Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdrugs en liefde

drugs en liefde

31 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
m
mocridheLid
01-01-2024, 00:00
#1
weg
p
patty_Lid
01-01-2024, 00:00
#2
ik heb vaak gehoord dat als je drugs hebt gehad je meestal altijd de waarheid spreekt.
ik hoop vaak dat dat zo is want ik heb ergens echt mijn twijfels over.
een jongen die ik echt heel leuk vind, en het is altijd raar tussen ons.
maar we durven er alle twee niet zo over te praten behalve als we drugs op hebben, dus we weten wat we willen maar waarom is dat altijd alleen met drugs op en daarna is het gewoon heel verlegen niks meer.

maar als we drugs ophebben is het altijd super, vooral als hij drugs opheeft dan is het ook altijd herinneringen ophalen, en dingen zeggen die die normaal niet durft te zeggen. ik heb zo'n gevoel dat hij als hij niks opheeft die gevoelens probeert te onderdrukken en dat dat met drugs op niet lukt. heeft iemand hier nog ervaring mee?

sorry als mijn verhaal een beetje onduidelijk is, ik kan het allemaal moeilijk omschrijven.
B
Beyond IllusionLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lijkt me lastig als je alleen met elkaar kan praten als je wat op hebt.
Zou me dan toch gaan afvragen hoe dat komt. Zo leer je ook niet 'normaal' met elkaar te praten.

Ik herken het verder wel bij mezelf. Ik ben ook nogal introvert/ verlegen en ga meestal met de andere mee in het gesprek en gedachten. Als ik iets op heb merk ik toch wel dat ik mondiger word en soms meer voor mezelf opkom.
Nu ik ayahuasca heb genomen is die verlegenheid meer naar de achtergrond geschoven en merk ik dat ik makkelijker praat(misschien een idee :wink:)

Adviesje: Ga bij jezelf na wat je echt zo leuk aan hem vind als jullie geen drugs op hebben. Als je het gevoel hebt dat je hem alleen maar leuk vind als jij en hij drugs op hebben lijkt me het geen goede basis voor een serieuze relatie...

Maargoed dat ben ik :sunglasses:
p
patty_Lid
01-01-2024, 00:00
#4
DarkScope zei:
Ligt er ook aan wat voor een drugs? Alcohol bijvoorbeeld laat je zeker wel de waarheid zeggen, zelfde met mdma bijvoorbeeld. Als hij gesnoven heeft ( sos of speed ), dan zal hij wss zijn gevoelens juist onderdrukken.
Klik om te vergroten...

hij had dus speed en mdma op.
p
patty_Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Beyond Illusion zei:
Lijkt me lastig als je alleen met elkaar kan praten als je wat op hebt.
Zou me dan toch gaan afvragen hoe dat komt. Zo leer je ook niet 'normaal' met elkaar te praten.

Ik herken het verder wel bij mezelf. Ik ben ook nogal introvert/ verlegen en ga meestal met de andere mee in het gesprek en gedachten. Als ik iets op heb merk ik toch wel dat ik mondiger word en soms meer voor mezelf opkom.
Nu ik ayahuasca heb genomen is die verlegenheid meer naar de achtergrond geschoven en merk ik dat ik makkelijker praat(misschien een idee :wink:)

Adviesje: Ga bij jezelf na wat je echt zo leuk aan hem vind als jullie geen drugs op hebben. Als je het gevoel hebt dat je hem alleen maar leuk vind als jij en hij drugs op hebben lijkt me het geen goede basis voor een serieuze relatie...

Maargoed dat ben ik :sunglasses:
Klik om te vergroten...

dit heb ik dus niet zo goed uitgelegd in me verhaal, ik vind hem echt wel leuk ook buiten de drugs, maar het is gewoon moeilijk als iemand ja bindingsangst heeft zal maar zeggen, het is dus bij mij niet alleen met drugs op dat ik hem leuk vind.
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het lijkt mij niet goed als je alleen goed kan praten wanneer je niet nuchter bent..
Ik snap wat je bedoeld, heb er zelf ook ervaring mee, maar mijn ervaringen zijn dat het verder op niets uit liep.
Hoeft voor jullie niet te gelden natuurlijk :mrgreen:
Probeer nuchter eens over bepaalde gevoelens te praten en kijk hoe jullie dan tegenover dingen staan en hoe goed dat loopt
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Drugs neemt vaak een rem weg wat zich dus kan uiten in het vertellen van je gevoelens. Alcohol is hier een goed voorbeeld van. Toch denk ik dat hij je ook nuchter moet kunnen vertellen wat hij voor je voelt, het is niet goed om dat alleen maar te kunnen als je onder invloed bent van .....
p
patty_Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Beyond Illusion zei:
Hoe lang ken je die jongen al? Soms is het in het begin namelijk lastig om je gevoelens op tafel te brengen, maar komt dit langzamerhand wel...
Klik om te vergroten...
p
patty_Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Beyond Illusion zei:
Hoe lang ken je die jongen al? Soms is het in het begin namelijk lastig om je gevoelens op tafel te brengen, maar komt dit langzamerhand wel...
Klik om te vergroten...

