Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsThe day after.. Maagklachten tot en met!

The day after.. Maagklachten tot en met!

15 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
W
WausieDinosaurusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mevrouw Pløp zei:
Als dit de laatste tijd vaker gebeurt gebruik je misschien gewoon te vaak en te veel? Less is more, en zorg dat je voldoende lange pauzes neemt.

Zorg dat je gezond eet, probeer een gezond slaapritme aan te houden en je maag en darmen zo min mogelijk te belasten.

En als het niet lukt minder/minder vaak te gebruiken is het misschien tijd om hulp te zoeken :)
Klik om te vergroten...
Ik merk de laatste tijd inderdaad dat de weekenden dat ik niets gepland heb (die de laatste tijd toch vaker voorvallen dan anders) sneller geneigd ben om eens een paar lijntjes 3C en 2F te pakken om een beetje af te kunnen schakelen. Zeker omdat de mentale kater goed te doen is in de week erop ligt hier best wel wat risico om het níet te doen in de weekenden. Probleem is ook dat ik momenteel nog een voorraadje heb liggen wat het gemakkelijker maakt om in 't weekend toch nog ff wat te pakken.

Voldoende lange pauzes heb ik vaker gelezen, maar wat is dat in het geval van deze RC's? Doordat ik het mentaal namelijk totaal niet moeilijk heb achteraf vind ik dit dus moeilijk in te schatten. Iets wat bijv. met XTC wel heel goed is aan te voelen.
W
WausieDinosaurusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Helleuw! Vrijdagavond na het werk weer iets te gek gedaan.. de nacht begonnen met capsule 6-apb (succinate) 100mg, in de loop van de nacht nog eens 70mg en tegen de vroege ochtend nog eens 100mg. Daarbij nog in 't verloop afwisselend lijntjes 2F-DCK, 3-CMC en nog een klein beetje keta gepakt.

Nou merk ik de laatste tijd dat ik, als ik er klaar mee ben, moeilijk tot niet in slaap val, en als ik eenmaal in slaap val (meestal door totale uitputting) ik na een 2-tal uurtjes weer klaarwakker (maar nog steeds gebroken van vermoeidheid) ben. Dit gebeurd de laatste tijd dus vaker en word telkens heviger.

Wat er nu de laatste tijd ook bijgekomen is, is dat ik de dag na gebruik tot 3-4 dagen nadien ontzettende last heb van steken in de maagstreek die op hun beurt weer vervelende darmkrampen veroorzaken. Dokter heeft me nu omeprazol voorgeschreven die gelukkig vanaf dag 2 redelijk z'n werk begint te doen.

Nu ben ik benieuwd of iemand nog extra tips/maatregelen tegen deze vervelende bijwerkingen heeft? Voldoende rust pakken tussen het gebruik sowieso, I know, ik werk eraan 😅 Maar ben vooral benieuwd hoe jullie dit soort bijwerkingen op het moment zelf oplossen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
vind je het heel gek?
W
WausieDinosaurusLid
01-01-2024, 00:00
#4
MR_CHIP zei:
vind je het heel gek?
Klik om te vergroten...
Nee vind ik niet, maar dat is ook niet wat ik vraag 😅
Ik weet waar ik mee bezig ben, en ik weet dat dit niet erg verstandig is, ben ik me volledig van op de hoogte 😉
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#5
WausieDinosaurus zei:
Helleuw! Vrijdagavond na het werk weer iets te gek gedaan.. de nacht begonnen met capsule 6-apb 100mg, in de loop van de nacht nog eens 70mg en tegen de vroege ochtend nog eens 100mg. Daarbij nog in 't verloop afwisselend lijntjes 2F-DCK, 3-CMC en nog een klein beetje keta gepakt.

