Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNa halt van benzo rc's, ook halt van stim rc's een must

Na halt van benzo rc's, ook halt van stim rc's een must

10 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb werkelijk geen flauw idee wat je probeert duidelijk te maken. Gaat alles wel goed?
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je bent moe van het gejojo met middelen.
Goed om dat van je af te schrijven, beter dan niet meer bestellen, en bij struggles je HA hulp vragen, succes 🍀
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Eerst schetsing ik en benzo's en met name de benzo rc's:

Waar ik eerder reeds fuckedup ging op Zolpidem, nam dit al jaren (5j met tussenpozen) op voorschrift, eerst lange tijd max 3 x achtereen, maar laatse 2 jaar vaker en bijnemen tot 30mg en hier zieke blackouts op ervaarde en eerstvolgende keer tegen arts gezegd dat ik geen Zolpidem meer hoefde. Hier ondertussen reeds 2.5-3j mee gestopt.

Doordat ik eerst via het darkweb met rc's in contact kwam, met name 2cb en 2-FA, ontdekte ik later een veel makkelijkere weg, de gekende online rc vendors, waar ik eerst enkel 2-FA bestelde.

Deze online rc shops, lanceerde niet zoveel later, na stop Zolpidem, m'n intensere zoektocht nr benzo rc's.
Dus stoppen met Zolpidem op recept, door de craving en blackouts, maar me dan wel storten op de benzo rc's, hoe stupide een mens kan zijn. En waar Etizolam en Flualprazolam uiteindelijk meer n meer zelfde richting als Zolpidem op gingen, nl craving, niet meer zonder kunnen slapen en geheugenverlies, wat ik als enorm vervelend ervaarde n me zot frustreerde en zieke blackouts, dat ik volgende dag wakker werd, zaken totaal zoek waren, voorwerpen/eten op bizarre plaatsen lagen, als je sanderdaags ontdekt dat het bad met boterhammen met choco is besmeurd n hier nul weet n besef v hebt. Ik op dieptepunt wel 9 soorten benzo rc's in huis had, ik pure slapeloosheid ervaarde zonder benzo achter de kiezen, ik bij gesloten ogen, constant hels geflits in mn kop, giga innerlijke en uiterlijke onrust, angstig, te koud of te warm, zweten...na anderhalve week zonder slaap, was zo doodop, ogen vielen toe, maar zat innerlijk vol onrust n chaos dat slapen echt niet lukte...

Had reeds gemaakte afspraak met psychiater, dat echt niets te vroeg kwam...door hem echt geholpen op alle vlak, zowel qua luisteren, advies en medicatie voorschriften. Eerst kort Seroquel 100mg, om gewoon rust te geven aan lichaam en geest, moest ik savonds op vast tijdstip nemen, was ca 22u en ja ik sliep klokje rond, wat een zegen, dit nog 2 x gedaan. En zodra ik terug wat rust had gevonden, mocht ik overschakelen naar Mirtazapine 15mg, ook rond zelfde uur nemen, om zo ook terug slaap en bioritme te reguleren en zog geschiede, eerste malen waren het nog wat langere nachten, maar naarmate had ik meest normale dag-nacht verdeling ever, nam Mirtazapine tussen 22u-23u, ging slapen rond middernacht en stond op rond 8u en doordat ik terug goed bioritme had, kon ik de inname v Mirtazapine terugdraaien van dagelijks naar af en toe. De opluchting die toen en zeker later en nu nog heerste, was giga, ben aan een ware benzo verslaving en echte hel ontsnapt.

Schetsing ik en stim rc's:

Waar ik vroeger eens MDMA/XTC om de zoveeeel maanden nam, op feestje of bij vriendin/vrienden, de comedown me juist duidelijk weerhield om dit vaker te nemen, voor mij was het echt 5-6u wausyyy rush vs directe negatieve comedown en dagen van lusteloosheid en down zijn, die afweging zorgde er gewoon voor dat ik neen zij tegen MDMA/XTC, maar wel meer n duidelijker opzoek ging naar alternatieven.