4 jaar, dus dat is allang genoeg neem ik aan.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#10
LOL drugs en waarheid

Je kan goede gesprekken hebben met drugs, dat zeker, maar je moet altijd er op terugdenken als je nuchter bent, of je je nog steeds zo voelt en er zo over nadenkt. Vaak is dat heel wat milder dan, maar wie weet zit er wel een kern van waarheid in en moet je eraan proberen te werken om dat nuchter ook te krijgen zo. :wink:

Ik zou iig een liefde starten nuchter, dan ken je elkaar tenminste zoals je echt bent.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ligt er ook aan wat voor een drugs? Alcohol bijvoorbeeld laat je zeker wel de waarheid zeggen, zelfde met mdma bijvoorbeeld. Als hij gesnoven heeft ( sos of speed ), dan zal hij wss zijn gevoelens juist onderdrukken.
B
Beyond IllusionLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoe lang ken je die jongen al? Soms is het in het begin namelijk lastig om je gevoelens op tafel te brengen, maar komt dit langzamerhand wel...
A
AllolalieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Toon ballen en zeg 't hem gewoon.. Wat is er nou het ergste dat kan gebeuren? Ga je dan dood? nee! Hooguit een droom in duigen.... :wave:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ongeacht welke drugs iemand gehad heeft, je kan nooit zeker weten of iemand de waarheid spreekt. Met XTC bijvoorbeeld als de waarheid niet in het verlengde van liefde staat is het net zo makkelijk om die even te verdraaien, anders ligt het ook zo uit de sfeer he. En zo met iedere drugs eigenlijk.

Heb op alle drugs wel liegende personen gezien. ook op alcohol en xtc. Heel ver, en diep gaand zelfs, niet zomaar een leugentje maar letterlijk leugens en handelen waar iemands leven door verwoest kon worden.

En dat is gebeurd.

Reken niet op drugs als je naar een waarheid zoekt !
p
patty_Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Spor zei:
Ongeacht welke drugs iemand gehad heeft, je kan nooit zeker weten of iemand de waarheid spreekt. Met XTC bijvoorbeeld als de waarheid niet in het verlengde van liefde staat is het net zo makkelijk om die even te verdraaien, anders ligt het ook zo uit de sfeer he. En zo met iedere drugs eigenlijk.

Heb op alle drugs wel liegende personen gezien. ook op alcohol en xtc. Heel ver, en diep gaand zelfs, niet zomaar een leugentje maar letterlijk leugens en handelen waar iemands leven door verwoest kon worden.

En dat is gebeurd.

Reken niet op drugs als je naar een waarheid zoekt !
Klik om te vergroten...

ja idd, is wel moeilijk, ik moet gewoon vaker alleen zijn met hem dat helpt denk ik.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#16
Gewoon naakt voor hem liggen, hij doet de rest wel..
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#17
jcutter123 zei:
Gewoon naakt voor hem liggen, hij doet de rest wel..
Klik om te vergroten...

:rolleyes: ik zeg maar zo, ik zeg maar niets...

Als jullie elkaar echt leuk vinden, dan is het beste advies wat ik je kan geven, praat er eens over met hem ! Als hij er net zo over denkt kunnen jullie misschien eens (nuchter) daten en als alles dan wat losser is kunnen jullie altijd nog samen aan de drugs.

Maar nogmaals. Ik zou geen meerwaarde hechten aan uitspraken onder invloed, sterker nog, ik zou er juist minder waarde aan hechten ! Ik weet van mezelf vooral op de XTC dat ik vroeger van iedereen hield en als iemand dan iets ophaalt wat ooit gebeurd is denk je er op zo'n moment heel anders over als nuchter. Ook gewoon omdat je geen vervelende sfeer wil creëren dan.

In mijn ervaring, áls mensen als eerlijk zijn, is het nuchter.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Spor zei:
jcutter123 zei:
Gewoon naakt voor hem liggen, hij doet de rest wel..
Klik om te vergroten...