Nou merk ik de laatste tijd dat ik, als ik er klaar mee ben, moeilijk tot niet in slaap val, en als ik eenmaal in slaap val (meestal door totale uitputting) ik na een 2-tal uurtjes weer klaarwakker (maar nog steeds gebroken van vermoeidheid) ben. Dit gebeurd de laatste tijd dus vaker en word telkens heviger.

Wat er nu de laatste tijd ook bijgekomen is, is dat ik de dag na gebruik tot 3-4 dagen nadien ontzettende last heb van steken in de maagstreek die op hun beurt weer vervelende darmkrampen veroorzaken. Dokter heeft me nu omeprazol voorgeschreven die gelukkig vanaf dag 2 redelijk z'n werk begint te doen.

Nu ben ik benieuwd of iemand nog extra tips/maatregelen tegen deze vervelende bijwerkingen heeft? Voldoende rust pakken tussen het gebruik sowieso, I know, ik werk eraan 😅 Maar ben vooral benieuwd hoe jullie dit soort bijwerkingen op het moment zelf oplossen.
Klik om te vergroten...
Als dit de laatste tijd vaker gebeurt gebruik je misschien gewoon te vaak en te veel? Less is more, en zorg dat je voldoende lange pauzes neemt.

Zorg dat je gezond eet, probeer een gezond slaapritme aan te houden en je maag en darmen zo min mogelijk te belasten.

En als het niet lukt minder/minder vaak te gebruiken is het misschien tijd om hulp te zoeken :)
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
probeer anders een maagbeschermer ?
W
WausieDinosaurusLid
01-01-2024, 00:00
#7
MR_CHIP zei:
probeer anders een maagbeschermer ?
Klik om te vergroten...
Die omeprazol da'k nu van de dokter heb is denk ik een maagbeschermer, correct me if I'm wrong 🙂
Het nadeel van deze is nu idd dat die pas na dag 2 begint te werken
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
niet helemaal
Omeprazol is een generiek verkrijgbare maagzuurremmer en behoort net als esomeprazol, tot de zogenaamde protonpompremmers
W
WausieDinosaurusLid
01-01-2024, 00:00
#9
MR_CHIP zei:
niet helemaal
Omeprazol is een generiek verkrijgbare maagzuurremmer en behoort net als esomeprazol, tot de zogenaamde protonpompremmers
Klik om te vergroten...
Thanks! Good to know ✌️
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#10
WausieDinosaurus zei:
Ik merk de laatste tijd inderdaad dat de weekenden dat ik niets gepland heb (die de laatste tijd toch vaker voorvallen dan anders) sneller geneigd ben om eens een paar lijntjes 3C en 2F te pakken om een beetje af te kunnen schakelen. Zeker omdat de mentale kater goed te doen is in de week erop ligt hier best wel wat risico om het níet te doen in de weekenden. Probleem is ook dat ik momenteel nog een voorraadje heb liggen wat het gemakkelijker maakt om in 't weekend toch nog ff wat te pakken.
Klik om te vergroten...
Is er iemand in je omgeving die je drugs een tijdje kan bewaren? Of een kluis met tijdslot oid? En een mooi moment om je weekenden wat voller te plannen zodat de verleiding minder groot is?
WausieDinosaurus zei:
Voldoende lange pauzes heb ik vaker gelezen, maar wat is dat in het geval van deze RC's? Doordat ik het mentaal namelijk totaal niet moeilijk heb achteraf vind ik dit dus moeilijk in te schatten. Iets wat bijv. met XTC wel heel goed is aan te voelen.
Klik om te vergroten...
Vooral een heel erg onbekend terrein. Op de korte termijn, maar al helemaal op de lange termijn. Dat je geen schade "bewust" opmerkt, betekent niet dat het er niet is helaas.

Edit: alhoewel, je fysieke gesteldheid na gebruik lijkt me al een signaal dat de stofjes mogelijk schade aanbrengen. Take care!
W
WausieDinosaurusLid
01-01-2024, 00:00
#11
HappyMind zei:
Is er iemand in je omgeving die je drugs een tijdje kan bewaren? Of een kluis met tijdslot oid? En een mooi moment om je weekenden wat voller te plannen zodat de verleiding minder groot is?

