Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2fma gebruik gaat lekker maar heb wel vragen

2fma gebruik gaat lekker maar heb wel vragen

15 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
T
Turk66Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja we hadden het over 2fma idd maar was wel interessant artikel
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
OtherShore zei:
Vond het erg interessant, maar we hadden het over 2-fma, toch? Of mis ik iets?
Klik om te vergroten...
Oh shit gvd 😂
T
Turk66Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Goed verhaal, verkeerde drug 😅
Klik om te vergroten...
Hahahaha maar zijn met zn alle alsnog weer wat wijzer geworden
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Turk66 zei:
Ja we hadden het over 2fma idd maar was wel interessant artikel
Klik om te vergroten...
Goed verhaal, verkeerde drug 😅
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Goed verhaal, verkeerde drug 😅
Klik om te vergroten...
Snap ik ook meteen de gelijkenis in receptor-affiniteit. Ik vond het al opmerkelijk, maar kennelijk had ik alsnog niet door dat ik zaken aan het verhaspelen was.
T
Turk66Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Nou de 2fma rit is zowat voorbij maar ik haat het altijd dat ik zo een last heb aan het eind van mn nek waardoor ik koppijn krijg pffff
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#7
OtherShore zei:
Vond het erg interessant, maar we hadden het over 2-fma, toch? Of mis ik iets?
Klik om te vergroten...
Je mist een dubbele dosis 2fma, dan klopt het artikel vast wel.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#8
Turk66 zei:
Nou de 2fma rit is zowat voorbij maar ik haat het altijd dat ik zo een last heb aan het eind van mn nek waardoor ik koppijn krijg pffff
Klik om te vergroten...
Wat doe je wanneer je gebruikt hebt? Ik heb een hele tijd rug en nekklachten gehad wanneer ik andere stimulanten gebruikt had maar ik kwam erachter dat het niet per se de drug was. Ik heb niet zo'n goede houding bij het zitten (helemaal onderuit gezakt enzo) en normaal heb ik daar geen last van maar wanneer ik gebruikt had dan zat ik heel lang zo zonder wat te doen behalve geobsedeerd naar m'n scherm staren. Had dat helemaal niet door tot ik een tijdje stopte met gamen en ik ineens bijna geen last meer had.

In ieder geval helpt het om in beweging te blijven wanneer je gebruikt hebt en af en toe een beetje je rug en nek te stretchen als je al weet dat je last gaat krijgen, en een warme douche die straal tijdje op je nek richten.
D
DruggersLid
01-01-2024, 00:00
#9
StraatPiraat zei:
Wat doe je wanneer je gebruikt hebt? Ik heb een hele tijd rug en nekklachten gehad wanneer ik andere stimulanten gebruikt had maar ik kwam erachter dat het niet per se de drug was. Ik heb niet zo'n goede houding bij het zitten (helemaal onderuit gezakt enzo) en normaal heb ik daar geen last van maar wanneer ik gebruikt had dan zat ik heel lang zo zonder wat te doen behalve geobsedeerd naar m'n scherm staren. Had dat helemaal niet door tot ik een tijdje stopte met gamen en ik ineens bijna geen last meer had.

In ieder geval helpt het om in beweging te blijven wanneer je gebruikt hebt en af en toe een beetje je rug en nek te stretchen als je al weet dat je last gaat krijgen, en een warme douche die straal tijdje op je nek richten.
Klik om te vergroten...
Ik heb dat ook in de nek (en schouders)! Wanneer je drugs gebruikt ga je altijd last hebben van je grootste stress punten in je lichaam.
T
Turk66Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Op dit moment (terwijl ik dit aan het typen ben) heb ik 4 pillen 2FMA(50mg per pil dus), verspreid
over 11 uurtjes tijd, ingenomen voor recreatief gebruik en om lekker hyped/energiek te kunnen blijven voor de avond. Ik merk nu dus dat ik best wel lang aan het typen ben en nog steeds niet bij mijn vraag ben gekomen dus het werkt nog zeker lekker door omdat ik maar blijf typen haha :grin:

Mijn vraag is:
Wat voor receptoren in je hersenen put 2FMA allemaal uit?
Enige ervaring die ik heb met harddrugs zijn MDMA en coke.
Ik weet dat met MDMA bijvoorbeeld de serotoninegehalte in je hersenen worden uitgeput en dat je ook moet uitkijken met teveel water drinken e.d.(is dat ook zo met 2FMA vraag ik me af terwijl ik dit nu aan het bedenken en tegelijkertijd aan het typen ben). Ik merk ook op het moment wanneer ik het toilet bezoek voor een kleine boodschap, dus niet de grote boodschap maar echt specifiek de kleine, mijn blaas (om het even netjes te houden) niet in één keer leeg is als ik denk dat ik klaar ben maar dus nog steeds moet gaan blijven zitten op het toilet om nog te moeten doordrukken voordat het echt klaar en leeg is. Hebben andere gebruikers van dit spul dat ook want met MDMA gaat je toiletbezoek wel lastig maar als het klaar is dan is het ook klaar wat met 2FMA dus hierbij niet het geval is bij mij. Let me know want ben echt benieuwd of dit normaal is en herkenbaar.
Merk namelijk wel dat ik dus best een droge mond heb en het idee heb dat ik aan het uitdrogen ben maar wil niet de risico lopen om teveel aan vocht in te nemen maar ook dus niet het risico om uit te drogen. Weet dus niet zo goed welke van de twee ik moet aanhouden.

Nog een laatste vraag en dan hou ik echt op met mijn ellenlange bericht met vragen:grin:
Wat is erg handig om te doen, de dagen na gebruik, om uitputting en eventuele katers te bestrijden? Denk met deze vraag bijvoorbeeld aan bepaalde vitamines aanvullen, even een poosje de alcohol laten staan, goede beweging en structuur aanhouden etc.

Erg bedankt alvast voor de reacties (die ik graag tegemoet zie komen) en de moeite te nemen om dit berichtje volledig te lezen:grin:

P.s.
Ik snap dat er niet op elke vraag een duidelijk antwoord is omdat het een RC is maar ben dus dan wel benieuwd wat voor oplossing of argument een ander 2FMA gebruiker dan heeft qua ervaring.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik denk dat 2fma niet heel v
.i
vloed h6
T
Turk66Lid
01-01-2024, 00:00
#12
StraatPiraat zei:
Ik denk dat 2fma niet heel v
.i
vloed h6
Klik om te vergroten...
Ik snap niet precies wat je bedoelt en hebt geschreven haha:grin:
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
2-fma wordt gezien als een een dopamine en noradrenaline releaser, maar er is niet veel bekend over de risico’s. De symptomen die je beschrijft (blijvende aandrang om te plassen, droge mond) zijn bekende bijwerkingen van stimulanten.

Turk66 zei:
Wat is erg handig om te doen, de dagen na gebruik, om uitputting en eventuele katers te bestrijden?
Klik om te vergroten...
Gezond, gevarieerd eten. Genoeg rust. Dat levert je meer op dan supplementen 😉
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Turk66 zei:
Op dit moment (terwijl ik dit aan het typen ben) heb ik 4 pillen 2FMA(50mg per pil dus), verspreid
over 11 uurtjes tijd, ingenomen voor recreatief gebruik en om lekker hyped/energiek te kunnen blijven voor de avond. Ik merk nu dus dat ik best wel lang aan het typen ben en nog steeds niet bij mijn vraag ben gekomen dus het werkt nog zeker lekker door omdat ik maar blijf typen haha :grin:

Mijn vraag is:
Wat voor receptoren in je hersenen put 2FMA allemaal uit?
Klik om te vergroten...
Receptoren worden hopelijk niet uitgeput (want dan is er sprake van neurotoxiciteit). Helaas is dat wel waarschijnlijk. Maar ik denk dat je bedoelt welke receptoren geactiveerd worden. Want dat is relevant voor de drug-effecten :nerd:

Ik heb even een review erbij gepakt, en dit zijn grofweg de bevindingen:

4-FMA activeert dopamine-receptoren minder sterk dan MDMA.
4-FMA is een iets sterkere serotonine releaser dan MDMA
4-FMA is een iets sterkere dopamine releaser dan MDMA
4-FMA is een iets minder sterke noradrenaline releaser dan MDMA
4-FMA is een sterkere noradrenaline re-uptake inhibitor dan MDMA
4-FMA is een veel sterkere dopamine re-uptake inhibitor dan MDMA
4-FMA is een minder sterke serotonine re-uptake inhibitor dan MDMA.

Dat alles tesamen leidt ertoe dat het effect van 4-FMA zich overwegend dopamine-receptoren activeert. Terwijl het effect van MDMA meer gebalanceerd is tussen serotonine, dopamine en noradrenaline.

