Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOnderschatte gevaren van RC cannabinoids, weinig onderzoek, weinig kennis

Onderschatte gevaren van RC cannabinoids, weinig onderzoek, weinig kennis

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoe weet je dat het geen 'monkey sandwich' story is?

Er wordt veel flauwekul verteld over drugs. Ik zie je niet voor lichtgelovig aan, maar hoe weet je dat het waar is?
D

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
Dirkdirk
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Dus ook hier: the dose makes the poison :wink:
Klik om te vergroten...
Klopt, dat is altijd, maar bij deze drugs ligt het wel heel dicht bij elkaar. De foutmarge is extreem klein en de nadelige effecten zijn extreem groot.

En daarbij is de vuistregel: kennis. Als je twee a drie uur spendeert over de stoffen en hun werking dan weet je dat het absoluut niet hetzelfde is als wiet. En als je dan lukraak poeder in je joint gaat doen, dan ben je gewoon stom bezig. Zoiezo elke drug die je volumetrisch moet doseren is niet iets wat je zomaar bij een film en een bak popcorn in elkaar zet.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik lees echt de meest akelige verhalen op het internet, reddit bluelight erowid etc over synthetische cannabinoiden. Ik heb er geen ervaring mee maar het schijnt echt een van de gevaarlijkste RC groep te zijn om uit te proberen met het risico op overdosering, verkeerde synthese, verkeerde reactie van het lichaam, een gast die met het ziekenhuis afgevoerd moest worden en het had over zijn gedachtes die constant in tweeen splitsten waardoor hij het gevoel had gek te worden en psychotisch. Maar hij kon niet meer goed bewegen om de buitenwereld duidelijk te maken wat er gaande was en gleed steeds meer in een delier achtige toestand, zo verklaarde hij.

So I was smoking with a friend I was visiting; hardly ever smoked, so my tolerance was zero, and I was on the moon after a bowl. Then they got out some other stuff, called it "purp", and said it was just synthetic marijuana. I'd never heard of it, thought, "Oh, they just sprinkled THC on some inert matter." They put a small bit of it on top of a normal bowl, and I took one hit.
In a few minutes, I could feel it moving through my body, taking control. First, I couldn't move my legs, then my arms. I was fighting it in my mind, which physically meant I was shaking violently. Soon, I couldn't move, and slouched over in my seat. Then it took over my mind. I have a hard time describing it, but basically, any time I would think something, the exact opposite thought would be thought simultaneously. The two were indistinguishable, though, so nohing but simultaneous contradictions went through my head. This wasn't just some internal conflict, though; EVERY little bitty thought was duplicated and mirrored. There was no rational thought, no way to even hink about what was going on, just sheer terror. I didn't know I could be that afraid. I'd known "fear of the dark", and "fear of a shock scare", but "fear of being eternally trapped in your own broken mind" is just...

My friend, having seen me have a seizure and then fall over, called my parents, who called an ambulance. My dad showed up. I think that was the most horrible thing I've ever seen. He was picking me up out of the seat, crying, begging me to move. I couldn't, I couldn't even blink, I wasn't even sure I was alive, but I could still see him when my eyes rolled open. An ambulance showed up, and they took me away. I thought it was odd that the ambulance drivers never once looked me in the eyes. The newer of the two practiced putting in an IV, and a nurse later said something about it being the biggest size. I could still feel that. I was terrified that this was what death was.

Got to he hospital, friend lied and said I just got overheated, so they start throwing ice on me. I turn blue. Eventually, I start regaining some conrol. After a few hours, I can think right. Another few hours, and I can move my head enough to kinda communicate. Still couldn't even urinate on my own; had to get a catheter. They establish that it was synthetic marijuana, and basically say they just have to wait it out.

After almost an entire day, I can walk and function normally. The nurses said they've had a lot of this lately. Some people turn out fine like me, while others leave with brain damage or just die".
Klik om te vergroten...
En zo nog vele anderen, sommige nog ernstiger dan de anderen. En natuurlijk ook onweerlegbaar de kleine groep positieve effecten en resultaten. Maar bij iets dat overduidelijk zo gevaarlijk is en zo potent en niet uitvoering en met weinig wetenschappelijke onderbouwde feiten is te verklaren. Er is nog heel veel onbekend. Cannabis speelt in op unieke veelal minder begrepen receptoren dan andere drugs. Maar het voordeel van reguliere wiet is dat je ondanks dat geen overdosis kunt krijgen. Met synthetische cannabinoids is dat dus etreem snel, extreem onvoorspelbaar en fysiek en mentaal ronduit gevaarlijk, verslavend en verwoestend.

Ik ben hier zo van geschrokken omdat ik toch wel een best klunzige gebruiker ben die het niet altijd super nauw neemt met nieuwe middelen, ik lees me wel in en ik probeer me goed voor te bereiden maar ik heb serieus overwogen om die Cannabinoid Synths te proberen en ooit een keer een miniscule hoeveelheid van de minst beruchte soort over een joint te sprinkelen (ooit, nog steeds cannabis-vrij) maar ik stap hier volledig van weg. Er zijn sommige beter en veiliger dan andere, de jwh-018 hoor ik goede dingen over. Maar er zijn ook sommige waarvan de naam gewoon één of andere duivelse kreet is. Alleen al deze:

5F-PB-22
1-pentyfluoro-1H-indole-3-carboxylic acid 8-quinolinyl ester
Dat klinkt toch niet goed?

