Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumstolerantie 1p-lsd na 4-ho-met

tolerantie 1p-lsd na 4-ho-met

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je bent 17 jaar oud, dus ik hoop dat je nog heel lang de tijd hebt om te trippen. Je hoeft dus niet 2 psychedelische trips in 1 week te maken.

Mijn advies zou zijn om donderdag 4-HO-MET te doen met die vriend. Daar zullen jullie hopelijk super van genieten en van onder de indruk zijn.

Verwerk die ervaring en doe de 1p-LSD pas een stuk later dan al 3 dagen daarna.
T
TripperBoiiiLid
01-01-2024, 00:00
#2
hey,
ik ben een man, leeftijd: 17, lengte: 180cm
ik heb aankomende zondag mijn eerste 1p-lsd trip op de planning staan dit is een 100 of 150 ug blotter. (dit is sws een van mijn eerste ervaringen met echte psychedelia) was dagelijkse blower en heb ervaring met xtc. een vriend vroeg mij om aankomende donderdag (3 dagen voor de 1p-lsd), 4-ho-met met mij te doen (dit zijn pellets van 20-25mg), ik vroeg mij af of ik dan tolerantie opbouw vanwege de 4ho-met, en zou dit dan ten koste gaan van een goede eerste 1p-lsd trip (minder heftig?)
ik ben benieuwd wat ervaren gebruikers hier over denken! (:
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#3
2 psychedelische trips in een paar dagen tijd. Los van tolerantie vraag ik mij sterk af of je dit uberhaupt moet willen!
Je hebt nog geen ervaring met psychedelica, dus je hebt ook nog geen besef wat het met je doet.
Ik zou adviseren: kies één van de twee ervaringen. Laat het daarna bezinken en bepaal dan pas wanneer je de volgende wil opdoen!
T
TripperBoiiiLid
01-01-2024, 00:00
#4
misschien spreek ik nu uit onwetendheid, maar zo'n trip duurt toch geen paar dagen op van bij te komen (geen kater toch?)... (5gram wiet 2 six pack bier en 2x xtc op een dag was normaal voor me)... of is dit in geen wereld te vergelijken met psychedelia? (ik begin nu met psychedelia aangezien ik mijn andere verslavingen redelijk onder controle heb en dit (zo goed als) niet verslavend is. en dus een soort van vervanging (lijkt me gezonder)
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik hoop eigenlijk dat andere ervaren trippers ook nog zullen reageren, want nu hoor je enkel mijn ervaringen.
Van een trip heb je inderdaad geen kater, maar kan mentaal wel behoorlijk intensief zijn waar je nog echt een hele tijd bezig kan zijn met het integreren van de ervaringen. Een trip kan ook allerlei verborgen zaken naar boven halen, wat extra intens kan zijn. Na die paar trips die ik heb gedaan had ik geen enkele keer de behoefte om dit binnen een paar weken opnieuw te doen (in tegenstelling tot xtc, wiet, alcohol, etc).

Je hebt ervaring met drugs, maar dit is echt op geen enkele wijze vergelijkbaar met een psychedelische trip qua ervaring.
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#6
Uit ervaring weet ik dat er wel tolerantie opgebouwd wordt als je na drie dagen weer gaat trippen.
In mijn geval deed ik eerst lsd en paar dagen erna 4-ho-met.
En van de 4-ho-met merkte ik dus niks meer,(zelfs na 3 pellets niet.)
Ja ik ging er een beetje wazig van zien, verder niks.
Wetenschappelijk kan ik het niet onderbouwen helaas.
Mijn advies is om er minimaal 2 tot 3 weken tussen te laten.
T
TripperBoiiiLid
01-01-2024, 00:00
#7
oke, ik heb pellets van 20mg, nou weet ik dit je er redelijk snel tollerantie voor opbouwt, zou ik dan een 20mg pellet nemen of kan ik beter een halve nemen? kan ik later nog een halve bijnemen? als ik het binnen een bepaalde tijd doe ofzo? want het zou ook heel erg lullig zijn als ik zowat niks zie/voel en niet bij kan nemen, riskeer dan liever 20mg (of zelfs 30), (wat zou ik kunnen verwachten van een 20mg 1ste trip, ga ik veel zien en is dat dan echt een sterke ervaring?, ook met me ogen open of alleen een beetje kleurtjes ofzo,?)
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het ligt een beetje aan je per
TripperBoiii zei:
oke, ik heb pellets van 20mg, nou weet ik dit je er redelijk snel tollerantie voor opbouwt, zou ik dan een 20mg pellet nemen of kan ik beter een halve nemen? kan ik later nog een halve bijnemen? als ik het binnen een bepaalde tijd doe ofzo?
Klik om te vergroten...
Ik ben zelf meestal voorzichtig een eerste keer met een nieuw middel en zou in dit geval dus 10mg doen, maar als je niet bang bent om een dosis van 20mg te nemen om meer garantie op een stevigere trip te hebben, kan je dat doen.

Bijnemen kan hiermee denk ik wel, als je niet teveel tijd tussen de eerste en tweede dosering laat. Maar het is met tryptamines wel effectiever om 1 dosis te nemen en te accepteren wat het oplevert. Het is ook lastig om te bepalen of je al op de (of een) piek zit in effecten en daarop te beslissen of je er meer bij neemt.

De subjectieve effecten van 10mg voor jou specifiek zijn niet goed te voorspellen. Er zit nogal veel variatie in de beleefde intensiteit van trips.
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hey TripperBoiii,

Met beide stofjes heb ik heel veel ervaring en ik kan je zeggen dat twee trips met 3 dagen ertussen inderdaad geen goed plan is. Je bouwt vrij snel tolerantie op en ik heb ook in de tijd dat ik erg regelmatig tripte altijd 7 dagen als minimum gehouden. Met 3 dagen ertussen gaat je tweede trip erg tegenvallen. En dat is puur uit wetenschappelijk oogpunt; als je te vaak tript, gaat het speciale randje eraf en wordt het niet leuk meer. Ook daarin spreek ik uit ervaring.

Om je andere vraag te beantwoorden: 20mg is een goede startdosis als je eerdere tripervaring hebt. De reports hierin zijn erg wisselend. Ik kan zelf op 10mg al een volwaardig tripje hebben terwijl anderen 40 of zelfs 60mg gebruiken. Je kan inderdaad wel bijnemen. Wij deden dit altijd na ongeveer 1,5 uur. Echter verleng je daarmee vooral je trip en versterk je deze niet echt, als je dat wilt moet je al eerder bijnemen. 4-HO-MET heeft een bijzonder snelle comeup, vaak begint het al na 15-20 minuten en begint de piek zelfs al na 40-50. Al je dus na een uur al voelt dat het niet hard genoeg is, kun je besluiten om dan direct bij te nemen. Wij namen altijd de helft van de startdosis bij.

Over visuals hoef je je geen zorgen te maken, daar is 4-HO-MET echt de absolute koning in. Zelfs op lage dosissen vind ik dat niets anders er aan kan tippen. Het heeft in mijn ogen wel een minder prettige bodyload en mentaal vind ik het vaak zwaarder dan bijvoorbeeld 1P-LSD. Maar als jij een leuk aangeklede kamer met LED strips hebt (of ander kleurenlicht) dan ga je echt een nieuwe wereld tegemoet. 1P-LSD is hierin iets minder extreem, maar als je niet je 4-HO-MET trip doet maar wel voor de 150ug 1P gaat, dan ga je ook zeker wat moois zien.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."