En zo, daar vond ik eerst 4-FA, een stim rc uit de amfetamine familie, waarbij ik me eerst duidelijk hield aan meer dan voldoende rust tussen 2 innames, minstens 3 maanden en vr op feestjes. Ondertussen was er ook reeds ban op 4-FA, maar had nog redelijke stock hiervan, in de vorm van pillen en capsules van 200mg. En merkte op dat tussen, pak 4 à 5 laatste innames, beduidend minder tijd tussen zat, dan spreek ik niet meer over maanden, maar nog maar 2 weken opt einde. En toen ergens blij dat hier ban op zat.

Dan heb ik me daarna op de benzo rc's gestort (zie hierboven).

Maar al snel vielen me ook andere stofjes op, zowel uit de stim familie, disso's en zelfs een Tramadol rc genaamd O-DSMT. Maar aangezien ik vooral met de stims opgezadeld zit eigenlijk enkel met stims, gaat het daar over.

Ik had toch bepaalde drang om vanalles uit te proberen.
Zo ook qua stim rc's en kwam ik eerst op 4-FMA en bijna onmiddellijk volgde ook 6APB, beide stofjes gaven bij eerste kennismaking een top ervaring en was al snel verliefd op deze 2 stofjes. Tussendoor nog 3-FA en 3mmc gedaan, waar de eerste echt te soft was ivm 4fma en zeker 6apb, wask over 3mmc in eerste instantie ook eerder negatief, mr tijdens aankondiging ban, was ik ook 3mmc met startdosis van 360mg oraal, steeds vaker aant nemen en stapelde ik ook wel eens en snapte plots wel waarom velen hier zo vol van waren, maar ook hier bewust geen extra stock van aangeschaft, had nog 14 capsules van 180mg. En toen de ban er inmiddels was, zat ik er echt als snoep van te smullen en zé ik tegen mezelf, goed dat er hier ban op is en dit vanzelf stopt.

Maar nu laatste maanden neem ik bijna wekelijks int weekend, de stim rc's 4-FMA of 6APB en zelfs beide al gecombineerd. Ook soms eerst vroeger op de dag 4F-MPH en later dan 4-FMA. Ik merk een bepaalde drang nr deze stims, die echt sterker is dan ik eerder heb ervaren. Echt wekelijks een potente stim. Zelfs als je eerst totaal niet v plan bent om stim te nemen, je ook eerder in normale modus zit, niet met mensen, niet op feestje, maar ik minimum van stim gevoel wil en hier toch echt soort v drang ervaar en tegen mezelf zeg 'why not'. En ik merk door geen deftige pauzes tussen innames, worden de rushes ook minder intens.

Ook hier bestel ik bewust niks van bij, nog 1 dosis 6apb 130mg en 5 4fma capsules van 130mg. Heb al gedacht, als ik er echt geen deftige pauzes tussen kan laten, pfft moet mn lichaam nog 5 à 6 weken ondergaan n toch ergens afzien...speelt de gedachte zelfs om de rest gewoon weg te gooien...al maanden zo snel achtereen stims nemen en dan nog 2 potente en serotonine slurpers, het voelt gewoon echt fout n wil dat besef meer doordrukken. Nu ook, ik heb vandaag 4-FMA op, er is sowieso dat typische amfe energieke, wakkere n socialize effect maar je verliest duidelijk de echt über fijne rush van int begin, het euforische vlakt logischerwijs af, aangezien ik dit wekelijks uitput😕
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#4
djiego zei:
Netjes, 'even' schoon schip gemaakt. Vereist toch even de confrontatie met jezelf aangaan. Super.

