Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3-cmc

3-cmc

36 antwoorden
44 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Waren er positieve effecten?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Meer Energie
That's it in a nutshell.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#3
2c-e.. m'n ergste ooit.. nooit meer.
kweet ook niet hoe m'n maat snoof maar die had een dag zere longen en zeker twee uur naar adem staan te happen en staan tranen..
na eerst een half uur te liggen kermen en creperen.

1604228441575.png
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gympie zei:
2c-e.. m'n ergste ooit.. nooit meer.
kweet ook niet hoe m'n maat snoof maar die had een dag zere longen en zeker twee uur naar adem staan te happen en staan tranen..
na eerst een half uur te liggen kermen en creperen.

Bekijk bijlage 11424
Klik om te vergroten...

Dat had ik nu niet. Maar het smaakt allemaal wat viezer ( als in meer chemisch ) .
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#5
CuriousExplorer zei:
Dat had ik nu niet. Maar het smaakt allemaal wat viezer ( als in meer chemisch ) .
Klik om te vergroten...

try mine.. ls je masochistisch in het leven staat.
#zelfkastijding.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nee, ik blijf bewust weg van de verleiding van de RC's.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
CuriousExplorer zei:
Nee, ik blijf bewust weg van de verleiding van de RC's.
Klik om te vergroten...

Strak plan. Meeste RC's zijn een slap aftreksel ofwel spul met nog meer craving/neveneffecten van de klassieke middelen.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gympie zei:
2c-e.. m'n ergste ooit.. nooit meer.
kweet ook niet hoe m'n maat snoof maar die had een dag zere longen en zeker twee uur naar adem staan te happen en staan tranen..
na eerst een half uur te liggen kermen en creperen.

Bekijk bijlage 11424
Klik om te vergroten...
Haha, 2c's moet je nooit snuiven. Die fout maak je maar 1 keer.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#9
CuriousExplorer zei:
Update :

Meest gore drip ooit.
Komt bijlange na zelfs niet in de buurt van 3mmc, laat staan 4mmc. De vendor mag het verkoopspraatje ( zit tussen 3mmc en 4mmc) gerust verwijderen.
Klik om te vergroten...

@straatpiraat
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
W8, ik herhaal het nog.eens


Had 3mmc een zwakker broertje, dan was 3cmc het zwakker broertje van dat zwakker broertje. 😅
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#11
CuriousExplorer zei:
W8, ik herhaal het nog.eens


Had 3mmc een zwakker broertje, dan was 3cmc het zwakker broertje van dat zwakker broertje. 😅
Klik om te vergroten...
Helder haha. Dank!
Mocht je 2c-b wat vinden, ik vond 2c-e ook echt geweldig. 10 mg blotters.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zoals je al weet vond ik 3-cmc best wel chill, het is indd subtieler maar dat vind ik bij deze niet negatief. 3-mmc heeft een waus randje en het laatste wat ik chill vind aan een stimulant is dat ik er "waus" van word. Ik vond 3-cmc kwa euforie op het zelfde niveau (in hogere doseringen dan 3-mmc wel) maar dan zonder die irritante serotonine waas.

En het snuiven ervan was echt helemaal niet zo erg, als je een beetje snuiven gewend bent is het echt kinderspel vergeleken met andere middelen.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Apotheker zei:
Zoals je al weet vond ik 3-cmc best wel chill, het is indd subtieler maar dat vind ik bij deze niet negatief. 3-mmc heeft een waus randje en het laatste wat ik chill vind aan een stimulant is dat ik er "waus" van word. Ik vond 3-cmc kwa euforie op het zelfde niveau (in hogere doseringen dan 3-mmc wel) maar dan zonder die irritante serotonine waas.

En het snuiven ervan was echt helemaal niet zo erg, als je een beetje snuiven gewend bent is het echt kinderspel vergeleken met andere middelen.
Klik om te vergroten...
Die waus vind ik altijd heerlijk aan stims. Niet helemaal van de kaart maar ook niet volledig aanwezig.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gympie zei:
Since I speculated that TripSit has the overall dosage range for this chem set much too low, I decided to try insufflating the chem. TripSit has the maximum insufflated dosage set at 50mg. So I scaled out 125 mg of 3-CMC, OBLITERATED those massive crystals into a fine powder and split it into two lines. (..) 3-CMC is absolutely one of the most fun RC's around. In my humble opinion it is HIGHLY underrated!
Klik om te vergroten...

