Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2F-dck gebruiken als pijnstiller?

2F-dck gebruiken als pijnstiller?

13 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb wel vaker van de gelegenheid gebruik gemaakt als ik 3meopcp op had, dan ging ik gelijk ff mijn bovenbenen harsen met een epileerapparaat. Daar voelde ik dan een stuk minder van.
y
yelliumLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beetje aparte vraag misschien voor een drugsforum, maar zijn er ook mensen die 2F-DCK (of andere arylcyclohexylamines) hebben gebruikt als 'lokaal verdovingsmiddel'? Dwz je hebt zo'n vervelend sneetje in je duim van een scherp blad papier/scheermesje, een brede schaafwond waar je niet voor naar de eerste hulp moet maar die wel godsgruwelijk zeer doet, of je bent een keer van je mountainbike in de brandnetels gevallen. Het gaat dus niet om "zoveel nemen dat je far out bent", maar om lokaal op de pijnlijke plekken wat verlichting te hebben. Zeg maar, waar ketamines voor bedoeld waren :tearsofjoy:

Iemand?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
yellium zei:
Beetje aparte vraag misschien voor een drugsforum, maar zijn er ook mensen die 2F-DCK (of andere arylcyclohexylamines) hebben gebruikt als 'lokaal verdovingsmiddel'? Dwz je hebt zo'n vervelend sneetje in je duim van een scherp blad papier/scheermesje, een brede schaafwond waar je niet voor naar de eerste hulp moet maar die wel godsgruwelijk zeer doet, of je bent een keer van je mountainbike in de brandnetels gevallen. Het gaat dus niet om "zoveel nemen dat je far out bent", maar om lokaal op de pijnlijke plekken wat verlichting te hebben. Zeg maar, waar ketamines voor bedoeld waren :tearsofjoy:

Iemand?
Klik om te vergroten...
Er was ooit iemand die maakte een gek sprongetje tijdens voetbal of een of andere sport, en die kreeg toen ketamine tegen de pijn. Is ook een tripreport van maar ik ben zijn naam kwijt. Alleen, wat hij meemaakte klonk niet bepaald plezierig. Het gebeurt dus.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
yellium zei:
in de brandnetels gevallen
Klik om te vergroten...
Weegbree kneuzen en over je brandnetel wonden smeren. Plantje groeit altijd in buurt van brandnetels.
Dirkjan zei:
van maar ik ben zijn naam kwijt
Klik om te vergroten...
Dat was @Sally Tessio
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Casaan zei:
Dat was @Sally Tessio
Klik om te vergroten...
Inderdaad ja! Wijze ouwe man. Thanks.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
Inderdaad ja! Wijze ouwe man. Thanks.
Klik om te vergroten...

Tripreport v/d Maand - Overdosering ketamine, spoedeisende hulp

Het is alweer ruim een jaar geleden dat ik voor het laatst iets in dit forum plaatste, dus het wordt tijd om die periode van absentie te doorbreken. Ik kan niet zo snel een betere aanleiding bedenken dan eergisteravond, toen ik op en nabij een nat voetbalveld de meest bizarre ervaring van mijn...
www.drugsforum.nl www.drugsforum.nl

En omdat ik nog symphatiek ben ook
y
yelliumLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Er was ooit iemand die maakte een gek sprongetje tijdens voetbal of een of andere sport, en die kreeg toen ketamine tegen de pijn. Is ook een tripreport van maar ik ben zijn naam kwijt. Alleen, wat hij meemaakte klonk niet bepaald plezierig. Het gebeurt dus.
Klik om te vergroten...

Tripreport gelezen (indrukwekkend), maar niet wat ik bedoelde; die figuur krijgt een infuus met ketamine. Da's de manier om helemaal far-out te gaan Wel prettig om een keer een legale highj te krijgen, hoewel ik me kan voorstellen dat je dat toch liever onder andere omstandigheden doet dan liggend op een voetbalveld met een knie uit de kom :grin:.

