Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe benzo crash

De benzo crash

25 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Zandman zei:
Depressie, paranoia, beven, trillen en hoofdpijn.
Blij, dat ik eraf ben!
Klik om te vergroten...
Wat heftig. Kwam dat snel opzetten na het stoppen?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Spyro zei:
Wat heftig. Kwam dat snel opzetten na het stoppen?
Klik om te vergroten...
Bij etizolam meestal 8 - 16 uur na inname vanwege de korte halfwaardetijd.
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
Eigenlijk te verwachten, maar toch weerjfoute koek.
De etizolam een week of twee genomen, 1 mg, en nu wil ik stoppen.
Uiteraard plafonddienst vannacht gehad, en nu voel ik me toch al stevig kut.
Energieverlies, nergens geen zin in hebben, hoofdpijn, domweg afkickverschijnselen. Na twee weken al is het mis! Ik wilde een paar nachten goed slapen, en dat ging super goed, en dan zeg je.. o jeeessess ik kan vandaag niet achter het stuur want ik voel me niet bepaald senang als ik moet rijden...dus rijd ik niet, en moet ik er weer vanaf komen en dit kost altijd kruim. Jazeker!
De eerste drie dagen zijn kut. Daarna knap je langzaam op, dat weet ik, hoe dit gaat, en na 6 dagen moeten de nare effecten weer weg zijn.
Tanden op elkaar zetten nu, dus!

Vandaag gaat het weer wat beter, ik heb enkele uren slaap extra gehad en de ontwenning verschijnselen zijn al wat minder.
Kutzooi is het die benzo's, en ik had moeten weten dat je weleens een keer een benzo kunt nemen, maar niet 2 weken achter elkaar.
Anyway
Ik kom weer met beide voeten op de grond zeg maar.
Ja. Gelukkig! Tasja is dat absoluut met me eens.
Klik om te vergroten...
De ene Benzo is de andere niet, ik weet voor mezelf precies wat direct verslavend is: etizolam, Clonazolam. Sommige andere zijn prima om af en toe te gebruiken of om te claperen
D
Dennis272Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Rain zei:
De ene Benzo is de andere niet, ik weet voor mezelf precies wat direct verslavend is: etizolam, Clonazolam. Sommige andere zijn prima om af en toe te gebruiken of om te claperen
Klik om te vergroten...
Zoals lorazepam en alprazolam bijvoorbeeld?
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dennis272 zei:
Zoals lorazepam en alprazolam bijvoorbeeld?
Klik om te vergroten...
QUa verslaving: Lorazepam lijkt me niet omdat het een pammetje is, en Alprazolam wel, omdat het een lammetje is? Dat is hoe het werkt voor mij. Maar uiteraard werken alle benzo's anders en heeft het ook andere uitwerkingen op ppl. Zelf heb ik lora en alpra nog nooit gebruikt. Echter mijd ik de LAM. Maar ik denk dat meerdere soorten benzo's wel goed zijn om te claperen.
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zanza zei:
Wat bedoel je precies?

Want in principe zijn alle benzo's even verslavend. Echter zullen die met een korte halfwaardetijd eerder de neiging opwekken om weer te slikken, omdat het sneller en abrupter uit je systeem verdwijnt. Taperen gaat het gemakkelijkst met een langwerkende benzo, om precies dezelfde reden: werkt langer door en sluipt langzamer uit je systeem waardoor de ontwenningsverschijnselen minder op de voorgrond treden dan bij een kortwerkende benzo.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat ik me hier voor een groot deel bij aansluit :) Mooi antwoord. Ik sprak echter uit eigen ervaring, niet uit feiten. Nu heb je dat toch mooi verwoord. Door die verwoording geef je ook direct aan waarom sommige benzo's meer/minder verslavend zijn en waar taperen het beste mee werkt. IMO.. :)

Die slapeloze nacht(en) en daarna de overstap naar valeriaan pilletjes is mijzelf destijds niet slecht bevallen trouwens.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."