Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums6-APB, vraag over dosering van succinate variant

6-APB, vraag over dosering van succinate variant

11 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#1
BvK zei:
Voor degenen die benieuwd waren naar een follow-up: Had wat minder zin om te dansen dan met MDMA, maar heb erg goede gesprekken gehad over vervreemding onder kapitalisme en spanningstheorie die ik op MDMA niet zou kunnen hebben gehad. Ga de volgende keer wel wat meer nemen denk ik, het was vrij snel uitgewerkt, maar toen heb ik er gewoon wat 4-ho-met tegenaan gegooid en was alles weer geweldig. Kortom: net zo goed als alle MDMA sessies die ik ieder kwartaal heb, en vond dit een prima dosis 6-APB om mee te beginnen. Zal wellicht nog een trip reportje schrijven zodra ik de aantekeningen van de avond heb gevonden.
Klik om te vergroten...

Interessante combi. Wat was je 4-ho-met dosis? 20mg? Op het hoogtepunt erin gegooid, of in de come down?
B
BvKLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi iedereen!

Aanstaande zaterdag ben ik van plan om 6-APB te gebruiken in het bijzijn van vrienden die MDMA zullen doen. Ik heb veel gelezen over de stof via Erowid en Psychonaut, en heb denk ik een redelijk goed beeld van de effecten van deze substantie. Het doseren van deze drug blijkt echter best lastig te zijn heb ik vernomen, aangezien de puurheid per batch voor de succinate variant enorm lijkt te variëren. Ik heb een halve gram aan poeder en een tablet van 130mg (beide succinate) besteld. Aangezien ik al veel ervaring heb met serotogene stimulanten lijkt 150mg mij een redelijke dosis (69kg, 1,75). Echter lijkt het erop, als ik het goed begrijp, dat ik de dosering hiervan enigzins zal moeten bijstellen afhankelijk van de puurheid van de batches. Ik vroeg mij dus af wat jullie ervaringen zijn met succinate doseringen. Alle input omtrent dosering is welkom in ieder geval, en daarvoor bedank ik jullie alvast :)
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beste BvK,

Goed dat je je vraag eerst hier stelt vooraleer te gaan innemen maar pas even je bericht aan want vendors mogen niet genoemd worden! Ikzelf heb via hen iedere keer tussen de 150 en 170 mg ingenomen en ben steeds zeer goed gegaan voor 7 a 8 uur. Weet wel niet meer welke vorm het was. Alvast veel plezier gewenst met het stofje!

Mvg. GreenDude
B
BvKLid
01-01-2024, 00:00
#4
Green Dude zei:
Beste BvK,

Goed dat je je vraag eerst hier stelt vooraleer te gaan innemen maar pas even je bericht aan want vendors mogen niet genoemd worden! Ikzelf heb via hen iedere keer tussen de 150 en 170 mg ingenomen en ben steeds zeer goed gegaan voor 7 a 8 uur. Weet wel niet meer welke vorm het was. Alvast veel plezier gewenst met het stofje!

Mvg. GreenDude
Klik om te vergroten...
Ah excuus, heb het aangepast. Fijn om te horen dat deze dosering effectief voor je was! Dat biedt zekerheid, bedankt :)
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
BvK zei:
Hoi iedereen!

Aanstaande zaterdag ben ik van plan om 6-APB te gebruiken in het bijzijn van vrienden die MDMA zullen doen. Ik heb veel gelezen over de stof via Erowid en Psychonaut, en heb denk ik een redelijk goed beeld van de effecten van deze substantie. Het doseren van deze drug blijkt echter best lastig te zijn heb ik vernomen, aangezien de puurheid per batch voor de succinate variant enorm lijkt te variëren. Ik heb een halve gram aan poeder en een tablet van 130mg (beide succinate) besteld. Aangezien ik al veel ervaring heb met serotogene stimulanten lijkt 150mg mij een redelijke dosis (69kg, 1,75). Echter lijkt het erop, als ik het goed begrijp, dat ik de dosering hiervan enigzins zal moeten bijstellen afhankelijk van de puurheid van de batches. Ik vroeg mij dus af wat jullie ervaringen zijn met succinate doseringen. Alle input omtrent dosering is welkom in ieder geval, en daarvoor bedank ik jullie alvast :)
Klik om te vergroten...
Misschien eerst een keer dat tablet innemen en kijken hoe die 130 milligram succinaat bevalt.

Dan kan je eventueel een volgende keer wat meer nemen.

Wat betreft sterktes en zuiverheden. De meeste 6-APB die nu verkocht wordt is het succinaatzout. Zolang je dat als leidraad neemt hoef je verder niks te rekenen aan de dosering. Maar mocht je in de toekomst nog eens 6-APB kopen dan is het wel aan te raden om goed te checken of je weer het succinaatzout hebt. Pas als je een ander zout hebt gekocht (zoals 6-APB HCl), moet je even een rekensommetje doen.
B
BvKLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedankt voor het advies iedereen! Zal morgen eerst eens beginnen met 140mg, gebaseerd op de trip reports die ik heb gelezen zal het sowieso niet teveel zijn, maar vast wel genoeg om een leuke avond te hebben. Mocht ik wat tekort komen heb ik nog wat ketamine, 2c-b en 4-ho-met liggen ter aanvulling (uiteraard nadat de 4-APB come-up helemaal voorbij is). Zal nog een update geven over hoe het is gegaan!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Pas als je een ander zout hebt gekocht (zoals 6-APB HCl), moet je even een rekensommetje doen.
Klik om te vergroten...
Ik vraag me af, bij de synthese van 6-APB is er werkelijk zo veel voor nodig om het uiteindelijke product tot HCL to maken en andersom? Of is dit net als bij cocaine sprake van een aansteker, wat baking soda en een lepel?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dirkjan zei:
Ik vraag me af, bij de synthese van 6-APB is er werkelijk zo veel voor nodig om het uiteindelijke product tot HCL to maken en andersom? Of is dit net als bij cocaine sprake van een aansteker, wat baking soda en een lepel?
Klik om te vergroten...
Het is een kwestie van net zo lang zuur blijven toevoegen aan een vloeistof waarin 6-APB zit opgelost (titreren), totdat de 6-APB gaat kristalliseren.