Maar ik bedoelde eigenlijk het equivalent van lokale verdoving zoals je die bij de tandarts krijgt, minus natuurlijk het 'jezelf intramusculaire injecties geven' want gedoe met naalden plus dat het me niet gezond lijkt om zo'n gewoonte aan te leren. Eerder van "als je je ketamine-variant in spray-vorm hebt, wat doet het als je een pufje op een geschaade hand doet? Doet 't niks, is dat plaatselijk verdovend of loop je na 10 minuten alsnog stevig trippend door je huis, omdat 't toch ook in je bloedbaan komt?"
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als je een lokaal verdovingsmiddel zoekt is eigenlijk elk dissociatief ongeschikt. Daarnaast zou je toedieningsmethodes moeten gebruiken als intramusculair of subcutaan spuiten voor lokale verdoving of, wat wel nog zou kunnen, als een zalf toedienen op de huid.

Dissociatieven kunnen wel als volledig verdovingsmiddel worden toegepast. Maar ook dit ontneemt de pijn waarschijnlijk niet helemaal. Bij volledige narcose worden naast een anesthetic, vaak ook een spierverslapper en een extra pijnstillend middel toegediend.
Nou lijkt dit me een beetje overkill voor een papiersnee.

Als je een lokaal verdovingsmiddel zoekt, ben je beter af om coke op je papiersnee te smeren denk ik. Maar dat is waarschijnlijk alles behalve goed voor de wondgenezing.

yellium zei:
Maar ik bedoelde eigenlijk het equivalent van lokale verdoving zoals je die bij de tandarts krijgt,
Klik om te vergroten...

Waarom het equivalent van en niet gewoon het middel dat ze bij de tandarts geven?: Lidocaïne. (Tegenwoordig gebruiken ze misschien andere middelen, ik heb geen idee)

Laat dit nou in crème vorm te koop zijn bij een aantal online drogisten.

Dan nog denk ik dat je met open wonden heel voorzichtig moet zijn. Lees altijd de bijsluiter en bij twijfel ga naar een arts.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lidocaine ja, dat klopt. Ik fietste laatst tegen een auto spiegel. Ik was nuchter. Maar ik moest een hechting in mijn kin. Toen vroeg ik wat ik kreeg zeiden ze lidocaine. Naald ging erin, boem gelijk verdoofd hij kon gewoon een gele trui breien bij wijze van met naald en draad ik voelde er niks van.

Maar ketamine heeft naast verdovende effecten ook nog andere effecten die je op dat moment niet wilt. Het is namelijk een verdovend middel van signalen maar het onderbewustzijn. En dat is te complex als je gewoon even een knie wilt recht zetten.

hulde voor die arts
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#10
yellium zei:
Zeg maar, waar ketamines voor bedoeld waren :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Volgens mij was het hier nooit voor 'bedoeld' toch? Vroeger op de ambulance en in Vietnam spoten ze het ook gewoon IV. Ik krijg nooit een verdoofd gevoel in me neus met snuiven dus volgens mij is ketamine niet plaatselijk verdovend.

TS, heb je het wel eens geprobeerd?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
RC's gebruiken voor zelfmedicatie, slecht plan.
y
yelliumLid
01-01-2024, 00:00
#12
LucidLucy zei:
Waarom het equivalent van en niet gewoon het middel dat ze bij de tandarts geven?: Lidocaïne. (Tegenwoordig gebruiken ze misschien andere middelen, ik heb geen idee)

Laat dit nou in crème vorm te koop zijn bij een aantal online drogisten.
Klik om te vergroten...

My bad: ik ging ervanuit dat lidocaine niet OTC beschikbaar was. Maar goed, even gegoogled, en het eerste wat ik vond was dit: https://www.easytoys.nl/anaal-relax-creme-voor-beginners-p-38551/ :tearsofjoy:
(overigens zou ik cremes sowieso niet op wondjes smeren, maar goed).
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
yellium zei:
(overigens zou ik cremes sowieso niet op wondjes smeren, maar goed).
Klik om te vergroten...

Nee vandaar dat ik ook aangaf de bijsluiter te lezen en een arts te raadplegen bij twijfel.
Vaak kan je wonden beter niet met iets insmeren. Toch hebben fusidinezuur en MEBO crème het erg goed gedaan op mijn injectie wonden. Maar goed, dat was dan ook een bijzonder geval.
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je kan bij elke drogist apotheek Dentinox kopen ,dat verdoofd de zere plek .
Door lidocaine. Voor babies dus ook VEILIG !

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."