Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBromazolam halfwaarde

Bromazolam halfwaarde

25 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Pleuny zei:
Dat is dan net te zwak man , 1mg broma voel ik niet . Ik denk dat 3mg broma gelijk staat aan 20mg diazepam ongeveer .
Klik om te vergroten...
Ik denk persoonlijk 1 tot 1.5 broma gelijk aan 10 mg diazepam. Maar blijft gissen dit. Dat je niet of minder voelt kan ook aan tolerantie liggen.
Pleuny zei:
Ik moet zeggen dat ik die pyra veel beter voel na een aantal keer 3mg te hebben genomen
Klik om te vergroten...
En 3 mg pyra is dus veel te veel. 10 jaar geleden kwamen ze ook al op de markt en toen in 0.5 en 1 mg pellets. 3 mg ga je al richting een strong dose.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zanza zei:
Ik denk persoonlijk 1 tot 1.5 broma gelijk aan 10 mg diazepam. Maar blijft gissen dit. Dat je niet of minder voelt kan ook aan tolerantie liggen.

En 3 mg pyra is dus veel te veel. 10 jaar geleden kwamen ze ook al op de markt en toen in 0.5 en 1 mg pellets. 3 mg ga je al richting een strong dose.
Klik om te vergroten...
Ja maar dat hangt echt van de persoon af , de meeste mensen die het af en toe nemen nemen echt wel 1 pallet of meer .. voor mij begint het pas een beetje bij 3 mg , maar ik ben sterke intoxicatie gewend bijv ghb .
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pleuny zei:
Weet iemand toevallig de half waarde tijd van bromazolam rc ? Kan niet echt informatie vinden erover . Pyrazolam was iets van 17 uur .
Klik om te vergroten...
"From a pharmacological point of view, pyrazolam is generally more potent than diazepam (12-fold) and has an elimination half-life of around 6 hours after ingestion [63]. There are no further data about clinical, pharmacological or toxicological properties."

"Bromazolam was first identified in a sample of 0.74 grams of yellow powder seized by Swedish Customs in Stockholm on 3 August 2016. The substance was analytically confirmed by the Swedish National Forensic Centre using GC-MS, GC-IRD (Gas Chromatography with infrared detection), LC-HRMS and NMR [9, 135]. There are limited clinically significant anecdotal reports from psychonaut fora. A low dose is 0.5-1 mg, a typical dose is 1-3 mg, and a high dose is 3-5 mg or more [58]. Symptomatology onset occurs 15-45 minutes after oral intake, effects may last 5-8 hours and after-effects for 1-12 hours after administration [58]."

‘New/Designer Benzodiazepines’: An Analysis of the Literature and Psychonauts’ Trip Reports - PMC

NPS belonging to the benzodiazepine (BZD) class, e.g., ‘legal/designer BZDs’/‘research chemicals’, have recently emerged in the drug (mainly online/virtual) market. While certain NPS belonging to the BZD class possess pharmacological profiles ...
www.ncbi.nlm.nih.gov www.ncbi.nlm.nih.gov

Veel meer info is er niet over te vinden, behalve gebruikersverklaringen. Die tripreports zijn echter niet heel betrouwbaar omdat de subjectieve effecten van benzo's niet altijd merkbaar zijn. Bovendien worden veel benzodiazepinen afgebroken tot een stof die ook weer psychoactief is. Of dat ook zo bij bromazolam werkt, dat weten we gewoon niet. Ergens op Reddit las ik wel dat het wordt gemetaboliseerd tot lorazepam, wat een lange halfwaardetijd zou hebben. Maar die bewering krijg ik zo 1,2,3 niet geverifieerd.

In ieder geval: heel erg oppassen met dit soort benzo's. Hoe minder informatie erover bekend is, des te groter het risico dat jij moet gaan ontdekken wat er allemaal mis kan gaan.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zanza zei:
Ik denk persoonlijk 1 tot 1.5 broma gelijk aan 10 mg diazepam. Maar blijft gissen dit. Dat je niet of minder voelt kan ook aan tolerantie liggen.

En 3 mg pyra is dus veel te veel. 10 jaar geleden kwamen ze ook al op de markt en toen in 0.5 en 1 mg pellets. 3 mg ga je al richting een strong dose.
Klik om te vergroten...
Weet je hoe vaak ik hoor dat iemand 10mg diazepam niet voelt ,zovelen.Dus nee eigenlijk klopt het niet wat je zegt .
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
De tip die ik niet vaak genoeg kan geven is: houd altijd een benzo-dagboek bij waarin je precies noteert hoeveel je inneemt en hoe laat. Denk ook niet: 'dat schrijf ik later wel op', want je vergeet het allemaal.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Pleuny zei:
Weet je hoe vaak ik hoor dat iemand 10mg diazepam niet voelt ,zovelen.Dus nee eigenlijk klopt het niet wat je zegt .
Klik om te vergroten...
Dat hangt van allerlei factoren af. Nouja. Ik ga niet weer in herhaling vallen. Zoals @Neo-Shulginist hier zegt klopt het iig wel: veel onduidelijkheden...
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:

‘New/Designer Benzodiazepines’: An Analysis of the Literature and Psychonauts’ Trip Reports - PMC

