#1
Wat heftig. Kwam dat snel opzetten na het stoppen?Depressie, paranoia, beven, trillen en hoofdpijn.
Blij, dat ik eraf ben!
Wat heftig. Kwam dat snel opzetten na het stoppen?Depressie, paranoia, beven, trillen en hoofdpijn.
Blij, dat ik eraf ben!
Bij etizolam meestal 8 - 16 uur na inname vanwege de korte halfwaardetijd.Wat heftig. Kwam dat snel opzetten na het stoppen?
De ene Benzo is de andere niet, ik weet voor mezelf precies wat direct verslavend is: etizolam, Clonazolam. Sommige andere zijn prima om af en toe te gebruiken of om te claperenEigenlijk te verwachten, maar toch weerjfoute koek.
De etizolam een week of twee genomen, 1 mg, en nu wil ik stoppen.
Uiteraard plafonddienst vannacht gehad, en nu voel ik me toch al stevig kut.
Energieverlies, nergens geen zin in hebben, hoofdpijn, domweg afkickverschijnselen. Na twee weken al is het mis! Ik wilde een paar nachten goed slapen, en dat ging super goed, en dan zeg je.. o jeeessess ik kan vandaag niet achter het stuur want ik voel me niet bepaald senang als ik moet rijden...dus rijd ik niet, en moet ik er weer vanaf komen en dit kost altijd kruim. Jazeker!
De eerste drie dagen zijn kut. Daarna knap je langzaam op, dat weet ik, hoe dit gaat, en na 6 dagen moeten de nare effecten weer weg zijn.
Tanden op elkaar zetten nu, dus!
Vandaag gaat het weer wat beter, ik heb enkele uren slaap extra gehad en de ontwenning verschijnselen zijn al wat minder.
Kutzooi is het die benzo's, en ik had moeten weten dat je weleens een keer een benzo kunt nemen, maar niet 2 weken achter elkaar.
Anyway
Ik kom weer met beide voeten op de grond zeg maar.
Ja. Gelukkig! Tasja is dat absoluut met me eens.
Zoals lorazepam en alprazolam bijvoorbeeld?De ene Benzo is de andere niet, ik weet voor mezelf precies wat direct verslavend is: etizolam, Clonazolam. Sommige andere zijn prima om af en toe te gebruiken of om te claperen
QUa verslaving: Lorazepam lijkt me niet omdat het een pammetje is, en Alprazolam wel, omdat het een lammetje is? Dat is hoe het werkt voor mij. Maar uiteraard werken alle benzo's anders en heeft het ook andere uitwerkingen op ppl. Zelf heb ik lora en alpra nog nooit gebruikt. Echter mijd ik de LAM. Maar ik denk dat meerdere soorten benzo's wel goed zijn om te claperen.Zoals lorazepam en alprazolam bijvoorbeeld?
Ik denk dat ik me hier voor een groot deel bij aansluitWat bedoel je precies?
Want in principe zijn alle benzo's even verslavend. Echter zullen die met een korte halfwaardetijd eerder de neiging opwekken om weer te slikken, omdat het sneller en abrupter uit je systeem verdwijnt. Taperen gaat het gemakkelijkst met een langwerkende benzo, om precies dezelfde reden: werkt langer door en sluipt langzamer uit je systeem waardoor de ontwenningsverschijnselen minder op de voorgrond treden dan bij een kortwerkende benzo.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."