#1
Dag drugsforum,
Lange tijd niets geplaatst, en vroeg mij af of dit het juiste sub-forum ook was.
Afgelopen weekend ben ik een klein beetje geschrokken van het gedrag van een goede vriend van mij. Ik kreeg een bericht met vage vragen over muziek en vroeg voor de grap wat hij genomen had alleen thuis. Hij heeft truffels gebruikt en had nog een gratis sample van 3-CMC liggen wat hij gebruikt heeft. Op zich geen probleem, alleen heeft hij hartproblemen / chronische hartklachten.
Hier schrok ik heel erg van, zeker aangezien ik meerdere malen aangegeven heb dat van 3-CMC niet heel veel bekend is (niet eens een volledige PsychonautWiki) en catithone drugs een belasting op het hart zijn. Echter heeft hij niet geluisterd naar advies en dit alleen thuis alsnog genomen. Na dit bericht heb ik echt de hele avond 'stand-by' gestaan mocht er iets gebeuren.
Waar ik mee zit is de confrontatie, ik gebruik af en toe ook wel eens drugs, maar veel veiliger en in mindere mate. In het verleden heeft hij ook al combo's gedaan waarin hij psychedelica veel te hoog gedoseerd heeft en problemen hiermee heeft gehad. Bij het confronteren wordt gezegd dat ik hem aan de drugs geholpen heb. Dit klopt we hebben ook wel eens samen getript op LSD / Paddo's, dit was ook inderdaad een van zijn eerste keren omdat ik al ervaren was.
Ik voel mij dus redelijk schuldig over het gebruik wat nu plaatsvindt. Daarnaast vind ik het zorgwekkend aangezien hier gewoon echt serieuze gezondheidsklachten uit voort kunnen komen en het advies van mij genegeerd wordt.
Hebben jullie vergelijkbare situaties waar jullie wel eens tegen aan gelopen zijn? Hoe hebben jullie het erover gehad met die persoon? Maak ik mij te veel zorgen om niks?
Alvast heel erg bedankt!
Lange tijd niets geplaatst, en vroeg mij af of dit het juiste sub-forum ook was.
Afgelopen weekend ben ik een klein beetje geschrokken van het gedrag van een goede vriend van mij. Ik kreeg een bericht met vage vragen over muziek en vroeg voor de grap wat hij genomen had alleen thuis. Hij heeft truffels gebruikt en had nog een gratis sample van 3-CMC liggen wat hij gebruikt heeft. Op zich geen probleem, alleen heeft hij hartproblemen / chronische hartklachten.
Hier schrok ik heel erg van, zeker aangezien ik meerdere malen aangegeven heb dat van 3-CMC niet heel veel bekend is (niet eens een volledige PsychonautWiki) en catithone drugs een belasting op het hart zijn. Echter heeft hij niet geluisterd naar advies en dit alleen thuis alsnog genomen. Na dit bericht heb ik echt de hele avond 'stand-by' gestaan mocht er iets gebeuren.
Waar ik mee zit is de confrontatie, ik gebruik af en toe ook wel eens drugs, maar veel veiliger en in mindere mate. In het verleden heeft hij ook al combo's gedaan waarin hij psychedelica veel te hoog gedoseerd heeft en problemen hiermee heeft gehad. Bij het confronteren wordt gezegd dat ik hem aan de drugs geholpen heb. Dit klopt we hebben ook wel eens samen getript op LSD / Paddo's, dit was ook inderdaad een van zijn eerste keren omdat ik al ervaren was.
Ik voel mij dus redelijk schuldig over het gebruik wat nu plaatsvindt. Daarnaast vind ik het zorgwekkend aangezien hier gewoon echt serieuze gezondheidsklachten uit voort kunnen komen en het advies van mij genegeerd wordt.
Hebben jullie vergelijkbare situaties waar jullie wel eens tegen aan gelopen zijn? Hoe hebben jullie het erover gehad met die persoon? Maak ik mij te veel zorgen om niks?
Alvast heel erg bedankt!