Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDeschloroetizolam of een andere slaapbenzo?

Deschloroetizolam of een andere slaapbenzo?

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
A
AntibenzLid
01-01-2024, 00:00
Beste mede DF leden,

Ik vroeg mij af of Deschloroetizolam alleen een slaapmiddel is. Want ik zoek niet iets voor de angsten. Vanwege een verleden met angstproblemen. Sederend of spier ontspannend is helemaal oké. Euforisch ook. En met een beetje onderzoek kwam ik bij deze rc?
Eentje die wat sedeert en uiteindelijk je goed in slaap van kan vallen. En waarbij je de volgende dag niet de hele dag Suf ben.
dat ben ik wel van de bromazolam,pyrazolam en flubromazolam.
iemand ervaring ermee?

Of andere rc adviezen hiervoor?

(ik heb geen zin in advies over de gevaren van benzo etc. Ik zit ook in behandeling daarvoor) en er wordt binnenkort ook iets mee gedaan maar ter overbrugging zoek ik een goede inslaper en doorslaper
_
_shikantazaLid
Antibenz zei:
Beste mede DF leden,

Ik vroeg mij af of Deschloroetizolam alleen een slaapmiddel is. Want ik zoek niet iets voor de angsten. Vanwege een verleden met angstproblemen. Sederend of spier ontspannend is helemaal oké. Euforisch ook. En met een beetje onderzoek kwam ik bij deze rc?
Eentje die wat sedeert en uiteindelijk je goed in slaap van kan vallen. En waarbij je de volgende dag niet de hele dag Suf ben.
dat ben ik wel van de bromazolam,pyrazolam en flubromazolam.
iemand ervaring ermee?

Of andere rc adviezen hiervoor?

(ik heb geen zin in advies over de gevaren van benzo etc. Ik zit ook in behandeling daarvoor) en er wordt binnenkort ook iets mee gedaan maar ter overbrugging zoek ik een goede inslaper en doorslaper
Klik om te vergroten...
Bespreken met je arts.
A
AntibenzLid
_shikantaza zei:
Bespreken met je arts.
Klik om te vergroten...
Bedankt, is in volle gang. Voor nu graag advies over evt een goede rc benzo. Als alleen inslaper. Wordt binnenkort goed geholpen is ook om een korte tijd te overbruggen
F
Fisherman's friendLid
Antibenz zei:
Bedankt, is in volle gang. Voor nu graag advies over evt een goede rc benzo. Als alleen inslaper. Wordt binnenkort goed geholpen is ook om een korte tijd te overbruggen
Klik om te vergroten...
Zoals je ziet zijn er geen adviezen over een goede benzo.
Naar de huisarts gaan was het beste advies.
Doe het hiermee en wees niet zo hardleers.
Als je een nieuweling was geweest dan oke ,maar je bent geen nieuweling hier toch?
Je bent al eens gruwelijk de fout in gegaan en nu ben je weer hier, vragen om manieren die onverantwoord zijn om je problemen aan te pakken.

Naar mijn mening zijn rc benzo's ook niet om in te slapen of om door te slapen.
En als je genoeg neemt dat je er van in slaap valt dan heb je ook zoveel binnen dat je er een tijd suf van bent.
A
AntibenzLid
Fisherman's friend zei:
Zoals je ziet zijn er geen adviezen over een goede benzo.
Naar de huisarts gaan was het beste advies.
Doe het hiermee en wees niet zo hardleers.
Als je een nieuweling was geweest dan oke ,maar je bent geen nieuweling hier toch?
Je bent al eens gruwelijk de fout in gegaan en nu ben je weer hier, vragen om manieren die onverantwoord zijn om je problemen aan te pakken.

Naar mijn mening zijn rc benzo's ook niet om in te slapen of om door te slapen.
En als je genoeg neemt dat je er van in slaap valt dan heb je ook zoveel binnen dat je er een tijd suf van bent.
Klik om te vergroten...
Fase van huisarts al wel gepasseerd denk dat ik over enkele weken wordt opgenomen. En ik weet het is ontverantwoord maar ik probeer wel informatie te zoeken en te kijken wat een middel is wat een beetje veilig/oké is.

Rc benzos zijn multi functionieel vind ik. Maar vooral angstremmend. En dat is wat Ik niet zocht, en hoopte op adviezen om op een nog zo verantwoordelijke (mogelijk) en ook minst schadelijk manier na mijn opname toe te leven qua benzos.
N
Neo-ShulginistLid
Antibenz zei:
En ik weet het is ontverantwoord maar ik probeer wel informatie te zoeken en te kijken wat een middel is wat een beetje veilig/oké is.
Klik om te vergroten...
Het probleem is niet zozeer het middel, maar het probleem is dat van alle rc-benzo's te weinig informatie is om er goed mee om te kunnen gaan. Voor benzo's zijn dingen als halfwaardetijd en relatieve dosis in verhouding tot diazepam heel belangrijk. Daarmee kun je namelijk inschatten hoeveel je moet nemen, en hoe snel of langzaam je moet afbouwen. Dat soort informatie is dus niet beschikbaar bij rc-benzo's. Het resultaat is dat je makkelijk te veel neemt, waardoor je veel bijwerkingen en ontwenningsverschijnselen kunt ervaren.

Daar komt bij dat de pillen die rc-vendors verkopen niet erg betrouwbaar zijn in de dosis. De ene keer kan er veel meer in een pil zitten dan de andere keer. Ook dat kan leiden tot veel problemen. Daarnaast stoppen rc-vendors dikwijls expres een veel te hoge dosis in hun pillen, zodat je lekker snel afhankelijk raakt en dus steeds moet blijven bijbestellen.

Het nare aan benzo's is ook dat ze snel tolerantie veroorzaken. Daardoor kunnen eventuele medicijnen mogelijk ook minder goed werken.
K
KordieLid
Neo-Shulginist zei:
Daar komt bij dat de pillen die rc-vendors verkopen niet erg betrouwbaar zijn in de dosis. De ene keer kan er veel meer in een pil zitten dan de andere keer. Ook dat kan leiden tot veel problemen. Daarnaast stoppen rc-vendors dikwijls expres een veel te hoge dosis in hun pillen, zodat je lekker snel afhankelijk raakt en dus steeds moet blijven bijbestellen.
Klik om te vergroten...

Te hoog?
Je zou denken te laag, want dan nemen mensen meer pillen
N
Neo-ShulginistLid
Kordie zei:
Te hoog?
Je zou denken te laag, want dan nemen mensen meer pillen
Klik om te vergroten...
Nee want dan denken ze dat het een flut rc-benzo is en bestellen het niet nog een keer.
K
KordieLid
Neo-Shulginist zei:
Nee want dan denken ze dat het een flut rc-benzo is en bestellen het niet nog een keer.
Klik om te vergroten...

Oja natuurlijk, zo had ik het niet bekeken :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."