Als je zoutzuur (HCl) gebruikt, dan krijg je 6-APB.HCl. Als je barnsteenzuur gebruikt dan krijg je 6-APB.succinaat.

Barnsteenzuur is zwaarder dan zoutzuur. Dus daarom passen er minder 6-APB'tjes in een gram met succinaat-kristallen dan in HCl-kristallen. Dus voor vervuilingen maakt het niet echt uit: het gaat om zuiver 6-APB-zout. Maar omdat de zuiverheid in gram base per gram zout wordt uitgedrukt maakt het percentueel wel een verschil tussen het ene of het andere zout.

Zie ook:

6-APB freebase = 175.23 g/mol
6-APB HCl = 211.688 g/mol
6-APB fumaraat = 232.857 g/mol
6-APB Succinaat = 293.315 g/mol

100mg 6-apb base = 100mg 6-APB = 100%
100mg 6-APB HCl = 82.77mg 6-APB & 17.23mg HCl = 82,77 %
100mg 6-APB fumaraat = 0.7525mg 6-APB & 0.2475mg fumaarzuur = 75,25%
100mg 6-APB Succinaat = 59.74mg 6-APB & 40.26mg barnsteenzuur = 59,74%

Opheldering over dosering 6-APB

Als je van plan bent 6-APB te gebruiken en wat onderzoek doet lijkt het haast alsof er doseringen uit de duim worden gezogen, zo erg wijken ze van elkaar af. De één zweert op 80mg en de ander zou de volgende keer iets meer nemen dan 220mg, want dat lijkt niet genoeg te zijn. Hier wat opheldering...
drugsforum.nl drugsforum.nl
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Misschien eerst een keer dat tablet innemen en kijken hoe die 130 milligram succinaat bevalt.

Dan kan je eventueel een volgende keer wat meer nemen.

Wat betreft sterktes en zuiverheden. De meeste 6-APB die nu verkocht wordt is het succinaatzout. Zolang je dat als leidraad neemt hoef je verder niks te rekenen aan de dosering. Maar mocht je in de toekomst nog eens 6-APB kopen dan is het wel aan te raden om goed te checken of je weer het succinaatzout hebt. Pas als je een ander zout hebt gekocht (zoals 6-APB HCl), moet je even een rekensommetje doen.
Klik om te vergroten...

Ik heb van de week nog een halve gram 6-APB HCl gekocht, bij een redelijk bekende vendor hier gewoon.
B
BvKLid
01-01-2024, 00:00
#10
BvK zei:
Bedankt voor het advies iedereen! Zal morgen eerst eens beginnen met 140mg, gebaseerd op de trip reports die ik heb gelezen zal het sowieso niet teveel zijn, maar vast wel genoeg om een leuke avond te hebben. Mocht ik wat tekort komen heb ik nog wat ketamine, 2c-b en 4-ho-met liggen ter aanvulling (uiteraard nadat de 4-APB come-up helemaal voorbij is). Zal nog een update geven over hoe het is gegaan!
Klik om te vergroten...
Voor degenen die benieuwd waren naar een follow-up: Had wat minder zin om te dansen dan met MDMA, maar heb erg goede gesprekken gehad over vervreemding onder kapitalisme en spanningstheorie die ik op MDMA niet zou kunnen hebben gehad. Ga de volgende keer wel wat meer nemen denk ik, het was vrij snel uitgewerkt, maar toen heb ik er gewoon wat 4-ho-met tegenaan gegooid en was alles weer geweldig. Kortom: net zo goed als alle MDMA sessies die ik ieder kwartaal heb, en vond dit een prima dosis 6-APB om mee te beginnen. Zal wellicht nog een trip reportje schrijven zodra ik de aantekeningen van de avond heb gevonden.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
BvK zei:
Voor degenen die benieuwd waren naar een follow-up: Had wat minder zin om te dansen dan met MDMA, maar heb erg goede gesprekken gehad over vervreemding onder kapitalisme en spanningstheorie die ik op MDMA niet zou kunnen hebben gehad. Ga de volgende keer wel wat meer nemen denk ik, het was vrij snel uitgewerkt, maar toen heb ik er gewoon wat 4-ho-met tegenaan gegooid en was alles weer geweldig. Kortom: net zo goed als alle MDMA sessies die ik ieder kwartaal heb, en vond dit een prima dosis 6-APB om mee te beginnen. Zal wellicht nog een trip reportje schrijven zodra ik de aantekeningen van de avond heb gevonden.
Klik om te vergroten...
Noted: 6-APB induces conversations on capitalism and strain theory
B
BvKLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wollukker zei:
Interessante combi. Wat was je 4-ho-met dosis? 20mg? Op het hoogtepunt erin gegooid, of in de come down?
Klik om te vergroten...
Vanaf het moment dat ik het iets minder voelde werken heb ik 15mg ervan genomen (ik ben redelijk gevoelig voor 4-ho-met). Dat was erg aangenaam, voelde beter dan 4-ho-met op zichzelf. Visuals en scherpte waren hetzelfde als altijd, maar ik voelde me wel empathischer en had meer zin in gesprekken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."