Vooral een heel erg onbekend terrein. Op de korte termijn, maar al helemaal op de lange termijn. Dat je geen schade "bewust" opmerkt, betekent niet dat het er niet is helaas.

Edit: alhoewel, je fysieke gesteldheid na gebruik lijkt me al een signaal dat de stofjes mogelijk schade aanbrengen. Take care!
Klik om te vergroten...
Denk idd dat ik het bij een familielid ga achterlaten waarvan ik weet dat het daar in goede handen is. Weekenden was ik vaak nog aan het hobby'en in de zaak van een goeie vriend, maar door de crisis is het daar momenteel ook allemaal ff wat kalmer.

Dat is echt het grote nadeel aan RC's, dat er zeker op lange termijn zo weinig over bekend is. Zoals eerder vermeld merk ik dat de mentale bijwerkingen met RC's er amper zijn waardoor ik momenteel liever voor RC's kies dan de OG stims 😅

Ik denk dat ik zo ff richting dat familielid ga, beter nu dan later, want van uitstel komt uiteindelijk toch alleen maar afstel.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#12
WausieDinosaurus zei:
Zoals eerder vermeld merk ik dat de mentale bijwerkingen met RC's er amper zijn
Klik om te vergroten...
Dat had ik ook eerder, maar geloof me die zullen er vroeg of laat komen en ga je kapot aan. Je bent nu nog op tijd dus bespaar jezelf die ellende.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#13
WausieDinosaurus zei:
Ik merk de laatste tijd inderdaad dat de weekenden dat ik niets gepland heb (die de laatste tijd toch vaker voorvallen dan anders) sneller geneigd ben om eens een paar lijntjes 3C en 2F te pakken om een beetje af te kunnen schakelen. Zeker omdat de mentale kater goed te doen is in de week erop ligt hier best wel wat risico om het níet te doen in de weekenden. Probleem is ook dat ik momenteel nog een voorraadje heb liggen wat het gemakkelijker maakt om in 't weekend toch nog ff wat te pakken.

Voldoende lange pauzes heb ik vaker gelezen, maar wat is dat in het geval van deze RC's? Doordat ik het mentaal namelijk totaal niet moeilijk heb achteraf vind ik dit dus moeilijk in te schatten. Iets wat bijv. met XTC wel heel goed is aan te voelen.
Klik om te vergroten...
Na hoogmoed komt de val.

Door zovaak stimulanten te gebruiken leen je steeds wat energie, dat betaal je ergens met rente terug.

Je maag en darmklachten lijken me héél duidelijke signalen dat je lijf zegt "hey klojo, kappen nou". Luister daarnaar!
W
WausieDinosaurusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nu bij mams, de zakjes gaan hier ff achter slot en grendel. Ik wilde mijn pauze nemen als alles op was, maar denk idd dat het nu al hoog tijd is om een pauze te pakken
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#15
WausieDinosaurus zei:
Nu bij mams, de zakjes gaan hier ff achter slot en grendel. Ik wilde mijn pauze nemen als alles op was, maar denk idd dat het nu al hoog tijd is om een pauze te pakken
Klik om te vergroten...
Yesss goed om te lezen, topper! Heb je nagedacht over hoe die pauze eruit gaat zien?
W
WausieDinosaurusLid
01-01-2024, 00:00
#16
HappyMind zei:
Yesss goed om te lezen, topper! Heb je nagedacht over hoe die pauze eruit gaat zien?
Klik om te vergroten...
Ik denk voorlopig het gebruik ff terugschroeven naar 1x per maand. Langs mams om de dingetjes dat ik dan wil gaan doen afwegen ipv alles mee naar huis te pakken zodat ik er ook niet in dat weekend unlimited aan kan 😅

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."