:rolleyes: ik zeg maar zo, ik zeg maar niets...
Als jullie elkaar echt leuk vinden, dan is het beste advies wat ik je kan geven, praat er eens over met hem ! Als hij er net zo over denkt kunnen jullie misschien eens (nuchter) daten en als alles dan wat losser is kunnen jullie altijd nog samen aan de drugs.

Maar nogmaals. Ik zou geen meerwaarde hechten aan uitspraken onder invloed, sterker nog, ik zou er juist minder waarde aan hechten ! Ik weet van mezelf vooral op de XTC dat ik vroeger van iedereen hield en als iemand dan iets ophaalt wat ooit gebeurd is denk je er op zo'n moment heel anders over als nuchter. Ook gewoon omdat je geen vervelende sfeer wil creëren dan.

In mijn ervaring, áls mensen als eerlijk zijn, is het nuchter.
Klik om te vergroten...

Als iedereen nou eens niet op dat soort berichtjes reageert van jcutter, dan is het zo over. De arme jongen is aandachtsgeil, negatieve aandacht is ook aandacht tenslotte.

@ Patty, ik ken je probleem. Ik ben wel eens verliefd geworden tijdens een xtc trip, en met de betreffende persoon een relatie aan gegaan. Het resulteerde in het feit dat ik alleen maar met hem lange en interresante gesprekken voerde als hij heel dronken was en ik een pilletje op had, gelukkig vind jij hem ook nog steeds leuk als hij nuchter is, dat is belangrijk! Ik zelf kan erg verlegen zijn maar als ik dan een beetje speed snuif, dan lul ik met iedereen en strooi ik bijdehandte opmerkingen naar ieders hoofd. Ik kan daar echt van genieten, het ongeremde en zelfverzekerde. Drugs laten je even 'groeien' in je self esteam en daardoor durf je dingen te zeggen en te doen waar je normaal moeite mee hebt.

Probeer je vriend ervan te overtuigen dat hij goed is zoals hij is en hij zichzelf niet voor jou hoeft te schamen. Als hij moeite heeft met het uiten van zijn gevoelens dan heeft hij dit waarschijnlijk ook nooit geleerd. Er bestaat nog steeds ergens in de jungle van het Nederlands gedachtegoed, een sprookje over emotieloze mannen, die niet mogen zeggen wat ze echt voelen, anders zijn ze geen ECHTE MAN... De ECHTE MAN kropt zijn verdriet op, bang om toch vooral dat kleine stukje te laten zien wat hem een prachtig mens maakt. En ja, als je je kwetsbaar opstelt, kun je gekwetst worden, maar dat is wel de weg naar het echte werk.

Net wat Spor zegt, hecht geen waarde aan uitspraken die onder invloed zijn gedaan. Je praat veel te makkelijk, maakt dingen veel mooier dan dat ze zijn, omdat je dat op dat moment ook echt zo voelt, maar het is vaak niet de realiteit. Ik heb ook wel eens diepe gesprekken gevoerd met een hoofd vol speed maar als je dan achteraf na gaat denken, als je weer nuchter bent, dan houden de beweringen geen stand, en vraag je je af hoe je in godsnaam zulke dingen hebt kunnen zeggen en beweren.

Probeer je vriend wat extraverter te maken, daag hem uit om hem zijn echte kant te laten zien, zonder drugs. En vanwege zijn verlegenheid denk ik dat jij het beste kunt beginnen om nuchter een goed gesprek te voeren en daarin de vraag te leggen hoe het komt dat hij zonder drugs zo heel veel anders is. Voer geen verwijten aan, waarschijnlijk klapt hij dan alleen maar dicht, maar maak duidelijk dat je er echt mee zit en dat je geen zin hebt om, altijd als je herinneringen op wil halen of gewoon een fijn gesprek voeren, drugs moet gebruiken. Zorg dat hij zich bij jou op zijn gemak voelt en maak hem duidelijk dat praten over gevoelens niets raars of engs is, maar in een relatie tussen twee mensen(ook al is het vriendschappelijk)essentieel, omdat we nou eenmaal geen gedachten kunnen lezen.

Hoop dat je er wat aan hebt en dat de vriend in kwestie in gaat zien dat hij met het onderdrukken van zijn gevoelens, alleen zichzelf in de weg zit, en daarmee jou weer.

Succes ermee!
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als iedereen nou eens niet op dat soort berichtjes reageert van jcutter, dan is het zo over. De arme jongen is aandachtsgeil, negatieve aandacht is ook aandacht tenslotte.
Klik om te vergroten...
Muwhahahahahaha :tearsofjoy:
Jij doet je beentjes open en je lokt alleen de rotten appels van de maatschappij die jouw visbak gaan vervuilen :mrgreen:
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ga in de kindertuin maar ruzie maken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."