Tripsit is inderdaad vaak conservatief met de aangegeven doseringen. Maar daar is een goede reden voor. Bij research chemicals weet je niet hoe die verwerkt worden door het lichaam. Als je alleen afgaat op de subjectieve effecten ('voelt lekker'), dan vergeet je mogelijk wat er allemaal ongemerkt in je lichaam gebeurt.

Zoals de reddit-tripreporter schrijft leidt een nasale hoge doseringen wel eventjes tot prettige effecten. Dat komt vanwege omdat de drug dan heel snel wordt opgenomen, wat leidt tot een hoge concentratie in het bloed (Cmax), die snel weer wordt afgebouwd. Op die manier kan je uit een matig stimulerend middel zoals 3-CMC toch nog wat euforie persen. Maar zo'n manier van inname heeft ook grote nadelen: je kan meer last krijgen van bijwerkingen (waaronder cravings), en de hoge piekconcentratie kan leiden tot grotere schade van verschillende lichaamsweefsels. Alleen daar komt weer het probleem dat we vrijwel niks weten om 3-CMC. We weten niet hoe 3-CMC wordt afgebroken in het lichaam en we weten niet voor welke lichaamsweefsels het schadelijk is. Dus als je niet heel voorzichtig bent en alleen afgaat op wat een half uurtje even lekker voelt, dan loop je een verhoofde kans dat je te maken krijgt met ongewenste en onverwachte gezondheidseffecten.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#15
@Neo-Shulginist
Net als met 3-mmc en bijna alle research chems dus. Heb er 1 gram van gebruikt in een nacht en gevoelsmatig is dit goedje een stuk minder slecht dan 3-mmc, geen vasoconstrictie en geen snelle onregelmatige hartslag, ik kon er zelfs op slapen en (veel) eten. Dit zegt natuurlijk niks maar alleen op negatieve symptomen afgaand is dit stukken beter
als 3-mmc.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tja het hangt er nogal van af wat je bedoelt met 'slecht'
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Tja het hangt er nogal van af wat je bedoelt met 'slecht'
Klik om te vergroten...
3-MMC geeft een sterke vasoconstrictie die koude handen en blauwe ledematen kan veroorzaken, geeft bij een hoop gebruikers een te onregelmatige en snelle hartslag tot zelfs dagen na gebruik en kan dagen erna duidelijke symptomen van serotonine tekort geven. Dit zijn toch wel echt 'slechte' symptomen te noemen, alleen de hevige vasoconstrictie kan al snel gevaarlijke situaties opleveren. Deze heb ik alle drie niet bij 3-cmc ondervonden. Wat er verder van binnen aan schade word veroorzaakt weet niemand bij deze middelen, maar het feit dat 3-mmc die symptomen wel kan veroorzaken geeft zeker aan dat het verre van veiliger is.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het grote verschil is dat er bij 3-mmc risico's vasthangen maar je er ook iets in ruil voor krijgt.

Bij 3-cmc voelde ik gewoon niks, nada. En dan zijn die risico's, hoe klein misschien ook, het middel niet waard.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Na wat grondig onderzoek heb ik wat dingen duidelijk gekregen over 3-cmc.

Het is een van de minst potente en kortwerkende cathinones die er is. De werking is ongeveer 1/1,5 uur voor zowel oraal als nasaal. Het probleem is dat de meeste mensen een veel te lage dosering nemen om het echte effect te kunnen voelen. Je moet echt wel richting de 100/150 mg gaan om wat van het echte effect te kunnen voelen.

Oraal is werkzaam maar niet heel zinvol want het begint alweer uit te werken als je net de piek haalt.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
@Oinkbeest ,

Misschien staat hier al een beetje van wat je zoekt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."