Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsErvaringen 6-ABP gevraagd

Ervaringen 6-ABP gevraagd

13 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
V
VuncapzzLid
01-01-2024, 00:00
#1
Klein reportertje. Rond 19.30 uur 2, pellets van 50mg ingenomen.
20.10 effecten komen. Fiets naar een vriend, de natuur ziet er wel erg mooi uit. Mooier dan nuchter iig
21.00 5-MABP kickt goed in. Wat een lekker gevoel vergeleken met MDMA. Ik ben erg sociaal, niet bankhangerig zoals met MDMA (reden dat ik dat nooit meer doe), ik voel tot enige mate energie. Vooral op het sociale aspect. Omgeving heeft het niet eens door. Muziek glijdt binnen in mijn lichaam en alles voelt veel sensationele en mooier. Het is niet dat ik mijzelf op en top gelukkig voel, maar ik geniet van de avond. Enigszins dat het beeld wat trilt, maar ik blijf scherp en cognitief ben ik er 100% bij. Maak snelle en accurate opmerkingen in gesprekken. Geen grote doppen of dat ik er uit zie als onder invloed. Ik heb overzicht, ben geprikkeld door kleine dingen die mij opvrolijken (meer dan normaal) en voel mijzelf gedurende het effect stabiel op dit punt. Erg leuke ervaring.

0.07 Merk dat het af te zwakken en uit te werken. Helemaal prima. Leuke avond gehad. Geslaagd experiment. Over uurtje mijn bed in. Slaap lekker iedereen!,
V
VuncapzzLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vuncapzz zei:
Klein reportertje. Rond 19.30 uur 2, pellets van 50mg ingenomen.
20.10 effecten komen. Fiets naar een vriend, de natuur ziet er wel erg mooi uit. Mooier dan nuchter iig
21.00 5-MABP kickt goed in. Wat een lekker gevoel vergeleken met MDMA. Ik ben erg sociaal, niet bankhangerig zoals met MDMA (reden dat ik dat nooit meer doe), ik voel tot enige mate energie. Vooral op het sociale aspect. Omgeving heeft het niet eens door. Muziek glijdt binnen in mijn lichaam en alles voelt veel sensationele en mooier. Het is niet dat ik mijzelf op en top gelukkig voel, maar ik geniet van de avond. Enigszins dat het beeld wat trilt, maar ik blijf scherp en cognitief ben ik er 100% bij. Maak snelle en accurate opmerkingen in gesprekken. Geen grote doppen of dat ik er uit zie als onder invloed. Ik heb overzicht, ben geprikkeld door kleine dingen die mij opvrolijken (meer dan normaal) en voel mijzelf gedurende het effect stabiel op dit punt. Erg leuke ervaring.

0.07 Merk dat het af te zwakken en uit te werken. Helemaal prima. Leuke avond gehad. Geslaagd experiment. Over uurtje mijn bed in. Slaap lekker iedereen!,
Klik om te vergroten...
Uiteraard gaat het om 5MAPB en niet 6ABP dit reportje :)
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#3
Herkenbare verhalen, althans vergelijkbaar met 6-APB (geen ervaring met 5-MABP). Ik ben ook al jaren geleden gestopt met XTC op festivals omdat ik soort-van wegzak in m'n eigen space, je voelt je uiteraard lekker maar de hele avond vliegt voorbij in een grote waas en dansen is minimaal, je bent gewoon intoxicated als een malle. Volgens mij ook het effect van te vaak / te snel achter elkaar XTC gebruiken, waardoor de ervaring significant verandert en/of je hoger gaat doseren in een (mislukte) poging de oude magie te voelen.

6-APB daarentegen -- heel sociaal, zonder dat je er helemaal vanaf bent. Je maakt alles nog helder en bewust mee en geniet echt van het moment. Tijd gaat niet zo snel. Minder dip ook, denk ik.

Zoals altijd is alles compleet afhankelijk van dosering... wellicht dat ik 6-APB gewoon verhoudingsgewijs lager doseer en dat het daardoor beter is. Plus het niet hoeven bijpakken zorgt per saldo dat je ook minder gebruikt, je hersenen minder uitwringt. Dat is ook echt een dikke plus t.o.v. xtc. Je pakt daarbij toch altijd meer bij dan je eigenlijk wilde, want als je eenmaal in die roes zit, en hij neemt af, tja... dan ga je andere beslissingen nemen. Oftewel overdoseren.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#4
anhaedra zei:
Herkenbare verhalen, althans vergelijkbaar met 6-APB (geen ervaring met 5-MABP). Ik ben ook al jaren geleden gestopt met XTC op festivals omdat ik soort-van wegzak in m'n eigen space, je voelt je uiteraard lekker maar de hele avond vliegt voorbij in een grote waas en dansen is minimaal, je bent gewoon intoxicated als een malle. Volgens mij ook het effect van te vaak / te snel achter elkaar XTC gebruiken, waardoor de ervaring significant verandert en/of je hoger gaat doseren in een (mislukte) poging de oude magie te voelen.

6-APB daarentegen -- heel sociaal, zonder dat je er helemaal vanaf bent. Je maakt alles nog helder en bewust mee en geniet echt van het moment. Tijd gaat niet zo snel. Minder dip ook, denk ik.

