Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums6-APB na vroeger MDMA misbruikt te hebben.

6-APB na vroeger MDMA misbruikt te hebben.

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb in een ver verleden (10 jaar terug ofso) teveel en tevaak MDMA gebruikt. Het was dan elke maand wel raak en de dosis ging steeds maar omhoog. (Je bent jong en je wil de grens opzoeken) Totdat het ineens eigenlijk amper nog chill werkt. Toen kwam het besef dat ik het voor mijzelf aan het verneuken was. En vanaf dat moment nog maar 1 a 2 keer per jaar MDMA gebruikt en ook een wat normalere dosis (1.5 tot 2 pillen max over een heel feest). En het euforische gevoel is in de loop der jaren wel enigsinds terug gekomen. Alhoewel dat voornamelijk bij de eerste dosis is.

Anyway nu wou ik weer wat RC's gaan bestellen en zag ik 6-APB staan. Opzich wil ik het wel eens proberen. Maaar misschien kan ik het maar beter laten gezien mijn geschiedenis? 6-APB werkt namelijk een stuk langer dan MDMA. Klinkt leuk maar het zal je serotonine receptoren waarschijnlijk ook zwaarder belasten. Het euforische zal in mijn geval ook wel niet heel lang duren denk ik. Verstandig om 6-APB dan maar over te slaan om mijn serotonine receptoren niet verder te verneuken? Of zal het weinig uitmaken die 1 a 2 keer per jaar dat ik dan nog serotonine releasers gebruik?
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#2
TheRealKoekert zei:
maar het zal je serotonine receptoren waarschijnlijk ook zwaarder belasten.
Klik om te vergroten...
Het is niet helemaal te zeggen welke stof belastender is en is ook sterk afhankelijk van de dosis. De kans is er wel dat 6-APB (veel) sterker cardiotoxisch is dan MDMA vanwege hogere relatieve affiniteit met de 5-HTb receptor.
TheRealKoekert zei:
Het euforische zal in mijn geval ook wel niet heel lang duren denk ik.
Klik om te vergroten...
Die kans zit er in.
TheRealKoekert zei:
Verstandig om 6-APB dan maar over te slaan om mijn serotonine receptoren niet verder te verneuken? Of zal het weinig uitmaken die 1 a 2 keer per jaar dat ik dan nog serotonine releasers gebruik?
Klik om te vergroten...
Als je het graag wilt proberen zie ik er niet zo een groot probleem in. Zolang je jouw serotonine releaser op 1-2x per jaar in totaal houdt kun je best een keer kiezen voor 6-APB.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
TheRealKoekert zei:
Heb in een ver verleden (10 jaar terug ofso) teveel en tevaak MDMA gebruikt. Het was dan elke maand wel raak en de dosis ging steeds maar omhoog. (Je bent jong en je wil de grens opzoeken) Totdat het ineens eigenlijk amper nog chill werkt. Toen kwam het besef dat ik het voor mijzelf aan het verneuken was. En vanaf dat moment nog maar 1 a 2 keer per jaar MDMA gebruikt en ook een wat normalere dosis (1.5 tot 2 pillen max over een heel feest). En het euforische gevoel is in de loop der jaren wel enigsinds terug gekomen. Alhoewel dat voornamelijk bij de eerste dosis is.

Anyway nu wou ik weer wat RC's gaan bestellen en zag ik 6-APB staan. Opzich wil ik het wel eens proberen. Maaar misschien kan ik het maar beter laten gezien mijn geschiedenis? 6-APB werkt namelijk een stuk langer dan MDMA. Klinkt leuk maar het zal je serotonine receptoren waarschijnlijk ook zwaarder belasten. Het euforische zal in mijn geval ook wel niet heel lang duren denk ik. Verstandig om 6-APB dan maar over te slaan om mijn serotonine receptoren niet verder te verneuken? Of zal het weinig uitmaken die 1 a 2 keer per jaar dat ik dan nog serotonine releasers gebruik?
Klik om te vergroten...
Klinkt voor mij juist als een mentaal veerkrachtig persoon die juist stopt met drugs gebruiken op het moment dat het problemen veroorzaakt of kan gaan veroorzaken. MDMA lijkt over tijd inderdaad een deel van de magie te verliezen, maar het is nog niet zo goed bekend of dat nou komt door neurotoxiciteit (hersenschade), of door een psychologisch effect omdat je gewend raakt aan de verrassing en het daardoor minder bijzonder wordt, of een combinatie van beide, dat is moeilijk te zeggen.