Ik herkende het omdat ik zelf eveneens een soortgelijk proces heb doorgemaakt de afgelopen maanden. Stim gebruik ging haast ongemerkt een steeds dominantere rol spelen, en meestal in polygebruik. Of ongemerkt, ik dacht dat de impact wel mee zou vallen. Maar langzamerhand werd het een standaard ingredient. Daarnaast had ik ook op recept methylfenidaat en later dex geregeld. Daar kwam eigenlijk het eerste signaal vandaan; ik ging de prescriptie al vrij snel misbruiken omdat het effect in vergelijking met de RC' tegenhangers veel kleiner was en in dezelfde mate van tweaken en energie ging zoeken. En tegelijk leidde de prescriptie weer tot meer gebruik van de andere middelen. Ik heb toen het wel duidelijk was dat het niet de goede kant opging, tijdens een LSD trip bewust de spiegel opgezocht en daar werd het me heel duidelijk. Ik had vorig jaar maart alcohol (weer) volledig uit mn leven verbannen, aangezien ik tijdens de lockdown verviel in mn oude gewoontes. (mijn verhouding met alcohol is historisch niet goed). Dit had ik al eerder gedaan jaren geleden dus ging relatief makkelijk. Tijdens de LSD trip kwam ik er dus achter dat de verslaafde in mij vervanging aan het zoeken was, en dat de stims daar de geschikte voedingsbodem voor boden. Het werd me heel duidelijk dat dit een doodlopende weg was, Een weg die me ook niets positiefs oplevert behalve valse energie, tweaken en mainly platte genotszucht.
Tijdens de trip al besloot ik all hedonistische drugs of middelen waar ik de grenzen ga oprekken linea recta de wc in te kieperen, inclusief prescription stims voor adhd/add, Er was maar 1 conclusie mogelijk. In de tijd erna begon ik pas echt te merken dat een mentale afhankelijkheid zich al deels had ontwikkeld, dat had ik niet verwacht. Zo geniepig.

De psychedelics mogen blijven uiteraard : ) Ik ben zo blij met LSD, mn laatste nieuwe grote liefde, (ik was er laat mee begonnen)

Moet wel zeggen dat ik er wel bij moet blijven nu, de laatste dagen heb ik voor het eerst bewust wel wat gekocht en gebruikt, maar zolang dat met een veel lagere frequentie als losse 'events' gebeurt ipv dat het continu onder handbereik is zie ik daar geen groot probleem in. Het ontbreken van de dagelijkse prescriptie stims scheelt ook een hoop. Maar ok, ik zal mezelf moeten blijven toetsen gezien mijn 'losse' grenzen in gebruik van dit soort middelen.
Klik om te vergroten...
Indd heb mezelf echt met de neus op de feiten moeten drukken en toen ik merkte dat ik telkens zegde tegen mezelf, nu ff niet, kon ik het toch niet weerstaan en indd eerst het flauwe excuus, dat mn lichaam er minder van afziet dan vb MDMA,...omdat ik ook geen echte dip ervaarde. Maar als je zelf op doodgewone avonden nr een stim grijpt, gewoon omdat het kan, wordt het indd een standaard ingrediënt. Ook merkte ik gewoon minder en minder vd fijne rushes. Het moment van besef, dat ik voor de spiegel stond en zé, komaan weg met die zooi en dan ook daadwerkelijk de stims had doorgespoeld, was echt de klik die ik moest maken en dagen erna n vb vorig weekend een 'YES' opluchting.

Overigens lees ik ook bij jou veel herkenbare zaken. Als drugs een gewoonte worden in je leven. Het eerst duidelijk afwimpelen vd eventuele nadelen, je maakt jezelf wijs, dat het niet zo'n kwaad kan, het allemaal wel ok is. Waar benzo's eerst geniepig en als een duivel mn leven overnam, bleek dit nu met stims echt duidelijk het geval te zijn.

Ik neem zelf sinds klein jaar, Rilatine modified release voor ADHD, waar ik wel enorme voordelen van ervaar tijdens mijn werkweek.

Ook mijn ervaring met andere drugs zoals psychedelica zoals LSD, paddo's, magic truffs en disso's als K, 2FCDK, 3MeO, is wel totaal anders en drugs waarbij de nood om veel en vaker te nemen afwezig is, met uitzondering van 2FDCK, buiten 1 heel intense trip met scheiding lichaam en geest en dan nog eens diepe trip, beide op hoge dosering. Maar op lagere dosering en gestapeld, was dit telkens fijne controleerbare alcoholroes met warm deken. Toch deze niet meer bijbesteld, gewoon omdat ik nr mezelf wou duidelijk maken, om te stoppen met rc's.

