15:00:
Mijn zweet ruikt zo vies en ik merk al hier en daar vernauwing van de aderen.
20:00:
Ik pak mijn werktas voor morgen alvast in en neem het laatste beetje bij. Spieren staan aardig op spanning en kaken aardig strak.
Wel een erg angstig gevoel van 4-MPD.
Het zweten herken ik ook wel. Maar vooral de vasoconstrictie van dit middel is bizar erg aanwezig inderdaad, zelfs op kleine/lage doseringen merkte ik dit al goed vergeleken met andere middelen. De spanning die je ervaart op je spieren en kaken merkte ik ook enorm, normaal ga ik van MDMA het meest kaakschaatsen en met Speed vooral na x aantal dosering doorpakken. Bizar eigenlijk hoeveel impact dit middel op je lichaam heeft qua stimulatie.
Dat angstige gevoel, wanneer ervaarde je dat het meest? Ik mijn tripreport die ik gisteren had geschreven beschrijf ik eigenlijk de high van dit middel in 3 fases:
Fase 1 (de rush/euforie en overige positieve effecten)
Dit duurde bij mij ongeveer 15-30min merkbaar, waarnaar het langzaam afnam.
Fase 2 (de angst/paranoia/onrust)
Deze fase komt vrijwel langzaam maar zeer aanwezig de gehele trip overnemen na ongeveer 30-60min als de overvloed van niveaus aan Dopamne, Norefedrine en Serotonine afnemen. Je brein probeert de gehele overvloed te herestellen en ik denk dat dit middel de niveaus zo hard en snel doen stijgen en vervolgens geen tijd genoeg heeft om de overvloed te herstellen en je daardoor dus met een flink te kort zit, wat niet zo snel hersteld kan worden.
Fase 3 (de nastimulatie)
Nadat de neurotransmitters weer een beetje bij zin zijn en de tijd hebben gehad om zich te herstellen (ongeveer 60-120min na fase 2) ervaar je grotendeels alleen nog de lichamelijke nastimulatie en deze vind ik ook nog wel vrij hevig en aanwezig, het kaakschaatsen, onrustig lichaam, etc.
Op een gegeven moment met een aantal keer bijpakken werd Fase 1 steeds korter en minder effectief, maar Fase 2 kwam steeds sneller en zelfs sterker terug. Ervaarde jij dit ook op deze manier?
Eindconclusie? Geschikt voor festival gebruik ongeschikt voor een avondje stappen?
Zaterdag een festival twijfel om nog wat te bestellen🙂
Ik denk dat dit eerder een middel is voor in de kroeg, thuisfeestje of chilling dan op een festival. Positieve effecten zijn merkbaar kort, zoals gewend bij 3-MMC en 3-CMC, waardoor je constant cravings krijgt om bij te pakken. En vaak vanaf 2-3x bijgepakt te hebben komen er vrij snel en merkbaar angstige en onrustige effecten de hoek om zetten en dat lijkt mij persoonlijk niet chill voor op een festival haha.
yoo weet iemand op welke receptoren 4 mpd werkt, dus is t hoog in serotonine of veel dopamine? edit als het hoog in serotonine is kan ik de lul zijn want heb zojuist ook nog wat o dsmt mee gesnoept edit 2: zo te horen, hoort misselijkheid er bij en ligt het dus niet aan mij
Ik geloof (en voor mijn gevoel) dat het sterker de Dopamine en Norefedrine neurotransmitters aantast dan Serotonine zoals bij NEP. Maar aangezien er echt bar weinig over dit middel te vinden is en uiteraard weinig onderzoek over is blijft het de vraag wat het daadwerkelijk doet en hoeveel.