Verder is 6-APB niet veiliger dan MDMA, maar mogelijk juist onveiliger, bijvoorbeeld doordat er wetenschappelijk maar heel weinig bekend is over 6-APB terwijl over MDMA redelijk wat onderzocht is. Ook het psychologische effect rondom gebruik is vergelijkbaar. Als het voor jezelf makkelijker / beter is om gewoon te kiezen om helemaal gestopt te blijven, dan is dat altijd de gezondste keuze.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben nooit echt helemaal gestopt. Wel ooit een pauze van een jaar gehad. (Ondertussen speed ontdekt) En daarna weer redelijk verantwoord MDMA gaan gebruiken. Maar ik denk dat ik de 6-APB maar oversla dan. (Net als 2FMA die op mijn lijstje stond) Zo heel veel verschillen ze niet van de traditionele drugs als Speed en MDMA denk ik zo. Het is vooral dat ik nieuwsgierig aangelegd ben en dan in zo een bui van alles in mijn winkelmandje pleur. :laughing: Wel met enige research natuurlijk. Maarja toch maar beter bij MDMA en Speed houden denk ik. De kwaliteit daarvan is in nederland ook gewoon erg goed. 3-CMC heeft nog wel mijn interesse vanwege de redelijk korte werking. (Is heel wat anders dan 6-APB ik weet het) Maar valt dat onder serotonine releasers btw?
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Naar mijn ervaring komt de euforie nooit meer terug, zelfs niet na lange pauzes, goede voeding en beweging of het proberen van alternatieven. Eenmaal verpest is het verpest.
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hebbenzekezine? zei:
Naar mijn ervaring komt de euforie nooit meer terug, zelfs niet na lange pauzes, goede voeding en beweging of het proberen van alternatieven. Eenmaal verpest is het verpest.
Klik om te vergroten...
Dan heb je wel heel veel gebruikt, niet? Ik hou zelf wel +2 maanden aan. Maar grote kans dat het over paar jaar (of sneller??) alsnog over is met de euforie?
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#7
jackhan zei:
Dan heb je wel heel veel gebruikt, niet? Ik hou zelf wel +2 maanden aan. Maar grote kans dat het over paar jaar (of sneller??) alsnog over is met de euforie?
Klik om te vergroten...
Toen ik begin 20 was stond ik elk weekend op een hardstyle feest te rammen. Toen wel wetende dat het niet slim is (ook icm 4fa destijds), toch schijt gehad want ja je bent jong toch? Je wil elke keer dat heerlijke gevoel. Na een paar jaar was het er echt compleet af en nooit meer echt euforie ervaren. Helaas
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je zou een N-acetyl-cysteïne (NAC) kuurtje kunnen doen. Op Reddit, en ook dit forum, heb ik verschillende verhalen gelezen over mensen die in het verleden MDMA hebben misbruikt maar na die kuur (en veel pauze) de magie weer een beetje terug was. Maar of dit echt is of een placebo effect is de vraag natuurlijk.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Wollukker zei:
Je zou een N-acetyl-cysteïne (NAC) kuurtje kunnen doen. Op Reddit, en ook dit forum, heb ik verschillende verhalen gelezen over mensen die in het verleden MDMA hebben misbruikt maar na die kuur (en veel pauze) de magie weer een beetje terug was. Maar of dit echt is of een placebo effect is de vraag natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Dit heb ik dus 2 maal geprobeerd voor 2 maanden lang met week pauze, deed niks. Volgende week mysteryland, ben benieuwd of t nu wel wat doet

overigens krijg ik ook geen energie meer van mdma dus combineer dat nu met r-ketamine en dat werkt wel!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."