Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPolyamoureuze relaties

Polyamoureuze relaties

14 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het heeft veel voordelen, maar ik ben er absoluut te jaloers voor. En m'n bed is niet groot genoeg voor een hele club :beer:
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Even van wikipedia geplukt:

Polyamorie (Engels: Polyamory), staat voor een levenswijze waarbij erkend wordt dat het mogelijk is om van meer dan een persoon tegelijk te houden. Deze liefde uit zich in relaties waarbij vriendschap, intimiteit, een emotionele band, spirituele verbondenheid en/of seksualiteit ingrediënten zijn.

het meest gebruikte symbool voor polyamorie is het hart gecombineerd met het oneindigheidsteken

Er zijn binnen de definitie van polyamorie veel verschillende relatievormen mogelijk, maar ze hebben gemeenschappelijk dat deze gebaseerd zijn op liefde, openheid, eerlijkheid en respect.[1] Goedkeuring van alle betrokkenen is een belangrijk aspect. Het zal duidelijk zijn dat een goede, open communicatie hierbij onmisbaar is. Personen die op deze wijze leven worden ook wel polyamoreus of polyamorisch genoemd, meestal afgekort tot poly. Poly zijn betekent dat je ervoor openstaat om meerdere intieme relaties tegelijk aan te gaan. Wanneer je poly bent, betekent dat niet vanzelfsprekend dat je ook daadwerkelijk meerdere intieme relaties onderhoudt. Je kunt zelfs poly zijn en geen enkele intieme relatie hebben
Klik om te vergroten...


Wat is jullie mening hierover? Vinden jullie het prima? Spannend? Abnormaal?

Ik heb zelf in 1 poly relatie gezeten en ik moet zeggen dat dat heel fijn kan zijn, mits de juiste mensen en volledige openheid en eerlijkheid. Dan kan het zo mooi zijn, een grote liefdeshoop. :hearteyes:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nou met liefde in de spel; vorm ik liever een eenheid met 1 persoon.

Als met vriendschappen te werk gaat; dan lijkt het mij erg leuk.

Ik ben trouwens een echte vrouwen vriend :sunglasses:

En ook ik ben erg snel jaloers.
B
Beyond IllusionLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben hier niet echt voor gemaakt denk ik. Ik kan het me ook moeilijker voorstellen dan een open relatie.

Maargoed ieder zijn/haar ding he! :wink:
s
splifftailLid
01-01-2024, 00:00
#5
Potyamoureuze relatie is een mooi woord voor vreemdgaan. Maar ook daar kun je natuurlijk gewoon voor kiezen. Stiekum is lekker? :confused:
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Voor mij persoonlijk is het niets. Zoals ik van mijn vrouw hou, zou ik niet van nog iemand anders kunnen houden. Wat niet wegneemt dat je ook van vrienden en familie kunt houden, maar op een heel ander niveau. Wat ik (en mijn vrouw) wel zien zitten, is sexuele relaties met andere mensen. Maar dat is dan nooit een relatie zoals je die met je eigen partner hebt. Wij gaan dan ook nooit vreemd, maar altijd samen :hearteyes:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zou het niet kunnen denk ik, ik geef alle liefde aan een persoon en dat is onverdeeld en overdeelbaar. Voor mensen die het kunnen en er allemaal tevreden mee zijn is het denk ik wel een eventueel mooi iets maar het lijk mij vooral een risico en bron van pijn en problemen.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#8
splifftail zei:
Potyamoureuze relatie is een mooi woord voor vreemdgaan. Maar ook daar kun je natuurlijk gewoon voor kiezen. Stiekum is lekker? :confused:
Klik om te vergroten...

Lees eens iets voor je gaat lullen. Het is geen vreemdgaan. Vreemdgaan is met anderen zoenen/neuken zonder dat je partner daar weet van heeft en het niet wilt. Zolang je partner het weet en ermee instemt en het prima vind, is het geen vreemdgaan.



Zelf ben ik nu weer in een monogame relatie was voor mij op dit moment het fijnste is. Een polyamoureuze relatie kan idd veel mogelijke problemen of moeilijkheden met zich meebrengen. Ik sta wel open voor een poly relatie als ik daar de juiste mensen voor zou ontmoeten, maar dat zal niet snel gebeuren, het is echt heel moeilijk want je zou om het zo maar te zeggen 2 of meer van je droomprins(ess)en moeten vinden, en 1tje is al zo moeilijk :wink:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb er niets op tegen als mensen er zulke relaties op na houden, ieder zijn ding! Het lijkt mij persoonlijk wel snel ingewikkeld worden. Ik ben er niet voor gemaakt denk ik...
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tja, als je het kan... maar ook voor mij zou het niks zijn. Ik vind op dit moment de liefde tussen mij en mijn vriendje t allermooiste wat er is, en zou het niet in een andere vorm willen gieten! Maar als iedereen gelukkig is in zo'n relatie, waarom dan niet? :smoke:
M
MiNiMaLiSDopeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Niks voor mij! Te jaloers type daarvoor
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik en verder alleen vrouwen dan is het ok... :P
B
Beyond IllusionLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lauu zei:
ik en verder alleen vrouwen dan is het ok... :P
Klik om te vergroten...

Das vaak het probleem in die relaties... 1 man, meerdere vrouwen, geen meerdere mannen....

Typisch :confused: :confused:
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#14
azgaza zei:
Ik zou het niet kunnen denk ik, ik geef alle liefde aan een persoon en dat is onverdeeld en overdeelbaar. Voor mensen die het kunnen en er allemaal tevreden mee zijn is het denk ik wel een eventueel mooi iets maar het lijk mij vooral een risico en bron van pijn en problemen.
Klik om te vergroten...

Ik had het niet beter kunnen omschrijven :)
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Beyond Illusion zei:
Lauu zei:
ik en verder alleen vrouwen dan is het ok... :P
Klik om te vergroten...

Das vaak het probleem in die relaties... 1 man, meerdere vrouwen, geen meerdere mannen....

Typisch :confused: :confused:
Klik om te vergroten...

Als die mensen dat fijn vinden, wat is dan het probleem? Het is niet alsof die man die vrouwen aan het pimpen is. Ze zijn er volledig vrij in die relatie en vrij om eruit te stappen wanneer ze willen. Er zijn genoeg poly relaties waar ook de vrouw meerdere vriendjes heeft, of vriendinnetjes.

Waarom denken mensen toch zo snel dat polyamorie 1 man is die lekker profiteert van een harem vrouwen om zich heen. Zo mag het er misschien aan toe gaan in die vage wijken in amerika, maar er is nog zoveel meer.

Ik verwijs jullie naar 'The ethical slut' vanDossie Easton en Catherine A. Liszt
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Ethical_Slut

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."