NPS belonging to the benzodiazepine (BZD) class, e.g., ‘legal/designer BZDs’/‘research chemicals’, have recently emerged in the drug (mainly online/virtual) market. While certain NPS belonging to the BZD class possess pharmacological profiles ...
www.ncbi.nlm.nih.gov www.ncbi.nlm.nih.gov
Klik om te vergroten...
Mooi artikel👌
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
De tip die ik niet vaak genoeg kan geven is: houd altijd een benzo-dagboek bij waarin je precies noteert hoeveel je inneemt en hoe laat. Denk ook niet: 'dat schrijf ik later wel op', want je vergeet het allemaal.
Klik om te vergroten...
Zeer goeie tip!
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zanza zei:
Dat hangt van allerlei factoren af. Nouja. Ik ga niet weer in herhaling vallen. Zoals @Neo-Shulginist hier zegt klopt het iig wel: veel onduidelijkheden...
Klik om te vergroten...
Je kunt ook een stukje afbijten van die 3 mg pellets doe ik ook wel eens . Maar iemand die af en toe een benzo'tje doet neemt echt wel 1 zn pellet in .
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
De tip die ik niet vaak genoeg kan geven is: houd altijd een benzo-dagboek bij waarin je precies noteert hoeveel je inneemt en hoe laat. Denk ook niet: 'dat schrijf ik later wel op', want je vergeet het allemaal.
Klik om te vergroten...
Dit kan ik bevestigen, soms denk je niets te voelen en dan blijk je uiteindelijk degelijk onder invloed te zijn. Ook de dagen erna moeten niet onderschat worden. Ik had ooit 3 bromas genomen, na elkaar omdat ik dacht niets te voelen, en heb de volgende dag een soort stuiptrek achtige nachtmerries gehad met kinderwagens die in de fik stonden en mensen die van gebouwen sprongen, was echt niet tof
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Pleuny zei:
Weet iemand toevallig de half waarde tijd van bromazolam rc ? Kan niet echt informatie vinden erover . Pyrazolam was iets van 17 uur .
Klik om te vergroten...
ik let hier helemaal niet op ik slik alles weg en zie het wel ,ik ga ervan ervan uit dat alles wel weer uitwerkt
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Danny46 zei:
ik let hier helemaal niet op ik slik alles weg en zie het wel ,ik ga ervan ervan uit dat alles wel weer uitwerkt
Klik om te vergroten...
Dan mag ik hopen dat je geen rijbewijs en/of auto hebt
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Danny46 zei:
ja precies je hebt het gevoel nuchter te zijn en dan kom je ergens in de kroeg of wat dan ook en die zeggen wat doe je raar :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Ik kom niet in kroegen
En waarom ga je naar de kroeg met een slaappil in je gleuf?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
Danny46 zei:
ik let hier helemaal niet op ik slik alles weg en zie het wel ,ik ga ervan ervan uit dat alles wel weer uitwerkt
Klik om te vergroten...
Superslecht idee! Also: denk aan harmreductie
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Weet iemand toevallig de half waarde tijd van bromazolam rc ? Kan niet echt informatie vinden erover . Pyrazolam was iets van 17 uur .
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Pleuny zei:
Weet iemand toevallig de half waarde tijd van bromazolam rc ? Kan niet echt informatie vinden erover . Pyrazolam was iets van 17 uur .
Klik om te vergroten...
Lastig te zeggen idd. Maar obv ervaring en dus zeer subjectief, zou ik gokken op een halfwaardetijd van 6-8 uur.

Correctie: ik zeg hier halfwaardetijd maar bedoel werkingstijd. De halfwaardetijd zal vermoedelijk hoger liggen.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#17
En vergis je niet in de doseringen van de pellets. Zowel pyra als broma zijn erg overgedoseerd met 3mg
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#18
Voor mijn gevoel werkt het een pak langer dan Pyrazolam, maar wel minder potent Mg-Mg.

Na 3 mg pyrazolam had ik om en nabij 4 uurtjes een behoorlijk overweldigend dizzy gevoel wat vrij snel weer afnam.

Bij bromazolam had ik een minder dizzy gevoel maar meer een couch-lock relaxed effect wat zeker 8 uurtjes duurde met tot 12 uur na-effecten.

Laatsgenoemde had ook een bijzonder stapeleffect, daardoor waren de rebound effecten pas na een dag of 2 abstinentie aanwezig, bij pyrazolam had ik dat nagenoeg niet.

Ook was bromazolam een koning in het verzieken van mijn kortetermijn geheugen wat wel bijzonder lang aanhield.


Slaap Bromazolam>Pyrazolam
Spierontspanning Bromazolam>Pyrazolam
Angstremming Pyrazolam>Bromazolam

(in mijn ogen)

stay safe!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Eve's drop zei:
Voor mijn gevoel werkt het een pak langer dan Pyrazolam, maar wel minder potent Mg-Mg
Klik om te vergroten...
Werking en halfwaardetijd zijn wel twee verschillende dingen. Diazepam heeft een halfwaardetijd van 24 uur, maar 'werkt' veel korter. Ook het woord 'werken' moet je hier op een bepaalde manier beschouwen.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Eve's drop zei:
Na 3 mg pyrazolam had ik om en nabij 4 uurtjes een behoorlijk overweldigend dizzy gevoel wat vrij snel weer afnam.
Klik om te vergroten...
En dit komt ook omdat die pellets veel te hoog gedoseerd zijn. 1 of 1.5 mg was normaler geweest.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."