Zoals altijd is alles compleet afhankelijk van dosering... wellicht dat ik 6-APB gewoon verhoudingsgewijs lager doseer en dat het daardoor beter is. Plus het niet hoeven bijpakken zorgt per saldo dat je ook minder gebruikt, je hersenen minder uitwringt. Dat is ook echt een dikke plus t.o.v. xtc. Je pakt daarbij toch altijd meer bij dan je eigenlijk wilde, want als je eenmaal in die roes zit, en hij neemt af, tja... dan ga je andere beslissingen nemen. Oftewel overdoseren.
Klik om te vergroten...
Hoeveel doseer je en ooit misselijkheid ervaren? Omdat het voor mij echt heel lastig was om het overgeven te voorkomen durf ik het niet meer aan... maar precies wat je zegt over MDMA, het stelt altijd weer teleur na al die jaren
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rond 140g HCl, thuis afgewogen, meestal in sealtje en dan in drankje op festival. Blijft er misschien soms wat collateral achter in sealtje. Man, 64 kg.

Misselijk word ik nooit, wel effe oververhit als-ie inklapt, maar duurt een minuut ofzo.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#6
anhaedra zei:
Rond 140g HCl, thuis afgewogen, meestal in sealtje en dan in drankje op festival. Blijft er misschien soms wat collateral achter in sealtje. Man, 64 kg.

Misselijk word ik nooit, wel effe oververhit als-ie inklapt, maar duurt een minuut ofzo.
Klik om te vergroten...
Die HCI had je dan al een tijdje? T is nergens te vinden naar mijn idee, helaas
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Inderdaad, pre-corona. Al had mijn vendor het onlangs nog... FYI.
V
VuncapzzLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vraagje.

Tegenwoordig doe ik enkel RC's en geen substanties op de opiumlijst (i.v.m. slechte ervaringen in het verleden). Toevallig laatst combinatie 4FMA en 5MABP genomen op een festival en vervolgens feestje in een club. Resultaat: scherp, energie, (geen rush), beetje trillen van het beeld, zin om te dansen, muziek kwam wat beter binnen. Dosis: 150 MG 4FMA + 75MG bijgenomen uren later + 2x 75 MG 5-MABP verdeeld.

Ik had zin om te dansen, voelde mijzelf scherp, raakte het overzicht niet kwijt zoals bij MDMA, maar mistte wel een beetje een trippend effect; dus het trillen van het beeld en compleet opgaan in de muziek. Hoe zijn jullie ervaringen met 6-ABP vergeleken met 5-MAPB?
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#9
6apb kan in hogere doseringen zeker best trippy zijn maar op een andere manier dan MDMA denk ik. Rond de 150mg a 200mg succinaat doet dat voor mij. Overigens zou ik niet 2 soorten entactogenen door elkaar gebruiken zoals je beschrijft. Dat kan heel gevaarlijk zijn. (Lees over Serotonine syndroom).
V
VuncapzzLid
01-01-2024, 00:00
#10
Thanks, Serotonine syndroom ben ik mee bekend. Geld dit hetzelfde voor 5MAPB - 4FMA combinatie?
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vuncapzz zei:
Thanks, Serotonine syndroom ben ik mee bekend. Geld dit hetzelfde voor 5MAPB - 4FMA combinatie?
Klik om te vergroten...
Ja omdat ze allebei op je serotonine werken.
V
VuncapzzLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik had zelf dus helemaal geen dip of iets. Misschien ook omdat ik erg gezond leef, sport veel, vitamines e.d.
Laat ik het zo zeggen. Een liter wijn en ik ben de dag erna helemaal gaar. Had bij deze combinatie nergens last van. Maar als 5MAPB op 6ABP lijkt en 5MAPB wat meer trippy is houd ik het wel daar bij. MDMA vind ik te heftig. Wil zitten, wordt er sloom en heb daarvan wel een mega dip gedurende de week. Voor mij niet fijn.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#13
Invergelijking met MDMA vind ik 6-apb bijna hetzelfde maar golft en piekt iets minder maar werkt daarintegen zeker 2x zo lang. Iets meer scherpe geest ook met 6 apb, maar echt wel lekker. Werd wel lui maar kan door setting komen
Dip in verhoudingsgewijs is wel gelijk. Maar met 6apb misschien iets minder.

In vergelijking tot 5-MAPB zijn ze erg gelijkend denk ik en ook in werkingsduur. Heb maar 1x 5mapb gehad dus kan niet echt verder oordelen.

Maar denk dat mdma toch wel meest emphatische is van de 3. Piekt in verhouding het meest, dus de down gaat ook sneller en dat wil bijnemen wel eens triggeren .

Maar blijft moeilijk want er hangt zoveel van set en sitting af dat het bijna onmogeilijk vergelijken is. Daarbij nog de dosis. Wat moet je vergelijken?

Bij 6apb heeft zelfs >30% potentie verschil in als je hcl of succinate vorm hebt. Hcl ligt dosis minstens 30 a 40 % lager.

Vuncapzz zei:
Thanks, Serotonine syndroom ben ik mee bekend. Geld dit hetzelfde voor 5MAPB - 4FMA combinatie?
Klik om te vergroten...
Er hangt altijd extra risico als je gaat combineren en dan vooral als het middelen zijn die op dezelfde receptoren zitten. Het kan elkaar ontzettend versterken maar ook verminderen.

Probeer sowieso ook de 3 maanden regel aan te houden als je het lang leuk en bijzonder wil houden ! Vooral met dit soort serotonine middeltjes.
V
VuncapzzLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nu 100MG 5-MABP op om te ervaren los van de 4FMA. Stuk beter. Lekker gevoel, praatgraag, beetje spacen, maar wel helder. Voor mij geen combi meer van 4FMA + 5MAPB. Stuk beter dit. Geniet met volle teugen :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."