gedaan. Ik heb wat fruit gekocht ga nu een lekkere smoothie maken! En verder voel ik me gewoon als anders. Is dat oke of is dat raar? Ik heb echt verder geen drugsverleden dus haha😝
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Mrpasabaco Goed bezig jij!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mrpasabaco zei:
Jullie hebben gelijk! Na dat ik helemaal niet gerookt heb ook nergens last van. Net lekker even gezonde boodschappen gedaan. Ik heb wat fruit gekocht ga nu een lekkere smoothie maken! En verder voel ik me gewoon als anders. Is dat oke of is dat raar? Ik heb echt verder geen drugsverleden dus haha😝
Klik om te vergroten...
Klinkt goed. Nu volhouden en niet meteen denken: oh ik voel me eigenlijk prima kan wel weer gebruiken.

Probeer deze levensstijl eens een paar maand vol te houden en kijk hoe je je dan voelt: nog veel beter namelijk!
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Op hoeveel dagen zit je zit je nu @Mrpasabaco ?
M
MrpasabacoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeelanddude zei:
Op hoeveel dagen zit je zit je nu @Mrpasabaco ?
Klik om te vergroten...
Vandaag precies 7
G
Gg22Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Mrpasabaco zei:
Hoi hoe gaat het nu er mee? Ik weet niet of jullie gisteren mijn bericht hebben gelezen, maar ik heb bijna 2 maanden lang zeker 3 dagen in de week 3mmc gebruikt. Ongeveer 1 gram per week. Nu is het mijn 2e dag dat ik helemaal clean ben. Zaterdagavond voor het laatst gebruikt en het gaat op en af. Ben sinds vandaag weer begonnen met werken, ik heb vandaag echt gedachten gehad dat ik me goed voelde dat ik was gestopt, maar ook heel wazig en vaag dat mn hoofd gewoon draaide zeg maar, en dat ik elk moment kon omvallen.. nou was gelukkig dit niet het geval. Verder gaat het goed ik drink en eet goed, alleen met slapen is het wat minder ik kan zo in slaap vallen maar ook heel snel wakker schrikken zeg maar, is dit normaal? En tot wanneer houden de ergste klachten aan? Ik ben zeker vastberaden om het niet meer te gebruiken, geestelijk en lichamelijk denk ik dat ik het niet nodig ben. Graag ontvang ik jullie reacties!🙏. Belangrijkste vind ik om goed te kunnen slapen, wat zou ik hier voor het beste kunnen doen? Zou een paracetamol of een ibu hierbij kunnen helpen?
Klik om te vergroten...
Ik zelf ben best gevoelig voor al medicatie of drugs. Ik ben 5 maand of 6 verslaafd geweest en best heftig ook. Ik ben denk ik 2 maand bezig geweest met afkickverschijnselen en kracht terug krijgen. Voor iemand anders zou ik zeggen binnen 1 maand is het ergste weg. Alles wat ik dus zeg is uit mijn eigen ervaring. Dit kan voor ander man heel anders zijn geweest. Iedereen reageerd op eigen manier op drugs en afkicken.

Voor je licht hoofd gevoel is normaal. Deze gingen bij mij als een wave. Ene dag last van en andere dag niet. Dit is omdat je lichaam eigenlijk net als roken zoekt naar dat stofje wat hij mist. Je lichaam gebruikt dan veel energie en is erg in de war omdat dat stofje wat je hiervoor vaak had nu opeens weg is. Plus 3mmc is een middel wat je wakker houd. Hulp middel is beetje weg en moet hij zn eigen manier weer vinden.

Ik weet niet of je hebt gemerkt dat 3mmc veel dromen af neemt. Je bent je hier minder van bewust of droomt voor je gevoel niet. Toen ik stopte kreeg ik enorm veel dromen in 1 nacht en dan dit voor 1 week. Voorral nachtmerries gruwlijke echt voelende nachtmerries. Maar dit gaat ook snel over gelukkig.