Misschien hebben mensen meer ervaring en kunnen ze bevestigen, of ervaringen delen. Ik was zo geschrokken en ben gelijk heel geintresseerd en vind dat er meer aandacht naar zou moeten komen. Of ik ben gewoon de laatste die hierachter komt, dat kan ook.

Thoughts?

Op reddit vroeg iemand hoe gebruik je jwh-018? Antwoord: je pakt het met beide handen en gooit het in de afvalbak.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het probleem is voornamelijk dat de mensen die synthetische cannabinoïden gebruiken vaak geen flauw benul hebben welk middel ze precies gebruiken en hoeveel.

Dat heeft verschillende verklaringen.

Allereerst zijn synthetische cannabinoïden vooral populair in landen waar een streng drugsverbod geldt. Dat geeft een sterke prikkel om te zoeken naar legale alternatieven. Maar diezelfde landen zijn er meestal als de kippen bij om nieuwe cannabinoïden ook te verbieden. Daardoor is er voor nieuwe stoffen maar heel weinig tijd om informatie over te verzamelen. Op fora is er niks over te vinden, op psychonautwiki staat geen dosering.

Daarnaast worden synthetische cannabinoïden vaak kant-en-klaar bruikbaar verkocht. Meestal pakt een dealer tabak, of een tabaksvervanger, en sprayt daar wat synthetische cannabinoïden overheen die zijn opgelost in water (of alcohol). Maar die dealers zijn meestal niet zo precies met hun dosering. Bovendien weten gebruikers niet hoeveel van die tabak ze in een joint moeten rollen.
Als je daarbij het vorige gegeven meeneemt, dat de synthetische cannabinoïden elkaar vaak afwisselen door snel doorgevoerde verboden, dan heb je het ultieme recept voor ongevallen.

Om nog wat extra olie op het vuur te gooien zijn er ook veel mensen die de synthetische cannabinoïden als vervanging gebruiken voor wiet; wat ze eigenlijk dagelijks willen gebruiken. Door dat dagelijkse gebruik ontstaan er ook allerlei onbekende en onverwachte veranderingen in het lichaam; wat zeer onprettige ontwenningsverschijnselen kan inhouden.

Dus ook hier: the dose makes the poison :wink:
P
PotvizLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Ik lees echt de meest akelige verhalen op het internet, reddit bluelight erowid etc over synthetische cannabinoiden. Ik heb er geen ervaring mee maar het schijnt echt een van de gevaarlijkste RC groep te zijn om uit te proberen met het risico op overdosering, verkeerde synthese, verkeerde reactie van het lichaam, een gast die met het ziekenhuis afgevoerd moest worden en het had over zijn gedachtes die constant in tweeen splitsten waardoor hij het gevoel had gek te worden en psychotisch. Maar hij kon niet meer goed bewegen om de buitenwereld duidelijk te maken wat er gaande was en gleed steeds meer in een delier achtige toestand, zo verklaarde hij.


En zo nog vele anderen, sommige nog ernstiger dan de anderen. En natuurlijk ook onweerlegbaar de kleine groep positieve effecten en resultaten. Maar bij iets dat overduidelijk zo gevaarlijk is en zo potent en niet uitvoering en met weinig wetenschappelijke onderbouwde feiten is te verklaren. Er is nog heel veel onbekend. Cannabis speelt in op unieke veelal minder begrepen receptoren dan andere drugs. Maar het voordeel van reguliere wiet is dat je ondanks dat geen overdosis kunt krijgen. Met synthetische cannabinoids is dat dus etreem snel, extreem onvoorspelbaar en fysiek en mentaal ronduit gevaarlijk, verslavend en verwoestend.

Ik ben hier zo van geschrokken omdat ik toch wel een best klunzige gebruiker ben die het niet altijd super nauw neemt met nieuwe middelen, ik lees me wel in en ik probeer me goed voor te bereiden maar ik heb serieus overwogen om die Cannabinoid Synths te proberen en ooit een keer een miniscule hoeveelheid van de minst beruchte soort over een joint te sprinkelen (ooit, nog steeds cannabis-vrij) maar ik stap hier volledig van weg. Er zijn sommige beter en veiliger dan andere, de jwh-018 hoor ik goede dingen over. Maar er zijn ook sommige waarvan de naam gewoon één of andere duivelse kreet is. Alleen al deze:

5F-PB-22
1-pentyfluoro-1H-indole-3-carboxylic acid 8-quinolinyl ester
Dat klinkt toch niet goed?

Misschien hebben mensen meer ervaring en kunnen ze bevestigen, of ervaringen delen. Ik was zo geschrokken en ben gelijk heel geintresseerd en vind dat er meer aandacht naar zou moeten komen. Of ik ben gewoon de laatste die hierachter komt, dat kan ook.

Thoughts?

Op reddit vroeg iemand hoe gebruik je jwh-018? Antwoord: je pakt het met beide handen en gooit het in de afvalbak.
Klik om te vergroten...
Met JWH 210 heb ik wel 1 van de meest bijzondere ervaringen gehad, had mijn dosis vanaf 10ug opgewerkt naar een threshold die voor mij (DONT QUOTE ME ON THIS) op de 500ug lag. Ik heb het max gevonden op 1.5mg
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."