Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3mmc: hoe verslavend?

3mmc: hoe verslavend?

28 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben zelf niet zo verslavingsgevoelig met drugs. Paar weken geleden 2 gram 3mmc besteld via internet en met mijn vriendin geprobeerd.

Ik heb samen met haar 150mg + 100mg + 75mg geslikt.
Effect was wel grappig. Bedenk je XTC. Alleen dan is de liefde iets minder overstromend intens. Waar bij XTC je aan het einde van je zin al weer kwijt ben waar je het over heb, ben je bij 3mmc zeer helder gezien het ook wat stimulerend is. We konden echt praten met zijn 2en niet normaal. En doordat je toch zeer liefdevol word van het middel kun je ook echt ieder onderwerp bespreken zonder dat er iemand boos word.

Ik wou wel bij nemen, maar minder dan bij XTC. Waar ik bij XTC vaak wel snel 4 keer op een avond neem was ik met 3mmc bij de 3de keer al soort van aan het twijfelen of ik er nog wel zin in had.

De dip de dag erna was vrij mild. Beetje futloos.

Snuiven heb ik niet gedaan want dat is kut. Ik heb ook geen behoefte om het spoedig nog een keer te doen. Ik vind persoonlijk de drug niet interessant genoeg en zou liever dan XTC nemen.

De rest van de 2gram legt ergens in een kast. :P
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Waterkan01 zei:
rol. Daarom mijn vraag; hoe verslavend is dit spul nou echt?
Klik om te vergroten...
Dat is voor elk persoon verschillend. De ene vind er geen reet aan, een ander snuffelt 19,5 gram op in 1,5 week tijd, tja...

Het is biet zo dat je na 1x 3mmc gebruiken meteen verslaafd eraan bent. Het gevaar van 3mmc (in het begin) is de kater, beter gezegd, het gebrek aan een kater.
bijv: weekend 1 gebruik je 200mg op een avond en heb je de volgende dagen nauwelijks een kater gevoel.
Gebruik je het weekend daarop weer, hetzelfde verhaal, en zo een x aantal weekenden na elkaar.
Na bepaalde tijd begint de kater toch wel voelbaar te worden en dat kan 2 kanten opgaan (in mijn beleving)
Het kater gevoel kan je als negatief ervaren en ervoor zorgen dat je er van schrikt of het kater gevoel geeft een effect dat je eigenlijk helemaal niet erg vind.

maargoed, ondertussen zijn we 2 maanden verder en is er elk weekend 3mmc gebruikt en is het een gewoonte geworden om dat in het weekend te toen. Blablabala enz enz

Als je er netjes 2 a 3 maanden tussen houd en geen grammen per weekend gebruikt zie ik het kwaad niet.
note: behalve dat het een RC is waar de lange termijn effecten nog niet van bekend zijn.
B
BuffelaartjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zeelanddude zei:
Dat is voor elk persoon verschillend. De ene vind er geen reet aan, een ander snuffelt 19,5 gram op in 1,5 week tijd, tja...
Klik om te vergroten...

Volledig eens met dit , ik heb immers wel 4-MMC gebruikt (grote broertje) maar nog nooit 3-MMC kan ik er vanaf blijven? Ja gemakkelijk. Het is meer mentaal en het ligt meer aan je eigen of dat je er vanaf kunt blijven.

Zelf zeg je dat je cocaïne soms doet , daar ligt het nu ook echt maar aan of dat je daar verslaving gevoelig voor bent of het te leuk vind om te gebruiken en de consequenties achter laat , dat is met alle drugs inclusief alcohol.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Is inderdaad voor iedereen anders. Ik heb zelf helemaal geen moeite om 3-MMC te weerstaan, heb er best wel wat van in huis maar gebruik het maar zeer sporadisch.

Maar als je denkt dat je er gevoelig voor bent zou ik er wel bij wegblijven. Toch veel mensen die eraan verslaafd raken.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik denk dat je verschil moet maken tussen verslaving en cravings.

3MMC staat erom bekend dat je telkens blijft bijpakken tot het op is. Met XTC heb je na een tijd je serotonine uitgeput, bijpakken heeft geen zin meer. Met 3MMC dus wel.

Mocht het uit de hand lopen spoel het dan snel door zodat je niet 1 gram op een avond erdoorheen jaagt.

Verslaving is de vraag of je het weer gaat bestellen of niet...dat hangt echt van je persoonlijkheid af.
Maar als je 3MMC gebruikt ben je niet direct (fysiek) verslaafd.
Ik ben nog niemand tegengekomen die maar 1 lijntje/rondje 3MMC deed.
Acute cravings dus gegarandeerd.


Als je het niet te bont maakt, kan je een benzo nemen voor de nacht.
Gooi de dag daarop alles weg en bestel niet bij.
Eigenlijk moet je het behandelen als MDMA..puur vanwege verslavingsrisico..niet elke week dus.
T
TaktakLid
01-01-2024, 00:00
#6
Voor mij persoonlijk, zeer verslavend.

In huis hebben = gebruiken. Tot alles op is, vaak dagenlange binges zonder slaap.

Heb dit spul misbruikt van oktober tot februari.
Ik had al vrij snel tolerantie. Nadien gingen de aantallen die in men neus vlogen enkel omhoog.

Ik heb dit met geen enkel andere gebruikte/geprobeerde dope ervaren. Niet met coke, speed, ketamine. ...
Die laatste twee zijn dan ook bv. totaal mijn ‘ding’ niet of zijn er verschillende drempels om er niet aan verslaafd te geraken.
Maar dat is dan weer bij iedereen anders.

Bij 3-mmc had ik geen drempels.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb er geen moeite mee om het te laten liggen. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik in deze tijd ook weinig borrels of andere gelegenheden heb waarbij ik zou willen gebruiken.
W
Waterkan01Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat een reacties al, bedankt!! De conclusie is dus: hangt van de persoon af. Weet ik het eigenlijk alsnog niet, haha. Maar het ligt hier in de la, dus ik ga het binnenkort sowieso een keer proberen en dan moet ik zelf maar oordelen.

Laatste keer dat ik xtc gebruikte is trouwens een maand geleden. Hoe lang zouden jullie aanraden nog te wachten met 3mmc gebruiken?
M
MegadudeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Een maand is wel genoeg. 3mmc is toch veel lichter op je serotonine systeem. XTC ramt en perst alles echt eruit. BK-EBDP was trouwens daarin nog veel erger. Echt heel leuk, en je kunt lang doorgaan, maar wat een enorme dip. Echt niet normaal meer. Woog voor mij gewoon niet op, voor de leut die je dan hebt. 3mmc is een pak rustiger daarin.

Ik vind 3mmc trouwens helemaal niet verslavend. Ja, je moet even 1 craving weerstaan. En beetje slim zijn met de wetenschap dat alle drugs lichaamseigen stoffen gebruiken. Voor de rest is 3mmc geweldig. Snel werkend, korte duur, geen dip, eigenlijk helemaal van nu.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."