#1
Wellicht bommen in plaats van snuiven? Alles wat je snuift heeft hoe dan ook invloed op je luchtwegen en ik hoor altijd dat het effect van 3mmc veeeeeel leuker is als je het slikt. Ik blijf er zelf lekker van weg wel😊
Je zegt dat je last hebt van de klachten tegen het eind als het uitwerkt toch?@Neo-Shulginist
Hallo Neo-shulginist,
Dank voor de reactie. Wat je verteld begrijp ik, ik heb hier ook inderdaad over gelezen op het web. Ik vraag mij af of dat bij mij het geval is. Aangezien ik op het moment zelf dat ik gebruik, nergens last van heb. Ook voelt de benauwdheid die ik achteraf krijg, niet heel ernstig. Het is een heel vervelend gevoel maar het ademen lukt wel. Ook vind ik het vreemd dat ik dan bij bijvoorbeeld een XTC nergens last van heb. Daarbij lees ik op het internet meerdere ervaringen van mensen die weleens benauwdheid na snuiven ervaren. Daarom vind ik het lastig in te schatten wat bij mij het onderliggende probleem is, ik neig toch naar het astma verhaal. In dat geval is het een maand lang hoesten verhaal nogsteeds vrij apart, dit lijkt mij dan toch een virus. Conclusie ik weet het niet haha.
Cathinones staan wel meer bekend om de vasoconstrictie die ze veroorzaken. Je kan het ook bij andere middelen ervaren inderdaad. Maar dat hoeft niet even ernstig te zijn. Soms kunnen stimulerende middelen ook juist astma-aanvallen tegengaan door de bronchiën te verwijden.@Neo-Shulginist ja dat klopt. Maar het lijkt mij dat als het inderdaad te maken heeft met vasoconstrictie, ik het ook zou moeten hebben bij middelen als MDMA toch? En ja ik neem het zeker serieus, vandaar dat ik het graag wil uitzoeken.
drugsforum.nl
Ik denk niet dat het heel veel zal uitmaken welke ROA je gebruikt, maar bij snuiven is in principe de piekconcentratie hoger waardoor er grotere verschillen kunnen zitten tussen de roes en de withdrawal-effecten. Met andere woorden: mogelijk zou dat tot meer bijwerkingen bij snuiven kunnen leiden. Maar omdat er zo weinig bekend is over de famarcokinetiek en -dynamiek kun je dat niet met zekerheid zeggen.@Neo-Shulginist Ahh ik zie het, interessant. Ja inderdaad zo werd bijvoorbeeld speed vroeger gebruikt als medicijn voor astma als ik het goed heb. Is het zo dat de vasoconstrictie word vergroot bij nasale inname?
Nee dat is dus niet normaal en het kan een symptoom zijn van zeer ernstige gezondheidsklachten.Ook las ik op andere sites dat het normaal is om kortademig te worden na het gebruik (zolang het niet lang aanhoud), omdat je luchtpijpen na gebruik nou eenmaal verkrampen.
Nouja ik heb wel eens besloten om een bepaald middel niet meer te gebruiken vanwege minder heftige bijwerkingen. Alles wat met de longen en het hart te maken heeft is wel zo essentieel dat je daar geen bijwerkingen in wil hebben imo.@Neo-Shulginist
Ja duidelijk. In iedergeval heel erg bedankt voor de berichten, weer aardig wat van geleerd! Wat zou jij doen als jij in mijn schoenen zou staan?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."