Overigens spelen er ook andere receptoren een rol, zeker bij MDMA. Maar die zijn in het geval van 4-FMA niet onderzocht.
pubmed.ncbi.nlm.nih.gov

Monoamine transporter and receptor interaction profiles of novel psychoactive substances: para-halogenated amphetamines and pyrovalerone cathinones - PubMed

The pharmacology of novel psychoactive substances is mostly unknown. We evaluated the transporter and receptor interaction profiles of a series of para-(4)-substituted amphetamines and pyrovalerone cathinones. We tested the potency of these compounds to inhibit the norepinephrine (NE), dopamine...
pubmed.ncbi.nlm.nih.gov pubmed.ncbi.nlm.nih.gov

(Staar je overigens niet blind op zulk onderzoek. Want er zijn best wat beperkingen. Zo neem je als het goed is niet dezelfde dosis 4-FMA als MDMA, terwijl het onderzoek wel op vergelijkbare doseringen is gebaseerd. Daarnaast kan de drug zich in het menselijk lichaam anders gedragen dan in ratten, muizen, of reageerbuisjes. Receptor-affiniteit staat daarom niet gelijk aan drug-effecten. Maar betere indicatoren dan receptor-affiniteit hebben we simpelweg niet.)

Turk66 zei:
Enige ervaring die ik heb met harddrugs zijn MDMA en coke.
Ik weet dat met MDMA bijvoorbeeld de serotoninegehalte in je hersenen worden uitgeput en dat je ook moet uitkijken met teveel water drinken e.d.(is dat ook zo met 2FMA vraag ik me af terwijl ik dit nu aan het bedenken en tegelijkertijd aan het typen ben). Ik merk ook op het moment wanneer ik het toilet bezoek voor een kleine boodschap, dus niet de grote boodschap maar echt specifiek de kleine, mijn blaas (om het even netjes te houden) niet in één keer leeg is als ik denk dat ik klaar ben maar dus nog steeds moet gaan blijven zitten op het toilet om nog te moeten doordrukken voordat het echt klaar en leeg is. Hebben andere gebruikers van dit spul dat ook want met MDMA gaat je toiletbezoek wel lastig maar als het klaar is dan is het ook klaar wat met 2FMA dus hierbij niet het geval is bij mij. Let me know want ben echt benieuwd of dit normaal is en herkenbaar.
Klik om te vergroten...
Eigenlijk alle stimulerende middelen verhogen de spierspanning van gladde spierweefsels. Dat zijn spieren die onbewust worden aangestuurd. Voor het plassen is dat relevant, want de bekkenbodemspier blijft daardoor meer gespannen, waardoor het lastiger is om te plassen. Bij sommige stimulerende drugs speelt dit effect sterker dan bij andere middelen. Zo klagen vooral gebruikers van 3-MMC over moeite met plassen.
Turk66 zei:
Nog een laatste vraag en dan hou ik echt op met mijn ellenlange bericht met vragen:grin:
Wat is erg handig om te doen, de dagen na gebruik, om uitputting en eventuele katers te bestrijden? Denk met deze vraag bijvoorbeeld aan bepaalde vitamines aanvullen, even een poosje de alcohol laten staan, goede beweging en structuur aanhouden etc.
Klik om te vergroten...
1. Niet te veel 4-FMA nemen
2. Niet te lang doorgaan zonder slapen
3. Eten en drinken terwijl je nog onder invloed bent
4. Zo snel mogelijk je slaapritme proberen te herstellen
5. Vers, gezond, en gevarieerd eten met veel vezels. Vitamine-supplementen zijn niet nodig als je gezond eet.
6. Actief blijven als de drugs zijn uitgewerkt (en je hebt geslapen)
7. Minimaal 3 maanden wachten voordat je weer een stimulerende drug neemt
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#15
Turk66 zei:
Ik snap niet precies wat je bedoelt en hebt geschreven haha:grin:
Klik om te vergroten...
Ik zat ondertussen een intense race op Trackmania te rijden, dat zal het wel zijn. Ik denk dat ik probeerde te zeggen dat ik niet verwacht dat 2fma veel invloed heeft op serotonine.
Denk ik.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Ik heb even een review erbij gepakt, en dit zijn grofweg de bevindingen
Klik om te vergroten...
Vond het erg interessant, maar we hadden het over 2-fma, toch? Of mis ik iets?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."