En ergste voor mezelf vond ik darmen. Ik heb mijn lever en maag zo erg gemold dat ik bijna niks meer aan kan van eten in een zin van dat ik opgeblazen gevoel heb en sommige dingen minder goed kon hebben. Ik heb niet te gek gedaan dacht ik en ik ben er niet lang aan geweest vergeleken met andere die langer dan een jaar er aan vast zitten. Maar mijn darmen, lever, mooie figuur is flink verpest. Ik had graag willen terug draaien maar dit kan helaas niet meer.
M
MrpasabacoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoi hoe gaat het nu er mee? Ik weet niet of jullie gisteren mijn bericht hebben gelezen, maar ik heb bijna 2 maanden lang zeker 3 dagen in de week 3mmc gebruikt. Ongeveer 1 gram per week. Nu is het mijn 2e dag dat ik helemaal clean ben. Zaterdagavond voor het laatst gebruikt en het gaat op en af. Ben sinds vandaag weer begonnen met werken, ik heb vandaag echt gedachten gehad dat ik me goed voelde dat ik was gestopt, maar ook heel wazig en vaag dat mn hoofd gewoon draaide zeg maar, en dat ik elk moment kon omvallen.. nou was gelukkig dit niet het geval. Verder gaat het goed ik drink en eet goed, alleen met slapen is het wat minder ik kan zo in slaap vallen maar ook heel snel wakker schrikken zeg maar, is dit normaal? En tot wanneer houden de ergste klachten aan? Ik ben zeker vastberaden om het niet meer te gebruiken, geestelijk en lichamelijk denk ik dat ik het niet nodig ben. Graag ontvang ik jullie reacties!🙏. Belangrijkste vind ik om goed te kunnen slapen, wat zou ik hier voor het beste kunnen doen? Zou een paracetamol of een ibu hierbij kunnen helpen?
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mrpasabaco zei:
Verder gaat het goed ik drink en eet goed, alleen met slapen is het wat minder ik kan zo in slaap vallen maar ook heel snel wakker schrikken zeg maar, is dit normaal?
Klik om te vergroten...
Ja, klink allemaal redelijk 'normaal' of in ieder geval de nasleep van 2 maanden gebruik. Geen oordeel hierzo hoor :relaxed: :tearsofjoy:

De ergste klachten, beetje onduidelijk vind ik, wat zijn tot nu toe, je ergste klachten? Lichamelijk, mentaal? Lichamelijk kun je jezelf na 2 a 3 weken regelmatig eten/drinken/slapen/ gezonde shit doen enz.. weer prima voelen.
Mentaal kan dat wel eens langer duren.

Mrpasabaco zei:
Lichamelijk geen klachten opzich, mentaal dus beetje dat wazige in mijn hoofd, denken dat ik zou gaan omvallen enz. Ik hoop gewoon dat ik snachts goed kan slapen zo dat ik wel mn rust pak. Zou een ibu of paracetamol mij hierbij kunnen helpen als ik er 1 slik voor dat ik ga slapen?
Klik om te vergroten...

Ah, die wazige mist in je hoofd ja, een dag of 4 denk ik, mits je genoeg slaapt. Ibu of paracetamol helpen hier nagenoeg niks bij, tenzij je er zelf zo sterk in geloofd dat het wel helpt, dan helpt het wel.
Beste ( in mij ogen) is een regelmatig slaapritme creëren. oh, zodra dat wazige weg gaat trekken, kunnen er hele sneaky gedachtes tevoorschijn komen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
3mmc verbruikt een combinatie van verschillende stoffen in je lichaam zoals dopamine, noradrenaline en serotonine. Dat dingetje met je slaap en wat wazig worden overdag herken ik wel. Het overmatig gebruik zal zeker en vast met jouw serotoninehuishouding geklooit hebben.
Doe gewoon verder zoals je bezig bent. Gezond eten en leven. Probeer een vast ritme aan te houden in je levensstijl en slaap je niet zo goed, ga toch slapen op vaste tijdstippen. De tijd dat je in je bed ligt rust het lichaam. Een Ibu zou ik niet nemen. Paracetamolletje zou eventueel wel kunnen proberen voor een wat relaxte slaap. Verder geen middelengebruik en wat geduld en je bent er zo weer bovenop.
M
MrpasabacoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vandaag goed opgestaan lekker fris en fruitig! Om 6uur begonnen met werken en nu met mijn laatste pauze bezig! Eerste pauze had ik gerookt en na het roken weer begonnen met werken en toen kreeg ik weer die rare vlagen in mn hoofd, 2e pauze niet gerookt en helemaal niks aan de hand, kan goed eten en drinken voel verder niks raars ofZo. Kan dit van die rare gedachtes te maken hebben dat ik in mijn eerste pauze heb gerookt??
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Komt door het roken inderdaad. Eerste paar dagen voelt roken echt als een aanval op je herstel.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mooie reden om ook meteen te stoppen met roken!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
En je kan me altijd nog een PM sturen als je vragen hebt over afkicken of verslaving!
M
MrpasabacoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ganggang💯 zei:
En je kan me altijd nog een PM sturen als je vragen hebt over afkicken of verslaving!
Klik om te vergroten...
Dan gaan we even een paar dagen ook niet roken!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."