Hoofddoel was benzo en stim rc's halt toe te roepen. 2FDCK en bepaalde psychedelica zijn in de toekomst zeker nog welkom.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Ik heb werkelijk geen flauw idee wat je probeert duidelijk te maken. Gaat alles wel goed?
Klik om te vergroten...
Dat ik voor mezelf heb uitgemaakt, duidelijke n langere stop te zetten qua stims (rc's), omdat mijn gebruik te extreem werd in mijn ogen. Dus eerder positieve evolutie, heb vorige week trouwens de rest van mn 4fma en 6apb in de wc doorgespoeld. Het lukt al kleine 2 maand om geen 2fdck te bestellen, wat ik topper vond. Doel is om al die rc's eerder zeer sporadisch tot niet meer te slikken. Het gaat top, deze beslissingen sterken me😉
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nihilist88 zei:
Dat ik voor mezelf heb uitgemaakt, duidelijke n langere stop te zetten qua stims (rc's), omdat mijn gebruik te extreem werd in mijn ogen. Dus eerder positieve evolutie, heb vorige week trouwens de rest van mn 4fma en 6apb in de wc doorgespoeld. Het lukt al kleine 2 maand om geen 2fdck te bestellen, wat ik topper vond. Doel is om al die rc's eerder zeer sporadisch tot niet meer te slikken. Het gaat top, deze beslissingen sterken me😉
Klik om te vergroten...
Herkenbaar. Op een gegeven moment zie je waar het pad waar je op zit heen leidt , zeker met stims, en dat er eigenlijk maar 1 conclusie mogelijk is.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
FredKroket zei:
Tldr: ik ga stoppen met stims.
Klik om te vergroten...
Thanks!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tldr: ik ga stoppen met stims.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#9
djiego zei:
Herkenbaar. Op een gegeven moment zie je waar het pad waar je op zit heen leidt , zeker met stims, en dat er eigenlijk maar 1 conclusie mogelijk is.
Klik om te vergroten...
Jups en zeer blij met m'n keuze, die stofjes gaan mn leven niet leiden se, blij om dit eerder met benzo's te hebben gedaan, eigenlijk nam ik deze vooral nog door mn stim gebruik, voor de rest, door de werkweek, zelden of nooit. Dus m'n lichaam n geest terug met respect behandelen 😉 Oké ne Monster gaat er met regelmaat nog in, mr ook alcohol (dronk ik al sowieso weinig, weken niets en dan is 1 x goe), lachgas...khebt ermee gehad 😛
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nihilist88 zei:
Jups en zeer blij met m'n keuze, die stofjes gaan mn leven niet leiden se, blij om dit eerder met benzo's te hebben gedaan, eigenlijk nam ik deze vooral nog door mn stim gebruik, voor de rest, door de werkweek, zelden of nooit. Dus m'n lichaam n geest terug met respect behandelen 😉 Oké ne Monster gaat er met regelmaat nog in, mr ook alcohol (dronk ik al sowieso weinig, weken niets en dan is 1 x goe), lachgas...khebt ermee gehad 😛
Klik om te vergroten...
Netjes, 'even' schoon schip gemaakt. Vereist toch even de confrontatie met jezelf aangaan. Super.

Ik herkende het omdat ik zelf eveneens een soortgelijk proces heb doorgemaakt de afgelopen maanden. Stim gebruik ging haast ongemerkt een steeds dominantere rol spelen, en meestal in polygebruik. Of ongemerkt, ik dacht dat de impact wel mee zou vallen. Maar langzamerhand werd het een standaard ingredient. Daarnaast had ik ook op recept methylfenidaat en later dex geregeld. Daar kwam eigenlijk het eerste signaal vandaan; ik ging de prescriptie al vrij snel misbruiken omdat het effect in vergelijking met de RC' tegenhangers veel kleiner was en in dezelfde mate van tweaken en energie ging zoeken. En tegelijk leidde de prescriptie weer tot meer gebruik van de andere middelen. Ik heb toen het wel duidelijk was dat het niet de goede kant opging, tijdens een LSD trip bewust de spiegel opgezocht en daar werd het me heel duidelijk. Ik had vorig jaar maart alcohol (weer) volledig uit mn leven verbannen, aangezien ik tijdens de lockdown verviel in mn oude gewoontes. (mijn verhouding met alcohol is historisch niet goed). Dit had ik al eerder gedaan jaren geleden dus ging relatief makkelijk. Tijdens de LSD trip kwam ik er dus achter dat de verslaafde in mij vervanging aan het zoeken was, en dat de stims daar de geschikte voedingsbodem voor boden. Het werd me heel duidelijk dat dit een doodlopende weg was, Een weg die me ook niets positiefs oplevert behalve valse energie, tweaken en mainly platte genotszucht.
Tijdens de trip al besloot ik all hedonistische drugs of middelen waar ik de grenzen ga oprekken linea recta de wc in te kieperen, inclusief prescription stims voor adhd/add, Er was maar 1 conclusie mogelijk. In de tijd erna begon ik pas echt te merken dat een mentale afhankelijkheid zich al deels had ontwikkeld, dat had ik niet verwacht. Zo geniepig.

De psychedelics mogen blijven uiteraard : ) Ik ben zo blij met LSD, mn laatste nieuwe grote liefde, (ik was er laat mee begonnen)

Moet wel zeggen dat ik er wel bij moet blijven nu, de laatste dagen heb ik voor het eerst bewust wel wat gekocht en gebruikt, maar zolang dat met een veel lagere frequentie als losse 'events' gebeurt ipv dat het continu onder handbereik is zie ik daar geen groot probleem in. Het ontbreken van de dagelijkse prescriptie stims scheelt ook een hoop. Maar ok, ik zal mezelf moeten blijven toetsen gezien mijn 'losse' grenzen in gebruik van dit soort middelen.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nihilist88 zei:
Ik neem zelf sinds klein jaar, Rilatine modified release voor ADHD, waar ik wel enorme voordelen van ervaar tijdens mijn werkweek.
Klik om te vergroten...
Veel overeenkomst inderdaad.

Helaas was Ritaline (en daarna omgeruild voor dex) part of the problem bij mij. Uiteindelijk zijn het ook stimulanten. Zoals ik beschreef ging ik ze uiteindelijk misbruiken (snuiven of meer nemen ) en gingen ze ook steeds vaker als gateway fungeren om toch ergens op de recreatieve stims over te stappen.

Maar ook zonder misbruik hielden ze de aanwakkerende verslaving in stand op een bepaalde manier. De vraag / cyclus bleef op de achtergrond steeds gevoed en ook aangewakkerd, tot aan de volgende stimsessie. Ik denk dat het een grote bijdrage heeft geleverd naar het punt waarop het als geheel problematisch dreigde te worden (of al was). Ik moest onderkennen dat de beslissing om het op recept te houden niet helemaal zuiver was.

Methylfenidaat moest ik al snel mee stoppen omdat deze stof ongewenste lichamelijke bijwerkingen voor mij heeft. Dex was een slap alternatief qua wat het voor me deed op het gebied van concentratie. Hierdoor was ik met die stof nog eerder geneigd om meer te gebruiken. (koppijn van die shit trouwens).

Op zich heb ik ook veel profijt van een fenidaat, of dex in mindere mate, om me beter te concentreren. Sinds dat ik ermee gestopt ben merk ik een erg vervelend resultaat. Ik ben bezig met een studie programmeren en een onderdeel van 3 maanden heb ik grotendeels doorlopen met deze medicijnen en 4-FMPH. Nu dat ik gestopt ben mis ik de goede concentratie ontzettend, waarmee m'n motivatie ernstig onder druk is komen te staan. Ik moet nu leren om zonder mijn focus te behouden en dat gaat een stuk moeilijker. Met kan ik letterlijjk een of meerdere niveau's dieper denken, puur omdat ik m'n concentratie een stuk langer kan vasthouden en focussen. Ik ben me er steeds van bewust nu dat ik nu niet op mn volle potentieel functioneer en dat is fucking irritant. Ik vind het daardoor ook gewoon minder leuk. Maar ik zal dat moeten accepteren, want ik weet dat ik dus niet terug kan gaan naar het dagelijks gebruik van een fenidaat/dex. Hopelijk brengt de tijd hier wat verandering in.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."